Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:17

Oh ik vond body attack altijd echt super leuk :D de sportschool waar ik nu bij zit is wel wat meer op kracht gericht qua groepstraining ipv cardio (bootcamp, corepower, tabata, boksen en indoor bootcamp)

Wat goed Amira dat je zoveel verschil merkt!

Needje, jij bent ook echt lekker bezig.

Wat hebben jullie veel gewicht er altijd op :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:40

150kg hip thrust?! :oo _/-\o_
Holy oliebol. Dan heb je wel ff een partijtje kracht achterin zitten!

Hier weer braaf bekomen na de rugbytraining. Vrijdag had ik toch wat napijn aan de knieën en een rampzalige middagdienst dus maar een rustdag gepakt.

Ik ga zo nog eventjes voordat ik mijn vriend op moet halen. Wil m'n complete nieuwe outfit aan :')

Er is atm ook veel rugby op TV en dat wil ik eigenlijk zien, maar ik dwing mezelf van de bank af haha

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:51

:wave:

Ik lees al eventjes mee, merk dat ik niet alles snap waar jullie over praten :o

Ben nu 3 weken geleden bij een plaatselijke sportschool begonnen, vooralsnog 1x per week groepstraining dat ze Funxionall noemen hier. Dit is het:
Citaat:
De Funxionall les bestaat uit een circuitvorm van 20 oefeningen voor het totale lichaam. De les start
met een gezamenlijke warming up en eindigt met een gezamenlijke stretch. De kern bestaat uit twee
blokken van 20 minuten.

Wat train ik met deze les?

Alle spiergroepen
Balans
Coördinatie
Lenigheid
Kracht
Uithoudingsvermogen
Conditie

Aldus de website. En dan wisselt het programma elke 4 weken, waardoor het afwisselend blijft.

Ik kon na de eerste les 3 dagen amper bewegen, vooral gaan zitten en weer opstaan en trap naar beneden en in iets mindere mate naar boven waren zeer lastig.
2e keer ging al een stuk beter en 3e keer kon ik op sommige oefeningen iets aan gewicht toevoegen of bv een zwaardere bal pakken ofzo.

Als mijn lichaam wat meer gewend is, wil ik in januari of februari wellicht 2x per week gaan trainen maar eerst maar eens rustig aan beginnen en zorgen dat ik het blijf volhouden.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:00

Wat goed dat je toch gaat ondanks dat er veel rugby op tv is, top!

En een compleet nieuwe outfit, is altijd leuk!

Ik ben de laatste tijd steeds vaker 4x pek ipv 3x pek in the gym te vinden en merk ook echt vooruitgang. Legpress eindigde ik vrijdag met een setje van 12 hh op 125 kg!

Het nieuwe schema wat ik in sept heb gekregen heeft ook zeker positief bijgedragen.

Ik verleg nog wekelijks alles met een x aantal kg, maar toch blijven de DL en squat een dingetje. Ik eindig de squat met een setje 15x60kg en hoop dan altijd dat ik de volgende keer dit als tweede setje kan hebben en dan set 3 met 5 kg verhogen, maar het lukt me gewoon niet om 15hh te squatten, max 10-12 en ik blijf daarop hangen, week in en uit. DL hetzelfde verhaal. Superfrustrerend, misschien ook maar eens op m'n sokken proberen.

Vandaag geen sportschool voor mij, maar gisteren was het een lekker dagje. Half uur kt,een uur funxtion en savonds nog terug geweest voor 45min funxtion ouder-kind les. Superleuk was dat.

Mijn dochter van 11 is echt sterk, dat wist ik al wel, maar gisteren zag ik het ook echt. Mijn zoontje heeft ook echt genoten en hard gewerkt, wat was dat leuk samen.

Ze vonden het ook leuk om te zien hoe het eruit ziet er wat ik allemaal doe. Mijn dochter heeft daarna nog 8 min op de loopband, standje 6 heuvels gedaan. Mijn zoontje durfde eerst niet, maar was wel heel nieuwsgierig, uiteindelijk toch nog een minuutje erop gestaan.

Heerlijk, daar geniet ik echt van!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 01:12

Mama3 schreef:
Vandaag geen sportschool voor mij, maar gisteren was het een lekker dagje. Half uur kt,een uur funxtion en savonds nog terug geweest voor 45min funxtion ouder-kind les. Superleuk was dat.

Mijn dochter van 11 is echt sterk, dat wist ik al wel, maar gisteren zag ik het ook echt. Mijn zoontje heeft ook echt genoten en hard gewerkt, wat was dat leuk samen.

Ze vonden het ook leuk om te zien hoe het eruit ziet er wat ik allemaal doe. Mijn dochter heeft daarna nog 8 min op de loopband, standje 6 heuvels gedaan. Mijn zoontje durfde eerst niet, maar was wel heel nieuwsgierig, uiteindelijk toch nog een minuutje erop gestaan.

Super leuk dat je kindjes ook op een leuke manier kennis mogen maken met sporten!

Net braaf gegaan! Gelukkig was het super rustig, altijd fijn. Ze hebben ook een soort van laterale crosstrainer ben ik achter gekomen, een beetje een schaats/skibeweging die je maakt. Echt super fijn om daarmee voor te bereiden op het buiten skate-seizoen (rolschaatsen) <3

Het enige dat vandaag niet ging waren squats.. miljaar wat deed m'n geblesseerde knie zeer toen ik dat probeerde :\

Nog even een belachelijke foto van de nieuwe outfit trouwens :')
Spoiler:
Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 01:20

Haha Dioxide, ik vond het vooral leuk, nee zij ook wel. Ik vond het fijn dat de drill instructie blijkbaar ook relaxt les kan geven. Verder was het best een pittig lesje.

Sporten doen ze sowieso (jongste 4u tennis en 2x hockeytraining en wedstrijd, de middelste 8u turnen pwk). Maar nu weten ze een beetje wat mij bezig houdt en wat ik doe of gedaan heb als ik kapot thuis kom..

Leuk setje trouwens!
Zo'n crosstrainer hebben wij ook, althans als het dezelfde is, een trap noem ik het altijd maar. Misschien moet ik daar ook maar weer eens op. Ik ben een paar mnd terug van crosstrainer overgegaan naar loopband, 10min warming up en 5 min cooling down roeien fullspeed, niet echt cooling down haha
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 25-11-18 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 01:28

Wat nemen jullie, of kunnen jullie als extra eiwit aanraden?

Ik zit op 30% eiwit (107gr) per dag, maar zit altijd rond 85 gr en uitschieter naar 100gr

Ik eet ongeveer 400ml kwark per dag, 3 plakjes kipfilet op brood, gekookt ei, en 3x pwk een vleessoort met veel eiwit. Dit probeer ik aan te houden op de 3 dagen dat ik sport. De andere dag en de niet sportdagen eet ik geen vlees.

Ik heb van 2 merken whey poeder geprobeerd maar daar ga ik van kokhalzen.
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 25-11-18 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 01:29

Wat een leuk topic!
Ik kom graag ook mee praten, ik sport sinds 3 week bij Curves en dat bevalt eigenlijk prima tot nu toe.

Het is een half uur en elke 30 seconden wissel je van apparaat zeg maar, en het is ook nog een vrouwen sportschool, ik had het niet verwacht en het is ook niet de reden dat ik hiervoor gekozen heb maar ik voel me een heel stuk meer op m'n gemak dan toen ik jaren geleden bij fitforfree sportte.

Mijn doel is om wat af te vallen en wat fitter te worden, me wat beter te voelen ook en natuurlijk wat strakker in m'n vel te komen :-D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 01:30

Welkom Annet!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 08:57

Welkom Annet! Wat jij doet hebben ze bij ons op de sportschool ook. Zijn het ook van die apparaten die met luchtdruk werken?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 09:14

Mama3 schreef:

Ik zit op 30% eiwit (107gr) per dag, maar zit altijd rond 85 gr en uitschieter naar 100gr

Ik eet ongeveer 400ml kwark per dag, 3 plakjes kipfilet op brood, gekookt ei, en 3x pwk een vleessoort met veel eiwit. Dit probeer ik aan te houden op de 3 dagen dat ik sport. De andere dag en de niet sportdagen eet ik geen vlees.

Op body en fit (website) staan ook nog heel veel 'snacks' met eiwitten erin. Ben zelf heel tevreden over hun.

En soms neem ik een Mars eiwitreep (hebben ze hier in de sportschool, 18 gram eiwit). Voelt verantwoordelijker :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:20

Bedankt!
Volgens mij is het inderdaad met luchtdruk! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:22

Hoi Annet :D !

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:26

Hi Annet! :wave:

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:13

Mama3 schreef:

Ik hou 2 gram per kg lichaamsgewicht aan dus ik zit op ongeveer 145 gram eiwitten per dag. Ik ontbijt altijd met havermout met whey erdoor, eet een bakje cottage cheese per dag en ‘s avonds een beetje kwark. Tussendoor op crackers oid altijd iets van kipfilet of rookvlees. Als ik naar school ga neem ik meestal een eiwitreep mee

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:10

Mama3 schreef:
Wat goed dat je toch gaat ondanks dat er veel rugby op tv is, top!

En een compleet nieuwe outfit, is altijd leuk!

Ik ben de laatste tijd steeds vaker 4x pek ipv 3x pek in the gym te vinden en merk ook echt vooruitgang. Legpress eindigde ik vrijdag met een setje van 12 hh op 125 kg!

Het nieuwe schema wat ik in sept heb gekregen heeft ook zeker positief bijgedragen.

Ik verleg nog wekelijks alles met een x aantal kg, maar toch blijven de DL en squat een dingetje. Ik eindig de squat met een setje 15x60kg en hoop dan altijd dat ik de volgende keer dit als tweede setje kan hebben en dan set 3 met 5 kg verhogen, maar het lukt me gewoon niet om 15hh te squatten, max 10-12 en ik blijf daarop hangen, week in en uit. DL hetzelfde verhaal. Superfrustrerend, misschien ook maar eens op m'n sokken proberen.

15 reps vind ik ook vrij veel voor squats en deadlifts, ik ga eigenlijk nooit boven de 10, of 12 voor m'n warming up. Weet niet wat je doel precies is maar als je sterker wil worden, kun je dat sowieso beter doen met een lagere rep range :j

Lees vanavond de rest bij :D

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:34

Vanochtend weer lekker wezen knallen! 80kg 45 degree leg press 3x 12 en 50kg DL 4x 12! Heb beiden dus zwaarder gepakt. Ging goed! Dit moet ik morgen wel voelen haha! Oh en heb een lekker hapje gespot vandaag, hoop hem nog vaker tegen te komen hihi.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:44

Trouwens nog een filmpje van m'n PR's.
M'n squat is dus niet heel mooi. Qua diepte ben ik hier al heel blij mee!!
Zou voor het mooie nog iets lager moeten. Maar ach.
https://youtu.be/9GyouK0Tt1I

En m'n hip thrust.
https://youtu.be/QZ2oOODXz1g

Komende maand staat de hip thrust entraal in m'n workout.
Ben benieuwd. Wordt zwaar met oa een pyramide.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:29

Needje schreef:
Trouwens nog een filmpje van m'n PR's.
M'n squat is dus niet heel mooi. Qua diepte ben ik hier al heel blij mee!!
Zou voor het mooie nog iets lager moeten. Maar ach.
https://youtu.be/9GyouK0Tt1I

En m'n hip thrust.
https://youtu.be/QZ2oOODXz1g

Komende maand staat de hip thrust entraal in m'n workout.
Ben benieuwd. Wordt zwaar met oa een pyramide.

Leuk om te zien die filmpjes! Ga het ook eens proberen te filmen als het niet te druk is in de gym.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:17

Ik zou kwa squat niet zo zwaar pakken maar eerst je techniek goed krijgen. Bijvoorbeeld door te squaten met een bankje. Je bovenlichaam moet veel minder doen. Op het moment dat je hem goed zou doen kun je veel zwaarder.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:37

Wat doe ik volgens jou niet goed dan?
Omdat mijn bovenlijf ver naar voren komt?
Geloof me, dat los ik niet op met box squats.
Ook bij air squats gebeurt het.
Niet iedereen heeft het perfecte plaatje tijdens het squatten. Elk lijf is anders.
Kan het beter. Zeker. Maar verwacht niet dat ik uit t boekje ga squatten.
Gelukkig ziet Mn coach er niet zo’n probleem mee.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:22

Wat ik schrijf, je bovenlichaam doet te veel. In een squat doet je bovenlichaam in principe niets, alleen je billen gaan naar achter. De ruimte tussen je borst en bovenbeen word nu klein, je draait je ellebogen naar achter en verliest daarbij veel kracht.
Je ziet op het moment dat je het zwaar krijgt dat je kantelt in je bekken.
Met box squats zou je zeker oplossen dat je bovenlichaam te ver naar voren komt mits je daarin wel die beweging goed afmaakt. De eerste keren zul je omvallen voor je gevoel (of dat ook echt doen). Maar je moet leren vertrouwen dat je het ook zonder het duiken wel kunt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:28

Nah het is wel echt zo dat iedereen anders squat... Ligt ook onwijs aan je bouw en enkelmobiliteit en zo. Vind je bovenlichaam ook wat teveel doen maar dat weet je zelf ook en zie er niet onwijs veel mis mee. Is je coach ook echt Brett of volg je alleen zijn programma? Want dan zou ik inderdaad lekker gewoon je coach vertrouwen :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:44

Ik volg zijn programma maar krijg ook gewoon feedback van m. Ik stuur fimpjes en hij beoordeelt.
Dus ik vertrouw op hem.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:53

Ja precies, zou daar gewoon op vertrouwen, als er iemand veel kennis heeft is hij het wel :D