Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:F_Orumster schreef:Ik heb ook bluesky, waarover ik zéér tevreden ben.
Ik doe de basis een half minuutje, kleur en top voor de zekerheid een minuutje.
Dit verschilt natuurlijk wel wat per lamp. Ik heb een goede lamp, maar heb het idee dat de kleurtjes best een flinke minuut mogen. Plaklaag gaat er bij mij zomaar af, moest bij mijn matte top coat wel iets langer opwrijven. Ik gebruik isopropanol.
Led lamp? Staat nog op m'n verlanglijstje
Arc, hoe oud ben je?. Lengte van de nagels maakt niet uit, dat wordt toch kort gevijld om goed een tip op sjabloon te kunnen plaatsen
LadyMadonna schreef:Dan hebben je moeder en jij niet goed gelezen.
Je bent te jong, sorry.
Bij geboorte zijn nagels poreus, dit sluit naar mate je ouder wordt. Hierdoor heb je kans dat als nagels nog poreus zijn het kunstproduct in de nagel gaat zitten of erdoor gaat, in plaats van dat het erop blijft zitten.
De leeftijdsgrens is er niet voor niets.
Stylistes die op dergelijke nagels produkt plaatsen schaar ik onder het kopje: slechte stylistes.
Tazzey schreef:Wat Stef zegt klopt inderdaad. Je nagel is er nog helemaal niet geschikt voor. Je kunt beter je nagels goed verzorgen zodat ze wat sterker worden. Tegen de tijd dat je nagels wel geschikt zijn voor een kunstnagel kun je altijd nog beslissen of je het wilt of dat je tevreden bent met je nagels.
Michje schreef:Hoi dames,
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even binnen kom vallen. Ik lees al een tijdje met heel veel plezier mee en ben een paar weken geleden begonnen met het lakken van mijn nagels.
Mijn nagels scheuren heel snel, ik peuterde veel aan de velletjes aan de zijkant en had mijn nagels altijd kort om het scheuren en prutsen te verminderen. Ik wil echter graag mooie en wat langere nagels en als ik ze lak blijf ik er dus af. Nu zijn ze wat langer, maar mijn duimnagel is ingescheurd aan de zijkant. Helaas op een plek waarvan ik denk dat ik het niet kan afknippen/vijlen, omdat het dus vrij diep zit... Maar het 'gewoon' zo laten zitten durf ik ook niet goed.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben waarbij dat gebeurt of gebeurd is, dus ik vroeg me af hoe jullie dit op zouden lossen?