Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:17

Gisteren dus niet gewandeld ( Weer niet), maar vanuit de keuken met verrekijkers hadden we zicht op een steenarend. Zo indrukwekkend en zo enorm uniek. Te ver weg zat hij voor foto.

gaucho

Berichten: 9633
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:41

Steenarend zo gaaf <3

Hier zijn mijn geplande wandelingen voor het weekend ook niet doorgegaan, vrijdag ging mijn opa ineens hard achteruit, zaterdag is hij overleden.

Met dit soort dagen vind ik het altijd wel fijn om er even 'uit' te zijn met een wandeling, gisteren dus wel 's avonds nog even een rondje dorp met een stop bij de ijssalon net voor de bui. En zo ook nog maar even een kort rondje.

Faringo
Berichten: 8330
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:52

Wat gaaf een steenarend!

Gecondoleerd Gaucho met het verlies van je opa. Even een loopje is dan altijd wel fijn.

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:53

:knuffel: Gaucho. Gecondoleerd!

moonsparkle
Berichten: 21855
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ook gewandeld vanmorgen. Vanaf volgend jaar wil ik eetbare planten wandelingen gaan organiseren. Ik ben nu dan ook minimaal eens per week in dit bos te vinden om planten te bestuderen -:)

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:36

Leuk idee Moonsparkle!

lizard
Berichten: 5412
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:29

Gaucho.gecondoleerd.

Moonsparkle.wat een tof idee.

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:23

Zonet hele toffe route gewandeld 5 km vanuit ons huis. Ik zag zeer uitgebreid een vos jagen (heb goede kijker) maar hij was te ver om te fotograferen. Hij had mij duidelijk gezien, maar het was ok→ hopelijk doet hij dat niet met de jagers. Zo gaaf <3
Bij le Bost weer afgeslagen en toen zag ik dat het oude wandelpad dat altijd afgesloten was, wel open leek gemaakt. Dus ik dat gelopen en tja, dat is natuurlijk wel heel gaaf in je eigen buurt waar we al 8 jaar wonen, nog zo dichtbij een nieuwe route vinden. Ik heb naast de vos, een blauwe reiger gezien, een havik , een buizerd, iets dat ik niet zeker weet→ sperwer?? en veel schaapjes en koeien.

Ik heb paar oude foto's van een rond rit met Hercule van stal gehaald want hier ben ik vandaag weer langs gekomen, maar dan te voet:

Paar honderd meter vanaf o ns huizen en vanaf het paard is het mooier foto's maken→
Afbeelding

Le Bost
Afbeelding

Zo zag het er uit toen de Engelsen er nog woonden 6 jaar geleden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo ziet het er nu uit, zo snel pakt de natuur de cultuur weer terug :oo . Het huis staat nu een goed jaar leeg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier dan de nieuwe route, zo apart "grace au fermier qui a coupé tout"→ met dank aan de boer die alles gemaaid heeft

Afbeelding

De nieuwe route kwam met een grote bocht hier weer op uit:
Afbeelding

Toen hadden we storm gehad en moest ik op Hercule gaan liggen die zich een pad baande door de struiken
Afbeelding

Toen wilde ik om draaien want ik dacht hier kunnen we niet door heen en net toen ik het besloten had om om te draaien nam Hercule het zeer resoluut over (die wilde dus echt niet om lopen, mafketel _O- en ik stikkend van de lach op zijn rug me goed vasthoudend plat liggend en mopperend vanwege zijn fratsen, nam hij me mee banjerend door die struiken→ was zo'n geweldig humoristisch paard <3 )

Afbeelding

Nu ziet het er zo uit dus heel gemakkelijk om te wandelen

Afbeelding

Ik vond het heel leuk om de oude en nieuwe foto's te plaatsen van de zelfde plekken, want wat een verschil!

lizard
Berichten: 5412
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:31

Inderdaad,erg leuk!

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:15

Gaucho, gecondoleerd.

Moonsparkle, leuk idee! Mijn merrie maakt er bij ons wel eens een eetbare planten wandeling van O:)

Wat een verschil, Pien! Zowel positief (pad ontdaan van bossage) als negatief (overwoekerd huis).

Ik heb vandaag een rondje met paard gewandeld... bij m’n werk. Ik moest met hem bij de kliniek (Utrecht) zijn voor controle, maar dat ging zo goed dat we na een uur al weer buiten stonden. Dan zou de reistijd langer zijn dan de verblijftijd, en ik had tijd zat, dus... rondje om het ziekenhuis en tussen de weilanden van de kliniek gemaakt.

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:26

Gaucho, wat verdrietig dat je opa overleden is. Heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie hem een mooi afscheid kunnen geven.

Pien, wat gaaf dat je die vos zo zag zeg. Ik vind vossen echt heel mooi.
Leuke foto's ook, wat moet dat huisje met die blauwe luiken ooit vreselijk leuk geweest zijn zeg <3

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:08

Gaucho, gecondoleerd :(:)

Noordje weer prachtig de foto's.

Pien, dat huisje met die blauwe luiken trok ook echt mijn aandacht.

Ik heb vanmorgen weer een lekker stuk gelopen. Maar geen foto's. We zijn verhuist. Moeten nog wel wat troep in oude huis opruimen. En in nieuwe nog wat klussen doen en dingen op de plek. Maar we kunnen iets rustiger aan doen. Gelukkig.

gaucho

Berichten: 9633
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:37

Fijn Be Funny.
Ik heb tijdens de lunch nog even lekker een rondje gelopen, toen was het net lekker weer.

SdaphneS

Berichten: 11427
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:12

gaucho schreef:
Steenarend zo gaaf <3

Hier zijn mijn geplande wandelingen voor het weekend ook niet doorgegaan, vrijdag ging mijn opa ineens hard achteruit, zaterdag is hij overleden.

Met dit soort dagen vind ik het altijd wel fijn om er even 'uit' te zijn met een wandeling, gisteren dus wel 's avonds nog even een rondje dorp met een stop bij de ijssalon net voor de bui. En zo ook nog maar even een kort rondje.

Gecondoleerd met het overlijden van je opa.


moonsparkle schreef:
[ [url=m/czaxOt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6RvoqX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fUlFu0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook gewandeld vanmorgen. Vanaf volgend jaar wil ik eetbare planten wandelingen gaan organiseren. Ik ben nu dan ook minimaal eens per week in dit bos te vinden om planten te bestuderen -:)

Wat leuk om zo iets te organiseren. Doe je dat wel vaker?

Hoe determineren je planten? Is dat veel veldkennis of gebruik je een veldgids?

@Pien: wat een verschil zeg dat huis. Aan de ene kant jammer dat een goed huis zo verwilderd. Er zijn geen nieuwe kopers die het huis willen?
Hilary schreef:
Gaucho, gecondoleerd.

Moonsparkle, leuk idee! Mijn merrie maakt er bij ons wel eens een eetbare planten wandeling van O:)

Wat een verschil, Pien! Zowel positief (pad ontdaan van bossage) als negatief (overwoekerd huis).

Ik heb vandaag een rondje met paard gewandeld... bij m’n werk. Ik moest met hem bij de kliniek (Utrecht) zijn voor controle, maar dat ging zo goed dat we na een uur al weer buiten stonden. Dan zou de reistijd langer zijn dan de verblijftijd, en ik had tijd zat, dus... rondje om het ziekenhuis en tussen de weilanden van de kliniek gemaakt.

Fijn dat alles goed was met je paard. :)
BeFunny schreef:
Gaucho, gecondoleerd :(:)

Noordje weer prachtig de foto's.

Pien, dat huisje met die blauwe luiken trok ook echt mijn aandacht.

Ik heb vanmorgen weer een lekker stuk gelopen. Maar geen foto's. We zijn verhuist. Moeten nog wel wat troep in oude huis opruimen. En in nieuwe nog wat klussen doen en dingen op de plek. Maar we kunnen iets rustiger aan doen. Gelukkig.

Waar ben je naar toe verhuist?
Succes nog even met alles opruimen en verhuizen.

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:12

Gewoon nog in dezelfde plaats. Maar mooiere locatie om te wonen. Ongeveer 1 km van ons oude huis vandaan haha.

Faringo
Berichten: 8330
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:38

Wat een leuk idee Moonsparkle!

Wauw wat een verschil dat pad zo zonder de begroeiing Pien. Wat gaat dat snel he dat de natuur alles weer overneemt. Het is wel een superleuk huis zo met de luikjes.

BeFunny, leuk even een rondje wandelen tussen alle drukte van het verhuizen door.

Hilary, fijn dat de controle zo snel achter de rug was. Leuk om dan daar nog even een rondje met paard te lopen.

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:17

OF het huis te koop staat weet ik niet. De Engelsen huurden het van hun zoon, maar in de winter was het zo ongeïsoleerd veel te koud. Echt niet om te doen. Dat is de reden dat ze nu verderop wonen en ik denk niet dat hun zooon het wil verkopen. Met liefde en aandacht is het snel weer zo lieflijk als het was.

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:58

Heerlijke rit gedaan met de paarden en door afgebrand gebied gereden. Het rook zelfs nog naar de brand, maar behalve wat kijkerig liepen ze stevig door.
Op het einde zijn we er af gegaan, heb ik mijn mooie zadel in de auto gemikt en zijn we gaan wandelen naar het meertje en gaan zwemmen <3 . Het was leuk en de paarden genoten ervan.
Dit is het uitzicht dat we hadden op het meertje waar we naar toeliepen

Afbeelding

en vooruit, omdat het een paardenforum is, "onze" lieve Babou <3 (van mijn vriendin dan en ik mag er op rijden)

Afbeelding

lizard
Berichten: 5412
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:01

Oh.lekker.

moonsparkle
Berichten: 21855
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:34

@sdaphne nee nog niet eerder gedaan ik ga er volgend jaar mee starten :D

Ik kan nu wel niet meer normaal wandelen :') als ik iets vind wat ik nog niet ken ga ik het gelijk uit proberen te zoeken en in m'n hoofd hoor ik bij alle planten wat het is, wat er eetbaar aan is enzovoorts, haha.

Boeken, internet, uit proberen van verschillende recepten, zelf cursussen volgen op allerlei manieren probeer ik zoveel mogelijk te leren.

Ik zou eigenlijk zo al de wandelingen kunnen organiseren qua kennis alleen ben ik niet zo'n held voor groepen, ook daarvoor volg ik nu een cursus :)

@pien wat heerlijk om zo met je paard het water in te gaan.

Femke_Tweety

Berichten: 12067
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:41

@moonsparkle, als je een keer wil sparren, pb maar.

(Ik heb dit in het verleden gedaan, koken uit de natuur onder andere met (basis)school groepen, groepen voortgezet onderwijs en Lio's)

Dus zowel het praten voor groepen als safe (simpele) recepten uit de nl natuur kan ik waarschijnlijk nog wel wat tips geven :)

moonsparkle
Berichten: 21855
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:47

Femke_Tweety schreef:
@moonsparkle, als je een keer wil sparren, pb maar.

(Ik heb dit in het verleden gedaan, koken uit de natuur onder andere met (basis)school groepen, groepen voortgezet onderwijs en Lio's)

Dus zowel het praten voor groepen als safe (simpele) recepten uit de nl natuur kan ik waarschijnlijk nog wel wat tips geven :)


Pb gestuurd :D

Femke_Tweety

Berichten: 12067
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:49

Haha, uitgebreid antwoord volgt vanavond, ben nu op pad ;)

gaucho

Berichten: 9633
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:17

Klinkt ontzettend interessant :j
Heerlijk wandelweer vandaag. Mooi lunchrondje gemaakt.
Afbeelding

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:25

Leuk Pien en Gaucho; mooi rondje heb je gemaakt zo.

Ik ben blij dat het weer wat afgekoeld is, ben vanmorgen weer lekker 11,5 km gaan wandelen. Heerlijke ochtend.
Krijg helaas de foto er niet op, hij wil hem niet uploaden om een of andere reden.