Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:17

En als je styliste zegt 'druppeltje lijm ertussen' zou ik daar zeker niet terugkomen...
Acryl hoort niet zo los te laten en een styliste hoort dat in mijn ogen ook gewoon netjes op te lossen als het wel eens gebeurt. En niet te zeggen 'doe er maar lijm tussen' ...

Tazzey

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:19

Geen enkele styliste zou het in haar hoofd halen om te zeggen "doe er maar een druppeltje lijm tussen" maar goed die zouden ook niet zo'n set afleveren.

Wat heb je voor die set betaald eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:25

Oh my...
Ik heb geen verstand van acryl nagels, maar zelfs ik kan zien dat dit niet is zoals het hoort!

Loslaten lijkt me niet de bedoeling en ik vind ze ook echt ontzettend dik.
Als ik naar je andere nagels kijk, vind ik daar de vorm ook niet heel netjes van heel eerlijk gezegd.

Als ik jou was, zou ik snel op zoek gaan naar een andere stylist.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:32

Afbeelding
Even te vergelijking..... De mijne

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:51

Ik heb 1x gehad dat het na nabehandeling los liet. Ik had een andere kleur van een ander merk gebruikt, en die vonden elkaar niet lief, en gingen elkaar dus afstoten. Niks druppeltje lijm er tussen, terugkomen en ik los het op.
Buiten dat de nagel erg dik is zit er bij je zijwal ook een hele bult die eenvoudig weg gevijld had kunnen (moeten!) worden....

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:25

Dank jullie dames dan ga ik morgen even terug en zorg dat ze het oplossen.

De dikte is op mijn verzoek. In het begin braken sommige steed door mijn toedoen. De bult was mij niet opgevallen moet ik zeggen.

Mijn hele andere hand let niet op de lak was gewoon aan het testen

Afbeelding

bedankt voor de antwoorden

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:33

Goede kunstnagels breken niet zo snel. Dikte komt de kwaliteit niet ten goede. Ik kan een dunne acryl nagel voor je maken die jij echt niet zo 1,2,3 afbreekt.

Ik zou niet naar deze salon terug gaan. Ik vind je andere nagels er namelijk ook niet netjes uitzien. Dit is gewoon slecht werk en erg zonde van je geld maar je loopt ook het risico dat als ze al dit soort fouten maken de hygiëne ook niet om naar huis te schrijven is.
Dit is mijn advies, het natuurlijk je eigen keus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:38

Dikke nagels breken juist eerder. Het is de kunst om de bolling op de juiste plaats te leggen, dát zorgt voor de stevigheid

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:32

LadyMadonna schreef:
F_Orumster schreef:
Ik heb ook bluesky, waarover ik zéér tevreden ben.
Ik doe de basis een half minuutje, kleur en top voor de zekerheid een minuutje.
Dit verschilt natuurlijk wel wat per lamp. Ik heb een goede lamp, maar heb het idee dat de kleurtjes best een flinke minuut mogen. Plaklaag gaat er bij mij zomaar af, moest bij mijn matte top coat wel iets langer opwrijven. Ik gebruik isopropanol.

Led lamp? Staat nog op m'n verlanglijstje ;)

Arc, hoe oud ben je?. Lengte van de nagels maakt niet uit, dat wordt toch kort gevijld om goed een tip op sjabloon te kunnen plaatsen

Ik ben nu 14 :) klinkt misschien heel jong voor gelnagels, ik weet ook niet zeker of alle salons ze zetten bij mensen van mijn leeftijd of iig onder de 16/18... Mijn moeder en ik hebben gelezen dat het geen kwaad kan voor mijn eigen nagels etc dus tot zover vindt mijn moeder het goed aangezien ze weet dat ik graag mooiere nagels wil (ik bijt echt al sinds ik heel klein ben, dus ik heb nooit echt mooie nagels gehad helaas) :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:00

Dan hebben je moeder en jij niet goed gelezen.
Je bent te jong, sorry.
Bij geboorte zijn nagels poreus, dit sluit naar mate je ouder wordt. Hierdoor heb je kans dat als nagels nog poreus zijn het kunstproduct in de nagel gaat zitten of erdoor gaat, in plaats van dat het erop blijft zitten.
De leeftijdsgrens is er niet voor niets :n.
Stylistes die op dergelijke nagels produkt plaatsen schaar ik onder het kopje: slechte stylistes.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:36

Eens met LadyMadonna. Ik zet ook geen kunstnagels of gelpolish bij jonge meiden. De styliste die het wel doet is van het soort die je beter kunt vermijden.

Oh mijn nieuwe blog pagina is bijna af. Ik hoop zondag of maandag over te gaan. De huidige blog heeft er in de laatste dagen tig keer uitgelegen.

De China Glaze zijn binnen er zitten gave kleuren tussen. Een licht blauwe met een subtiele shimmer is heel gaaf. Weet even de naam niet meer.

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:36

Hoi dames,

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even binnen kom vallen. Ik lees al een tijdje met heel veel plezier mee en ben een paar weken geleden begonnen met het lakken van mijn nagels. :)

Mijn nagels scheuren heel snel, ik peuterde veel aan de velletjes aan de zijkant en had mijn nagels altijd kort om het scheuren en prutsen te verminderen. Ik wil echter graag mooie en wat langere nagels en als ik ze lak blijf ik er dus af. Nu zijn ze wat langer, maar mijn duimnagel is ingescheurd aan de zijkant. Helaas op een plek waarvan ik denk dat ik het niet kan afknippen/vijlen, omdat het dus vrij diep zit... Maar het 'gewoon' zo laten zitten durf ik ook niet goed.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben waarbij dat gebeurt of gebeurd is, dus ik vroeg me af hoe jullie dit op zouden lossen? :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:39

Je duim moet je toch zo ver mogelijk afknippen. Ik had dat laatst met mijn pink. Nu is het bij mij weer helemaal vastgegroeid wat ik niet kon afknippen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:46

Ik zou hem nu nog niet afknippen, maar hem eerst fixen met een theezakje.
Hoe dat moet heb ik ooit al eens hier gepost, maar zit nu op mijn telefoon, dus kan ik even niet terug zoeken ;)

Als je op YouTube zoekt op fix broken nail teabag dan vind je het wel :D

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:13

Ik ga het proberen met een theezakje, bedankt voor de tip! Knippen gaat ook echt niet lukken, nagel is niet gescheurd in het witte, maar in het roze gedeelte van de nagel.

Ik zal, als het gelukt is, een foto van het resultaat posten. Vergeef me alvast mijn nog niet zo nette lakkunsten, ben nog een beginner, haha! :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:38

Je moet de nagel nu zo kort mogelijk maken. Dus heel voorzichtig doen om te voorkomen dat hij verder scheurt. Dan even een druppeltje lijm met een tissue of theezakje om hem tijdelijk vast te zetten.
Inkorten is vooral heel belangrijk, zou je hem nu lang laten dan gaat hij gegarandeerd door scheuren.

Drawerlover een gescheurde nagel zal niet herstellen, dat moet uitgroeien. De nagel bestaat uit dode cellen en heeft dus geen mogelijkheden om zichzelf te herstellen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:28

O bij mij is het op een of andere manier dichtgegroeid want sinds die is ingescheurd heb ik mijn nagels niet meer geknipt en de scheur is helemaal weg

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:33

Dan is het waarschijnlijk een los laagje geweest want een echte scheur verdwijnt niet zomaar.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:38

Nee het was wel echt een scheur en een diepe ook nog. Maarja mijn nagels sterken vaak heel snel aan. Misschien komt het ook omdat ik nagellak eroverheen heb gedaan dat dat een soort 'bescherm' laagje is geweest ofzo. Nouja de scheur is in ieder geval wev

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:11

LadyMadonna schreef:
Dan hebben je moeder en jij niet goed gelezen.
Je bent te jong, sorry.
Bij geboorte zijn nagels poreus, dit sluit naar mate je ouder wordt. Hierdoor heb je kans dat als nagels nog poreus zijn het kunstproduct in de nagel gaat zitten of erdoor gaat, in plaats van dat het erop blijft zitten.
De leeftijdsgrens is er niet voor niets :n.
Stylistes die op dergelijke nagels produkt plaatsen schaar ik onder het kopje: slechte stylistes.

Ah echt waar? Ik wist niet eens dat er officieel een leeftijdsgrens was, als ik dat had geweten had ik ook niet verder gezocht namelijk. Ik ben 1 site tegengekomen waarop stond dat acrylnagels niet aan te raden waren vanwege allergieën, en gelnagels niet voor jonge mensen omdat die volgens de site nog te speels zouden zijn waardoor ze beschadigen, verder niets. Maar nu jij het zo zegt denk ik toch maar niet dat ik het ga doen, dankjewel.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:22

Wat Stef zegt klopt inderdaad. Je nagel is er nog helemaal niet geschikt voor. Je kunt beter je nagels goed verzorgen zodat ze wat sterker worden. Tegen de tijd dat je nagels wel geschikt zijn voor een kunstnagel kun je altijd nog beslissen of je het wilt of dat je tevreden bent met je nagels.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:24

Tazzey schreef:
Wat Stef zegt klopt inderdaad. Je nagel is er nog helemaal niet geschikt voor. Je kunt beter je nagels goed verzorgen zodat ze wat sterker worden. Tegen de tijd dat je nagels wel geschikt zijn voor een kunstnagel kun je altijd nog beslissen of je het wilt of dat je tevreden bent met je nagels.

Okee, dankjewel :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:28

Michje schreef:
Hoi dames,

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even binnen kom vallen. Ik lees al een tijdje met heel veel plezier mee en ben een paar weken geleden begonnen met het lakken van mijn nagels. :)

Mijn nagels scheuren heel snel, ik peuterde veel aan de velletjes aan de zijkant en had mijn nagels altijd kort om het scheuren en prutsen te verminderen. Ik wil echter graag mooie en wat langere nagels en als ik ze lak blijf ik er dus af. Nu zijn ze wat langer, maar mijn duimnagel is ingescheurd aan de zijkant. Helaas op een plek waarvan ik denk dat ik het niet kan afknippen/vijlen, omdat het dus vrij diep zit... Maar het 'gewoon' zo laten zitten durf ik ook niet goed.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben waarbij dat gebeurt of gebeurd is, dus ik vroeg me af hoe jullie dit op zouden lossen? :D

Mijn duimnagels scheuren ook altijd in het roze deel. Het start altijd op hetzelfde punt. Nu netjes afknippen. Ik probeer mijn nagels te begeleiden met gellak. Het nagelbed zal mn duimnagels altijd op dat punt tegenwerken dus ik probeer ze nu erover te krijgen en met gel te begeleiden...

Het theezakje plakken houdt bij mij alleen als ik daarna gellak aanbreng. Vroeg of laat haak je achter je kleding of haar en scheurt ie door.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:23

Haai dames.

Even een vraagje. Normaal gesproken bestel ik lakjes bij NS en heb je een flat rate met 9 lakjes voor verzending. Maar zou graag een keer bij Llarowe willen bestellen, maar kom er niet uit met verzenden. Hebben hun ook een flat rate pakje met 9 stuks of werken hun anders??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:33

Weer een stap verder ;)

Afbeelding