De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:14

Niet komen werken uit angst, ja dat snap ik, dat ze dat als werkweigering zien. Maar als jij echt tot een risicogroep behoort (dus niet dat je dat ze!f alleen vindt) en/of het advies van het RIVM of de GGD moet opvolgen, kunnen ze je echt niet ontslaan.
Het hangt er ook nog van af waar het hotel zich bevindt. En wat bedoel jij met risicogeval, staat dat zo letterlijk in de mail?[/quote]

Mijn werkgever heeft ook mail gestuurd met verzoek niet te komen bij verkoudheid etc. Vraag mij af of ze in zo’n geval salaris in kunnen houden of je verlof laten opnemen. Ze zijn dit nog aan het uitzoeken. Echt ziek ben je niet, maar werken mag niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:20

Paardenfan25 schreef:
Citaat:
Niet komen werken uit angst, ja dat snap ik, dat ze dat als werkweigering zien. Maar als jij echt tot een risicogroep behoort (dus niet dat je dat ze!f alleen vindt) en/of het advies van het RIVM of de GGD moet opvolgen, kunnen ze je echt niet ontslaan.
Het hangt er ook nog van af waar het hotel zich bevindt. En wat bedoel jij met risicogeval, staat dat zo letterlijk in de mail?

Mijn werkgever heeft ook mail gestuurd met verzoek niet te komen bij verkoudheid etc. Vraag mij af of ze in zo’n geval salaris in kunnen houden of je verlof laten opnemen. Ze zijn dit nog aan het uitzoeken. Echt ziek ben je niet, maar werken mag niet

Even geheel off topic, maar voor dit soort dingen ben ik lid van een vakbond! Dan kun je dit soort zaken voorleggen/navragen en sta je niet alleen. Als je niet mag komen werken van je werkgever en jij hebt een contract, kunnen ze dat niet zomaar op je loon inhouden lijkt me.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:23

LadyMadonna schreef:
Vraag me af of ze dat wettelijk ook hard kunnen maken.

Klant van me vertelde zojuist dat ze een van de patiënten hier uit de gemeente kent. Deze patiënt is terminaal (niet door Corona) en mag nu geen bezoek ontvangen. Dat vind ik wel uitermate triest

Als terminaal zou zijn dan hoop ik toch echt wel dat mijn naasten bij me blijven komen.

Dit vind ik schrijnend voor de patiënt. Maar ook voor degene die achter gaat blijven.
Als patiënt nu komt te overlijden, heb je niet eens afscheid kunnen nemen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:29

N0a schreef:
Bij ons is ook een groter risico. Ik werk in een hotel, gasten in en uitchecken. Sleutels aannemen etc. Wij hebben een mail gekregen van het hoofdkantoor waarin staat dat wanneer wij niet komen werken uit angst of omdat je risico geval bent, wij dus werk weigeren en je ontslagen wordt. Ik werk de hele dag met gasten uit binnen en buitenland. Grote congressen die gewoon doorgaan etc. Ik behoor wel tot de risicogroep. Dus hoop maar dat mensen zelf de verantwoording nemen om anderen niet te besmetten. Hoewel ik hier wel veel gasten zie die zitten te snotteren en te hoesten.

"Brutaal".

Denkt deze werkgever soms dat hij wel eens even boven de wet kan gaan staan...?

Speel dit inderdaad maar door aan de vakbond, de burgemeester/ college van B&W en voor mijn part de pers.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:34

Vreselijk het idee alleen al |( zoals die oudere man die overleden is ook. Zonder bezoek. :(:)

Medicijnen opgehaald, maar poe ik houd netjes afstand van mensen wat wel moet. Maar al zou dat niet hoeven ik was niet in de wachtkamer gaan zitten. Een mevrouw hoesten niezen in allebei de handen. Zonder wassen en daarna ging ze op het wachtrij knopje duwen, aan de stoelen zitten, aan de balie met haar handen. %) geen desinfectie te bekennen. Zeg ik dst nog tegen apotheek mevrouw (ik had goddank een andere balie) ja goed dat u het zegt zullen we zo ontsmetten. Ondertussen al paar mensen daar aan de beurt geweest met dezelfde stoel en balie. En niks ontsmetten zelfs toen ik wegging. Brrrr

Schandalig van de baas, maar ik hoor hier en daar van meer werkgevers dezelfde houding.

Wel een interessante vraag, val je dan onder ziek? Lijkt me wel toch?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:55

MarcoBorsato schreef:
Travel_me schreef:
Precies! Net of iemand lekker over het eten gaat hoesten ofzo.. Wat denk je dat we zijn.. Holbewoners ofzo....
Wij wassen extra onze handen, maken de kaarten schoon na iedere tafel enz.. Ik vind het bijzonder hoe er nu gedacht wordt.

Ik niet, ik vind het ook raar dat je nu werkt terwijl je mensen kunt besmetten met iets.

Sowieso is het veel ikke, ikke, ikke zeg. Blijf gewoon het weekend thuis en zeik niet zo.

Edit: in het algemeen in dit topic bedoel ik dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:10

karuna schreef:
Vreselijk het idee alleen al |( zoals die oudere man die overleden is ook. Zonder bezoek. :(:)

Medicijnen opgehaald, maar poe ik houd netjes afstand van mensen wat wel moet. Maar al zou dat niet hoeven ik was niet in de wachtkamer gaan zitten. Een mevrouw hoesten niezen in allebei de handen. Zonder wassen en daarna ging ze op het wachtrij knopje duwen, aan de stoelen zitten, aan de balie met haar handen. %) geen desinfectie te bekennen. Zeg ik dst nog tegen apotheek mevrouw (ik had goddank een andere balie) ja goed dat u het zegt zullen we zo ontsmetten. Ondertussen al paar mensen daar aan de beurt geweest met dezelfde stoel en balie. En niks ontsmetten zelfs toen ik wegging. Brrrr

Schandalig van de baas, maar ik hoor hier en daar van meer werkgevers dezelfde houding.

Wel een interessante vraag, val je dan onder ziek? Lijkt me wel toch?

Je was dus niet zo ziek want anders was je je bed niet uitgekomen, waarom niet je GV naar de apotheek laten gaan. Je hebt toch last van hoesten, koorts keelpijn , longontsteking ? Ook dat kan besmettelijk zijn en je angst voor Corona speel je zo wel weer in de kaart wanneer je ondanks medicatie nog wat zieker word . Knap dat je dan nog de deur uit kunt maar beterschap ermee.

LadyMadonna

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:12

Ff hoor, wat is GV?

N0a

Het is een Europees bedrijf, maar onze locatie is gewoon in Nederland. Ze zouden donderdag een update sturen hoe of wat. Maar tot nu toe nog niks ontvangen. Ik wacht het even af voor ik gelijk aan de bel ga trekken bij grote instanties etc.

Whale

LadyMadonna schreef:
Ff hoor, wat is GV?

Goede vriend volgens mij...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:14

Ziek genoeg maar bij elkaar rapen, maar de auto sloffen en weer terug. :) Dat lukt altijd wel goddank. Ik moet wel mee, gv kan wel maar dan moet hij blijven bellen aan de balie. Ivm allergie mag ik veel niet hebben. En het was niet mijn normale apotheek omdat ik buiten mijn regio ben nu. Eerste ab die klaar stond mag ik niet hebben. Was dus een hoop zoekwerk voor ze er een gevonden hadden die ik wel mag hebben. Zal niet de eerste keer zijn dat iemand die mijn medicijnen haalt met het verkeerde terugkomt en weer terug kan gaan naar de apotheek.

Ik was liever ook hier gebleven maar soms moeten dingen gebeuren helaas. Leuk of niet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:18

Geef je toch een medicijnlijst van verboden middelen mee. Je kunt in moeilijkheden of in oplossingen denken, tip voor de volgende keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:24

Sorry, maar je hebt toch geen corona. Dit is allemaal nogal off topic.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:28

Van sommige verhalen snap ik niets..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:29

Ging in dit geval over het gehoest en snotter bij de apotheek zonder ontsmettingsmogelijkheid. En niks is zeker, geen test geen duidelijkheid.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:36

188 gevallen...

Citaat:
Aantal besmettingen Nederland gestegen van 128 naar 188
Het aantal coronapatiënten in Nederland is in een dag opgelopen van 128 naar 188, heeft het RIVM bekendgemaakt.

Van de 60 nieuwe patiënten komen de meesten uit Noord-Brabant. Daar kwamen 26 besmettingsgevallen bij, meldt het RIVM.

Van de 188 patiënten zijn er 112 in het buitenland geweest. Het merendeel van de patiënten is in Italië geweest. Daarnaast zijn 47 mensen besmet geraakt via een andere patiënt. Van 29 mensen wordt nog onderzocht hoe zij het virus hebben opgelopen.

Gisteren werd bekend dat voor het eerst iemand in Nederland aan het virus is overleden. Het gaat om een man van 86 uit de Hoeksche Waard, die overleed in het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam.

Afbeelding

Quote is van de nos, kaartje van de rivm
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 07-03-20 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:37

Afbeelding

Klinkt als een spelletje zo... aanwijzing

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:38

karuna schreef:
Afijn gv gaat zo ab ophalen en ik ziek verder uit.

Vanmorgen ging gv nog ab ophalen :+

Misschien toch eerst je eerder geplaatste berichten even nalezen. ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:44

Karuna, niet l*llig bedoeld maar dit topic gaat over Corona en niet over alle ins en outs van de problemen die je overal en nergens ervaart.

Neemt niet weg dat ik het vervelend voor je vind, maar ik zie je iedere keer weer hele problemen schetsen in allerhande topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:04

PSvanLot schreef:
[ [url=m/2h2s8u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klinkt als een spelletje zo... aanwijzing

Soort van Wie is de Mol...

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:07

Ik heb dus wel het virus (ja, getest) en ik mag zeker niet zelf de deur uit om antibiotica te halen.

@Karuna ik snap dan ook écht niet dat jij met je “niets is zeker” gewoon naar een apotheek gaat?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:10

Chiren schreef:
Ik heb dus wel het virus (ja, getest) en ik mag zeker niet zelf de deur uit om antibiotica te halen.

Veel beterschap !

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:12

@Chiren, beterschap!!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:13

Beterschap Chiren! :(:) Hopelijk genoeg afleiding?

Hier weer contact met HAP gehad i.v.m. verergerende klachten. Nog geen test gekregen. GGD test hier alleen mensen die in risicogebied geweest zijn en/of contact hebben gehad met een positief getest persoon. Mijn indicaties tot mogelijke besmetting werden niet gehoord danwel erkend. Prima, maar wil t.o.v. collega's en werkgever liefste duidelijkheid omdat er al angst heerst i.v.m. een collega uit Gangelt die al 2 weken ziek is en niet getest is.

Kreeg uiteraard wel het devies om thuis te blijven en sociale contacten te beperken tot de klachten over zijn. Voel me nu ook echt 100% zieker dan gisteravond, dus de baas is al op de hoogte dat ik zo ook echt niet ga werken.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 07-03-20 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:14

Chiren schreef:

Oef wat rottig voor je Chiren, beterschap. Voel je je erg ziek? Of heb je milde verschijnselen?