Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:34

Ik dacht goed bezig te zijn.. en toen kwam corona. -O- Heel veel stress gehad, daarvan eten en dus minder beweging want de sportscholen gingen dicht.

Ik ben 1,5 kg aangekomen sinds maart, geen wereldramp, maar wel weer echt even opletten. Nu heb ik net op de weegschaal gestaan, één kg aangekomen in één week tijd!? Hoe dan!? -O-
(Nee geen menstruatie). Gisteravond wel bloed gedoneerd en heb kort na een wandeling gewogen. Maar meestal weeg je toch minder na een donatie..

Ik baal zó van mijzelf. Ben echt boos en teleurgesteld.

Zertab

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:23

Oh en tot overmaat van ramp morgen een BBQ, waar ik echt naar uit heb gekeken, maar nu enorm tegenop zie...

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:26

Ik zou in de ochtend gaan wegen. Als je in de avond weegt heb je natuurlijk al van alles gegeten en niet elke dag evenveel of hetzelfde. Die kg kan ook puur eten zijn.

En van een BBQ moet je ook best een keer kunnen genieten toch. Je hoeft ook niet meteen helemaal los te gaan, je kan zoiets best in je dag plannen denk ik

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:28

@Darcy: ik hoop dat het eten is! Durf nu eigenlijk vanavond ook niets meer te eten... Maar het roer moet sowieso echt om. Minder snoepen, meer bewegen en meer water.

En klopt. Het was mijn voornemen als om na morgen weer echt te beginnen met afvallen. Ga denk ik morgenochtend voor ontbijt en in de middag lunch. En that's it, zodat ik wat meer ruimte heb bij de BBQ. Ik ben groot liefhebber van stokbrood met kruidenboter en een glaasje wijn...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:39

Beweeg morgen iets meer (lange wandeling van 10km of zo) en geniet dan nog van de bbq. Het is niet dat je niet meer mag genieten van het lekkere eten. En de dag erna gewoon er tegen aan gaan. Zoals je zei: minder snoepen, meer bewegen. You can do it! *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:41

Ik hoop ook nog stiekem dat het te maken heeft met dat ik dit weekend ongesteld moet worden :')

Ik ga morgen een lesje X-Core doen en misschien daarna idd nog een wandeling maken van 45 minuten. Daarna zal het al snel te warm zijn ben ik bang en ik ben ook een zonaanbidder, die dus in de zon wil liggen hahaha.

Edit: ik zal morgenvroeg eens wegen. Kan dan niet vergelijken, ik weeg altijd in de avonden, maar dan pak ik dat gewicht als startpunt.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:46

Echt, het beste is om te wegen in de ochtend, direct uit bed ná het plassen (en eventueel grote boodschap).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:47

Ik hoop maar dat het lukt.. las stiekem nog een beetje mee hier en zie dat iedereen zo goed bezig is. Echt, respect. Ik roep al weken dat ik eraan wil beginnen en elke keer stel ik het uit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:25

Zertab schreef:
Ik hoop maar dat het lukt.. las stiekem nog een beetje mee hier en zie dat iedereen zo goed bezig is. Echt, respect. Ik roep al weken dat ik eraan wil beginnen en elke keer stel ik het uit.

Probeer anders vanaf overmorgen (neem die bbq niet precies als startpunt) in ieder geval je kcal weer bij te houden en streef dan naar 1800 tot 1900kcal, met maximaal 2100kcal. Het makkelijkste vind ik aan het begin het stoplicht en dan voor een maand tracken op 1 pagina. Onder de 1800kcal en boven de 2100 kcal rood, tussen de 1800 en 1900kcal een groen vakje en tussen de 1900 en 2100kcal oranje. Op deze manier heb je goed overzicht hoe vaak het nu echt fout en goed gaat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:48

Bedankt voor de tip! :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:35

Maandag, gister en vandaag getraind en netjes gegeten, morgen een cheatdag, lekker bbqen! :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:19

Wanneer doen jullie een cheat dag inlassen?

Ik heb gekeken wat ik vandaag heb gegeten en qua calorieën netjes. Qua vetten te hoog, maar heb nu gezien waaraan dat ligt. Diëtiste raadde natuurlijke pindakaas aan, nou niet meer eten dus... En ook volle yoghurt, ik ga weer terug naar mager. Dat zijn de grootste puntjes en ook die ik elke dag eet. Oh en ik mag wat meer drinken. Maar ik drink chronisch te weinig want anders moet ik constant plassen...

Heb even hoeveel procent in van wat binnenkrijg in spoiler gezet.

Spoiler:
Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 03:11

Ik zou echt gaan wegen Zertab. Een dessert schaaltje zegt natuurlijk helemaal niks want het ene schaaltje is het andere schaaltje niet. Dan weet je pas wat je echt binnenkrijgt. Nu is het één grote gok.

Ik doe elke week 1 a 2 dagen een cheatdag inlassen. Doordeweeks op het werk ben ik streng met eten (1650kcal per dag) en rond het weekend 2000 / 2100 kcal per dag. Voor mij is een cheatdag dat ik een keer iets 'fouts' eet zoals dus een bbq of een bak ijs of een vettige hamburger en zo. Het is niet dat ik me dan kogelrond ga eten aan alles wat er in de kast staat. Met dit schema val ik 0,5kg per week af maar ik sport 6 keer in de week, dus kan best zijn dat voor iemand anders dit schema niet werkt.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 07:05

Hier vanavond ook bbq en ik kijk er naar uit :9
Gewoon niet stampvol vreten, genieten van wat je neemt en genoeg is genoeg. Daar luister ik nu wel goed naar :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:17

@Neverland: zes keer sporten?! Dat zou ik niet volhouden. Ik vind drie-vier keer prima. Maar dat is idd per persoon verschillend.

Ik heb mini ontbijt gewogen, die weegt idd minder. 150 gram afgerond.

@Dieuwke: veel plezier vanavond :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:53

Ik heb me opgegeven voor bootcamp vanaf komende maandag. :D
6 x sporten red ik ook niet, gelukkig loop ik veel met m'n werk en 1 tot 2 keer hardlopen per week.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:06

Kan je ook ergens vinden hoeveel aan macro's je in grammen hebt binnen gekregen zertab? Want op zich is dit keurig. Koolhydraten zijn het minst belangrijk en je hebt ook vrij ruim eiwitten gegeten voor je doel. Sommige programma's stellen vetten erg laag in terwijl dat niet handig is, je lichaam vult vaak beter op vetten, meer dan dezelfde hoeveelheid kcal van koolhydraten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:22

Mizora schreef:
Kan je ook ergens vinden hoeveel aan macro's je in grammen hebt binnen gekregen zertab? Want op zich is dit keurig. Koolhydraten zijn het minst belangrijk en je hebt ook vrij ruim eiwitten gegeten voor je doel. Sommige programma's stellen vetten erg laag in terwijl dat niet handig is, je lichaam vult vaak beter op vetten, meer dan dezelfde hoeveelheid kcal van koolhydraten.

Hoe bedoel je macro's?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:27

De macro's zijn de macronutrienten, daarmee wordt vet, eiwit en koolhydraten bedoeld over het algemeen (bij paardenvoer is dat anders, dan zit er meer bij, maar bij mensenvoer blijft het meestal bij deze 3).

Dit in tegenstelling tot micronutrienten: de vitaminen en mineralen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:50

Mizora schreef:
De macro's zijn de macronutrienten, daarmee wordt vet, eiwit en koolhydraten bedoeld over het algemeen (bij paardenvoer is dat anders, dan zit er meer bij, maar bij mensenvoer blijft het meestal bij deze 3).

Dit in tegenstelling tot micronutrienten: de vitaminen en mineralen.

Dat zijn dan toch die procenten? Anders heb ik geen idee wat je bedoelt.

Net X-Core gedaan, maar het ging niet. Eigenwijs als ik ben, begin gemaakt aan de totalbody. Maar na tien minuten was ik ontzettend duizelig en kreeg ik nog meer hoofdpijn. Vermoed dat het nog iets te maken heeft met de bloeddonatie. Mijn hartslag zat ook echt in mijn keel, ik had het ontzettend warm. Dus nu maar rustig op de bank. Ik baal aan de ene kant en ben boos op mijzelf. Maar anderzijds gaf mijn lichaam aan dat het nu nog niet kan en heb ik toch mooi de X-Core gedaan. Zo even koffie en daarna wandelend naar de Etos (ongeveer 15 minuten/20 minuten lopen). Heb nog wat nodig dus meteen combineren met een wandeling. En vanmiddag ga ik luieren in de zon! :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:04

Die procenten zijn percentages van je gewenste aantal grammen. Niet wat het gewenste aantal grammen is per macro.

Als je 50g vet mag, dan heb je met 115% 57.5g vet gegeten. Maar als je 40g vet mag heb je slechts 46g het gegeten. De percentages zijn gebaseerd op wat je ingesteld hebt per macro, niet het percentage van kcal dat uit die macro (dus vet/eiwit/Koolhydraten) bestaat. Als het wel dat laatste zou zijn, zou het bij elkaar 100% moeten zijn namelijk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:08

Mizora schreef:
Die procenten zijn percentages van je gewenste aantal grammen. Niet wat het gewenste aantal grammen is per macro.

Als je 50g vet mag, dan heb je met 115% 57.5g vet gegeten. Maar als je 40g vet mag heb je slechts 46g het gegeten. De percentages zijn gebaseerd op wat je ingesteld hebt per macro, niet het percentage van kcal dat uit die macro (dus vet/eiwit/Koolhydraten) bestaat. Als het wel dat laatste zou zijn, zou het bij elkaar 100% moeten zijn namelijk.

Jawel dat staat er wel bij. Maar dan zou ik 206-260 koolhydraten mogen eten en in verhouding gezien weinig eiwitten. Dus dat is wel raar.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:32

240 gram koolhydraten kom ik ook elke dag ongeveer op uit. :j Ik eet qua verhouding te veel eiwitten en koolhydraten en veel te weinig vet. Vind het moeilijk om daar een balans in te vinden aangezien dingen waar best wel wat vet in zit (noten, vlees, kaas etc) ik niet of vrij weinig eet.

Ik heb vandaag een top dag. Vanochtend 6km hardgelopen, dadelijk 20 minuten kracht doen met zo'n elastische band en vanavond paard verzorgen en uurtje lessen. Morgen ook ongeveer zo'n dag qua beweging en 's avonds lekker bbq'en! *\o/*

Isey Skyr heb ik trouwens ontdekt. Die zijn onwijs lekker als toetje na het eten en hoog in proteïne! Gebakken appel en crème brulee heb ik al geprobeerd. :9 Alleen jammer dat ze zo'n €1,60 moeten kosten per klein (170gr) bakje.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:23

Skyr is idd echt heel lekker :D

Ik eet sowieso altijd meer eiwitten dan volgens de app is toegestaan en probeer in koolhydraten en vetten te minderen.

Net even een wandeling gemaakt maar het is zo warm, dat ik niet mijn normale tempo had (6km per uur). Dus toch wel prima qua beweging vandaag.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:36

Zertab schreef:
Wanneer doen jullie een cheat dag inlassen?

Ik heb gekeken wat ik vandaag heb gegeten en qua calorieën netjes. Qua vetten te hoog, maar heb nu gezien waaraan dat ligt. Diëtiste raadde natuurlijke pindakaas aan, nou niet meer eten dus... En ook volle yoghurt, ik ga weer terug naar mager. Dat zijn de grootste puntjes en ook die ik elke dag eet. Oh en ik mag wat meer drinken. Maar ik drink chronisch te weinig want anders moet ik constant plassen...

Heb even hoeveel procent in van wat binnenkrijg in spoiler gezet.

Spoiler:
[ [url=m/zsByCE.png]Afbeelding[/url] ]

Welke app is dit?

Ik kom me maar(weer :roll:)
eens melden hier.
Begin van het jaar ook gedaan, kort volgehouden en toen alles maar weer laten gaan. _-:(
Kreeg mijn werkkleding bijna niet meer aan, dus het werd wel eens tijd.
Ben nu bijna 3 weken bezig met gezond (tussen kha en khb in) te eten met zo rond de 1500-1600 kcal per dag.
En zie nu al een mega verschil bij mijn buik en spekrollen. Die zijn echt significant minder **\O/**

Ook hier vnvd BBQ, dus voor nu heb ik alleen een bak magere yoghurt met een hand noten op, dat is niet veel maar dat wordt vanavond zonder moeite aangevuld :') en dan morgen weer strak eraan.

Wegen heb ik nog niet gedaan, ben bang voor de weegschaal haha, maar volgend weekend wil ik eens kijken wat ik weeg.

Ik ben niet zo'n poster, dus zal voornamelijk alleen meelezen.