Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Uit de literatuur blijkt dat bij het gebruik van een antagonist er net iets minder follikels rijpen. Een antagonist kan dan de voorkeur hebben als er een hoger risico is op overstimulatie, zoals bij PCO-patiënten.
Citaat:Vrouwen die goed reageren op hormoonstimulatie (goede eicel-opbrengst) hebben meer profijt van een schema met een antagonist dan vrouwen die moeilijk stimuleerbaar zijn (
NuggT schreef:Veerledec, waarom Menopur? Geen flauw idee, ze wilde me de eerste keer niet gelijk een hele hoge/zware dosering geven omdat mijn lichaam het (zonder hormonen e.d.) al goed deed. Volgens mij hebben ze het een beetje hierop gebaseerd. Menopur vond ik op zich wel fijn, heb wel van andere hormonen gehoord maar van deze schijn je het minste last te hebben? En het klopt dat het misschien minder eicellen oplevert maar kwaliteit ervan zou dan beter moeten zijn.
Nu klopt dit volgens mij ook niet want ze dacht er met de punctie 7 te zien en uiteindelijk waren het er maar 4 waarvan 3 bevrucht ..
Wat raad jij aan? Ziekenhuis even vragen om uitleg van het hoe en waarom? Ik zal ze dan dit wel even onder hun neus schuiven, misschien krijg ik dan wat meer duidelijkheid. Nu ga ik helemaal twijfelen terwijl ik dacht dat ze nu wel een goed plan hadden gemaakt. Ik wil gewoon nu geen tijd verspillen, dit is onze 2e poging en ik zou het doodzonde vinden dat deze weer wordt verpest omdat ze maar 'iets aan het doen zijn'.
dromertje2 schreef:Ik zou vooral je dokters vertrouwen. Die gaan dat niet voor niets voorschrijven.
Door die info op het net, ga je net meer twijfelen terwijl je ervoor dit niet had.
Je kan natuurlijk nog eens terug bellen voor hun beweegredenen. Misschien zijn ze heel logisch en afgestemd op uw persoonlijke situatie, waar info op het internet geen rekening mee houd.
veerledec schreef:Jij wilde eventueel naar Duitsland toch. Of nog wel een poging in Nederland? In dat geval zou ik eens vragen of ze niet gonal f willen proberen in plaats van Menopur.