Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:47

Hahahaha heerlijk gevoel toch

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:52

Echt wel! En een beetje haat naar mezelf toe dat die kleding dus ooit gewoon normaal paste :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:39

Haha, dat gevoel herken ik en is heerlijk! Lekker een nieuwe garderobe aanschaffen is echt geweldig, ik heb alles in tassen gedaan en weggegooid en ben lekker 2volle dagen gaan shoppen. Heb er toen ook echt maanden voor gespaard.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:33

Zou ik mezelf hier mogen melden ?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:01

welkom :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:22

Natuurlijk :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:36

RN super goed zeg en 16 kg is ook echt heel veel! Nu komt het volgende dilemma wn dat is als je gaat shoppen je vroegere kledingstyl je nu wss niet meer staat :p

Ik heb een mega drukke dag voor de boeg. Om 10 uur PT. Uiterlijk om kwart voor 12 gedoucht en al in de auto zitten voor het afdelingsuitje. Daarna door naar de verjaardag van m'n oma. Om vervolgens naar een verjaardag van een vriendinnetje te gaan. Word al moe al ik eraan denk :p

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:49

Ik ben Jolanda ik ben (bijna) 25 jaar.

Ik heb nooit echt gesport. Tot m'n 12e geturnd en hierna paard gereden. En wat ik aan rijden doe valt niet onder sport. Doe 1x per week baantjes zwemmen lees: kletsen. Half jaartje evy gedaan maar laten verwateren.

Ik heb sinds kort inspanning astma en ik kan er over heen komen door mijn conditie verbeteren. Ik kom mezelf op werk tegen, zou graag een sportdag mee willen doen met vrienden maar als ik dat in mijn staat nu doe weet ik zeker dat ik in t ziekenhuis beland.

Ik ben sinds 4 weken aan het fitnessen. Ik heb 1x per week een personal coach, 1x per week zelf en ga nu weer 1x per week rennen met evy.

Ik weeg momenteel 81kg. Wil het liefst naar de 73. Ben 171cm. Mijn buikomvang is 104 en ik wil zeker onder de 100 zitten. Liefst een wat plattere buik, geen sixpack.

Mijn vetpercentage was toen ik begon 47.9 en inmiddels 42.4.

Mijn momentele streven is dat ik mee kan doen met de function lessen.

Ik ben de 2e PC les net niet van m'n eigen af gegaan, had wel goed gegeten.
4e Les werd het wederom licht in mijn hoog. Vandaar dat ik nu erbij ga hardlopen .

Graag Klets ik met jullie mee over ervaringen en handige tips.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:35

Jolande, dat licht in je hoofd worden is vaak mentaal naar mijn ervaring. Maar een mooi doel heb je jezelf gesteld! Hardlopen zou ik niet perse aanraden met overgewicht, teveel belasting voor je knieën en gewrichten. Wandelen daarintegen kan ook effectief zijn (alleen niet voor je conditie, maar wel een dag actief herstel bv). Enneh, funxtion lessen doet ieder op zijn of haar eigen niveau, gewoon lekker doen!! :D

Russel, 16 kilo wauw! Ik heb geen ervaring met afvallen maar echt respect voor iedereen die dit wel ff zomaar doet :D

Lucifertje veel plezier vandaag en sportze!

Ik ga vandaag even een upperbody workout doen en daarna genieten van het mooie weer *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:53

Jeetje, jolanda. Jou verhaal is vrijwel identiek aan het mijne.
ook geturnt en paardgereden, daarna niks noemenswaardigs meer en astma. Even lang, alleen startte ik 6kg zwaarder dan jij nu bent. Ondertussen zit ik op jou streefgewicht in een klein jaar.
top doelen heb je opgesteld, succes!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:53

Wauw Russel, wat ontzettend knap, goed bezig! Zonde van die oversized shirts, op naar de winkels en show your new body

Vanmorgen half uur funxtion en half uur buikspieren gedaan. Kwartier met materiaal oefeningen en kwartier op matje. Vind met materiaal wel veel leuker dan vloeroefeningen, hebben jullie dat ook?

Ik dacht dat ik op de goede weg was, tot ik gisteren een foto van mezelf zag bij de avondvierdaagse, waar ik in de relaxstand op sta. Ik moet dus gewoon altijd m'n buik intrekken, dat was me wel duidelijk.

Ik ga vanmiddag proberen 2 nieuwe kledingstukken te scoren, m'n dochter turnt vanmiddag van 2 tot 5, dus heb ik in ieder geval 2 uur de tijd en hoef ik maar 1 kind mee te nemen, de oudste blijft liever thuis, dus dat scheelt weer. Helaas hebben we hier maar weinig winkels, hopelijk kan ik toch iets vinden.

Morgen kracht, maandag na een half jaar maar weer eens spinning en dan dinsdag voor springles nog kracht. Hopelijk lukt dat, moet werken tot half 4, 4 uur kan ik in de sportschool zijn en moet om half 6 weer thuis zijn om de oudste naar springles te brengen... half 9 op z'n vroegst eten, hmm eens kijken hoe ik dit ga organiseren.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:54

Uhm dressagelady, waar woon je? Hier helaas geen mooi weer, maar regen en plakkerig benauwd, bah

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:58

Vertrek zometeen naar de Strong Viking run :D SPANNEND!!!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:01

Ik heb het even geoogeld, veel succes Macciaoto!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:18

Dank! Heb er zin in maar ben wel enorm zenuwachtig! Gelukkig is het niet ver rijden hahaha

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:20

Respect hoor, dat zie ik mezelf voorlopig nog niet doen hoor, nou ja voorlopig, de eerstkomende jaren;)

Het zal vast zwaar zijn, maar ook wel een kick geven als je hef parcours hebt doorstaan. Dapper hoor!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:52

I DID IT!!! Was best zwaar (vooral omdat ik geen hardloopconditie heb), maar volgend jaar weer hoor!! Wat is dit super gaaf!!!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:20

Knap hoor!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:45

Ik baal. Ik ben gewoon 1 kilo aangekomen ipv afgevallen. Ik kan dus helemaal niks lekkers eten of drinken of ik kom gewoon aan. Is in een periode van 4 weken waarin ik alleen in het weekend eens een glaasje wijn pak en een pizzatje eet.
Ik ben ook totaal mijn motivatie en doel kwijt om er tegen aan te gaan. Zo stom dit! Ik heb over 3 weken een weekje vrij dan ga ik mij achter mijn vodden aan zitten!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:01

Ik herken je gevoel Lucifertje. Vrijdag friet gegeten en een glas procecco gedronken en een kg aangekomen. En zo gaat het steeds, wanneer ik trots ben dat ik rond de 60 kg zit, ben ik daarna weer rond de 62.

Ik ga dus geen friet meer eten, niet dat ene koekje, maar gewoon 3 hoofdmaaltijden en 2 keer iets tussendoor, fruit, groente oid. Ik heb ook m'n ontbijt gewogen. Op de muesli verpakking staat 1 portie is 45 gram. Nou uhm mijn portie is 97 gram

Maar we kunnen dit Lucifertje, kop op, gewoon weer vol gaan! Ik heb vrijdag m'n 8 wekelijkse meting en schema en ga deze week op rantsoen;)
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 14-06-15 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:03

Lucifertje: als jij weegt krijg je dan ook een opdeling van vet en spiermassa? Niet datje misschien wel aangekomen bent in spier?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:08

Hoe mijn eten er over het algemeen uit ziet:

Ochtend 150 gr magere yoghurt met 30 gram special K en minimaal 1 stuk fruit
Tussen: fruit
Middag: 3 knäckebröd met beleg komkommer en tomaat of salade met kip/tonijn
Tussen: stuk of 10 nootjes ongebrand/ongezouten
Op de weg naar huis tussen half 5 en 6 muesli reep
Avond eten: hello fresh

In de ochtend en middag variëer ik tussen knäckebröd en yoghurt en sla.

Ik weet ook als ik niks pak ik weer in 2 weken tijd 2 kilo afval, dat was nmp na het vorige weeg moment, ik baal er alleen Zo van dat ik de balans niet kan vinden!

In vet als spier. Spier was echt afgenomen en vet toe genomen :-(

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:12

He bah dat is echt heel naar lucifertje! Ik vind de balans ook moeilijk hoor! Weet van mezelf ook dat ik met 1x goed zondigen al mijn resultaat van de week kwijt kan zijn! Die balans is lastig te vinden.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:14

Van die ene pizza of dat ene glas wijn kun je gewoon geen kilo aankomen, dat is onmogelijk. :=

Lucifertje wat vind je zelf van je schema? Volgens mij kom je nog niet aan de 1000 kcal..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:30

dressagelady schreef:
Van die ene pizza of dat ene glas wijn kun je gewoon geen kilo aankomen, dat is onmogelijk. :=

Lucifertje wat vind je zelf van je schema? Volgens mij kom je nog niet aan de 1000 kcal..

Dat ben ik geheel met je eens maar ook ik eet door de weeks wel eens ongezond. Wat ik van mijn schema vind? Geen idee eigenlijk, ik heb het idee/gevoel dat ik teveel eet want ik zit er echt vol van. Al heb ik in mijn terugreis naar huis en avond eten wel echt heel erg honger.
Mss wat meer gaan eten, in ben op dit moment gewoon totaal inspiratieloos qua voeding en sta op Eem dood punt dat ik niet meer weer wat voor mij functioneerd.

Mocht iemand ideeën/recepten hebben hoor ik dat graag. Liefst wel wat ik de avond van te voren klaar kan maken. Ik vertrek iedere ochtend om kwart over 6 en ontbijt op mijn werk. Daar heb ik geen magnetron tot mijn beschikking.
Oh ja ik maak ook nog wel eens overnacht oaks. Een heel moeilijke eter ben ik niet, alleen spinazie komt er niet in.