Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:42

purny schreef:
Lockdown is dinsdag in gegaan. Maandag was het nog beredruk. Volgens mij is de wachttijd tot het testen ook langer nu. Dus we zouden toch pas dinsdag moeten merken qua besmettingen?

Idd, zeker niet eerder..

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:45

petraaken schreef:
Wij moeten een veulen naar zijn nieuwe eigenaars brengen. Nederland is voor Belgen rood. We mogen wel reizen en als je minder dan 48u in dat land bent hoef je niet in quarantaine of een formulier invullen als je terug in België bent. Weet dus alleen niet wat Nederland dus denkt over buitenlandse bezoeken voor een paar uurtjes. We zouden echt minder dan 24u in Nederland zijn.

Moet je ver nederland in? Ik zie hier heel veel belgische nummerplaten. Komen ook gewoon boodschappen doen. Nog geen grenscontrole gezien.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:54

Ik hoorde vandeweek nog zelfs mensen met een Iers-achtig accent in de stad. Konden ook gewoon expats zijn

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:57

purny schreef:
Ik hoorde vandeweek nog zelfs mensen met een Iers-achtig accent in de stad. Konden ook gewoon expats zijn

Of we zijn 10 dagen in quarantaine geweest :p

Hier zie je ook nog gewoon Duitsers maar die kunnen hier net zo goed werken.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:10

Ik reed vanmiddag langs de Van Craenenbroeck in Opglabbeek en gewoon 75 % nederlandse nummerplaten
En zoveel auto's net als in goede tijden terwijl het overal redelijk rustig is
Geloof dat mensen een daguitstap maken in zo'n winkels want je vind daar echt alles ..lijkt bijna op een rommelmarkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:12

Wat een rotnieuws Rien, hopelijk vals alarm.

Er stond vandaag file richting Zuiden/Gotthard en de Furka dus de vakantieplannen gaan duidelijk voor een hoop mensen gewoon door.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:04

mag schreef:
petraaken schreef:
Wij moeten een veulen naar zijn nieuwe eigenaars brengen. Nederland is voor Belgen rood. We mogen wel reizen en als je minder dan 48u in dat land bent hoef je niet in quarantaine of een formulier invullen als je terug in België bent. Weet dus alleen niet wat Nederland dus denkt over buitenlandse bezoeken voor een paar uurtjes. We zouden echt minder dan 24u in Nederland zijn.

Moet je ver nederland in? Ik zie hier heel veel belgische nummerplaten. Komen ook gewoon boodschappen doen. Nog geen grenscontrole gezien.

Provincie Utrecht.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:23

besita schreef:
Ik reed vanmiddag langs de Van Craenenbroeck in Opglabbeek en gewoon 75 % nederlandse nummerplaten
En zoveel auto's net als in goede tijden terwijl het overal redelijk rustig is
Geloof dat mensen een daguitstap maken in zo'n winkels want je vind daar echt alles ..lijkt bijna op een rommelmarkt

Dat was net andersom toen de grenzen weer makkelijker doorgaanbaar waren naar Nederland. Stond hier de cranenbroek helemaal bom vol met be nummerplaten.
Dat soort dingen is echt niet afhankelijk aan een land, we doen het allemaal!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:29

Ik heb me vanmorgen ook verbaasd in de supermarkt. Heel druk. En de Aldi verkoopt nog volop non food aanbiedingen waar mensen ook heerlijk staan te graaien in de bakken. Verbaasde ik me wel over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:35

Vriendin gaat gewoon kerst vieren "zoals altijd" :roll: 3 risicoleeftijd, 2 werkzaam in de zorg en zij en dr man :n
Ik zou oud en nieuw naar hun toegaan, maar twijfel nu wel omdat ik in januari met nieuwe baan begin.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:51

Met kerst kan het snel verkeerd gaan, moet je helemaal niet bij willen zitten en zou geen moment twijfelen om af te zeggen. Neemt ze het je kwalijk , jammer dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:53

Als ze met oud en nieuw geen klachten hebben zit het goed, maar ze is tussendoor ook nog jarig en weet niet wat ze daarmee doet.

En afzeggen is leuk, maar dan zit ik alleen thuis :n

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:01

In de Gelderlander stond dat de Makro uitpuilde. Mensen liepen met tv's en andere rommel te sjouwen. Ik begrijp daar dus echt helemaal niks van.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:03

Cookies schreef:
In de Gelderlander stond dat de Makro uitpuilde. Mensen liepen met tv's en andere rommel te sjouwen. Ik begrijp daar dus echt helemaal niks van.

Best bijzonder als het goed is deze dicht voor mensen zonder pas nu.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:10

bigone schreef:
Met kerst kan het snel verkeerd gaan, moet je helemaal niet bij willen zitten en zou geen moment twijfelen om af te zeggen. Neemt ze het je kwalijk , jammer dan.

Wij vieren Kerst altijd met mijn zus en kinderen en aanhang.
Ik had al veel in huis, maar toch besloten om het apart te vieren.
We vinden het heel vervelend, met name omdat mijn zus en zwager best een k.ut-jaar achter de rug hebben.
Maar we gaan geen risico nemen, zeker omdat een aantal werkzaam is in essentiële beroepen.

Het is niet anders, er zijn veel ergere dingen ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:12

Mjah ik zit met oud en nieuw ook alleen thuis.
Het is niet anders

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:15

Relaxed schreef:
purny schreef:
Lockdown is dinsdag in gegaan. Maandag was het nog beredruk. Volgens mij is de wachttijd tot het testen ook langer nu. Dus we zouden toch pas dinsdag moeten merken qua besmettingen?

Idd, zeker niet eerder..

Bij ons in het ziekenhuis gaan ze uit van grootste piek na kerst en voor oud & nieuw.
Zullen dan waarschijnlijk op moeten schalen naar 60-75 bedden op de cohort. Of althans vanuit de LOAZ/ROAZ.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:16

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:19

Ineke2 schreef:
Mjah ik zit met oud en nieuw ook alleen thuis.
Het is niet anders

Helemaal alleen vind ik wel sneu.
Normaal heb ik met Oudejaarsavond vaak rond de 20 man, incl. veel vuurwerk en een aantal slapers.
Dit jaar alleen mijn kinderen.
Wordt geen feest of laat, mijn beide dochters moeten werken 1 januari.

Ik hoop op een goed en gezond 2021 voor iedereen!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:28

Single zijn is nu gewoon niet leuk.. Mensen houden er ook weinig rekening mee hoe dit voor singles is. Mijn werk was zo'n beetje mijn enige verzetje dit jaar, qua contact met mensen. Ben wel wat naar vriendinnen blijven gaan, 1 op 1.. Maar je zit ook heel veel alleen thuis.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:31

Klopt relaxed en manlief en ik hebben het vaak over deze groep. Is zwaar altijd alleen zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:33

Hier is het al constant zo, zelfs toen de containers op de grens stonden, dat bij de winkels 75% een rood-witte kentekenplaat heeft. Ook nu nog bij de supermarkten en de weekmarkten. Beetje flauw van de Belgen om nu zo af te geven op de Nederlanders terwijl ze zelf hetzelfde doen.

Mede hierdoor ga ik nu uitwijken voor boodschappen naar de Sligro, 20 km verderop.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:33

Relaxed schreef:
Single zijn is nu gewoon niet leuk.. Mensen houden er ook weinig rekening mee hoe dit voor singles is. Mijn werk was zo'n beetje mijn enige verzetje dit jaar, qua contact met mensen. Ben wel wat naar vriendinnen blijven gaan, 1 op 1.. Maar je zit ook heel veel alleen thuis.

Alleen zijn is bijna nooit leuk. Maar je moet voor jezelf de afweging maken wat voor jou belangrijker is, een paar uur gezelligheid of zeker weten dat je niet ziek word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:34

pien_2010 schreef:
Klopt relaxed en manlief en ik hebben het vaak over deze groep. Is zwaar altijd alleen zijn.

Oud en nieuw ook, vierde het altijd met 2 vriendinnen en de aanhang, mijn ex, wat buren en wie maar wou komen.. Nu gingen ze ineens allebei het thuis vieren met buren. Mocht bij beide wel komen, maar teveel mensen dan. Lekker dan denk ik :+ maar ik trek mijn mond wel open en toen heeft 1 het omgegooid. Maar ja, die is dus verder niet heel voorzichtig :+