2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:42

Knap!!

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:55

Individu schreef:
Casmihra schreef:
Ik hoop dat ik me ook nog kan aanmelden hier!
Ik ben vorig jaar (slank) naar Engeland verhuist, maar ik ben zo'n 20 kilo aangekomen door gewoon heel slecht te eten, niet koken en slecht slapen. Ik ben vorige week terug naar Nederland gegaan om mijn famillie te zien, die zich helemaal kapot schrokken door wat ze zagen.
Ik heb altijd al last gehad van schommelingen in gewicht, omdat ik veels te veel emotie eet. Ik moet mijn balans weer vinden en een goede levensstijl. Ik ben nu namelijk op het punt dat ik me helemaal niet meer prettig voel in mijn eigen lijf..

Ik wil graag op mijn eigen tempo ongeveer 25/30 kilo verliezen.

Dat is balen zeg dat je je mooie figuur kwijt ben. Hier idem dito. Ben ook 20 kilo aangekomen. Maar wel in 3 jaar tijd Maar toch, ik krijg ook wel eens scheven gezichten hoor en mijn moeder laat ook merken dat het haar opvalt. Ik weet niet hoeveel je nu weegt, maar verlies de moed niet. Ik weeg nu 75 en heb zoiets van: kom op 15 kilo eraf is te doen in een jaar en dan ben ik weer mooi slank. In een jaar a 2 jaar kun je weer terug zijn op je oude gewicht. Heb je al een idee hoe je af gaat vallen?

Zo denk ik nu inderdaad op, ik moet gewoon even de knop om gaan zetten.
Ik ben nog een beetje zoekende naar hoe ik het ga doen, ik denk dat ik koolhydraat arm ga beginnen om mezelf even een boost te geven. Ik hoop dat als ik aan mezelf merk dat ik iets kwijt ben, dat het dan allemaal wat makkelijker gaat.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:17

Helaas mag ik mijzelf hier ook melden. Moet echt dringend anders gaan eten maar heb werkelijk geen idee hoe te beginnen. Ga dit topic maar eens doorlezen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:30

Liek houd voor jezelf een ewt dagboek bij. Alles wat je eet en drinkt schrijf je op. Dan kan je daarna kijken wat je anders kan doen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:36

Mocht je ideeen willen opdoen qua maaltijden, dan kun je wellicht eens in het "Wat heb jij vandaag gegeten"-topic kijken op Voedertijd.
Daar zet iedereen zijn/haar eetlijstjes neer en kun je wellicht inspiratie op doen :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:38

Dreamy schreef:
Mocht je ideeen willen opdoen qua maaltijden, dan kun je wellicht eens in het "Wat heb jij vandaag gegeten"-topic kijken op Voedertijd.
Daar zet iedereen zijn/haar eetlijstjes neer en kun je wellicht inspiratie op doen :)

En daar staan zulke lekkere maar gezonde dingen op. <3

Omdat ik vandaag vrij was, meteen gesport. Viel zwaar na de buikgriep, nu moe maar voldaan. :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:40

Thanks voor de tips tot zover.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:42

Vandaag weer lekker PT gehad, dit keer hebben we het iets “rustiger” aangedaan dan vorige week (toen had ik een kots moment). Vandaag lekker met de Fitnessbal allerlei oefeningen afgewisseld. Echt leuk, omdat balans met kracht, herhaling en tempo wordt gecombineerd. Na een uur was ik ook doorweekt van het zweet, maar heerlijk voldaan. Vooral over het feit dat ik geen één keer ban de bal af gerold was... Haha

Ik had op zijn advies ook al een fitnessbal voor thuis aangeschaft en wat geoefend.

Mijn trainer heeft zelf ook paard gereden en hij vind juist trainen op/met een fitnessbal voor mij heel belangrijk, omdat ook in het rijden alleen beter kunt worden met goede balans. Ik vond het in ieder geval een zeer geslaagde sessie.

Oh, en ik pas nu alweer een broek van vorige zomer!!! Breedte maat 32 *\o/*

Nu, na 2 weken 6 dagen per week flink sporten, “nog maar” 3,2 kg afgevallen, maar volgens mij ben ik al meer vet dan dat kwijt, want mijn kleding begint al veel beter te zitten, die spieren die ik aan het kweken ben wegen natuurlijk ook wel wat, dus ik maak me niet zo heel erg veel zorgen om de weegschaal en heb weer goede moed om lekker door te zetten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:53

Dat klinkt een stuk beter dan je vorige training, Daphara! +:)+ Ben je al 3,2 kilo kwijt in zo'n korte tijd? :wow:

Casmihra succes! Ik herken het probleem... Het leek er echt 'zomaar ineens' bij te zitten en het ging er nie meer af. Maar we kunnen het! Je melden in dit topic is al een goede stap.

Wow Ladybird, wat een kilo's! :oo Wat zal je trots zijn op jezelf!

Hier gaat het ook nog steeds gestaag naar beneden. Ik ben de laatste twee jaar niet op dit gewicht geweest, dus ik ben blij. Er is nu 3,4 kilo af sinds 1 januari, waarbij ik eigenlijk pas vanaf 1 mei echt goed ben gaan opletten en bewegen. Over de eerste anderhalve kilo heb ik vier maanden gedaan. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:11

Hier even uit de running na operatie.
Gek eetpatroon nu en even weinig beweging.
Hopelijk eind van de week weer fitter

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:39

Het weekend niet zo goed gegaan met opletten door kraamfeest en nog wat andere dingen, nu de boel weer oppakken.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:47

Hoi, lekker bezig allemaal (en voor diegene waarbij het even wat minder gaat, succes met het weer oppakken!)
ik kom me ook weer even melden. Ik heb door schoolstress alles laten versloffen. Vandaag weer streng begonnen. Kcal inname naar beneden gezet, alles afwegen en invoeren. Ook wezen sporten vandaag, voor het eerst weer in weken... Sportschool wordt verbouwd dus was drama, tot ze klaar zijn maar even bij een andere sporten. Ik was weer bijna 2.5 kilo aangekomen, ik hoop het er snel weer af te hebben!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:57

Net al een paar pagina's teruggelezen, maar.. Zou ik mij ook mogen melden? Tot 2,5 jaar geleden best wel een 'fit girl' geweest met 4 x per week sportschool en spierballen. Daarna op kamers gegaan en toen is zowel het sporten als het gezonde eten een beetje verwaterd. Resultaat na 2,5 jaar is ongeveer +8 kg. Nog steeds een gezond gewicht bij mijn lengte, maar voel me er toch niet prettig bij. Heb een verleden met afvallen (ooit 110 kg gewogen) en wil nu mijn studie erop zit (als het goed is) weer wat meer regelmaat creëren en vaker gaan sporten. Ik wil die 8 kg er dus weer af hebben haha, dan weeg ik weer rond de 70 kg.

Vanaf nu ga ik dus proberen zo goed mogelijk te reageren op iedereen :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:00

Hoe lang ben je cccc? Ik weet nu ongeveer 79 en wil terug naar 68.

Net voor eerst sinds lange tijd hardlooptraining opgepakt, viel flink tegen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:01

Zaterdag overheerlijk gezondigd met een kinderpatatje mayo en een kroket.
Waren op een feestje van familie en ze hadden alleen koud buffet... Zat eigenlijk niets bij waarvan ik dacht, oh lekker. Alleen maar slappe hap.
Samen met mijn zus naar de snackbar iets verderop gelopen.
Familie heeft ons niet eens gemist!!! Hahaha.
Gisteren 60km gefietst in iets meer dan twee uur. Knetter harde tegenwind gehad op de heenweg, maar terug! ZOEF!
Vandaag ook weer naar het werk gefietst, morgen een dag "vrij" van het werk.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:09

Mag ik mij melden? Al even meegelezen maar nooit iets gepost.

Nu al sinds midden maart fanatiek aan het bootcampen, eerst 3 keer per week en nu 2 keer per week (in verband met schooltijden :( ) over 3 weken wel weer vaker.

Gisteren een enorm zware training gehad, waren maar met 2 mensen en hij pakte de stang er dus bij en veel kracht gedaan. :wow: kwam vandaag amper vooruit met die spierpijn.

Zit eraan te denken om op een gegeven moment wel sportschool erbij te nemen, weet alleen niet hoe ik dan ga trainen. Bootcamp is hele lichaam kracht + cardio dit wil ik sowieso op woensdag en zondag doen. Bij de sportschool twijfel ik welke dagen ik dan moet doen en of ik dan hele lichaam train of verschillende spiergroepen op verschillende dagen.. dilemma.

Hoe goed het sporten gaat, zo slecht gaat het eten |o schuldgevoelens zijn er wel, maar dat helpt nog niet met echt daadwerkelijk slechte dingen laten staan.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:21

Imre schreef:
Dat klinkt een stuk beter dan je vorige training, Daphara! +:)+ Ben je al 3,2 kilo kwijt in zo'n korte tijd? :wow:
*knip
Hier gaat het ook nog steeds gestaag naar beneden. Ik ben de laatste twee jaar niet op dit gewicht geweest, dus ik ben blij. Er is nu 3,4 kilo af sinds 1 januari, waarbij ik eigenlijk pas vanaf 1 mei echt goed ben gaan opletten en bewegen. Over de eerste anderhalve kilo heb ik vier maanden gedaan. :+

Ja, 3,2 kg in twee weken, mijn eetpatroon is niet heel erg verandert, anders dan dat ik nu iets meer calorieën eet en nu de suikers echt laat staan, hoewel ik geen grote snoeper ben. Het afvallen komt echt van het sporten, maar dat doe ik ook 6 dagen per week. 3,2 kilo op 182 cm lengte zie je normaal amper hoor. Hoewel ik nu toch al wel wat opmerkingen krijg van; hé ben je afgevallen? Dus ik denk dat ik meer vet dan 3,2 kg kwijt ben, maar gewoon spieren aangekomen ben.

Ik kreeg vandaag nog een jong Fries paardje aangeboden om eens bij te rijden, zo’n mooi rank nieuwe type van ‘maar’ 163 cm. Dus ik keek de eigenaar aan en vroeg of ze mij daar niet wat te groot en zwaar voor vond, nou ze schok gewoon toen ik zei wat ik woog, hoewel ze het geen probleem vond, omdat ze mij op Winnie, mijn bijrijpaard, had gezien. Als ik op Winnie rij dan lijkt het ook allemaal redelijk mooi in verhouding, Winnie is grote 15 jarige merrie van 174 cm met een relatief korte rug en betere bespiering, zij kan het gewicht beter hebben (hoewel ik me nog wel eens schuldig voel, maar ook die eigenaar zegt dat het prima kan), maar zo’n slank Fries jong ding van 5 jaar met weinig bespiering ga ik echt nog niet opstappen met mijn kilo’s.

Ik zal met mijn lengte nooit een lichtgewicht zijn, toen ik 68 kilo woog was dat gewoon eng om te zien, dan heb ik maat 36/38 en dat is echt te mager voor mij. Ik wil graag naar 75 kg en maat 38/40.
In mijn profiel staan foto’s van mij van 12 jaar terug met mijn oude paard, daar woog ik 75 kg en dan heb ik gewoon een mooi figuur.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:29

xTiffani schreef:
Mag ik mij melden? Al even meegelezen maar nooit iets gepost.

Nu al sinds midden maart fanatiek aan het bootcampen, eerst 3 keer per week en nu 2 keer per week (in verband met schooltijden :( ) over 3 weken wel weer vaker.

Gisteren een enorm zware training gehad, waren maar met 2 mensen en hij pakte de stang er dus bij en veel kracht gedaan. :wow: kwam vandaag amper vooruit met die spierpijn.

Zit eraan te denken om op een gegeven moment wel sportschool erbij te nemen, weet alleen niet hoe ik dan ga trainen. Bootcamp is hele lichaam kracht + cardio dit wil ik sowieso op woensdag en zondag doen. Bij de sportschool twijfel ik welke dagen ik dan moet doen en of ik dan hele lichaam train of verschillende spiergroepen op verschillende dagen.. dilemma.

Hoe goed het sporten gaat, zo slecht gaat het eten |o schuldgevoelens zijn er wel, maar dat helpt nog niet met echt daadwerkelijk slechte dingen laten staan.

Je kunt in de sportschool ook personal training nemen, dat is gewoon net als bootcamp, alleen dan voor een uur. Ik doe dat 2x per week, 1x op maandag echt op spier-uithoudingsvermogen en conditie en op donderdag echt specifiek op krachttraining, met gewichten en machines. Radjebrak elke keer, maar wel fijn.
Daarnaast nog twee dagen krachttraining volgens sportplan met een beetje cardio en twee dagen alleen cardio training.

Ik betaal €80 p/m voor mijn abonnement en krijg daarbij de PT, begeleiding van een voedingsconsulent elke 2 weken, lichaamsmetingen elke 6 weken, bijstellen sportplan elke 6 weken en onbeperkt gebruik mogen maken van alle faciliteiten inclusief mee mogen doen (als je daar nog zin in hebt) met allerlei groepslessen.

Edit: ik zou dus overleg adviseren met de sportschool, zij kunnen je vaak beter adviseren en iets aanbieden wat bij jouw doelen past en daarbij een passend abonnement.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:18

Bedankt voor je berichtje!

Helaas wordt dat wel te duur als arme student. Zat ik inderdaad ook al naar te kijken, maar misschien kan ik dat wel doen in het begin en later zelf aan de gang als het allemaal duidelijk is en makkelijker gaat.

Personal trainer lijkt me namelijk echt wel heel fijn, ga daar wel eens naar informeren!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:25

SandravdB schreef:
Hoe lang ben je cccc? Ik weet nu ongeveer 79 en wil terug naar 68.

Net voor eerst sinds lange tijd hardlooptraining opgepakt, viel flink tegen.

Ik ben ongeveer 1.78, jij?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:48

Daphara schreef:
Imre schreef:
*knip

Ja, 3,2 kg in twee weken, mijn eetpatroon is niet heel erg verandert, anders dan dat ik nu iets meer calorieën eet en nu de suikers echt laat staan, hoewel ik geen grote snoeper ben. Het afvallen komt echt van het sporten, maar dat doe ik ook 6 dagen per week. 3,2 kilo op 182 cm lengte zie je normaal amper hoor. Hoewel ik nu toch al wel wat opmerkingen krijg van; hé ben je afgevallen? Dus ik denk dat ik meer vet dan 3,2 kg kwijt ben, maar gewoon spieren aangekomen ben.

Ik kreeg vandaag nog een jong Fries paardje aangeboden om eens bij te rijden, zo’n mooi rank nieuwe type van ‘maar’ 163 cm. Dus ik keek de eigenaar aan en vroeg of ze mij daar niet wat te groot en zwaar voor vond, nou ze schok gewoon toen ik zei wat ik woog, hoewel ze het geen probleem vond, omdat ze mij op Winnie, mijn bijrijpaard, had gezien. Als ik op Winnie rij dan lijkt het ook allemaal redelijk mooi in verhouding, Winnie is grote 15 jarige merrie van 174 cm met een relatief korte rug en betere bespiering, zij kan het gewicht beter hebben (hoewel ik me nog wel eens schuldig voel, maar ook die eigenaar zegt dat het prima kan), maar zo’n slank Fries jong ding van 5 jaar met weinig bespiering ga ik echt nog niet opstappen met mijn kilo’s.

Ik zal met mijn lengte nooit een lichtgewicht zijn, toen ik 68 kilo woog was dat gewoon eng om te zien, dan heb ik maat 36/38 en dat is echt te mager voor mij. Ik wil graag naar 75 kg en maat 38/40.
In mijn profiel staan foto’s van mij van 12 jaar terug met mijn oude paard, daar woog ik 75 kg en dan heb ik gewoon een mooi figuur.

Kleine kanttekening, je kan helaas geen spier zijn aangekomen in 2 weken tijd.
Een vrouwenlichaam heeft daar veel langer voor nodig, met een aangepast sport- en voedingsschema kun je wel een aantal gram per maand aankomen qua spieren.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:12

Ik ben gisteren echt weer de mist in gegaan. Tot en met het avondeten ging het heel goed. Daarna had ik de laatste huisavond met mijn huisgenootjes, eerst al een ijsje gehaald. Wel netjes, 1 bolletje yoghurtijs genomen. Daarna hadden we spelletjesavond, met olijven en wortels met hummus (ook best priem) maar daarna kwamen er nog chippies en chocolade op tafel. Van alles dus wat genomen en had er ook echt buikpijn van. Zo stom! Vandaag maar een beetje balansen :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:00

Ik ben 1,68, en wil dus graag richting de 68 kilo. Net half uur gezwommen en hopelijk vanmiddag nog energie om even te lopen. Maar dat valt niet altijd mee in combinatie met mijn reuma

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:40

gribaldi schreef:
Kleine kanttekening, je kan helaas geen spier zijn aangekomen in 2 weken tijd.
Een vrouwenlichaam heeft daar veel langer voor nodig, met een aangepast sport- en voedingsschema kun je wel een aantal gram per maand aankomen qua spieren.

Dat zou kloppen als dit de eerste keer zou zijn dat ik zou trainen. Maar er is zoiets als spiergeheugen, ik ben door medicatie gebruik veel spiermassa kwijt geraakt in korte tijd. Daardoor zal het best waarschijnlijk zijn dat ik nu met intensief sporten sneller spiermassa aankom.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:44

Maar dan nog kun jij geen 2 kilo spier aankomen in een 2 weken tijd ;)