Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 09:58

Buik gaat niet zo best. Met momenten erg veel pijn, dat ik niet weet waar te zoeken. T reageert nog wel redelijk op de morfine (dat was met de buikvliesontsteking niet meer), maar toch wel even op letten.

Het komt in ieder geval van t buikvlies, want straalt uit naar m'n schouders en bewegen is als hel. Temperatuur is voor mijn doen wel verhoogd. Geen koorts (37.5), maar wel ruime graad hoger dan normaal en met paracetamol en naproxen.

Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Voel me verder niet echt ziek of zo... Dus vandaag nog naar even aankijken, tenzij t echt niet meer gaat.

En verder, gaat herstel heel goed! Coördinatie en kracht is er nog niet, maar kan wel alweer terug lopen! Ook drain gaat nog steeds heel goed. :j

_KiMbErLeY_

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:09

Godsamme, zal toch niet he... Lijkt alles goed aan te slaan...
Ik duim HEEEEEL hard voor je mee dat het gewoon gevoeligheid is! :(:)

Wel fijn dat de drains zn werk doen en dat je weer kan lopen!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:11

Wat fijn dat je herstel verder zo goed gaat! Wel balen van je buik. Stel dat het wel een infectie zou zijn, dat kunnen ze daar dan aan doen? en is het een optie dat ze dat sowieso zouden inzetten?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 10:45

Als t inderdaad een infectie is, is er helaas maar één optie... Direct terug naar OK en alles eruit, daarna weer minimaal twee weken zware antibiotica via infuus.

Alvast (of preventief) antibiotica geven heeft helaas geen nut. De bacteriën (als ze er zijn) zitten op de drain en antibiotica komt daar niet, omdat de drain niet doorbloed is.

Wel kan je t met antibiotica klein houden en voorkomen dat de infectie uitbreid. Echter, zodra je stopt met antibiotica explodeert de infectie of de bacteriën raken uiteindelijk resistent en breken door de ab heen. Daarbij is antibiotica ook niet een medicijn dat je hele leven wilt nemen. Zeker omdat t geen lichte antibiotica zijn.

Hopelijk is t inderdaad gewoon erg gevoelig buikvlies, dat moet wennen. Na een buikvliesontsteking blijft t buikvlies altijd wel erg gevoelig, zeker als daar dan ook nog een drain tegen aan komt en hersenvocht. Alleen, tsja, heel eerlijk, echt vertrouwen heb ik daar nu niet in...

Maar in ieder geval heel blij dat de drain t tot nu toe heel goed doet. Heb alleen nog maar "lichte hoofdpijn" (voor mij licht dus haha) en dat voelt echt als een enorme opluchting. Ik zie weer helemaal goed, en voel me gewoon echt stuk beter dan voor de operatie! Been hersteld boven verwachting goed/snel, dus eigenlijk gaat r gewoon goed. Alleen de buik, baal ik ook flink van.

Zul je zien dat t nu eindelijk werkt en goed doet, t er weer allemaal uit moet door infecties...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:50

Quir is houd het op een zeer gevoelig buikvlies! buik heeft al genoeg mee gemaakt en jijzelf ook.
Het mag nu alleen nog maar stap voor stap vooruit gaan.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:09

Nou dat bedoel ik Alice, dat zou toch echt vreselijk zijn als alles er weer uit zou moeten! Laten we hoop houden... :(:)

Ben je al naar je peerties geweest?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:21

He bah nee zeg, dat zou wel ongelooflijk kl*te zijn. We houden het maar "gewoon" op gevoeligheid. :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 22:07

Temperatuur gaat naar de 38... Zonder paracetamol/naproxen dus koorts, met verhoging. Ik wil zó graag geloven dat t gevoelig buikvlies is, maar ik weet t gewoon niet. Vertrouw t niet en dat maakt t nog erger, omdat je werkelijk alles voelt. Vreselijk.

Met momenten erg hevige pijn in mijn buik, dat uitstraalt naar m'n schouders. Het reageert nog wel iets op de morfine, dat was de vorige keer niet meer. Zelfs op OK gelegen toen om de pijn onder controle te krijgen.

Denk dat er niets anders op zit dan morgen het ziekenhuis maar weer bellen. Pff.

Zaterdag bij mijn paardjes geweest. Werd heel erg blij van m'n hengstje, wat een fijn dier is dat! Heel goed lopen en ongelooflijk sterk. Zil is wel echt een gekke merrie, dé ideale pleegmerrie. :')
Ze laat namelijk ook andere veulens bij haar drinken. :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:28

Als je het niet vertrouwd zeker bellen morgen! jou gevoel zegt meer als wie dan ook.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:30

Zil is maf! Maar zolang ze voldoende heeft voor haar eigen veulen maakt het niet echt uit toch?
Wel naatje van jezelf! Ik duim voor je hoor, dat het allemaal meevalt en dat ze het snel weer onder controle hebben. Is jouw speciale neuroloog/neurochirurg er pas woensdag weer? Ben even kwijt wie en hoe en wat, sorry.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:22

He gatver neeeee alice...
Ben benieuwd wat ze zeggen morgen... WEL bellen he!!!

Wat bijzonder dat ze de andere veulens laat drinken! Is hij al grijzer aan het worden? En fotos zijn altijd welkom he <<)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:40

Hele voorzichtige dikke virtuele knuffel van hier! :(:)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:51

Oh nee toch, niet nu je net zo lijkt op te knappen...?
Kan het geen resorptiekoorts zijn, je lijf dat het liquor aan het opruimen is in je buikholte?
Kun je niet de brufen wat opschroeven (ontstekingsremmend) en de paracetamol laten staan (koorts doodt bacteriën)?
Ik duim dat het mee valt!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 09:45

Mijn chirurg is er als t goed is vandaag en morgen (dan gamma knife poli).

Pijn is nu nog wel te doen, maar lig nog in bed. :7
Dadelijk temperatuur eens meten en dan maar kijken wat we doen. Tilburg bellen of huisarts vragen of hij bloed wil prikken of ...

NSAID moet ik vrij voorzichtig mee zijn, maar volgens mij mogen die ook niet hoger meer. Ik heb er hier thuis drie liggen, ibuprofen 600mg (mag 3x), diclofenac 75mg (volgens mij ook 3x) en naproxen 250mg van de operatie (ook 3x). Geen idee welke beste zou zijn, in ieder geval niet allemaal tegelijk. :=

Paracetamol laten staan kan wel, slik t toch maar voor de sier. :o
Het helpt alleen tegen de wond pijn, maar dat is nu toch wel al zo goed als weg.

In principe krijg je geen koorts van liquor dat opgenomen wordt in de buik. Vorige keren ook niet zo geweest. Alleen als er dus bacteriën in t liquor zitten wel.

Zil is inderdaad echt maf, had ik ook echt niet van haar verwacht omdat ze ook best heel streng is. Het kan inderdaad niet echt kwaad en ze heeft genoeg voor Livano, maar er is bijna niet tegen op te voeren zo.
Ze geeft zich al iets weg (en ze heeft slagroom, dikbil baby) en als ze dan ook nog andere laat drinken. Ze is niet mager of zo, maar ook absoluut niet dik/vet. Ze krijgt ook een hele berg te vreten (hele groene wei met veel gras de hele dag, onbeperkt hooi/voordroog op stal s nachts en 2x brok). Gelukkig eet die kleine ook al hooi, gras en brok mee. Maar meer kan ze ook gewoon niet eten.

Maar t is zo'n gek gezicht, een van de veulens denkt he ik heb dorst! Oh mama is wel erg ver weg, gelukkig staat hier ook een melkbar. Liv zelf vind t minder geslaagd. :=

Andere kant is t wel fijn te weten, als ze geen eigen veulen aan de voet heeft is ze echt de ideale pleegmerrie.

Liv heeft al beetje grijze billen! Zal volgende keer weer eens foto's maken, zaterdag vergeten hihi. Maar hij is echt groot geworden en ziet er super goed uit! Echte krachtpatser met heel veel souplesse. Spontaan weer helemaal verliefd toen ik hem zag. <3

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:15

Ik zou in ieder geval ff bellen met Tilburg en je vragen stellen,dan ben jij miss. ook wat meer geruster.
Voor mij is Naproxen de beste pijnstiller die ik ooit gehad heb.Maar ik heb dan wel de 500mg en die werkt pas vanaf de volgende dag.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:30

Hoop dat je temperatuur goed was.

Ik weet wel dat diclofenac en paracetamol als je die samen slikt elkaar versterken voor wat betreft pijn,
van de andere NSAID weet ik dat niet zeker.

Wat wordt je veulen dan al snel licht! Ik heb ook 2 schimmeltjes staan, zijn nu 4 en 5 jaar, maar die zag je pas met 2 jaar wat gaan verkleuren.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 16:37

In principe versterken ze elkaar inderdaad, maar vergeleken met de morfine die ik gebruik doen die pijnstillers echt helemaal niets. Het is dus ook meer, omdat ik die pijnstillers gebruik paracetamol en NSAID ook maar gebruik...

Temperatuur is zo 37,5/37,8. Iets verhoging (36,3/36,5 is voor mij normaal), maar geen koorts dus.

Vanochtend ging t wel, weinig verandering. Alleen nu niet lekker. Begin ook flink hoofdpijn te krijgen, nu kan dat natuurlijk altijd wel een keer. Morgen crp maar weer eens prikken. Hopelijk zo maar weer wat beter voelen, wil gewoon echt niet toegeven en wil t eigenlijk ook gewoon niet weten. Struisvogelpolitiek heeft alleen ook geen zin, maar heb de OK gewoon echt meer dan genoeg gezien afgelopen jaar...

Wil gewoon m'n leven terug en weer terug paard rijden...

Liv wordt denk ik heel snel wit, zijn achter beentjes zijn zelfs al helemaal zilver/grijs. Zijn half broer heb ik van de week foto's van gekregen en die is met zijn vier jaar al witter dan Zilvana is!

Zil zelf is heel lang donker en nog steeds voor haar leeftijd. Met 3 jaar op de keuring was ze gewoon bruin...

Afbeelding

Afbeelding

Dit was ze als 3 jarige! Zou je niet zeggen dat ze schimmel is. :7

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:43

Geen struisvogel politiek gewoon contact opnemen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:56

Liquor is natuurlijk steriel, niet zo snel aan gedacht.
Met deze hoeveelheid zou ik inderdaad de nsaid's niet verder ophogen.
Wellicht je weerstand nog iets ondersteunen met vit C, echinaforce en/of een probiotica?
Het lijkt me positief dat je temp niet verder stijgt, maar met jouw lijf, kan het ook zomaar niks zeggen...
Beter geen struisvogel spelen ;)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:05

Hoe gaat het vandaag TS?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 16:55

Ze hebben net op de spoed eisende hulp de drain aangeprikt en bloed geprikt.

Verder zit er niet veel verandering in, best veel pijn in m'n buik. En nu ook hoofdpijn, ze hebben letterlijk m'n hoofd leeg proberen te zuigen met spuit, wat voelde dat naar zeg. :=

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:37

Waarom hebben ze dat gedaan? Om t kijken of er een infectie zit ofzo?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:38

Dat klinkt ook echt heel naar. :=

Hopelijk hebben ze snel gevonden waarom je zo'n buikpijn hebt en valt het op te lossen zonder dat die drain er weer uit moet.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:46

Inderdaad kijken of er een infectie zit.

Crp is licht verhoogd, liquor zat rode en witte bloedcellen in. Dus nu gaat t op kweek...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:43

En wanneer de uitslag? :(:)