[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:15

Ik doe het nooooit meer en ik ben echt geen mietje qua piercings.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:29

Ik vond het zetten echt niet grappig en ik vind de genezing/onderhoud nog steeds een drama..
ik heb er twee en je blijft er zo makkelijk achter hangen.. vooral met slapen, sporten en andere activiteiten :Y)
Steeds wel ergens een irritatie.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:48

Hoi allen, al een jaar zit ik met een triple forward helix in mijn hoofd, verder heb ik geen andere piercings. Ik zou zo naar de piercer gaan, echter ik draag wekelijks enkele malen een helm.

1x per week gemiddeld een redelijk vaste helm. Die geen pijn doet als ik hem op heb, bij mijn gewone oorbellen (stekertjes), maar waarmee ik wel moet opletten bij het op en afzetten anders ben ik ze kwijt.

En de 2 dagen in het weekend een iets lossere helm, ongeveer een 8 tal keer per dag.

Ik heb al veel horrorverhalen over de triple forward gehoord, echter blijft ze in mijn hoofd rondwaren, mijn enige twijfelpunt is dat ik de eerste weken geen helm meer op kan zetten, waardoor ik hem maar uitstel en uitstel en uitstel. Of denken jullie dat de helm wel gaat meevallen?

Zijn er hier ervaringsdeskundigen tussen met een triple forward helix?
Laatst bijgewerkt door Evi84 op 12-04-18 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:54

Ik heb geen triple maar een double en ik heb een scooter met helm
De eerste keer bij het opzetten met mijn helm zat het vooral tussen mijn oren, ik voelde hem wel er tegenaan drukken, maar echt pijn deed het niet.
Wees inderdaad voorzichtig met op en af zetten en ik denk dat het wel goed moet komen.
Meerdere weken geen helm op heb ik iig niet gedaan, gewoon alles met beleid doen

Al moet ik zeggen dat mijne echt lieverdjes zijn geweest in vergelijking met alle andere ervaringen

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:05

Dankjewel. Heb je die tegelijk laten plaatsen?

Ik lees gemengde ervaringen:
- mensen waarbij ze er eerst 2 hebben geplaatst en er later 1 tje bij, maar die niet perfect op dezelfde lijn staan erdoor.
- Mensen waarbij de shop er geen 3 tegelijk wil plaatsen owv de zwelling
- Veel mensen die ze alledrie tegelijk hebben geplaatst

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:04

Ik denk dat het er ook aan ligt wat jijzelf aan kan. Van mezelf weet ik dat ik met gemak er 2 kan hebben (ligt er natuurlijk ook aan welke), maar ken ook genoeg mensen die bij 1 echt moeten stoppen.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 01:36

Is mijn traguspiercing ontstoken? 7 dagen oud, zo goed als geen last van gehad. Vandaag plots pijnlijk & jeukend, voelt niet warm aan.

Afbeelding

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 01:51

Lichtjes ontstoken.

Water vermengen met tea tree en dat er op doen 2x per dag. Dan zal het binnen 2 dagen weer rustig zijn is mijn ervaring :))

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 04:51

Evi84 schreef:
Dankjewel. Heb je die tegelijk laten plaatsen?

Ik lees gemengde ervaringen:
- mensen waarbij ze er eerst 2 hebben geplaatst en er later 1 tje bij, maar die niet perfect op dezelfde lijn staan erdoor.
- Mensen waarbij de shop er geen 3 tegelijk wil plaatsen owv de zwelling
- Veel mensen die ze alledrie tegelijk hebben geplaatst

Nee ik heb ze apart van elkaar laten plaatsen, zo ongeveer 4 weken ertussen.
Mijn piercer vertikt het om er twee tegelijk te zetten :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 05:12

Ik heb een dubbele normale helix in 1 keer laten zetten, zelfde dag helm op, even je hand eroverheen voor het af en op doen.
Wel in 1 keer gepikt allebei, daarom wel langere staafjes erin omdat de kans op zwelling groter was volgens de beste man.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:28

Ik had even een vraag,
welke websites gebruiken jullie om piercings te bestellen?

Het zou voor mij gaan om een tongpiercing (die er vandaag alweer 6 jaar in zit)
een rook en een tragus.

Is het zo dat rook/tragus vrijwel altijd op 1.2mm gezet wordt en tong op 1.6?
Hoe kan je het beste de lengte van je tongpiercing meten? ik heb een korter staafje gehad maar kwijt geraakt dus nu gedwongen een langere erin maar zou graag weer een kortere hebben

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:47

Klopt, tong is 1,6 en meeste andere piercings 1,2. Lengte meten vind ik ook altijd lastig, ik gok altijd maar wat. Ik bestel altijd bij Piercing Mania :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:05

Ik bestel altijd bij all over piercings

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:11

All over piercings! Je kunt daar ook een kaartje bestellen waardoor je je piercings kunt meten, super handig! Ik heb zelf een 16mm staafje voor mijn tongpiercing. Je moet meten tot aan het begin van de schroefdraad :)

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:40

Hoi!
Heb inmiddels alle webshops die ik tot nu toe in dit topic zag staan afgespeurd, maar heb nog niet echt kunnen vinden wat ik zoek. Heeft iemand een idee waar ik een helix piercing zou kunnen vinden van een (simpel) bloemetje dat niet groot is (echt Max 4 mm, liefst kleiner)?
Bij de meeste webshops staan er geen afmetingen bij of lijken ze vrij groot. Of er staan afmetingen bij van ongeveer 10 mm :')
Heb ook op Etsy gekeken, maar die die ik mooi vind zijn dan gelijk ook weer erg duur...
Suggesties zijn dus zeer welkom.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:05

Spelt schreef:
Mars schreef:
Ex-tepelpiercing haha, heb mijne er uit gehaald tijd geleden.

Werden ze bij jou met een klem gezet of niet? Mijn vaste piercer doet het namelijk altijd zonder zei ze, dus ben even benieuwd haha

De mijne zijn met klem gezet.

Hebben jullie ook, dat ze ver na de genezing nog steeds door etteren? Er zit elke dag wel een opgedroogd stukje vocht op. Ze zijn nu 1,5 jaar en 0,5 jaar oud(die laatste is dus nog logisch, die ik nog niet volledig genezen)
Maar ik vind het soms een beetje vies. Het is er zo af. Maar als je even spontaan "gezellig" wilt doen... :Y) :Y)

Evi84 schreef:
Hoi allen, al een jaar zit ik met een triple forward helix in mijn hoofd, verder heb ik geen andere piercings. Ik zou zo naar de piercer gaan, echter ik draag wekelijks enkele malen een helm.

1x per week gemiddeld een redelijk vaste helm. Die geen pijn doet als ik hem op heb, bij mijn gewone oorbellen (stekertjes), maar waarmee ik wel moet opletten bij het op en afzetten anders ben ik ze kwijt.

En de 2 dagen in het weekend een iets lossere helm, ongeveer een 8 tal keer per dag.

Ik heb al veel horrorverhalen over de triple forward gehoord, echter blijft ze in mijn hoofd rondwaren, mijn enige twijfelpunt is dat ik de eerste weken geen helm meer op kan zetten, waardoor ik hem maar uitstel en uitstel en uitstel. Of denken jullie dat de helm wel gaat meevallen?

Zijn er hier ervaringsdeskundigen tussen met een triple forward helix?

Ik heb hier met mijn tragus erg veel last van gehad. Ik had een integrale helm en moest na het zetten meteen met de scooter terug(dom, niet over nagedacht)
En daarna is dat door blijven etteren. Uiteindelijk na 2 maanden vechten er uit gehaald. Was het niet waard. Erg jammer want ik vond hem erg tof.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:17

Ik heb een tragus, dubbele helix en een integraal helm en nergens last van :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:28

Hoi allemaal ik heb een vraagje.

Ik heb nu al ruim 3/4? jaar mijn navelpiercing. Dit ging altijd goed. Sinds deze winter heb ik enorm last dat het bolletje in mijn huid gaat zitten. Er zit nu een bultje op. Ik maak het elke dag goed schoon met zoutoplossing en het ziet er ook niet ontstoken uit, echt een soort vocht bultje? Ik heb vorige week een iets langer staafje erin gedaan maar merk niet echt veel verschil..

Heeft er iemand misschien tips? Ik ben van plan om van de weeks langs een piercer te gaan om te kijken of zij advies hebben, maar ik dacht hier vragen kan nooit kwaad.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:44

Werden ze bij jou met een klem gezet of niet? Mijn vaste piercer doet het namelijk altijd zonder zei ze, dus ben even benieuwd haha[/quote]
De mijne zijn met klem gezet.

Hebben jullie ook, dat ze ver na de genezing nog steeds door etteren? Er zit elke dag wel een opgedroogd stukje vocht op. Ze zijn nu 1,5 jaar en 0,5 jaar oud(die laatste is dus nog logisch, die ik nog niet volledig genezen)
Maar ik vind het soms een beetje vies. Het is er zo af. Maar als je even spontaan "gezellig" wilt doen... :Y) :Y)

Ja herkenbaar! Mijne zitten er nu al 2 jaar in en ik heb dat nog steeds.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:49

Sterker nog. Die van mij is er 6 jaar uit en.... Nouja. Je raadt het al.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:49

Haha oliebol, nou ga ik weer twijfelen om ze te laten zetten _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:59

Mijne is ook nooit rustig geweest.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:43

Hier staan ze ook nog steeds op het lijstje voor binnenkort. :o
Maar goed...ik zit dus met hetzelfde.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:12

Nog mensen die de ervaring hebben dat een neuspiercing tijdens het genezen een beetje naar 'onder' durft verschuiven/ zakken? Ik had per ongeluk wel een lap op mijn neus gekregen van mijn vriend vlak nadat hij gezet was en hij heeft lang ontstoken gezeten. Nu zie ik dat het oorspronkelijke gaatje eigenlijk 2mm meer naar boven zat en nu is mijn gaatje wel mooi genezen intussen. Ik ben wel blij dat ie iets minder hoog zit nu, kan er een kleinere maat ringetje in. Maar ik begon op te letten en zie bij veel mensen dat die echt wel heel laag zitten die piercings. Soms zo laag dat ik betwijfel dat ze op die plaats oorspronkelijk geprikt zijn? Anyway, hier eindelijk genezen en intussen een ringetje in gedaan ipv het bolletje.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:53

Afbeelding
Mijn oor momenteel :D wil zo graag andere piercings, als het goed is mag ik ze in augustus verwisselen, 6 maanden zit er dan tussen.. :9

Hier geen ervaring met neus of tepelpiercing(auw, lijkt me pijnlijk :wow: )

Sunnybellami, sorry kan je niet helpen, zoutoplossing is altijd goed en verder lijkt het me jnderdaad verstandig om het met je piercer te bespreken