3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:12

Oh dat klinkt als een lekker lijstje!

Vandaag hier:
O: havermout, appel, yoghurt
L: rijst, spinazi en nog wat dat ik niet gekozen heb
T: proteïne shake, notenreep
A: een soepje op de kerstmarkt
B: zwemmen

Ik probeer er nog wat eten tussen te schuiven, maar met ziek zijn is het redelijk moeilijk.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:19

Ik krijg vandaag m'n bestelling van XXL Nutrition binnen, ik ben benieuwd!

EDIT: met ziek zijn is een beetje minder eten helemaal niet erg!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:56

Erg lekker lijstje Saaash!

Ik merk echt dat mijn mindset aan het veranderen is en dat vind ik zo fijn! Gisteren verschillende soorten chocolaatjes gekocht en waar ik er normaal 20 zou kopen en minstens 10 al op zou hebben de eerste avond, heb ik er 8 gekocht en tot nu toe nog maar 2 gehad. Lekker genieten met mate <3

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:27

Hoi allemaal,

Graag zou ik wat hulp willen want ik weet het zelf niet meer zo goed.. Ik heb het hele topic doorgelezen en mijn BMR berekend maar wil toch graag weten waar ik goed aan doe.

Enige tijd geleden heb ik al eens een bericht geplaatst met de vraag met welke voedingsmiddelen ik mijn kcal omhoog krijg, hier heb ik goede tips op gehad waarvoor nogmaals dank. Echter lukt het mij nog niet helemaal.

De situatie:
Ik ben +/- 1.69 m en woog altijd rond de 64 kilo. Prima dus, het mocht allemaal wat strakker maar zo was het ook prima. Helaas ben ik afgelopen juni erg ziek geworden met weinig eetlust tot gevolg. Ik was al blij als ik 1000 kcal per dag binnen kreeg. Hierdoor ben ik best veel afgevallen. In oktober merkte ik dat ik te snel, te veel afviel en dat het totaal niet gezond was. Daarom vroeg ik hier om tips. Een aantal van deze tips heb ik toegepast en hierdoor zit ik nu tussen de 1330 en 1430 kcal per dag. Mijn BMR is 1330 en volgens mijn fitbit verbruik ik +/- 2000 kcal per dag.
Eigenlijk ben ik erg blij met hoe mijn lichaam er nu uit ziet maar er hoeft zeker niet meer af. Daarnaast wil ik weer wat meer spieren terug.
Nu lijkt het mij logisch om op te gaan bouwen in kcal (ik voel mij ook weer iets beter en heb iets meer eetlust) maar dit wil ik niet te snel doen omdat ik toch eigenlijk een soort van crashdieet heb gedaan en het er niet allemaal weer aan wil hebben zitten.
Hoe kan ik nu het beste gaan opbouwen? Iedere week een aantal kcal erbij? En met hoeveel kcal kan ik per keer opbouwen? Op hoeveel kcal moet ik minimaal zitten?

Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor de reacties!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 08:49

Ik laat mijn klanten altijd heel rustig opbouwen. Omdat het anders mentaal een "dingetje" kán worden.

Ik zou lekker elke week 50 kcal omhoog gaan. En als je denkt oei het gaat te snel, blijf je een week langer op die extra 50 kcal. Het is heel lastig maar je moet goed naar je eigen lichaam kijken tot hoever je kan :))

Als je daarbij goed en voel sport zal je niet dikker worden maar strakker en "ronder" dus oog op vormen. Neem r rustig de tijd voor.

Die 50 kcal extra kunnen r ook 100 zijn, echt even je eigen lichaam in de gaten houden :D

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:52

Dank je wel! Ik vind het mentaal inderdaad best lastig om in 1x meer te gaan eten, ben erg bang om weer aan te komen. Maar ik weet dat dit niet gezond is dus ik ga het proberen! Sporten lukt mij helaas niet doordat ik nog steeds ziek ben. Ik zet iedere dag rond de 8.000 stappen met in het weekend uitschieters naar de 15.000, wandelen is eigenlijk het enige wat ik nog kan op dit moment..
Ik zal vanaf maandag de kcal gaan ophogen en ben heel benieuwd wat dit met mijn lichaam gaat doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 10:54

Ik heb nu mn intake in de sportschool gehad en een calorieendoel. 1600 per dag. Dat moet goed lukken :j fijn sportschema er ook bij dus nu de kerst overleven en dan keihard aan de bak!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:58

Ik ga vanavond uitgebreid in op je post Chantal!
4 uur opgestaan en om 5 uur begonnen met werken. Twee uur klaar, daarna gewinkeld en net paarden gereden en alles buiten gezet.
Ga zo lekker sporten (legday <3)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:02

Fijne kerst iedereen! {:)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:09

Fijne kerst Sanne. Is het bij jou nog steeds zo warm? Ik kreeg van mjn vriendin in n-z een kerstfoto. Met haar gezin bij de kerstboom, foute kersttrui en een zwembroek daaronder, zo'n verschil.

Ik heb mijn kerstdoel niet gehaald. Het is zelfs een +1 geworden.

Ik schrok vanmorgen toen ik op de weegschaal stond, maar heb ook iets teveel genoten en door drukte ook maar 2x pwk gesport en de lunchpauzes niet gewandeld. Verder veel lekkere broodjes en ongezond gegeten. Dus ik weet waar het vandaan komt.

Morgen uit eten, 2de kerstdag uurtje naar de sportschool, lekkere hapjes en kaasfondue en dan woensdag weer eens in het gareel, oud en nieuwjaarsdag met drankjes en hapjes en de andere dagen gewoon weer opletten en 4x pwk sporten, lunch mee naar kantoor en mijn doel behalen -1 per maand, zodat ik vd zomer weer op 57 kg sta, net als een jaar terug in juni/juli

Fijne feestdagen allemaal!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 01:10

Het wordt vandaag 22 graden, maar overmorgen alweer 33! Dit is alweer mijn derde kerst in de zomer maar kan er maar niet aan wennen haha. :))

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 01:48

Fijne kerst iedereen <|- [&] {:)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:56

Fijne kerst!

Ik heb mijn kerstdoel voor kerst half gehaald, maar nu durf ik niet meer op de weegschaal te gaan staan _O-

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:43

Fijne kerstdagen iedereen!!! Ik hou deze dagen mijn Kcal niet bij. Heeft toch geen zin met uit eten ect. Na de restdagen doe ik het weer.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 15:38

Fijne feestdagen allemaal!

Ik heb mijn doel van 3kg ruim gehaald, het is zelfs 5kg geworden. In totaal nu 15kg kwijt.

Ik ga niet heel streng zijn, maar probeer wel een beetje op te letten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:04

Hier hetzelfde. De combi met ziek zijn is ook best moeilijk. Wel in staat geweest een goede wandeling met de hond te maken. Maar eet weer te weinig, dus het kertdinner maakt dat dan weer oke. Gelukkig is het wel gezond! Veel maar gezond, geen vettige boel.

Geniet er van iedereen!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 07:23

Hoe is de eerste kerstdag gegaan bij iedereen?

Ik heb lekker gegeten waar ik zin in had en de schade viel super mee vanochtend op de weegschaal. Merk wel dat zodra ik eenmaal begin met eten wat ik wil, ik continue 'honger' blijf hebben en dus steeds maar meer en meer kan eten.

Nu weer normaal eten. :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:09

Hoi! Ik heb vooral afgelopen weekend veel gegeten, gisteren viel mee en vandaag ook wel denk ik.
Zondag uit eten geweest en me eigenlijk echt over eten. Wel heel erg van genoten.

Ik heb super veel zin om in het nieuwe jaar flink aan de slag te gaan! Ik raak gemotiveerd door al dat vreten en heb zin om te sporten haha

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:21

Ik was/ben ziek, gaat nu wel beter gelukkig dus heb niet zo belachelijk veel gegeten _O- Ik zit zelf op de -17 kg momenteel whoehoeeee. Ga pas in januari weer de weegschaal op is de bedoeling (of het lukt is een tweede)

Fijne tweede kerstdag nog allemaal!!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:52

Haha ja bij mij begon het vreetfestijn al op 23 december en is na morgen waarschijnlijk pas afgelopen.. ben vandaag ook nog eens jarig :=

Ach mn sportschool abonnement kan straks weer goed benut worden, het loopt allemaal wel los!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:58

Gefeliciteerd Sharon!! :D *\o/*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:39

Gefeliciteerd Sharon! En een fijne kerst voor iedereen!

Hier +1,5 kg sinds twee weken bulken én na eergisteren en gisteren echt veel te eten. Valt best mee dus, vandaag wel weer wat gezonder doen!

Ongeveer:
O: stuk mg en stuk wit stokbrood met aoste veggie charcuterie en 2/3 plak kaas, twee koffies met veel melk
L: Pompoen soep met Mg brood met?
T: whey shake met een banaan
A: pasta met quorn, restje mascarpone saus, paprika en courgette
T: kwark met fruit
B: anderhalf uur wandelen en misschien een uur zware KT (dan wel meer eten)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:50

Gefeliciteerd Sharon! Y)(^)

Wat goed Yonker! Ga zo door :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:58

Gefeliciteerd Sharon!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:08

Ik kom even binnenvallen weer als meelezer.. Need your guys help. Hoe voorkom je dat je de hele godganselijke week blijft snaaien en 24/7 aan eten denkt zodra je ook maar één keer de touwtjes wat hebt laten vieren 'want het is kerst'? Ervan uitgaande dat je in je achterhoofd ook weet dat je twee weken niet kunt sporten omdat je op pad gaat en daarbij ook moeilijk aan je voedingsschema's kunt houden. -O-

Ik had zoveel motivatie, maar omdat na 6 weken buffelen de resultaten nogsteeds uitbleven (bij 5x pw sporten en IIFYM) blijk ik nu echt in zo'n neerwaartse spiraal te zijn gekomen. >;)