[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:47

Even een vraagje, ik gebruik de nuvaring.
Afgelopen vrijdag hoorde ik hem eruit te halen maar het vergeten. Nu heb ik em er zaterdag uitgehaald. Kan ik hem nu wel weer gewoon op vrijdag erin doen of moet dat echt weer op zaterdag?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:08

Escada: wat zegt de bijsluiter?
Er zit een boekje bij waarin staat wat je kunt doen. Of staat het er niet in?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:41

Er staat alleen bij dat als je de ring vergeten bent hem eruit kunt halen en hem 7 dagen later er weer in kan plaatsen. :j
Maar ik wil hem dus graag 6 dagen later al erin plaatsen. Vond het net zo fijn om in het weekend niet meer ongesteld te zijn -O-

witteRaaf

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:19

Ik kom hier even binnenvallen. Al tien jaar neem ik de pil, harmonet, een lichte pil. Nu neem ik dezelfde maar andere merknaam: gastrodelle. Buiten alle normale gevolgen met starten van pil, krijg ik nu na tien jaar andere dingen. Ik loop bijna continue emotioneel rond, vaak van het ene uiterste in het andere: superblij naar super verdrietig, zonder aanleiding. Ik ben het echt zat en vraag me af of dit door de pil kan komen? Het enige wat er de laatste tijd veranderd is, is dat mijn vriend en ik meer praten over kindjes in de toekomst. Eerst ontpillen een halfjaar en rond december een kindje proberen krijgen, in tussentijd gewoon met condoom vrijen. Met dit besluit zijn we allebei tevreden, maar zou het nu kunnen dat mijn lichaam onbewust zelf hormonen aanmaakt of zo, dat ik onbewust mijn lichaam stuur naar zonder pil zijn en ik hierdoor de effecten van de pil momenteel verdubbel? Of zit dit echt tussen mijn oren? Ik word er stilaan gek van en mijn vriend vind mijn emotionele buien ook niet meer zo fijn :).
Iemand een ideetje?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:17

Ik heb 'n vraag..

Ik slikte eerst een 3fasenpil met een grote hoeveelheid hormonen maar hier reageerde mijn lichaam niet goed op en wilde ik naar een lichtere, bovendien kan ik de 3fasenpil niet doorslikken (dan alleen de laatste fase geloof ik en dat was ook niet veilig). Ik heb dus een stopweek gehouden en na de 6e dag was het bijna over (en 36 graden buiten :x ) dus ben ik met Modicon begonnen. Eerste week ging goed en nergens last van, maar ik heb nu sinds een paar dagen spotting en het blijft aanhouden, en ik ga zondag op vakantie maar vind 't zo vervelend en schaam me er ook voor :\ Omdat ik ook een vriend heb enzo.. Gaat dat nog over of?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:20

MyLittleLove schreef:
Ik heb 'n vraag..

Ik slikte eerst een 3fasenpil met een grote hoeveelheid hormonen maar hier reageerde mijn lichaam niet goed op en wilde ik naar een lichtere, bovendien kan ik de 3fasenpil niet doorslikken (dan alleen de laatste fase geloof ik en dat was ook niet veilig). Ik heb dus een stopweek gehouden en na de 6e dag was het bijna over (en 36 graden buiten :x ) dus ben ik met Modicon begonnen. Eerste week ging goed en nergens last van, maar ik heb nu sinds een paar dagen spotting en het blijft aanhouden, en ik ga zondag op vakantie maar vind 't zo vervelend en schaam me er ook voor :\ Omdat ik ook een vriend heb enzo.. Gaat dat nog over of?

Hoezo schaam je je ervoor? Hoeft toch helemaal niet, vooral voor je vriend niet!

Het gaat zeker ooit wel over (als het goed is) :P Maar wanneer? Kan ook wel even duren omdat je lichaam aan de nieuwe pil moet wennen. Hoop voor je dat het snel stopt!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:30

Omdat het gewoon vies is vind ik :P Ik maak me er zorgen over omdat ik op vakantie ook wil zwemmen enzo :=

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:04

Even een vraagje...
Heeft iemand ervaring met een menstruatiecup?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:05

3fasen kan je ook gewoon doorslikken hoor. Alleen is de kans wat groter op een doorbraakbloeding als je weer met fase 1 begint. :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:05

Jans schreef:
3fasen kan je ook gewoon doorslikken hoor. Alleen is de kans wat groter op een doorbraakbloeding als je weer met fase 1 begint. :)

Klopt maar op de bijsluiter stond dat dit de minst veilige manier was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:12

Alle manieren zijn even veilig.. het is niet dat je minder beschermt bent wanneer je weer met fase 1 begint. Je hebt alleen een grotere kans op een bloeding.

Even uit de bijsluiter van een driefasenpil:

….. als u uw menstruatie een keer wilt uitstellen
Om een maandelijkse bloeding een keer uit te stellen zijn er verschillende mogelijkheden:
1. Aan het einde van de strip Trigynon gaat u zonder tabletvrije periode door met de 10 gele
tabletten van een nieuwe strip (de laatste fase).
2. Als u uw menstruatie langer dan 10 dagen uit wilt stellen, kunt u uw arts vragen om een strip
van een éénfase-pil met het zelfde progestageen hormoon (levonorgestrel). (De tabletten van
een éénfase-pil bevatten allemaal dezelfde hoeveelheid hormonen en hebben ongeveer dezelfde
samenstelling als de tabletten van de laatste fase van de Trigynon-strip.)
Na de strip Trigynon gaat u zonder tabletvrije periode door met de tabletten van de éénfase-pil.
U kunt deze strip helemaal gebruiken, of eerder stoppen als u dat wilt.
3. Aan het einde van de strip gaat u zonder tabletvrije periode door met de eerste (bruine) tablet
van een nieuwe strip Trigynon. U kunt deze strip helemaal gebruiken, of eerder stoppen als u
dat wilt. Deze manier geeft echter de grootste kans op spotting of een doorbraakbloeding.
Voor alle manieren geldt:
 Hoe langer u uw menstruatie uitstelt, hoe groter de kans op spotting of een doorbraakbloeding
wordt.
 Na de laatste tablet houdt u -zoals gebruikelijk- een tabletvrije periode van 7 dagen en begint u Bijsluiter Trigynon®
10 van 12
Informatie voor de gebruikster
Trigynon PIL 122012 Versie var. #3317A
daarna weer met een nieuwe strip Trigynon.
 Tijdens het uitstellen van de menstruatie blijft u beschermd tegen zwangerschap.

Als helemaal doorslikken minder veilig was geweest had ik echt al een hoop kinderen moeten hebben :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:53

Ik heb gisteren ong 8 maanden na dato de rekening van het plaatsen van mn spiraaltje ontvangen.
Ik had al bijna de hoop dat ze het vergeten waren maar helaas. Bedrag valt me gelukkig mee: 150 euro.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 07:31

Uhh hoe lang waren jullie ongesteld de eerste keer na het plaatsen van het spiraaltje?

Ik zit nu al op dag 9 geloof ik.... wordt er een beetje gestoord van.
Niet erg ongesteld maar toch ben ik het.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:55

precies op tijd, en ik ben nooit regelmatig :')

na het plaatsen(was niet ongesteld) heeft het nog een weekje beetje lopen bloeden, daarna af en toe een paar druppels.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:57

Goedemorgen!

eventjes een vraagje hier, heb sinds 2 weken een nieuw spiraaltje (oude was bijna over datum)..

Ik heb al een week beetje last van mn borsten, weet iemand of dat normaal is? Kan het me niet herinneren van de vorige keer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:22

Mando schreef:
Uhh hoe lang waren jullie ongesteld de eerste keer na het plaatsen van het spiraaltje?

Ik zit nu al op dag 9 geloof ik.... wordt er een beetje gestoord van.
Niet erg ongesteld maar toch ben ik het.

3 dagen, dat was meteen al 2 dagen korter dan normaal. Maar langere bloedingen in het begin zijn geen uitzondering hoor. Er waren hier mensen die zelfs maanden licht bloedverlies hadden.

Kojack: dat kan heel goed, is een hormoonkwestie. De boel moet weer even in balans komen :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:37

Ok.
Hoop dat t n keer ophoud.
al loop ik gelukkig niet meer leeg. . Vind dit ook maar niets.
Nouja kiezen tussen 2 kwaden... Dan maar ongesteld Hihi

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:45

kojack schreef:
Goedemorgen!

eventjes een vraagje hier, heb sinds 2 weken een nieuw spiraaltje (oude was bijna over datum)..

Ik heb al een week beetje last van mn borsten, weet iemand of dat normaal is? Kan het me niet herinneren van de vorige keer.

spiraaltje met hormonen?
ik weet van mijzelf dat mijn borsten gevoelig worden naar mate ik naar de menstruatieweek ga.

het kan ook zijn dat je lichaam nog even moet wennen aan het nieuwe spiraaltje en alles weer op orde brengt. :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:18

@Mando: ik alleen wat spotting af en toe. Heb 'm nu ruim 2 weken. Bevalt zeer goed.
Duizeligheid heb ik een week gehad, daarna was het over. Nu voel ik er niets van. Alleen nog af en toe dus wat spotting. Ben benieuwd hoe de eerste menstruatie gaat verlopen, ik hoop dat ik hem amper krijg.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:03

Fijn te lezen.
Ik had dat ook in het begin alleen toen ik ongesteld werd 2 dagen heel weinig en nu dus al 8 dagen af en aan....

Vergeleken met wat ik had een zegen.. daar heb ik hem dus ook voor gekregen
Volgende week dinsdag moet ik toch op controle, heb ik hem alweer 6 weken.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:33

Escada schreef:
Even een vraagje, ik gebruik de nuvaring.
Afgelopen vrijdag hoorde ik hem eruit te halen maar het vergeten. Nu heb ik em er zaterdag uitgehaald. Kan ik hem nu wel weer gewoon op vrijdag erin doen of moet dat echt weer op zaterdag?

Geen enkel probleem, je kunt hem gewoon op vrijdag erin doen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:35

Ik heb een vraag over het wisselen tussen antieconceptiemiddelen.

Ik gebruik nu de Nuvaring maar stap weer over op de pil vanwege verschillende redenen.
Laat ik nu net op vakantie mijn ring eruit moeten halen, er midden in. Ik heb geen zin om tijdens de vakantie ongesteld te worden, dus wil graag doorslikken/ringen/hoe je dat dan ook mag noemen.

Kan ik dan meteen na het eruit halen van mijn ring beginnen met de pil? En wanneer zou ik deze dan moeten gaan slikken, meteen dezelfde dag nog of de dag erna?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:29

kun je niet nog 1 ring extra gebruiken?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:30

De mensen die gestopt zijn met de pil, waren jullie netjes op tijd weer ongesteld of duurde het even voor alles weer werkte naar behoren?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:19

Mando schreef:
Fijn te lezen.
Ik had dat ook in het begin alleen toen ik ongesteld werd 2 dagen heel weinig en nu dus al 8 dagen af en aan....

Vergeleken met wat ik had een zegen.. daar heb ik hem dus ook voor gekregen
Volgende week dinsdag moet ik toch op controle, heb ik hem alweer 6 weken.

Hopelijk is het tijdelijk en gaat het straks over! Controle in het ziekenhuis of bij de huisarts?