Viruswaanzin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:47

Janinevv schreef:
Dat zeg jij, of jullie. Maar jullie logica kan net zo goed niet juist zijn.

Jullie praten alsof jullie alles juist hebben.
echt ik hoop het zo! Maar nee ik kan daar nu niet met mijn hoofd bij. Als het wel zo is dan gelukkig maar.

Dus ik zeg dat verplichting die definitie heeft? 'Mijn logica' over de Nederlandse taal?

Kom op, als we zelfs niet meer ervanuit kunnen gaan dat we hetzelfde Nederlands spreken, dan heeft deze discussie geen zin meer. Dit is gewoon een afbeelding van Van Dale... nu laat je je echt kennen.

Geef dan gewoon toe dat je de verkeerde term gebruikt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:48

Janinevv schreef:
Dat jullie het als geen verplichten of chantage zien oké, maar daar denkt zij en ik en toevallig veel meer mensen echt wel anders over.

Er is al eerder in dit topic geplaatst wat de definitie van chantage (afdreiging) is. Als jij duidelijk kunt aangeven op grond waarvan jij die definitie op deze situatie van toepassing vindt, ga je gang!

Zo niet, hou dan alsjeblieft op met "vinniknietus" te roeptoeteren. Dat houdt de discussie inhoudelijker.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:50

Oh jullie hebben het over letterlijke woord verplichting.

Laat ik het zo zeggen, als zoveel mensen zich moeten laten vaccineren waar ze niet zelf achter staan maar omdat dit toch moet omdat ze anders bepaalde dingen niet kunnen doen, wat is dat dan? Gewoon pech? Gewoon normaal ?

Dat is het zelfde als tegen een vegetariër vragen om een stuk biefstuk te eten, anders mogen ze ook bepaalde dingen niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:51

Janinevv schreef:
Laat ik het zo zeggen, als zoveel mensen zich moeten laten vaccineren waar ze niet zelf achter staan maar omdat dit toch moet omdat ze anders bepaalde dingen niet kunnen doen, wat is dat dan? Gewoon pech? Gewoon normaal ?

Een samenleving.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:52

Janinevv schreef:

Dat is het zelfde als tegen een vegetariër vragen om een stuk biefstuk te eten, anders mogen ze ook bepaalde dingen niet.

Behalve dan dat er absoluut geen reden is om een vegetariër te verplichten vlees te eten, want dat heeft geen invloed op andere mensen... (vegetarisch zijn wel, dus andersom zou logischer zijn; vleeseters verplichten vegetarisch te eten, kan best zijn dat dat in de toekomst nodig blijkt).

Dus die vergelijking houdt echt geen steek.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:52

Janinevv schreef:
Laat ik het zo zeggen, als zoveel mensen zich moeten laten vaccineren waar ze niet zelf achter staan maar omdat dit toch moet omdat ze anders bepaalde dingen niet kunnen doen, wat is dat dan?

Als zoveel mensen moeten betalen waar ze zelf niet achter staan maar omdat dit toch moet omdat ze anders bepaalde dingen niet kunnen doen, wat is dat dan?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:54

oomens schreef:
Janinevv schreef:
Laat ik het zo zeggen, als zoveel mensen zich moeten laten vaccineren waar ze niet zelf achter staan maar omdat dit toch moet omdat ze anders bepaalde dingen niet kunnen doen, wat is dat dan?

Als zoveel mensen moeten betalen waar ze zelf niet achter staan maar omdat dit toch moet omdat ze anders bepaalde dingen niet kunnen doen, wat is dat dan?

Wat belasting ? Dat is toch ook niet vrijwillig, maar je gezondheid is wel je nummer een, en dan een risico nemen met een vaccin?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:57

Janinevv schreef:

Nee dat is gewoon hoe het werkt in een maatschappij. Voor het belang van de samenleving moeten er regels gesteld worden. Deze regel is noodzakelijk geacht om de volksgezondheid te waarborgen.

Dat jij daar met jouw hoofd niet bij kan wijst eerder op een beperking van jouw kant dan een beperking van het bestuur/regering/overheid.

Janinevv

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:59

Een beperking van mijn kant ?

Jullie denken echt dat ik een van de weinige ben. Gelukkig niet.

verootjoo

Janinevv schreef:
Wat belasting ? Dat is toch ook niet vrijwillig, maar je gezondheid is wel je nummer een, en dan een risico nemen met een vaccin?

Je loopt meer risico met Corona. Het vaccin is veilig. Zeggen dat ze er nog niks van weten is echt bullshit, er wordt nu maandenlang non-stop onderzoek naar gedaan, de ene na de andere publicatie verschijnt...
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-11-20 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloemetje75

Zorgverzekering werkt toch ook zo?
Verkeersregels ook... die werken vooral ongeval vermijdend als zoveel mogelijk mensen zich er aan houden.

Vaccineren is net zo iets, als zoveel mogelijk mensen dat doen, heeft bijna iedereen er profijt van.

Op de brommer/motor moet je een helm op. Ja het is jouw hoofd. Maar ook je gezin, familie, zorg en je werkgever, de maatschappij draagt de gevolgen als jij invalide raakt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:00

Bloemetje75 schreef:
Verkeersregels ook... die werken vooral ongeval vermijdend als zoveel mogelijk mensen zich er aan houden.

Vaccineren is net zo iets, als zoveel mogelijk mensen dat doen, heeft bijna iedereen er profijt van.

Op de brommer/motor moet je een helm op. Ja het is jouw hoofd. Maar ook je gezin, familie, zorg en je werkgever, de maatschappij draagt de gevolgen als jij invalide raakt.

Dat dus. De zorg gaat eraan stuk. Het is niet alleen het omaatje dat je mogelijk aansteekt, maar de man die niet voor kanker kan behandeld worden omdat dat dat ene omaatje in het ziekenhuis ligt. Het gaat veel verder dan elkaar beschermen. De hele maatschappij staat op springen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:01

Ja maar we weten niet hoeveel schade dit kan opleveren over 5/10 jaar. Ja voor nu lijkt het veilig maar andere vaccins worden veel langer getest.

Dus van beide kanten lijkt het me niks.

En als het virus constant blijft veranderen moet het vaccin ook constant blijven veranderen net zoals bij de griep.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:02

Bloemetje75 schreef:

En wat als we straks met zovele allemaal rare kwalen hebben omdat het vaccin toch niet zo veilig bleek?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:03

Janinevv schreef:
Ja maar we weten niet hoeveel schade dit kan opleveren over 5/10 jaar. Ja voor nu lijkt het veilig maar andere vaccins worden veel langer getest.

Dus van beide kanten lijkt het me niks.

En als het virus constant blijft veranderen moet het vaccin ook constant blijven veranderen net zoals bij de griep.

Jij weet dat niet, maar dat is wel bekend van de stoffen die erin zitten. Er mogen niet eens stoffen gebruikt worden waarvan niet alle ins en outs bekend zijn...

Dat het nu sneller kan is ook omdat het nu sneller moet. En doordat er nu alle aandacht naar toe gaat, hierdoor zijn bv veel onderzoeken ook tegelijkertijd ipv alles achter elkaar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:03

Janinevv schreef:

Niet alleen belasting. Ook betalen voor een product dat je koopt, of een dienst die je afneemt.
Betaal je niet? Dan krijg je dat brood niet mee, of mag je geen gebruik maken van de bus.

Vind je dat ook oneerlijk? Dat er bepaalde dingen als voorwaarde gesteld worden voordat je iets krijgt?
Dat je niet op de motor mag als je geen helm wenst te dragen? Of dat je geen huis mag kopen zonder dat je jouw persoonsgegevens aan een notaris bekend maakt? Of dat je geen diploma krijgt als je geen eindexamen hebt voltooid?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:04

Janinevv schreef:
Ja maar we weten niet hoeveel schade dit kan opleveren over 5/10 jaar.

We weten ook niet de schade die Covid kan doen over 5/10 jaar, maar ik durf alvast de gok wel aan dat het meer schade is. Want die littekens op de longen of het hart, die gaan niet zomaar weg.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:04

Dat snap ik maar ze kunnen de tijd toch niet door spoelen ? Vind het knap dat ze kunnen zeggen 100% veilig want zo’n vaccin is gewoon nieuw, op een nieuw virus dus hoe gaat dat samen reageren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:05

Janinevv schreef:
En wat als we straks met zovele allemaal rare kwalen hebben omdat het vaccin toch niet zo veilig bleek?

En wat als we straks allemaal met zoveel rare kwalen lopen omdat covid ernstige gezondheidschade doet? Of wat als je al dood bent, omdat corona dodelijk is?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:05

Shadow0 schreef:
Janinevv schreef:
Ja maar we weten niet hoeveel schade dit kan opleveren over 5/10 jaar.

We weten ook niet de schade die Covid kan doen over 5/10 jaar, maar ik durf alvast de gok wel aan dat het meer schade is. Want die littekens op de longen of het hart, die gaan niet zomaar weg.

Mensen met zware long ontsteking krijgen ook littekens op hart of longen, dit komt door langere tijd minder zuurstof.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:06

Shadow0 schreef:
Janinevv schreef:

En wat als we straks allemaal met zoveel rare kwalen lopen omdat covid ernstige gezondheidschade doet? Of wat als je al dood bent, omdat corona dodelijk is?

Er is zoveel dodelijk, ja sorry ik kan morgen ook verkeerd vallen en weg zijn.

Kinke

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:06

in dat geval, dan is een vaccin toch ook geen probleem?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:07

Janinevv schreef:
Dat snap ik maar ze kunnen de tijd toch niet door spoelen ? Vind het knap dat ze kunnen zeggen 100% veilig want zo’n vaccin is gewoon nieuw, op een nieuw virus dus hoe gaat dat samen reageren.

Nee, maar ze kunnen wel meerdere testen tegelijkertijd doen ipv pas naar een andere test als de vorige af is.
En van veel stoffen die ws ook in dit vaccin gebruikt worden is al allerlei literatuur aan onderzoek dus dat hoeft niet allemaal opnieuw

SinneJ

Janinevv schreef:

'Gewoon nieuw'. Dit heeft echt geen zin. Je praat niet mee. We hebben al 100 keer gezegd dat er maar een kleine dimensie van dit vaccin nieuw is. Het principe is gekend en al 100den keren toegepast in verschillende vaccins, de hulpstoffen zijn gekend en al over verschillende decennia veilig gebleken.

Het is niet 'gewoon nieuw', het is 'een nieuwe toepassing van gekende stoffen en technieken'. Vanwege de ervaring die de wetenschap in dat veld al jaren heeft kunnen opbouwen, kan er heel erg goed voorspeld worden wat voor problemen er kunnen opduiken.

Janinevv

Kinke schreef:
in dat geval, dan is een vaccin toch ook geen probleem?

Ik kies er dan toch voor? Ik kies er niet voor om verkeerd te vallen.