Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Annelies_VG schreef:Zonder die mega winsten zou heel veel medicatie nooit ontwikkeld zijn en worden. Het zijn commerciële bedrijven die enorme risico's moeten nemen, geen filantropische instellingen. De snelle ontwikkeling van GLP-1 medicatie momenteel komt dan natuurlijk ook omdat bedrijven hopen een goudmijn te ontdekken. Als er niet zo veel winst in zat zouden ze er niet naar kraaien.
Jester_ schreef:Nog meer mensen die moeite hebben met ontlasting? Ik ben sinds kort gestart met psyllium tabletten en dat werpt wel zijn vruchten af hier!
Shadow0 schreef:Ook onjuist. Heel veel werkelijke innovatie komt niet van de industrie, maar van bijvoorbeeld universiteiten en universitaire ziekenhuizen, onafhankelijke labs en promotietrajecten. Pas als het succesvol lijkt, springt de farmaceutische industrie in. Die industrie besteedt meer geld aan marketing en rechtzaken dan aan onderzoek.
(Zie oa https://www.ftm.nl/artikelen/na-erasmus ... jsEPspzDSE voor een recent voorbeeld)
Jester_ schreef:Nog meer mensen die moeite hebben met ontlasting? Ik ben sinds kort gestart met psyllium tabletten en dat werpt wel zijn vruchten af hier!
Suzanne F. schreef:Johnnydepony schreef:Ik wou dat er een soortgelijk iets op de markt kwam zodat je roken niet meer lekker vindt…
Als ik daar ook nog eens af kom zeg dat roken…
Ze zeggen dat GLP-1 je hiermee ook helpt. Ik weet niet hoe jij dat ervaart?