Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:17

Freekieee schreef:
Hier nog even fototje van de luiertas

[ [url=m/hnbYvp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!!

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:18

Heerlijk Mriek even naar buiten, geniet er van met dit mooie weer!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:27

Hier ook nog geshopt dit weekend, badje, cosleeper, luiertas en nog wat kleine dingetjes als beddengoed en hydrofiele doeken. Vind al die kleding zo leuk maar even gekeken wat we nu al hebben en voor de eerste 2 maten hebben we al wel genoeg haha.. En speakers van Skechers met elastische veters kan je zo aantrekken echt ideaal :D Gister compressiesokken aan gehad bedacht dat ik die nog had en dat scheelt een boel vocht in m'n enkels en voeten, gelijk nog maar wat besteld!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:32

Hello dames!

Mag ik mij hier ook melden? Inmiddels 16 weken zwanger van ons eerste kindje en medio september uitgerekend :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:45

Hopelijk weet je snel wat er is Annemijn. Ben benieuwd wat er volgende week uit gaat komen.
Jammer dat je niet mee kon. Heb je iets van een buikband?

Dat is om alvast te wennen Gnome, je planning omgooien :+
Je terras is lekker opgeknapt! Wij hebben hier kasseien liggen, die zijn ook zo glad.
Mooie plant Gnome, dat idee ga ik van je overnemen :D

Ik vind het zo leuk om te horen dat het zo goed gaat Mriek :D
Hidde klinkt als een enorm zoet mannetje <3

Stoer dat je naar een concert bent geweest Azmay :D

Hier ook sinds twee dagen vervelende handen/vingers linda. Tintelen, (ver)krampen en gewoon een heel vervelend gevoel. Ik dacht eerst misschien een magnesium tekort totdat ik jouw bericht las.

Klinkt als een zeer geslaagde babyshower Freekie :D Hopelijk kan de fysio iets voor je betekenen.
Leuke luiertas!

Lekker aan het shoppen geweest QueenE :D Ik vind dat zo leuk/fijn om dingen van de uitzetlijst te kunnen strepen. Die sneakers klinken ideaal!

Welkom Coconut en natuurlijk mag je hier meekletsen :) Hoe verloopt je zwangerschap?

Hier een beetje ziekjes ofzo, gisteren echt pijnlijke steken linksonder in mijn buik, nu zeurt het nog. Vrijdag een heerlijke massage samen met mijn moeder gehad. Ik zat op veel punten goed vast, het kon ook echt wel een beetje vervelend zijn met losmaken. De dag erna losgegaan op het toilet en alle rottigheid eruit gezweten. Dat was zaterdag even rot maar gisteren voelde dat een stuk beter :D Vrijdag ook nog even geshopt, de eerste kleertjes zijn binnen dus ik heb rust. Gisteren het ledikant in elkaar gezet. Nu nog enkel wat losse dingen shoppen (decoratie, kleren, verzorgingsartikelen etc)

Afbeelding

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:25

Freekieee: klinkt als een heerlijke dag en wat een mooie luiertas!

Mriek: fijn dat het allemaal zo goed gaat. Je hebt wel de perfecte timing om naar buiten te mogen, het wordt vanaf nu heerlijk weer :) Lekker hoor, om even uit je bubbeltje te stappen.

QueenE: ideaal, die sneakers van Skechers. Ik heb ook de Slip-Ins gekocht, ziet eruit als een gewone sneaker met veters, maar de veters zijn nep en het zijn stiekem instappers. Scheelt weer veters strikken :D

Coconut: welkom! Leuk dat je komt meekletsen. Hoe verloopt je zwangerschap tot dusver?

Charlotte: Heerlijk zo'n overzichtelijke kast. Wel vervelend dat je je niet helemaal fit voelt, hopelijk knap je snel weer op. De massage klinkt erg fijn :)

Hier gisteren een beetje druk geweest: in de ochtend een uur grondwerkles met paard, daarna nog een wandeling gemaakt met mijn zoontje. Hij gaat sinds kort op een tweewieler loopfietsje en heeft er flink tempo in ;) Da's dus aanpoten om het wandelend bij te houden. En in de avond uit eten met mijn schoonfamilie. Was bij een restaurant met een speelgelegenheid erbij. Dus daar ook weer flink druk in de weer geweest. Al met al kon ik gisteravond de trap bijna niet meer opkomen van de pijn en vermoeidheid, dus mijn man heeft mijn zoontje naar bed gebracht en ik ben meteen in bed gaan liggen. Gelukkig gaat het vandaag weer beter. En lekker weer, dus dan kan ik op de fiets naar het werk. Da's altijd fijn :) Ik merk dat autorijden, met name filerijden, ook behoorlijk belastend is en op de fiets is dan een stuk aangenamer.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:05

Haai.

Oeps. Ik loop mega achter. Ga proberen weer aan te haken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 14:44

Coconut schreef:
Hello dames!

Mag ik mij hier ook melden? Inmiddels 16 weken zwanger van ons eerste kindje en medio september uitgerekend :)

Welkom!! Weet wel dat er ook leuk actief topic is voor de zomer/najaar dus misschien lopen die wat meer gelijk met je. Maar voel je anders van harte welkom hoor hier!!

Hopelijk voel je je goed?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 14:50

@mriek geniet van het zonnetje. Wel fris windje maar verder zalig nu.

@Charlotte, heel schattig die eerste kleertjes. Vind die bruin Crème combinaties echt super schattig.

@melanie kan me voorstellen dat de pap op was na zo'n dag zeg. Fijn dat het dan wel weer snel hersteld allemaal.

Wij hebben net voor het eerst met de honden gelopen met kinderwagen. De reu past zich wel goed aan. Teef interesseert het niets en heeft dus al een paar keer een kinderwagen over dr poten gehad. Verder niet eigenwijs. En met andere honden in zicht, is de focus wel ver te zoeken dus dat wordt nog flink oefenen de komende tijd. Als ze doen zoals ze net deden en de kleine ligt echt in z'n reiswieg, vliegen ze denk ik in een dubbele flikflak de weg over :x iets met hormonen.

Verder nu precies 34 weken en echt bagger nachten. Begin last te krijgen van m'n heupen. Kan niet langer dan een uurtje op een kant liggen en draaien is ook pijnlijk. In slaap blijven is daardoor moeilijk en merk dat ik ook weer misselijk word van het tekort aan slaap.

De kleine trekt zich gelukkig nergens wat van aan en probeert m'n mega buik nog wat op te rekken volgens mij. Wat een kracht zit er al in zo'n gup. Morgenavond weer een groei echo dus ben benieuwd naar het verschil met 4 weken terug.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:33

mriek1990 schreef:
Kiwipitje chocoladespekken zijn zó lekker! Knap dat je ze niet in huis haalt als je er zo'n zin in hebt. :D De kraamzorg klinkt niet echt fijn. Hoop dat je deze keer wel een fijne ervaring krijgt.
Nouuuuu niet.. niet vaak :))

Dat slapende gevoel heb ik wel gehad toen ik veel vocht vasthield Linda. Daarna is het weer weg gegaan.

Gnome schreef:
Beeb heeft ook een plant in z'n kamer nu en heb bij blokker een hele mooie wasmand en nog mandjes voor op de commode gevonden. Morgen gaan we de kinderwagen in elkaar zetten om met de honden te kunnen oefenen en de base gaat de auto in. Dan blijft er langzaamaan geen troep meer over in z'n kamertje.
Mooi met die plant erbij. Nu wil ik dat ook :')

Lekker bezig geweest Melanie. Fijn dat fietsen zo goed gaat in ieder geval.

Coconut schreef:
Hello dames!

Welkom! Hoe gaat je zwangerschap? Ik zat hiervoor ook in een topic waar ik als laatste uitgerekend was maar ik vond het toch vrij lastig op een gegeven moment dat ik nog rond 30 weken zat en andere mensen er al he-le-maal klaar mee waren. Nou heb ik een vroeggeboorte meegemaakt dus wellicht lag het daar ook aan.

Wat kak van die gebroken nachten Gnome. Ik ben er inmiddels aan gewend en verwacht eigenlijk niet eens meer een echt goede nacht. }:0

Ik ben vandaag lekker met de ebike naar het zwembad geweest maar kreeg veel last van m’n buik op de fiets. Nu lig ik al een uur maar heb echt wel regelmatige harde buiken nu := Nou ja we zullen zien. Ik verwacht eigenlijk niet dat het nu al staat te beginnen.

Gisteren met m’n broertje naar het strand geweest. Ook echt een heerlijke dag gehad <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:37

Ik wil nu ook een grote plant op de kinderkamer :+

Ben ineens compleet uitgeput, slaap alsof het een coma is en dan ook echt 12 uur lang en ben met de honden een rondje gaan lopen maar voel me nu alweer in staat om in slaapcoma te vallen zeg maar |o
Heb nog steeds de nood om kleine klusje te doen maar kom zo echt niet van de bank af :Z

Nog 2 weken en dan is het veilig, damn ik begin toch wel zenuwen te krijgen stiekem, waar ben ik aan begonnen :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 15:38

Spannend kiwi!! Je weet maar nooit. Dat vind ik ook wel lastig.. Na 36 weken ga ik denk ik bij alles denken dat het gaat beginnen haha.

Ik kan een plant echt aanraden.. Maakt het echt af en zo knus *D wij hebben wel in alle planten zo'n waterbol anders is alles na een paar weken morsdood.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 15:39

Azmay schreef:
Ik wil nu ook een grote plant op de kinderkamer :+

Ben ineens compleet uitgeput, slaap alsof het een coma is en dan ook echt 12 uur lang en ben met de honden een rondje gaan lopen maar voel me nu alweer in staat om in slaapcoma te vallen zeg maar |o
Heb nog steeds de nood om kleine klusje te doen maar kom zo echt niet van de bank af :Z

Nog 2 weken en dan is het veilig, damn ik begin toch wel zenuwen te krijgen stiekem, waar ben ik aan begonnen :=

Zo herkenbaar dat laatste.. Brr. Aan de ene kant zo nieuwsgierig maar mijn hemel wat een verandering in je leven. Worden vast allemaal super mama's :knuffel:

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:42

Lekker drukke dag achter de rug Melanie :) Het blijft ook aftasten hoeveel je wel/niet op een dag kan doen vind ik. Lief dat je man jullie zoon op bed heeft gelegd.

Ik moet zeggen gnome dat de meeste merken veel beige/bruintinten hebben op het moment.
Ik zie je teefje al helemaal voor me _O- Goed idee om te oefenen, mijn soms ietwat dominante hond is bij sommige honden ook niet te houden aan de lijn. Echt balen dat je zoveel last hebt, en slecht slapen is helemaal waardeloos. Kan een massage, hulpmiddel oid je misschien helpen?

Hier net naar het ziekenhuis geweest. Kwam in de algemene folder een lijstje tegen met klachten waarbij je bij 'maar' 1 klacht ook gelijk moet bellen. Ik kon ze allemaal afstrepen dus voor de zekerheid naar het ziekenhuis geweest. Baby gaat helemaal super, dus mogelijk heb ik iets te pakken. Wel in de gaten houden en hopelijk ben ik er snel vanaf.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:43

Gnome schreef:
Spannend kiwi!! Je weet maar nooit. Dat vind ik ook wel lastig.. Na 36 weken ga ik denk ik bij alles denken dat het gaat beginnen haha.
Dat dus. Probeer zo ongeveer professor is het een harde buik of een wee te worden 8-)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:45

Queen, goed geslaagd zo te lezen!

Charlotte, fijn dat je je al snel weer wat beter voelde! Soms ff rot maar als je het in 1 x eruit zweet is dat wel fijn. Oh lees nu net je nieuwe bericht. Logisch dat je dan even ging ja! Gelukkig gaat alles goed.

Melanie, klinkt als een erg doenig dagje! Logisch dat je aan het einde gesloopt was.

Gnome, fijn dat de reu zich aanpast.. hopelijk de teef ook snel. Zou wel fijn zijn! En al helemaal voordat de baby er is! Wel vervelend van je nachtrust zeg! Slaap wil je zo graag nu.. merk hier ook dat ik niet lang op 1 kant kan liggen, maar draaien is ook erg rot. Hoop voor je dat je toch snel weer even goed kan slapen! Want door slaap tekort misselijk worden is ook niet fijn.

Kiwitje, klinkt ook wel pittig zo op de fiets haha. Wel balen dat je last kreeg zeg. Hopelijk nemen je harde buiken af straks. Oh jullie hadden wel heerlijk weer gister op t strand dan!

Azmay, dat gaat ook snel! Dan maar je slaap pakken toch!

Hier gaat het al ietsss beter. Vannacht wel veel pijn gehad. Maar vanmorgen ging t wel weer oké. De kleine zit ook echt tegen de verkeerde plek aan te duwen dat werkt ook echt niet mee…. Vrijdag ochtend kan ik naar de fysio.

Was het helemaal zat thuis en wilde eruit met een doel. Dus ben ff rondje Kruidvat en action geweest om alles te halen voor mn kraampakket.
Maar red t alleen als ik giga langzaam loop, dat is echt niet normaal _O- val bijna om zo langzaam. Maar ja beter dat dan niet kunnen lopen van de pijn.

Nu wel even uitrusten op de bank want voel het nu wel goed :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 16:04

Charlotte446 schreef:
Lekker drukke dag achter de rug Melanie :) Het blijft ook aftasten hoeveel je wel/niet op een dag kan doen vind ik. Lief dat je man jullie zoon op bed heeft gelegd.

Ik moet zeggen gnome dat de meeste merken veel beige/bruintinten hebben op het moment.
Ik zie je teefje al helemaal voor me _O- Goed idee om te oefenen, mijn soms ietwat dominante hond is bij sommige honden ook niet te houden aan de lijn. Echt balen dat je zoveel last hebt, en slecht slapen is helemaal waardeloos. Kan een massage, hulpmiddel oid je misschien helpen?

Hier net naar het ziekenhuis geweest. Kwam in de algemene folder een lijstje tegen met klachten waarbij je bij 'maar' 1 klacht ook gelijk moet bellen. Ik kon ze allemaal afstrepen dus voor de zekerheid naar het ziekenhuis geweest. Baby gaat helemaal super, dus mogelijk heb ik iets te pakken. Wel in de gaten houden en hopelijk ben ik er snel vanaf.

Ohjee klinkt heftig! Signalen dat de bevalling al zou kunnen beginnen? Fijn dat alles goed gaat in ieder geval.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 16:06

Freekieee schreef:

Charlotte, fijn dat je je al snel weer wat beter voelde! Soms ff rot maar als je het in 1 x eruit zweet is dat wel fijn. Oh lees nu net je nieuwe bericht. Logisch dat je dan even ging ja! Gelukkig gaat alles goed.

Melanie, klinkt als een erg doenig dagje! Logisch dat je aan het einde gesloopt was.

Gnome, fijn dat de reu zich aanpast.. hopelijk de teef ook snel. Zou wel fijn zijn! En al helemaal voordat de baby er is! Wel vervelend van je nachtrust zeg! Slaap wil je zo graag nu.. merk hier ook dat ik niet lang op 1 kant kan liggen, maar draaien is ook erg rot. Hoop voor je dat je toch snel weer even goed kan slapen! Want door slaap tekort misselijk worden is ook niet fijn.

Kiwitje, klinkt ook wel pittig zo op de fiets haha. Wel balen dat je last kreeg zeg. Hopelijk nemen je harde buiken af straks. Oh jullie hadden wel heerlijk weer gister op t strand dan!

Hier gaat het al ietsss beter. Vannacht wel veel pijn gehad. Maar vanmorgen ging t wel weer oké. De kleine zit ook echt tegen de verkeerde plek aan te duwen dat werkt ook echt niet mee…. Vrijdag ochtend kan ik naar de fysio.

Was het helemaal zat thuis en wilde eruit met een doel. Dus ben ff rondje Kruidvat en action geweest om alles te halen voor mn kraampakket.
Maar red t alleen als ik giga langzaam loop, dat is echt niet normaal _O- val bijna om zo langzaam. Maar ja beter dat dan niet kunnen lopen van de pijn.

Maar wel super fijn dat je er weer even uit bent geweest!! Dan maar traag. Had je geen kraampakket via de verzekering?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:13

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Maar wel super fijn dat je er weer even uit bent geweest!! Dan maar traag. Had je geen kraampakket via de verzekering?

Nee, dat kostte dan veel meer. En enige verschil was dus het kraampakket. Dan was het goedkoper om dat zelf aan te schaffen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:39

Freekieee schreef:
Een elektrische fiets hè. Op stand turbo :+ Zwemmen gaat wel nog steeds heel goed maar alle andere activiteiten.. :=

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:51

Kiwipitje schreef:
Freekieee schreef:
Een elektrische fiets hè. Op stand turbo :+ Zwemmen gaat wel nog steeds heel goed maar alle andere activiteiten.. :=

Oh hahah ja dat scheelt wel iets ja. Ja zwemmen is indd heerlijk! Snap dat je dat nog lekker doet ja!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:47

Vervelend van iedereen met klachten en slecht slapen.

Gnome een mooie plant op de kamer en geoefend met kinderwagen.

Hier gister een babyshower gehad en deze week drukke week met werken. Gaat allemaal zn gangetje.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:42

Naar dat er mensen zijn met veel klachten,ziekenhuis bezoeken en slecht slapen. Beterschap en sterkte allemaal!

Mijn zwangerschap verloopt eigenlijk heel voorspoedig. Vandaag precies 16 weken zwanger en geen moment misselijk geweest. Wel in het eerste teimester ontzettend slecht geslapen,veel wakker en weinig energie. Nu gaat dat een stuk beter. Wel wat last van mijn banden en onderrug.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:40

Coconut schreef:
Naar dat er mensen zijn met veel klachten,ziekenhuis bezoeken en slecht slapen. Beterschap en sterkte allemaal!

Mijn zwangerschap verloopt eigenlijk heel voorspoedig. Vandaag precies 16 weken zwanger en geen moment misselijk geweest. Wel in het eerste teimester ontzettend slecht geslapen,veel wakker en weinig energie. Nu gaat dat een stuk beter. Wel wat last van mijn banden en onderrug.

Niet dat ik je weg wil hebben, maar zou jij niet lekkerder in het najaar topic liggen wat je datum betreft? :o

Hoe was de babyshower Marlis? Lijkt me heel leuk maar ik verwacht niets hierzo.

Hier echt een rare dag, doodmoe en janken zonder rede.
Vluchttas is klaar, heb alleen geen kleding voor kleine maten. Heeft zon baby genoeg aan een romper met lange mouwen en een broekje of moet daar echt nog gedoe overheen? :')
Boxpakjes komen hopelijk deze week wel nog binnen maar betwijfel of die echt zo mini zijn als ze nu dreigt te zijn.

Mijn ouders gaan donderdag op vakantie, beetje teleurgesteld ben ik wel. Heb donderdag de versie staan en dan is er een kleine kans dat er meteen ingegrepen moet worden met een keizersnee. Mijn moeder zei doodleuk dat ze maar netjes moet blijven zitten "want anders moeten ze 10 dagen wachten om haar te zien". Nou moeder, ik nam eigenlijk aan dat je wel terug zou komen van vakantie voor je eerste kleinkind maar ok..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 21:59

Poehhh Azmay. Iets met prioriteiten inderdaad. Zou ik ook heel slecht op gaan. Dan ga ik al in standje.. Dan kom je lekker niet meer joh :evaw:

In het begin heeft je baby moeite om zichzelf warm te houden dus ik zou nog wel een shirt of trui met lange mouw, sokjes en muts meenemen. Mriek kan je daar vast meer over vertellen :)

Bedoel je met kleine maten dat je geen kleding hebt kleiner dan 50?