Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:55

@ Laura: Klopt, BR doet heel veel planks en push ups, waardoor ik gespierdere armen heb. Maar goed... wat is gespierd? Ik denk dat het eerder is zoals Chessie zegt; ik houd mijn eetpatroon netjes bij en heb vooral gedefinieerde armen gekregen. Wel zijn mijn schouders veel ronder nu en heb ik een beetje nekvleugels, en voor mijn lichaam lijkt dit veel, maar dat is ook omdat ik hiervoor een heel frêle bovenlichaam had :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:19

Dag 1 van 30 days shred gedaan. Vond het best zwaar. Vooral met armen had ik moeite, had soms echt zin om die gewichten neer te smijten, maar uiteindelijk toch wel volgehouden. Push ups vind ik ook echt heel moeilijk. Lukt me alleen met mn knieen op de grond :(.

Maargoed, dit is dag 1. Hopelijk lukt het over 30 dagen beter :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:41

Push ups vinden velen heel moeilijk hoor; ik kon er in het begin denk ik drie gewone doen, en ik had echt al die tijd nodig :')

Inmiddels zijn ze nog steeds zwaar, maar gaat het best degelijk. We hebben wel nog steeds een haat-verhouding hoor :Y)

Je zal opkijken hoe fel je conditie en kracht vooruitgaan als je het mooi elke dag doet en jezelf tot het uiterste drijft, kom op, je kan het! *\o/*

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:58

Ik kon in het begin echt geen een normale hoor, terwijl ik verder in armen en schouders goed mee kon doen :j. Kom nu tot 5 :') .... Ik heb gelezen dat hoe langer je bent, hoe zwaarder het wordt. Je gewicht neemt nl in verhouding toe als je langer wordt, maar je kracht niet evenredig. Vind ik een mooi excuus met mijn 1,82 haha!!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:01

Toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft :). Jullie hadden me moeten zien joh xD ernstig hijgend en er vlogen ook nog wel wat minder nette woorden doorheen (A).

Ik ga vanavond alles opmeten en foto's maken :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:03

Dat heb ik ook al gehoord... Klinkt ook wel logisch toch.
En uiteindelijk maakt het niet echt uit hoe veel en hoe goed je de oefeningen kan: het enige doel is dat je jezelf telkens tot het uiterste drijft, en daarom word je sterker :)

Toen ik de shred voor de derde keer probeerde in december, ben ik na een jaar Jillian filmpjes toch heel erg geschrokken hoe zwaar level 1 nog steeds is, met een stel zwaardere gewichten. Er is altijd ruimte voor verbetering, dus probeer het als een uitdaging te zien Muntdrop :)

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:11

Ik doe nog altijd de push-ups op m'n knieën. :') Je bent dus niet de enige met moeite! :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:49

De push ups vinden een (boktloze) vriendin en ik ook zwaar, maar met de keer gaat het beter, al bleef ik ze op de knieën doen. Misschien had ik het eerder met schoenen moeten proberen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 20-01-14 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:59

Nu ik ze op de bosu doe zijn ze helemaal hel -O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:12

Ik zal wel blond zijn, maar wat is dat, bosu?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:23

Ik ook blondt hoor :+
Wasda?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:25

Ik heb (zoooo tegen mijn gewoonte in) mijzelf een dag rust gegeven
Mijn si gewricht speelt weer op
dat had ik vorig jaar ook, volgens mij ook bij level 2 en tijdens de 6w6p, toen ben ik voor behandeling bij de fysio geweest, ik twijfel om nu weer te gaan en dan event mijn uitvoering vd oefeningen met haar door te nemen, misschien doe ik toch iets fout ergens

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:26

muntdrop schreef:
Dag 1 van 30 days shred gedaan. Vond het best zwaar. Vooral met armen had ik moeite, had soms echt zin om die gewichten neer te smijten, maar uiteindelijk toch wel volgehouden. Push ups vind ik ook echt heel moeilijk. Lukt me alleen met mn knieen op de grond :(.

Maargoed, dit is dag 1. Hopelijk lukt het over 30 dagen beter :)

Ik kon in het begin misschien maar 2 push ups en dan nog niet eens laag. Maar dat gaat steeds beter :j op den duur kan je er 10 na elkaar, korte pauze (laste ik zelf in haha) en nog eens 10 na elkaar. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:27

Oei Sall, dat is natuurlijk wel een goed idee...
Niet mee inzitten, je gezondheid gaat voor :(:)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:32

Dank je lieve bhri
Is mijn schouder eindelijk sterk, geeft mijn lijf op een ander punt op -O-

Maar ach.. Ik zat al te denken om een br fase 3cardio morgen te doen en dan daarna level 3 te beginnen
Dan heeft dat si-ding nog even rust, maar doe ik wel wat (wil echt nog wat vetjes kwijt!!)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:32

Wat balen Sall! Misschien idd geen verkeerd idee om je houding tijdens de oefeningen eens goed door te nemen dan :j.

Bosu ball;
http://youtu.be/Sru6_VqmjAc

Super leuk om mee te werken, zeker icm een fitnessbal (voor planks bijv, handen op de bal voeten op de bosu of andersom!). Ik was eerlijk gezegd een beetje klaar met de workouts maar nu weer super gemotiveerd! Helemaal omdat ik het hiermee veel meer toe kan spitsen op het paardrijden, juist door balans en coördinatie te trainen!

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:45

oeww stipje! *\o/*

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:57

Ooooh zo'n ding!
Idd super ook voor je balans en motoriek!

Hoe is het met je spierpijn?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:05

Hee even een vraagje nog, op welk punt moet je je bovenbenen opmeten?? Bovenaan? In het midden? Onderaan? Overal? XD

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:31

Ik wil ook zo'n bal *\%/*

Ik zag ze liggen bij de Decathlon en mijn moeder wees me er op, maar het leek me zo'n ding dat ik 1 x zou gebruiken. Maar eigenlijk ziet het er superleuk uit, en ik denk dat het ook wel zou helpen tijdens pilates. En voor ballet moet ik ook voortdurend op mijn buikspieren letten.

Munt: Ik meet altijd op het dikste deel van de dij. Mocht je ergens een moedervlekje ofzo hebben is dat ook wel handig, want je dijen vind ik het moeilijkste om zelf te meten.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:36

Ik doe een handbreedte van m'n kruis af, dat is ongeveer het dikste deel en ik kan het nameten met m'n hand :)*

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:40

Spierpijn valt me echt mee, al voel ik wel voor t eerst echt m'n buikspieren weer (vooral schuin en aanhechting bij ribben).

Gewoon gaan halen dan Bhris, geeft echt een leuke extra dimensie eraan!!

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:03

Ik verveelde me vanochtend (zo tentamen en zat eigenlijk een beetje te wachten tot het tijd was om te gaan..) dus als afleiding Killer Abs level 1 gedaan. Leuke workout! Maar 'organisatorisch' wel lastig (schoenen aan/uit doen omdat ik geen matje heb, dus 'ligoefeningen' op mijn bed doe en dan wil ik geen schoenen aan).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:14

Ik zal de bosu in het achterhoofd houden, mocht ik uitgekeken raken op het programma.

Gister voor de 4e keer shred level 2 + 10 minuten buns & thighs level 1 (- minus warming up).
Kan niet wachten om met de probleemzones te beginnen namelijk. Vind het een leuke workout!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:50

Djati's al een workout op zich kameleon!

Ik zit ook ad buns&thighs te denken na de shred (heb begrepen v bhri dat dat een caloriekiller is.. Toch bhri?)