[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:21

Hier ook weegmoment gehad. Er is deze week voor het eerst niet veel gebeurd. -7,3 en vorige week was het -7 kilo.

Wil binnen nu en 2 weken eigenlijk nog 3 kilo kwijt, daarom ga ik er nu bij sporten. Ik deed dat tot nu nog niet ( behalve paardrijden dan)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:21

Wat voor sport ga je doen, Tientjeh?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:23

Ik ga hardlopen en de moutainbike eens weer onder het stof vandaan halen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:42

OK, here we go!

O: magere yoghurt + crunchy
T: mueslireep (lightversie)
L: twee broodjes met kaas
T: fruit
A: maaltijdsalade (dus ook met noten en kaas e.d.)

Hooopelijk kan ik me er aan houden :D

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:48

Goedemorgen!
Ben een paar dagen afwezig geweest, niet zo veel tijd om te reageren.
Wel goed aan het dieet gehouden vind ik zelf! Ik heb de laatste dagen wel af en toe een glaasje fris gehad (niet light), omdat het niet anders kon.

Mijn weegschaal gaf vanochtend -5,5 aan. Daar heb ik 7 weken over gedaan.
Zelf vind ik het best netjes. Ik wil graag rustig aan afvallen en dit doe ik d.m.v. mijn levenstijl te veranderen.
Maar mijn moeder vind dit weinig in zo'n lange tijd. Wat vinden jullie? Ik vind dat best irritant omdat ik er zelf wel trots op ben.

Wat vinden jullie van die oven chips van Lays? Wij hadden het voor afgelopen zaterdag. Ik vond het behoorlijk smaakloos. En zou dit nou echt 70% beter zijn?:P

Om even terug te komen op een paar pagina's geleden en in het algemeen. Ik vind/denk dat afvallen voornamelijk in je hoofd zit. Je moet een knop omzetten. De eerste week vond ik het zwaar: ik snakte naar chips e.d. Maar eigenlijk ben ik achter gekomen dat ik het gewoon at om te eten, de gewoonte. Nu is mijn gewoonte om standaard (bijvoorbeeld) een taartje af te slaan op mijn werk (er wordt wel wekelijks getrakteerd hier). In het begin moest ik er ff door heen, maar nu gaat het heel goed. Ik houd het makkelijk vol en voel me goed. Ik ga nog wel eventjes door!

Wat wel jammer is dat ik het samen met mijn vriend deed (die al 7 kilo kwijt is) en hij is er dus wel zat van. Ik ben bang dat hij het niet heel lang volhoud. Jammer want samen doen heeft heel goed geholpen. Maar ik denk dat ik nu zo ver ben dat ik zelf wel door kan gaan. Wordt wel lastig, ik kocht gewoon géén ongezonde dingen meer. Morgen gaat hij boodschappen doen en zal er wel weer wat lekkers in de kast komen. Nieuwe uitdaging! :)

Trouwens nog een tip voor mensen die van komkommer houden. Maak er een sausje van Yoghurt bij: 3 teentjes knoflook, half uitje en wat peper er door heen. Heerlijk dip sausje! Zo hebben wij zaterdag avond 3 komkommers weggewerkt.

Zo best lang bericht geworden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:51

-5,5 in 7 weken is een prachtig resultaat! Wat was toch ook alweer de richtlijn, zo'n 0,5-1 kilo per week toch? En dan gaat het in de eerste weken natuurlijk wat sneller over het algemeen. Moet je héél trots op zijn hoor!! :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:52

Ik vind dat je heel netjes af bent gevallen. Beter wat minder snel, dan té snel :) Ik zou het ook niet leuk vinden om te horen als mijn moeder zoiets zou zeggen. :) Je bent echt prima bezig :)
Ga zo door :)

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:00

Ja halverwege heb ik wel 2/3 weken stil gestaan.

Ja ze vind het wel mooi dat ik ben afgevallen, maar ze vind het niet super knap ofzo omdat ik er best lang over doe.
Zij is van het najaar in een maand tijd 10 kilo afgevallen (en nog wel eens vaker in een korte tijd extreem veel). Echt een crash dieet. Weinig eten en heeeel veel sporten. Ook wel een beetje het gevoel dat ik daar aan moet tippen. Dit zegt ze niet hoor! Maar dat gevoel krijg ik gewoon.

Maar bedankt, had ik ff nodig :D

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:01

Wat je bent afgevallen in dit tijdsbestek is heel netjes juist, rustig aan doen blijft gewoon altijd de beste manier.. Maar ik kan me best inleven in jouw situatie, mijn eigen moeder vindt al dat afvallen maar onzin en als ik haar vertel dat ik een paar ons kwijt ben dan reageert ze ook altijd zo van "je bent toch zo fanatiek bezig, waarom val je dan zo weinig af?".

Verder is ze wel lief hoor ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:06

Waar baseert je moeder dat op? Die televisieprogramma's op tv zijn nou niet echt een voorbeeld van gezond afvallen....

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:22

@_Luce: dat is ook niet heel leuk om te horen. Maar idd verder zijn ze wel lief :+

@Mootje: ik denk op haarzelf. Niet op tv programma's hoor. Zij is 2x in een korte tijd veel afgevallen. Maargoed wil er niet te veel over uitwijden omdat het toch allemaal openbaar staat. Weet dat ik er zelf over begonnen ben hoor! Maar uitgebreid uitleggen wordt beetje lastig (kan wel via pb;)).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:08

Net weer gewogen, nog geen kilo vanaf maar ben wel in de goede richting aan 't gaan :) Moet eigenlijk morgen pas wegen, maar kon de verleiding niet weerstaan!

O: 2 volkoren bolletjes met filet american
T: Appel (als ik hem niet vergeet mee te nemen :P)
L: Yoghurt met fruit
T: Niks
A: Wat de pot schaft

Verder ga ik zo paardrijden & mesten (vandaar de bolletjes ipv cracker, anders word ik mss weer licht in m'n hoofd) en vanavond sporten :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:22

Mootje schreef:
Waar baseert je moeder dat op? Die televisieprogramma's op tv zijn nou niet echt een voorbeeld van gezond afvallen....

Klopt, gister avond was Obese erop. Een man die wel dik in de 200 kilo woog.
Hadden ze als streven de eerste 3 maand om 50 kilo af te vallen, is 4 kilo per week.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:11

zo vandaag echt begonnen

o: 2 bh met am.filet
t: banaan
l: 2 bh met philedelphia
t: 2 manderijnen en/of 2 kiwi's
a: stamppot spuitjes met jus uit een potje (en weet nog niet of ik de hamburger daar bij neem)

heb ook nog een vruchten yoghurtje bij me voor op mijn werk nu
zitten wel veel calorieen in 152, maar kijk even en anders bewaar ik dat voor vanavond na het avond eten

sporten doe ik deze week niet
zit te leren voor mijn theorie examen knhs jury

zijn er nog op en/of aanmerkingen op mijn lijstje dan hoor ik ze graag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:23

xNicolx schreef:
@_Luce: dat is ook niet heel leuk om te horen. Maar idd verder zijn ze wel lief :+

@Mootje: ik denk op haarzelf. Niet op tv programma's hoor. Zij is 2x in een korte tijd veel afgevallen. Maargoed wil er niet te veel over uitwijden omdat het toch allemaal openbaar staat. Weet dat ik er zelf over begonnen ben hoor! Maar uitgebreid uitleggen wordt beetje lastig (kan wel via pb;)).

Niks van aantrekken, je bent hartstikke goed bezig!! :D En het gaat niet alleen om de kilo's he, maar ook om dat je nu al 7 weken een nieuwe levensstijl hebt aangemeten. Een gezonde! :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:27

Ik moet even KLAGEN hier.... gatverdegatverdegatver!

De hele wereld gaat er altijd maar van uit dat iedereen chocolade lekker vindt. Ik háát chocolade, daarvan ga ik echt over m'n nek. Zag die chocoladepuddinkjes in de kuur dus al niet zitten, had me al voorgenomen als toetje op een wortel te knagen ofzo. Er zit een maaltijdreep met smaak chocolade bij, díe kan niet vervangen worden door wat anders, dus ik zag er al tegenop... daar moet ik doorheen.
Maak ik de nougat voor vandaag open... is het gewoon een chocoladereep met een bepaalde vulling!! Gatver!

juval, zijn ze allemaal met chocolade? Heb jij al een andere smaak open gemaakt? Als dat zo is, gaat de hele kuur linea recta de vuilnisbak in, ik kan gewoon géén chocolade eten. Net zo min als dat je me een bord zuurkool of witlof voor moet zetten. Ik ben echt teleurgesteld, ik heb vandaag de reep letterlijk kokhalzend naar binnen gewerkt. Want ja, ik heb niets anders aan eten bij me...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:29

GC, dat had ik ook met de modifast producten. Al die chocolade. Als ik er weer aan denk, ga ik alweer over mijn nek. Gatverdamme!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:30

Wat balen GC -O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:37

Zo, ik was mijn tussendoortje al weer vergeten :+
Heb nu mijn lunch gemaakt; kommetje franse magere kwark met halva-jam, een halve appel en een halve peer :+
Heb de andere helft vd peer net al opgesnoept + een glas water en zit eigenlijk al weer vol :+
Maar anders krijg ik denk ik te weinig binnen, dus ik ga toch maar aan m'n kommetje beginnen..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:38

Bah, ben er echt misselijk van nu. Alles uitkotsen val je ook van af, maar is niet de juiste manier :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:39

GamblersCup schreef:
Bah, ben er echt misselijk van nu. Alles uitkotsen val je ook van af, maar is niet de juiste manier :D

:(:) Balen zeg dat het allemaal iets met choco is. Idd, iedereen gaat er maar van uit dat iedereen chocolade lust eigenlijk :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:43

Ik vind (pure en witte) chocolade heerlijk :9

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:43

Ja, mensen kijken me ook écht raar aan als je zegt dat je geen chocolade lust. Terwijl ik ondertussen best wel wat mensen ken die ook geen chocolade lusten.

Voor ieder ditje en datje (wedstrijdjasje uitgeleend, trailer uitgeleend voor noodgeval, concertkaartjes geregeld etc.) krijg ik weer een reep chocolade toegestopt als bedankje... standaard. Voor mijn verjaardag had een stalgenootje een enorme chocoladetaart gebakken met mijn naam erop... gek eigenlijk.

Maar goed, ik baal als een stekker, ik zit misselijk te zijn nu en wacht met spanning juvas antwoord af. Want als alles chocolade is, mik ik het hele zooitje vanavond nog in de vuilnisbak.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:07

GC, ik heb nu de caramel, en de pindanoga repen op, en dat is allebei chocola inderdaad. balen voor je!

ik vind het wel lekker, maar ik vind wel dat alles erg zoet is.
ik dacht vanmorgen lekker muesli te nemen.. maar dat is ook vreselijk zoet, had ik niet verwacht.
t is niet vies verder maar ik smacht naar wat hartigs.. straks mn bouilonnetje.

(als je je chocoladebende kwijt wil wil ik ze evt wel van je overnemen, weggooien is toch zonde he.)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:10

Op de website van weightcare zijn ook repen zonder chocolade, maar volgens mij zit die niet in het 5-dagen kuur pakket. Dan zou je zelf iets moeten samenstellen.