Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:14

Is kraanwater sowieso nier zwaarder op de maag of voor het lichaam? Ik drink dat ook zonder operatie moeilijker weg dan iets anders en ranja gaat ook veel simpeler.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:16

Voor sommigen valt kraanwater als een baksteen op de maag, sommigen kunnen het nooit meer echt goed verdragen en zoals ikzelf zonder enige moeite.

Sterker nog ik dronk voor de operatie nooit water, vond er niks aan. Nu drink ik niks anders meer. Water en koffie dat is het.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:08

Ik las ook al ergens dat gekookt afgekoeld water ook fijner valt dan gewoon direct uit de kraan. Ik kan me best voorstellen dat kraanwater zwaar valt, dat gevoel heb ik nu ook wel eens als ik een beker water vlot opdrink.
Misschien is het ook nog wel een verschil waar je woont in NL? Hier bij ons zit best veel kalk in het water.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:20

Veel voorkomend verschijnsel vertelde de diëtist :j. Bij sommigen maakt een klein beetje ranja toevoegen aan water al verschil.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:22

Ik las in de papieren van de kliniek dat kokoswater ook kan vanaf het begin, kent iemand dat?

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:37

In Nederland woonde ik in Heerenveen, daar zat heel veel kalk in het water. Ook daar had ik geen probleem met kraanwater.

Hier in zuid Spanje zit weinig kalk in het water, dat drinkt net zo makkelijk weg als in Nederland.

In het ziekenhuis gaf de diëtist het ook aan dat het een kwestie is van uitproberen.

Na de operatie kreeg ik water met slimpie, dat vind ik veel te chemisch smaken dus vrijwel direct aan het kraanwater gegaan.

Kokoswater heb ik nog nooit gedronken dus dat weet ik niet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 22:22

Ik woon op de Veluwe, rondom Apeldoorn, het water schijnt hier heel goed te zijn, maar het valt in mijn geval dus niet fantastisch. Komt vanzelf en anders niet :) Ben al blij dat mineraalwater goed gaat, toch weer iets meer variatie en makkelijke keuze op een terras en dergelijke. Heb nu standaard een paar pakken of flessen staan.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 00:31

Water is het enige drankje wat niet verdund is… daarom valt het zo zwaar.
Soms kan een paar druppels limonade al verschil maken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 05:36

Ik heb heel lang last gehad dat ik veel niet kon eten en drinken. Maar blijven proberen en nu eet en drink ik bijna alles. Bij mij had t vooral met smaak te maken. Heb nog steeds dat ik ergens enorme trek in heb en als ik het dan klaargemaakt heb, het helemaal niet smaakt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:26

Ik merk dat ik gewoon niet meer geniet van eten. Vroeger vond ik eten zo verschrikkelijk lekker en stond ik gewoon heerlijk eten te koken nu eet ik meer omdat het moet.
Ik hoop dat het een fase is.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 12:22

Hier gaat water drinken gelukkig goed. Sowieso drinken gaat wel goed.
Hier gaat het overdag kwa eten ook gewoon goed, maar avond eten.. twee happen en ben misselijk. Het komt er soms ook meteen weer uit.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:29

purny schreef:
Ik merk dat ik gewoon niet meer geniet van eten. Vroeger vond ik eten zo verschrikkelijk lekker en stond ik gewoon heerlijk eten te koken nu eet ik meer omdat het moet.
Ik hoop dat het een fase is.

Ik wil graag met je in gesprek. Misschien kan ik helpen. Stuur maar een privébericht als je t zelf ziet zitten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:31

MoniekJ schreef:
Hier gaat het overdag kwa eten ook gewoon goed, maar avond eten.. twee happen en ben misselijk. Het komt er soms ook meteen weer uit.

Wacht je dan niet gelang met t avondeten? Of te grote happen? Niet goed kauwen... misschien ervoor teveel gedronken.... kan zoveel zijn.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:38

Het avondeten is voor mij na 2 jaar nog steeds een ding. Ik heb meerdere keren per week een vastloper. En het valt allemaal zo zwaar.

Water uit de kraan kan ik nog steeds niet drinken.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:45

Zo zie je maar hoe wisselend het voor iedereen is wat je wel of niet kunt verdragen.

Vastloper heb ik laatst voor het eerst in 2 jaar weer eens gehad. Inclusief overgeven deze keer.

Het enige wat ik niet verdraag is rauwe paprika, dat vind ik juist zo lekker in de sla.
Eten smaakt wel anders na de operatie en af en toe gebeurt het ook dat ik geen trek meer heb als het eten klaar is. Dan eet ik het later op.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:10

pipo schreef:
MoniekJ schreef:

Wacht je dan niet gelang met t avondeten? Of te grote happen? Niet goed kauwen... misschien ervoor teveel gedronken.... kan zoveel zijn.

Ik eet tijdens mijn pauze van 14.45 nog wat en eet dan ‘s avonds rond half zes/zes uur. Zorg eigenlijk dat ik een uur van te voren niks drink. Probeer goed te kauwen etc. Maar misschien wil ik wel te snel hoor haha. Vanavond ook weer, misselijk en dan gaat het uurtje zo door en komt alles er uiteindelijk weer uit.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:18

Valt lunch en dergelijke wel goed MoniekJ? Ik zou dan terug grijpen op een ander gerecht dat je bij ontbijt/lunch eet en wel goed valt, maar ik kan sowieso prima op 3x een ontbijt/lunch leven :') ben niet zo'n avondeter.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:23

Het verschilt p.p. wat goed valt inderdaad.

Hier gaat kraanwater gewoon prima, zowat eigenlijk alles wel op melk na dat blijft wel zwaar vallen :j
Een dumping heb ik ook nog niet gehad.

Moniek dat klinkt ook niet heel fijn en goed. wat zeggen Al eens geprobeerd met kinderbestek te eten?
Match ook bij jou klink het niet heel fijn :n

Purny wat jij zegt heb ik ook last van het 'plezier' in eten is weg en je eet nu meer omdat het moet. Ik heb vaak ook dat ik ergens enorm zin in heb en dan staat het voor mij neus en dan na 1 of 2 happen ben ik er klaar mee.

Het valt mij ook dat er voor op de bbq bijvoorbeeld ook erg weinig keuze is in veel vooral varkensvlees is er. Nu maar vaker naar de groothandel voor ander soort vlees.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 11:14

Hier valt alles goed wat volkoren is maar normale rijst, brood, aardappelen en alles wat een bal maakt moet vermijden worden. En natuurlijk minimaal zoet. Heb liever Hartig, maar een klein softijsje maakt me al erg ziek. (5 jaar PO)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 22:10

Het gaat inmiddels wel weer wat beter met het eten! Moet gewoon echt op letten dat ik niet te snel eet. Verder nu -10 kilo in zes weken. Als ik bij andere lees lijkt het soms zo weinig :')
Terwijl ik wel weet dat 10 kilo best wel wat is.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:50

Gewicht kun je ook lastig vergelijken, want de één heeft veel meer overgewicht dan de ander, de één is langer dan de ander, leeftijd is anders, herstel is anders, vocht vasthouden is anders en nog zoveel meer factoren. Dit is jouw traject en tien kilo is keiveel! Hartstikke goed bezig, fijn dat het ook wat beter gaat met eten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:25

meer dan een kilo in de week is al heel mooi! voordeel van als het niet zo heel snel gaat, is dat je minder snel slap en slecht voelt, je haar minder snel zal uitvallen en je vel wellicht minder zal hangen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 11:31

Fijn dat t beter gaat. Ik gebruik nog steeds zoveel mogelijk kinderbestek en kleine bordjes/ schaaltjes.
Mijn nieuwe hype is ovenschotels. Zo leuk en lekker. Net 1 klaarstaan. Beetje aardappel ( voorgekookt) wat ham, doperwten mais en eroverheen wat groentesaus aangemaakt met wat ligt kookroom. Van de rest van de aardappel een salade gemaakt voor met warm weer haha. Wederom met doperwten en mais ( rest verdeeld over 2 boterhamzakjes en in de vriezer gedaan. ) ui mosterd ei en mayonaise ( ook zo'n ligt) en Maggie.

10 kg is toch mooi!! Kop is er af.

Dit is met ontbijtspek bloemkool kerrie en wat kaas erover. Bakje is ongeveer 10/12 cm doorsnee

Afbeelding

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:55

Dat ziet er goed uit Pipo! <3

Ik ben afgelopen maandag geopereerd, alles is goed gegaan en het herstel gaat vooralsnog ook supergoed. De pijn was snel onder controle, ik kon ook vlot lopen en eten en drinken gaat heel goed. In het begin heb ik bronwater gedronken, en ook even een klein scheutje Slimpie er in gehad, maar daar kreeg ik vooral heel veel dorst van. Nu gewoon water en dat gaat goed.
Sinds vandaag drink ik weer koffie *\%/* en dat gaat ook supergoed. Nu rustig aan gaan kijken naar licht verteerbaar voedsel. Iemand nog tips voor echt lekkere dingen uit de eerste weken vast voedsel?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 23:15

Wat fijn Butterfly, op naar je nieuwe leven! Mij kon je vooral blij maken met zuivel, kwark, yoghurt, mousses en dat soort zaken :)