ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:37

Wat goed dat je daar in een groep mee begint! Had ik achteraf ook best willen doen! :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:39

Ja, vind ik ook heel fijn!!!

Ben er ook achter hoe erg mijn identiteit nauw verweven is met die adhd, dat zullen ze allemaal wel hebben..

Hoe heb jij daar ervaren?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:40

Romyv schreef:
Galm galm... Het is stil hier!!

Vanavond heb ik de eerste medicatie groep sessie, morgen starten met "Methylfenidaat Retard van Regenboog Apotheek".. Vind het wel spannend!! Grootste verbetering zou zijn als ik eens normaal ging slapen

Dan moet je de metylfenidaat iet niet vlak voor je slapen gaat innemen hoor. Dan blijf je echt wakker :+ :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:42

Romyv schreef:
Ja, vind ik ook heel fijn!!!

Ben er ook achter hoe erg mijn identiteit nauw verweven is met die adhd, dat zullen ze allemaal wel hebben..

Hoe heb jij daar ervaren?

Bizar is dat he? Maar het is toch een factor die je (voor een deel) vormt tot wat je bent.
Want niet iedere ADD ADHDer heeft dezelfde ADD ADHD. En daar komt persoonlijkheid dan om de hoek kijken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:55

Ja, maar er zijn ook erg veel universele dingen die (bijna) alle adhd'rs hebben... In hoeverre is dat persoonlijkheid of de adhd? Tijd om er achter te komen!!!

Goed om te weten! Ik begin met 1 pil die ik sochtends moet innemen..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:28

Sinds ik het weet vallen inderdaad heel veel zaken op zn plek. Ik heb mijzelf erg veel coping-gedrag aangeleerd wat ik stukje voor stukje begin te ontdekken. Met name in sociale situaties :')

Ik had vorige week een training over grensoverschrijdend gedrag. Man wat een opgave := er was 1 oefening waarbij je moest gaan zitten zodra je je aandacht niet meer bij de gewenste gedachte kon houden.. Ben na 2 seconde gaan zitten en heb daarna aan de trainer opgebiecht dat ik adhd heb. Eerste keer sinds mn diagnose dat ik dat heb toe moeten geven om te voorkomen dat ik echt in irritatie zou verzinken met mezelf . Kon wel janken. Maar goed ik dat hoortr bij. Zie het doorgaans als een bijzondere eigenschap die me ook veel leuke dingen brengt, maar vooral sinds de diagnose ook regelmatig verdriet hoor.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:33

Herkenbaar, ik pleitte altijd dat het in mn voordeel werkte en ben nu van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam gegaan, niet altijd leuk he!?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:44

Das exact de goede omschrijving! ! En soms als ik met een hyperfocus-moment bergen werk verzet ben ik blij, maar op de dagen dat ik de draai niet kan vinden ben ik verschrikkelijk rusteloos en kapot moe. Bah!

Ik vind het in dit topic fijn dat er meerdere mensen zijn die de diagnose pas als volwassene hebben gekregen. Geeft me steun want ik voelde me echt een Remi destijds. :j

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:12

Ik heb morgen een telefonisch intake bij PsyQ voor eventuele medicatie

En het was hier zo stil omdat er een facebook is aangemaakt haha!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:09

Owja dat is waar! Dat zit ik niet... Sorry

Ik ben er van het weekend samen met m'n vriend achter gekomen dat wij heel vaak op een andere frequentie communiceren... We luisteren naar het zelfde nummer, maar hij luistert het origineel wat een ballet is terwijl ik de hardcore-cover op heb staan. Dan vind ik het stom dat hij buiten mijn maat danst en hij voelt zich gepasseerd door mij. Nu ik daar weet valt me op hoevaak dit gebeurt!

Ligt trouwens weer klaar wakker in bed, hopelijk is dit de laatste keer ! ben hier zo klaar mee

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:30

Let er wel op dat je je medicatie niet te laat neemt als je slaapproblemen hebt Romyv.

De werking van de medicatie op zich zal je niet helpen om beter te slapen, omdat methylfenidaat tot de familie van de oppeppende middelen hoort. Wat wel vaak voorkomt is dat de medicatie je overdag veel meer rust in je hoofd geeft, waardoor je dan ook 's nachts beter slaapt :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:35

@Romy, weet niet of je dit al doet, maar je kunt rustig melatonine gebruiken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:36

De arts zei ook dat mijn slaapproblemen waarschijnlijk veelste groot zijn om alleen met de concerta op te lossen, dus heb er melatilinne (heet dat zo!?) erbij gekregen

Wow, vandaag eerst keer en vind het best heftig.. Hoop bijwerkingen nu al

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:57

Babette heeft nu ook concerta. Omdat ze de ritalin heel vaak vergat (dat is ook nogal ADD)
De bijwerkingen worden minder. Je moet een beetje ingesteld raken op de medicatie. Ligt er ook een beetje aan met welke dosis je bent begonnen. Babette moet nu naar een grotere dosis.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:00

Klopt, was mij ook vertelt :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:06

Wat voor bijwerkingen hebben jullie dan? Ik word er een beetje bang van haha

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:08

Ben benieuwd wat het met je doet joh. Je bent altijd al een intelligente meid geweest en helaas komt dat door ADD/ADHD dat er niet ten volle uit. Ik merk dat echt aan Babette; het gaat op school nu veel en veel beter. Helaas te laat want van Mavo/Havo terug gegaan naar VMBO kader. Haalt nu alleen maar heel goede cijfers.
Jammer dat men dit zo laat pas ontdekt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:10

Van de concerta merkte mijn dochter niet zoveel, maar dat komt omdat ze nu een te lage dosis heeft. Dus opgeschaald naar een hogere dosis. Van de Ritalin voelde ze zich gejaagd en onrustig en had ze regelmatig hartkloppingen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:11

Moet ook ontzettend haar gewicht in de gaten houden. De medicatie haalt ook je eetlust weg. Ze is al niet zwaar (normaal zon 50 kg) maar nu ging het naar 47 en dat is echt te licht. Ze zit nu gelukkig weer op 49.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:17

Wat ik nu merk aan bijwerkingen :

Droge mond, heb al bijna 2 liter water op
Geen eetlust, alles smaakt ook raar
Hoofdpijn en kramp in mn kaken
Voel me ook gejaagd

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:24

Owja en ik heb het ijskoud (ik zit binnen met m'n winterjas aan en iedereen zit hier in zn tshirts) terwijl mn rug nat is van het zweet

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:25

Dat zijn trouwens ook de bijwerkingen van drugs zoals MDMA en XTC. :')

Ik had niet die bijwerkingen, ik werd alleen een zombie. Maar het is troep dus daarom slik ik het niet meer. Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:34

Hoe voelt ook als mdma alleen dan minder heftig :')

Heb ik niet opeens mega concentratie ofzo :=

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:55

Nou ik durf niet zo goed meer haha

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:01

Klinkt bekend Romyv, bij mij werd het na 3 dagen veel minder gelukkig!!