Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:17

Daarom train ik maar 3x in de week ;) :)
En ik ben sowieso al goed getraind dus weinig blessure gevoelig.

Ik vertel hetzelfde aan personeel in de fitness ed en zij moedigen mij juist aan.
Hun hebben het helemaal niet over blessures :P Dus ik geloof het wel.

MilesNF

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:59

Als je van jezelf al veel sport en vroeger ook lijkt het me niet zo'n probleem om er wat sneller door heen te gaan. Die programma's zijn ook geschikt voor echt beginners en a sportieve mensen.
Ik heb sinds febrauri opgebewoud van 5 km naar 16 km in april en 21 km eind mei, zolang je wel voldoende rust neemt is het wel mogelijk hoor. Maar blijf wel alert op blessures en loop niet door met pijntjes.

Ik merk dat ik nu ik 1x minder in de week ben gaan trainen eigenlijk wel ga verlangen naar mijn trainingen. Dat heb ik nooit zo gehad, dus eigenlijk wel positief. Ik mag morgen weer, kijken of een rondje 5 km ook in 30 min kan doen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:03

xManon_ schreef:
Nayomie schreef:

in recensies lees ik dat hij naar sexsites gaat. Is dat zo?

Wtf? :') Nee _O-

Hmm, die mensen die een recensie schrijven zeggen van wel :') zit er namelijk niet op te wachten om zomaar terecht te komen op zo'n site :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:18

Mijn agenda :)
29 Juni Dirtkings Mudrace
4 augustus color run Utrecht
8 September Strongman run Hellendoorn *\o/*

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:57

Vandaag ladies run gelopen 5 km.
Wat een drukte, voor al in een bocht waar je moest wandelen omdat het zo smal was en veel lopers die midden in de groep gingen wandelen...

Maar verder super!!! 30:28 was mijn tijd...
29 seconde langzamer als gewenst maar ach...

Volgende week nieuwe kans; Ladies run Breda. :-)

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:02

_Nancy: Je bent lekker op weg!
HannahFrouk: Ben je echt tevreden met je sporthorloge? Ik lees online verhalen dat de GPS slechter werkt dan die op je telefoon (Iphone). Zit te twijfelen, maar ik denk dat ik het niet de investering waard vindt.
Britt20099: Gefeliciteerd met de 5 km in 30 min! En geode tijd met de ladies run.
Lieke: Wauw, dat is echt heel snel bij jou gegaan, nu al 21 km, heel knap!

Ik heb vandaag ook eindelijk 5 km onder de 30 min gelopen, 29:55! :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:21

Hoi, Ik meld me hier ook even!
Ik ben vorig weekend weer begonnen met de start to run lessen van evy. Ik had eerder al eens de 2006 versie van haar gevolgd, maar nu ter afwisseling de mp3tjes van 2011.
Hopelijk hou ik het deze keer wel tot het einde vol! :+ maar het weer is in ieder geval goed

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:54

Rozanne schreef:
HannahFrouk: Ben je echt tevreden met je sporthorloge? Ik lees online verhalen dat de GPS slechter werkt dan die op je telefoon (Iphone). Zit te twijfelen, maar ik denk dat ik het niet de investering waard vindt.

Ik moest het even uitproberen en vooral de gebruiksaanwijzing even goed bestuderen, maar ik snap nu hoe-die werkt. Heb er nu 2 x mee gelopen en ook mee genavigeerd. Ik vond het wel een beetje lastig om uit te vinden hoe dat precies werkt, maar op zich werkt het horloge qua instellingen heel logisch.

Wat-ie wel kan:
- Je kunt onderweg herkenningspunten in het horloge opslaan (waypoints), je moet wel zelf onthouden welk punt wáár is (op de parkeerplaats, bij de picknickbankjes ...).
- Vervolgens kun je naar die herkenningspunten terug navigeren, simpelweg dmv een richtingspijltje. Daar hol je dan dus gewoon achteraan :P . Je ziet daarbij dus geen route of paden (daar is een horloge sowieso te klein voor natuurlijk). Ik kreeg dit eerst niet aan de praat, maar uiteindelijk na wat gepruts wel. Dit heb ik 2 x uitgeprobeerd en dat werkt eigenlijk goed.
- Je hebt een kompasje dat naar het noorden wijst
- Je hebt een workout functie waarbij je je gewoon je gem. snelheid, gelopen tijd, gelopen afstand, hartslag (er zit een hartslagband bij) , calorieën e.d. kunt zien. Je kunt zelf kiezen wat er in die weergave getoond wordt.
- Tijdens het lopen kun je switchen tussen al die verschillende functies, dat is geen probleem, je kunt daarbij je 'run' stoppen of door laten lopen. Dus dat werkt heel flexibel.

Ja, en verder zitten er nog wat dingetjes in, een countdown functie, een alarm, nouja, de gewone dingen eigenlijk. Maar ik heb'm zelf gekocht voor het navigatiestukje wat er op zit en de kompas. Want wat ik ermee wil kunnen is dat ik in een bepaald gebied ga lopen en dat ik dan op een gegeven moment kan zeggen: 'ok , nu ben ik verdwaald, hoe kom ik nu het snelst terug?' en dat je dan een richting krijgt zodat je weet waar je ongeveer naartoe moet. Dat doet-ie dus perfect, dus voor mij is het voldoende. De GPS functie pikt het signaal trouwens heel vlot op, alleen bij de eerste keer dat je'm gebruikt kan het even duren (cold fix).

Wat je gelopen hebt, kun je vlot uploaden naar internet.

Voor mij is het een goeie koop geweest.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:27

:wave:

Kennen jullie mij nog? Ik zou mij ook graag hier weer willen melden. Ik ben twee jaar geleden heel fanatiek begonnen met hardlopen (met eerst Renate en toen Evy) echter door veel vervelende omstandigheden (opa op sterfbed en overleden vorig jaar en mijn vader die in januari dit jaar de diagnose longkanker kreeg en in maart overleed) is het gehele sporten en mijn goede eten compleet verslechterd... De kilo's kwamen er weer aan en het rouwproces helpt je dan ook niet mee.

Ik probeer het sinds enkele weken weer wat op te pakken en morgen begint les 4 van Evy weer. Dus ik dacht wellicht kan ik hier weer de motivatie oppakken? :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:42

Oeh ik kom ook een stipje zetten in het hardlooptopic.

Ik probeer elke zondag te rennen en doe 3 á 4x in de week insanity (van de tellsellreclame) Ik heb nu volgens mij alweer 4x gerend en het gaat lekker. De laatste keer met de nike-ap (gps en km-teller) gerend en daar kwam uit dat ik iets harder ren dan 10 km p/u en dat viel me heel erg mee!
Ik heb de laatste keer 15-15 gerend, de week daarvoor volgens mij 10-10-20 (was foutje, ik was te ver van huis, dus heb maar verder gerend) en daarvoor 5-10-15. Tussendoor wandel ik tot ik op adem ben en mijn spieren weer fijn uitgerust voelen.
Ik heb ook enkelgewichtjes gekocht en daar wil ik zondag voor het eerst mee gaan rennen. Kijken hoe het lopen dan gaat.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 07:16

Daar ben ik best jaloers op!

Ik kom zojuist terug van les 4 van Evy. Voel mij een beetje knullig om meteen zo laag te beginnen, maar het lijkt mij ook niet dat ik na zo'n lange stop meteen terug kan naar het oude niveau. :') Dus ik heb het er maar mee te doen. :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 07:50

Ik heb ook met Evy gerend en ik snap niet waarom je je daarbij knullig voelt? Ik kon nooooit rennen, nooit sportief geweest ook en met Evy kon ik uiteindelijk toch een half uur lang rennen! Helaas lukte het me niet om het vol te houden als de lessen op waren. Ik heb het schema twee keer gedaan (dus ook een keer opnieuw) en helemaal afgemaakt. De tweede keer ook twee lessen van de 5 tot 10, maar dat vond ik niets. Het werd toen ook weer winter, dus ik haakte af.
Nu is mijn conditie gewoon zo goed door de insanity. Voordat ik aan insanity deed probeerde ik ook te rennen en toen had ik er echt veel moeite mee. Nu gaat het veel beter. Ik ben ook niet buiten adem, ik krijg alleen last van vermoeide spieren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 07:53

Zo bedoel ik het niet hoor! Ik heb Evy namelijk al uitgelopen voordat alles hier thuis verkeerd ging. Maar omdat je na 4 maanden stilstand niet kunt verwachten dat je meteen weer 30 minuten loopt, ben ik Evy dus opnieuw gaan doen. Ik voel mij dus knullig omdat ik vanwege mijn conditie weer opnieuw moet beginnen met lopen. Maar dus niet om Evy, zij is mijn held hierin. :D
Excuses voor de verwarring! :o

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 07:58

magda_90 schreef:
:wave:

Kennen jullie mij nog? Ik zou mij ook graag hier weer willen melden. Ik ben twee jaar geleden heel fanatiek begonnen met hardlopen (met eerst Renate en toen Evy) echter door veel vervelende omstandigheden (opa op sterfbed en overleden vorig jaar en mijn vader die in januari dit jaar de diagnose longkanker kreeg en in maart overleed) is het gehele sporten en mijn goede eten compleet verslechterd... De kilo's kwamen er weer aan en het rouwproces helpt je dan ook niet mee.

Ik probeer het sinds enkele weken weer wat op te pakken en morgen begint les 4 van Evy weer. Dus ik dacht wellicht kan ik hier weer de motivatie oppakken? :D

Leuk dat je ook Evy's lessen volgt! Ik ben ook bij les 4 nu, ik ga die waarschijnlijk morgen/overmorgen doen.

Ik dacht altijd wel een aardige conditie te hebben, maar met buiten hardlopen valt het toch flink tegen :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:04

Een combi van Evy en duurloop heeft mijn hardloop-leven ook weer nieuw leven ingeblazen, echt een topprogramma!

Zondag een run hier in het dorp, schijnt warm, benauwd en bewolkt te worden.. ^) ben benieuwd, ben bang dat ik mn doel om onder de 30 minuten te lopen wel kan schudden dan! Maar goed, ik ga er voor! Heb de pannenkoekenmix al in huis, top ontbijt voor lopers.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:53

Ik loop nu gemiddeld 9.5 km per uur. Dat is bij les 23 echter misgegaan. Te snel gestart. Net met mijn vriend gelopen die als rem fungeerde voor mij nogmaals les 23 gelopen. 30 juni loop ik mee met de ladies comfort run in Utrecht, heb kaarten gewonnen via FB. Hoop dat ik dat ga redden qua trainen :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:54

Amaryllis schreef:
Een combi van Evy en duurloop heeft mijn hardloop-leven ook weer nieuw leven ingeblazen, echt een topprogramma!

Zondag een run hier in het dorp, schijnt warm, benauwd en bewolkt te worden.. ^) ben benieuwd, ben bang dat ik mn doel om onder de 30 minuten te lopen wel kan schudden dan! Maar goed, ik ga er voor! Heb de pannenkoekenmix al in huis, top ontbijt voor lopers.

Pannenkoeken maak ik ook vaak, en dan zonder het eigeel en meergranenmix :) Erg lekker en gezonder.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:20

Heb hier al een tijdje niet meer gereageerd omdat ik niet meer zo regelmatig loop. Van de week weer voor het eerst gelopen na een klein maandje. Voor het eerst 10 km gelopen!! In een uur en 2 minuten. Ik had geen pijntjes en conditioneel nergens last van, ging zo lekker! Verste wat ik ooit had gelopen was 8 km en 'normaal' loop ik altijd 5 km. Heb nu alleen wat spierpijn, top :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:35

Top!

Morgenochtend ga ik weer, lesje 5. :D Of wellicht al door naar de derde week, moet even kijken hoe het gaat. Dacht dinsdag dus inderdaad al te beginnen met 5 minuten, maar toen staakte mijn enkel. Moet het dus echt even weer opbouwen. :j

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:54

ik heb een vraag voor degene die ook het hardlopen met gezond eten combineren

Val je af door hardlopen en gezonde voeding? als je minimaal 2 keer in de week gaat hardlopen met afstanden van minimaal 5 km

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:56

Ik probeer hard mijn best te doen om dat te bereiken. :D

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:59

MD_Triumph schreef:
ik heb een vraag voor degene die ook het hardlopen met gezond eten combineren

Val je af door hardlopen en gezonde voeding? als je minimaal 2 keer in de week gaat hardlopen met afstanden van minimaal 5 km

Nope. Hardlopen is niet de sport als je vet wil verbranden. Je zult echt wel wat afvallen want je beweegt tenslotte meer dan normaal, maar over het algemeen is je hartslag veel te hoog om vet te verbranden. Als afvallen je hoofddoel is kun je beter krachttraining gaan doen en afsluiten met kort rondje cardio.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:04

hmm nouja ik ben niet iemand die marathons loopt oid
maar gewoon afstanden van 5 km soms iets meer... hoe kan dat dan dat je geen vet verbrandt als je hartslag te hoog is?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:08

MD_Triumph schreef:
hmm nouja ik ben niet iemand die marathons loopt oid
maar gewoon afstanden van 5 km soms iets meer... hoe kan dat dan dat je geen vet verbrandt als je hartslag te hoog is?

Omdat je lichaam tijd nodig heeft om vet om te zetten in energie voor je spieren. Maar je bent zo intensief bezig dat die tijd er niet is dus gaat je lichaam over naar andere brandstoffen om zo toch de spieren van energie te kunnen voorzien.
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 14-06-13 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:08

In den beginne viel ik mooi af van het hardlopen, gezien mijn conditie toen natuurlijk ook ver onder het vriespunt lag. Had het ook niet te maken met dat je hartslag binnen bepaalde marges moet blijven dat je dan wel afvalt?