Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paardenfan25 schreef:Citaat:Niet komen werken uit angst, ja dat snap ik, dat ze dat als werkweigering zien. Maar als jij echt tot een risicogroep behoort (dus niet dat je dat ze!f alleen vindt) en/of het advies van het RIVM of de GGD moet opvolgen, kunnen ze je echt niet ontslaan.
Het hangt er ook nog van af waar het hotel zich bevindt. En wat bedoel jij met risicogeval, staat dat zo letterlijk in de mail?
Mijn werkgever heeft ook mail gestuurd met verzoek niet te komen bij verkoudheid etc. Vraag mij af of ze in zo’n geval salaris in kunnen houden of je verlof laten opnemen. Ze zijn dit nog aan het uitzoeken. Echt ziek ben je niet, maar werken mag niet
LadyMadonna schreef:Vraag me af of ze dat wettelijk ook hard kunnen maken.
Klant van me vertelde zojuist dat ze een van de patiënten hier uit de gemeente kent. Deze patiënt is terminaal (niet door Corona) en mag nu geen bezoek ontvangen. Dat vind ik wel uitermate triest
N0a schreef:Bij ons is ook een groter risico. Ik werk in een hotel, gasten in en uitchecken. Sleutels aannemen etc. Wij hebben een mail gekregen van het hoofdkantoor waarin staat dat wanneer wij niet komen werken uit angst of omdat je risico geval bent, wij dus werk weigeren en je ontslagen wordt. Ik werk de hele dag met gasten uit binnen en buitenland. Grote congressen die gewoon doorgaan etc. Ik behoor wel tot de risicogroep. Dus hoop maar dat mensen zelf de verantwoording nemen om anderen niet te besmetten. Hoewel ik hier wel veel gasten zie die zitten te snotteren en te hoesten.
MarcoBorsato schreef:Travel_me schreef:Precies! Net of iemand lekker over het eten gaat hoesten ofzo.. Wat denk je dat we zijn.. Holbewoners ofzo....
Wij wassen extra onze handen, maken de kaarten schoon na iedere tafel enz.. Ik vind het bijzonder hoe er nu gedacht wordt.
Ik niet, ik vind het ook raar dat je nu werkt terwijl je mensen kunt besmetten met iets.
karuna schreef:Vreselijk het idee alleen alzoals die oudere man die overleden is ook. Zonder bezoek.
![]()
Medicijnen opgehaald, maar poe ik houd netjes afstand van mensen wat wel moet. Maar al zou dat niet hoeven ik was niet in de wachtkamer gaan zitten. Een mevrouw hoesten niezen in allebei de handen. Zonder wassen en daarna ging ze op het wachtrij knopje duwen, aan de stoelen zitten, aan de balie met haar handen.geen desinfectie te bekennen. Zeg ik dst nog tegen apotheek mevrouw (ik had goddank een andere balie) ja goed dat u het zegt zullen we zo ontsmetten. Ondertussen al paar mensen daar aan de beurt geweest met dezelfde stoel en balie. En niks ontsmetten zelfs toen ik wegging. Brrrr
Schandalig van de baas, maar ik hoor hier en daar van meer werkgevers dezelfde houding.
Wel een interessante vraag, val je dan onder ziek? Lijkt me wel toch?
Citaat:Aantal besmettingen Nederland gestegen van 128 naar 188
Het aantal coronapatiënten in Nederland is in een dag opgelopen van 128 naar 188, heeft het RIVM bekendgemaakt.
Van de 60 nieuwe patiënten komen de meesten uit Noord-Brabant. Daar kwamen 26 besmettingsgevallen bij, meldt het RIVM.
Van de 188 patiënten zijn er 112 in het buitenland geweest. Het merendeel van de patiënten is in Italië geweest. Daarnaast zijn 47 mensen besmet geraakt via een andere patiënt. Van 29 mensen wordt nog onderzocht hoe zij het virus hebben opgelopen.
Gisteren werd bekend dat voor het eerst iemand in Nederland aan het virus is overleden. Het gaat om een man van 86 uit de Hoeksche Waard, die overleed in het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam.