Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik kan via de universiteit gratis meedoen en een vriend waar ik in oktober de singelloop mee liep, vroeg me mee en we zaten toen echt in een goede flow samen. Dus ja, de singelloop 10 km was een beetje mijn uitzondering op de trailruns, maar het lijkt me ook wel grappig om een keer echt een marathon te lopen in een stad. Hij wil onder de 4 uur lopen, dat vind ik best ambitieus, maar ik ben nu telkens zo bezig met afstanden dat het me ook wel leuk lijkt om een keer te kijken wat ik eruit kan halen qua snelheid en intervaltrainingen. Het is 18 mei, dus ik heb nog even! De afstand maak ik me geen zorgen om, de snelheid en langere afstanden verhard lopen moet ik wel trainen.
Ik ben nu echt snip verkouden, dus doe rustig aan. Kan qua training nu toch niet veel meer doen. Vandaag heeft de fysio me ontslagen wat betreft mijn enkel
Ze heeft me nog wat extra oefeningen meegegeven, superfijn, nu heb ik een heel lijstje aan oefeningen die ik ook met gewichten kan uitbouwen en die naast enkel stabiliteit, ook mijn andere beenspieren en romp aanspreken. De voorbereiding voor 50 km was niet ideaal qua kilometers die ik per week had willen lopen door mijn enkel, daar ben ik me heel bewust van. Conditioneel maak ik me er geen zorgen over, de 42 km die ik op Schiermonnikoog heb gelopen gingen echt top. Qua belasting voor mijn spieren en gewrichten voelt het iets minder ideaal, maar ik ga gewoon rustig aan doen. Het gaat me om de ervaring en om te genieten, ik loop samen met iemand die gemiddeld rustiger loopt dan ik, dus ik heb er vertrouwen in en ben vooral heel benieuwd hoe het gaat zijn!
Wat moet je anders op zondag doen als alles dicht is? Ach ja, prima, richting Doorn is ook prachtig, wel ietsjes minder hoogtemeters!
Ik kijk ook graag naar tips en ervaringen van SV, Ninus, Namiro, ieris, zo even uit mijn hoofd. Maar helemaal eens, erg fijn topic waar ieder zijn prestatie gelijkwaardig voelt.
tis idd echt rotweer. Gelukkig heb je wel lekker gelopen.
wat een stortbuien en onweer met hagel.
, waar ik overheen moet.. en dus ging iedereen binnendoor.
Het was idd op sommige plekken chaos, hoorde ik
Dat lukt jou!
.
. Ik heb wel altijd 2 paar en in de winter red ik het niet altijd. Nu met de bootcamp lessen erbij heb ik een trail paar erbij gekocht (Het zijn toch de asics Trabuco geworden) en een paar extra wegschoenen. Dat brengt me op 1 paar goede wegschoenen, 2 paar die prima kunnen voor een rustige/korte run en 1 paar trailers. Dat zou voldoende moeten zijn
.