Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tigress schreef:Ik heb ook een brief ontvangen, en ik kijk er gigantisch tegenop. Zit er dan ook aan te denken de zelftest aan te vragen, maar zelfs daar kijk ik tegenopHet is dat het belangrijk is, maar anders zou ik alles zodanig voor mezelf wegstrepen hoe minimaal die kans is dat ik het heb dat ik het niet zou doen.
Weet iemand wat ik me moet voorstellen bij zo'n zelftest? Laatst had iemand het over een wattenstaaf, maar het is toch wel meer dan een wattenstaaf als ik hem opzoek waardoor ik meteen al weer denk "nope, laat maar"
Tigress schreef:Ik heb ook een brief ontvangen, en ik kijk er gigantisch tegenop. Zit er dan ook aan te denken de zelftest aan te vragen, maar zelfs daar kijk ik tegenopHet is dat het belangrijk is, maar anders zou ik alles zodanig voor mezelf wegstrepen hoe minimaal die kans is dat ik het heb dat ik het niet zou doen.
Weet iemand wat ik me moet voorstellen bij zo'n zelftest? Laatst had iemand het over een wattenstaaf, maar het is toch wel meer dan een wattenstaaf als ik hem opzoek waardoor ik meteen al weer denk "nope, laat maar"
Tigress schreef:Als ik het zie vind ik de inbrenghuls toch fors lijken. Ik hoopte eigenlijk op iets wat volledig maatje wattenstaaf was zegmaar, dus ik schrok er wat van omdat mijn idee ervan anders was.
Om even een idee te geven waarom ik hem fors vind lijken, ik heb vaginisme en zelfs een kleine tampon krijg ik er niet in. Het lijkt in mijn ogen daarom best een groot apparaat als je in eerste instantie uitgaat van een compleet dun staafje
Tigress schreef:Ik heb met ze gebeld (net vrijdag de brief ontvangen met de uitnodiging) en besloten de zelftest aan te vragen. Daar heeft een dame me vanmorgen bij geholpen, en deze komt binnenkort binnen. Stapje voor stapje angsten overwinnen, maar eentje die zoiets belangrijks kan ontdekken als er iets aanwezig is, trekt me toch de drempel over. Ik ben banger voor kanker, dan voor in een thuisomgeving wanneer ik me er relaxed genoeg voor voel een test te nemen bedacht ik me maar
Mandarijn schreef:Ik kreeg laatst voor het eerst de uitnodiging en heb vanmorgen een uitstrijkje laten maken bij de huisarts.
Viel me toch wel tegen, heb het uitstrijkje zelf niet gevoeld maar die eendebek wel.