2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:16

Ieuw, appelazijn, dat heb ik ooit ook geprobeerd, maar echt niet binnen te houden.
Precious viva, beterschap met je hersenschudding.
Daphara, klinkt als een heftige training. Zat er wel voldoende tijd tussen je laatste maaltijd en je training?

Gister weer een goede dag gehad. Keurig gegeten en heerlijk hardgelopen. Ben nu zo'n 2 maanden weer aan het lopen en het gaat echt supergoed. Wilde graag weer proberen om 10km te lopen. Dat is ruimschoots gelukt en ook nog 2 min van m'n pr af (nu 57.30).
Vandaag weer netjes eten en lekker paardrijden vanavond.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:38

Ik heb weer een paar rot dagen achter de rug en veel te veel gesnaaid.
Dus nu weer goed mijn best gaan doen om weer in de stijgende lijn te gaan zitten.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:55

Ik heb weer motivatie voor 10! :D
Na 3 weken zo'n beetje alleen maar ongezond voedsel in Amerika, nu weer heerlijk gezond eten. Wonder boven wonder ben ik bijna niet aangekomen, hooguit een kilo. Dus super blij daarmee! *\o/*
En nu in een steigende lijn naar beneden

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:43

Ik hoop dat ik me ook nog kan aanmelden hier!
Ik ben vorig jaar (slank) naar Engeland verhuist, maar ik ben zo'n 20 kilo aangekomen door gewoon heel slecht te eten, niet koken en slecht slapen. Ik ben vorige week terug naar Nederland gegaan om mijn famillie te zien, die zich helemaal kapot schrokken door wat ze zagen.
Ik heb altijd al last gehad van schommelingen in gewicht, omdat ik veels te veel emotie eet. Ik moet mijn balans weer vinden en een goede levensstijl. Ik ben nu namelijk op het punt dat ik me helemaal niet meer prettig voel in mijn eigen lijf..

Ik wil graag op mijn eigen tempo ongeveer 25/30 kilo verliezen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:57

Welkom Casmihra, natuurlijk mag jij je aansluiten bij dit topic!

Emotie eten, weet ik ook alles van helaas :Y) -O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:48

Casmihra schreef:
Ik ben vorig jaar (slank) naar Engeland verhuist, maar ik ben zo'n 20 kilo aangekomen door gewoon heel slecht te eten, niet koken en slecht slapen. Ik ben vorige week terug naar Nederland gegaan om mijn famillie te zien, die zich helemaal kapot schrokken door wat ze zagen.
Ik heb altijd al last gehad van schommelingen in gewicht, omdat ik veels te veel emotie eet. Ik moet mijn balans weer vinden en een goede levensstijl. Ik ben nu namelijk op het punt dat ik me helemaal niet meer prettig voel in mijn eigen lijf..

Welkom!
Wat vervelend dat je je niet meer prettig voelt. Emotie-eten lijkt me heel vervelend :(:) maar je komt er wel weer. Klets/Lees hier lekker mee en stel je vragen, dan raak je wellicht iig weer gemotiveerd en vind je hopelijk weer iets van balans terug!

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:15

Ja, het is echt verschrikkelijk af en toe. Maar ik probeer sinds vorige week zo veel mogelijk gezond te ''snacken''

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:31

Renske_W schreef:
Ik heb weer een paar rot dagen achter de rug en veel te veel gesnaaid.
Dus nu weer goed mijn best gaan doen om weer in de stijgende lijn te gaan zitten.

Lastig, heel herkenbaar! :(:) You can do it! +:)+

_KellyAV schreef:
Ik heb weer motivatie voor 10! :D
Na 3 weken zo'n beetje alleen maar ongezond voedsel in Amerika, nu weer heerlijk gezond eten. Wonder boven wonder ben ik bijna niet aangekomen, hooguit een kilo. Dus super blij daarmee! *\o/*
En nu in een steigende lijn naar beneden

Een kilo maar! Da's een fijn resultaat :D Nu weer de dalende lijn pakken, maar met het gezonde eten zal dat vast goed komen :D

Casmihra schreef:

Welkom, en heel veel succes alvast +:)+
Ik herken het stukje emotie eten...Het is lastig, maar het moment dat je het weet te weerstaan is echt een opkikker!

Hier inmiddels weer in de dalende lijn. Langzaam maar zeker, ik zit inmiddels op 101.0 *\o/*
Nog 900 gram, dan zit ik op de exact gemeten 10 kilo die ik dan kwijt ben *\o/*
Lekker bewegen zit er even niet in...
Afbeelding
Dit is mijn houding momenteel. Ik sta ontzettend scheef, met alle pijn van dien in het lichaam. Ondertussen ga ik dus maar rustig door met wat me wel lukt, en ach...ik kom er vanzelf :D Over een paar dagen kan ik terecht voor mijn behandelingen aan de rug. Eventjes volhouden nog :j

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:13

Jeetje je staat echt heel scheef zeg! :wow: kan me voorstellen dat je daar veel last van hebt!

2 gekke dagen achter de rug, waardoor m'n eten een klein beetje de mist in ging. Wel zo goed als binnen m'n kcal gebleven, maartoch, het voelt niet goed. Morgen weer in de herkansing en me vasthouden aan mijn plan!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:35

Net terug van de diëtist, ik bleef best wel hangen op mijn gewicht ondanks het sporten en aanbevolen eten.

Even wat gepuzzeld in mijn dieet en toch richting meer koolhydraatarm gaan.

Probleem is dat ik de laatste tijd in mijn middag theepauze geen trek had en het dan moeilijk kreeg met sporten. Nu toch kijken of ik mijn lunch kan opdelen.

Hebben jullie nog handige en lekkere tips?

Ik ga vanavond voor het eerst courgette pasta maken, toch kijken of het lukt om de door mij geliefde pasta nog gezonder te maken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:50

Ik vind courgette niet erg lekker. Vind het te veel van augurk hebben, en die vind ik ook niet lekker niet qua smaak. Maar meer de structuur. Tomaat vind ik bijvoorbeeld ook vies in mijn mond.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:12

Mensen! Even een boost! Ik doe mee sinds januari en sta inmiddels op -5,5kg

Yeah!! Minder snoepen, meer sporten en porties verdelen over de dag dus vaker naar niet meer eten.

Jullie kunnen het :) gewoon doorgaan

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:50

magda_90 schreef:
Net terug van de diëtist, ik bleef best wel hangen op mijn gewicht ondanks het sporten en aanbevolen eten.

Even wat gepuzzeld in mijn dieet en toch richting meer koolhydraatarm gaan.

Probleem is dat ik de laatste tijd in mijn middag theepauze geen trek had en het dan moeilijk kreeg met sporten. Nu toch kijken of ik mijn lunch kan opdelen.

Hebben jullie nog handige en lekkere tips?

Ik ga vanavond voor het eerst courgette pasta maken, toch kijken of het lukt om de door mij geliefde pasta nog gezonder te maken.

Ik probeer ook te minderen in khd. Ik eet als lunch vaak een salade, omelet met groenten, khda wrap.
Ontbijt havermoutpap (dat zijn wel veel khd) of kwark met fruit, evt wat muesli.
En in de avond eet ik vrij normaal, maar wat minder aardappels, pasta en rijst.
Vandaag een klein beetje pasta met courgetti en rode saus

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:19

Meld me ook weer, had ik in begin gedaan maar toen niet gevolgd en niet van gekomen, deze week eindelijk stap gezet en eerste kilo's zijn er weer af.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:34

Ik ga de komende tijd er echt even uit de groep, mijn hoofd zit overal en het wordt het nu gewoon niet. Is er iemand die het Excel bestand over wil nemen?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:32

Ik wil dat wel doen, Mizora.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:37

Casmihra schreef:

Dat is balen zeg dat je je mooie figuur kwijt ben. Hier idem dito. Ben ook 20 kilo aangekomen. Maar wel in 3 jaar tijd Maar toch, ik krijg ook wel eens scheven gezichten hoor en mijn moeder laat ook merken dat het haar opvalt. Ik weet niet hoeveel je nu weegt, maar verlies de moed niet. Ik weeg nu 75 en heb zoiets van: kom op 15 kilo eraf is te doen in een jaar en dan ben ik weer mooi slank. In een jaar a 2 jaar kun je weer terug zijn op je oude gewicht. Heb je al een idee hoe je af gaat vallen?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:39

p.s. Ik meld me ook! Ik ben ruim 15 kilo te zwaar. Gelukkig niet te zwaar om te rijden, maar wel te zwaar voor het mooie. Ik weeg 75 kilo. Dit moet 60 worden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:26

Welkom allemaal :D Veel succes met afvallen!

Ik ben nu 40,1 kilo afgevallen :D *\o/*

Ik ben zo blij ermee :D en we gaan stilletjes lekker door! gaat super goed! ik beweeg echt veel meer. Vanavond met mn vriend nog even een rondje gefietst. Ik ga 2x pw naar fysiofitniss en 1a 2x per week naar de paarden wat 40 min in totaal fietsen is :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:39

jorika1986 schreef:
Ik vind courgette niet erg lekker. Vind het te veel van augurk hebben, en die vind ik ook niet lekker niet qua smaak. Maar meer de structuur. Tomaat vind ik bijvoorbeeld ook vies in mijn mond.

De pasta viel niet tegen, alleen wat saai. De volgende keer nog wat extra groenten en andere kruiden erbij doen. :)

Super Ladybird! *\o/*

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:37

Oh wow Ladybird! Dat zijn gewoon twee peuters die je bent kwijt geraakt. Super knap.

Nog geen 5 minuten geleden heb ik mijzelf weer gewogen. Niet ontevreden. Teller staat op -33.
Weer een kg eraf tov vorige maand.

Slow but steady!
Lekker volhouden hoor dames, tis heel moeilijk maar samen kunnen we dit.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:52

Ladybird schreef:
Welkom allemaal :D Veel succes met afvallen!

Ik ben nu 40,1 kilo afgevallen :D *\o/*

Ik ben zo blij ermee :D en we gaan stilletjes lekker door! gaat super goed! ik beweeg echt veel meer. Vanavond met mn vriend nog even een rondje gefietst. Ik ga 2x pw naar fysiofitniss en 1a 2x per week naar de paarden wat 40 min in totaal fietsen is :D

Supergoed!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:47

jorika1986 schreef:
Oh wow Ladybird! Dat zijn gewoon twee peuters die je bent kwijt geraakt. Super knap.

Nog geen 5 minuten geleden heb ik mijzelf weer gewogen. Niet ontevreden. Teller staat op -33.

Slow but steady!

Hahha zo Kun je ook rekenen :D ik denk altijd in zakken hondenvoer of paardenbrokken :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:31

Ladybird schreef:
jorika1986 schreef:

Slow but steady!

Hahha zo Kun je ook rekenen :D ik denk altijd in zakken hondenvoer of paardenbrokken :')

Je moet eens proberen het op te tillen twee zakken van 20 kg. Nou met pijn en moeite! En dat je dat dan hebt meegesjouwd kun je je haast niet voorstellen.
Ik heb het geprobeerd 30kg te dragen. In iets compactere vorm in een rugzak... Sodeknetter das veel hoor! Vlak ging wel, maar trap op :roll: 8)7

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:34

Ja bizar he! En bedenk dus dat je dat altijd dat mee hebt moeten slepen. Ik snap wel dat ik altijd moe was :=