3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:50

MarlindeRooz schreef:
Ik neem ook lekker een blikje cola zero bij lekkere trek. Beter dan een koek ofzo. :=
En hoe komen jullie aan lekkere recepten? Vind heel veel dingen te veel werk omdat ik ook regelmatig alleen eet. En hebben jullie ook voorbeelden van week menu's? Ik eet dan geen vlees maar dat hoeft niet uit te maken natuurlijk.

Zit helaas de laatste tijd enorm slecht in mijn vel in vlagen. En wat doe ik dan... eten. Daar word ik rustig van. Dus daarom wil ik echt structuur aanbrengen in mijn eetpatroon. Dit zodat ik niet meer zo enorm ga vreten. Heb gelukkig geen overgewicht en zie er redelijk slank uit gelukkig. Ook al heb ik mij al tijden niet gewogen. Maar zal rond de 80 kilo zitten. Deze week maar even strak kijken en me dan zondag maar weer wegen.

Mijn dag
O/L: Twee afbak kaiserbroodjes met 1 zo'n grote plak oude kaas voor 2 broodjes
T: Zero ontbijtkoek
A: 400 gram Witlof (70 kcal ofzo) met 200 gram aardappelen (178 kcal) en oude kaas (moet nog wegen)
T: Warme chocomelk (in de stad) en daarna thee

En wil ook echt gaan ontbijten, maar ik ging over mijn lijk terug kijken. Krijg je niet bepaald eetlust van. :o

Voor recepten kan ik je echt Pinterest aanraden. Ik heb echt hele borden vol recepten waar ik gewoon uit kan kiezen. Als ik een keer tijd heb ga ik op zoek en verzamel ik een hoop recepten die me lekker lijken, die plaats ik op borden en als ik ga kiezen wat ik 's avonds eet hoef ik alleen maar op het bord te kijken dat aansluit bij mijn voorkeur op die dag. Ik sla ze vaak op vanuit Allerhande (die hebben ook een super fijn zoeksysteem) ofzo. Daar kan je ook gewoon een enkel product invoeren dat je nog in de koelkast hebt liggen en daar recepten omheen zoeken. Ik moet ook echt van tevoren bedenken wat ik ga eten en zo veel mogelijk voor de week boodschappen doen, anders eet ik elke avond thuisbezorgd en dat vinden zowel mijn portemonnee als mijn pens niet zo heel fijn.

Vind je lijstje wel super karig trouwens, dit is echt nog niet eens 600 kcal volgens mij.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:52

Wat bij mij echt heel goed werkt is mensen om mij heen die heel veel trainen, zoals bodybuilders en mensen die ook aan het afvallen zijn. Zo heb je een beetje een sociale controle om het zo maar te zeggen. Op een bepaald moment kon ik het zelf, van alles afblijven!

Heerlijk kantoorlunch gehad met allemaal lekkere broodjes en beleg!
Wij koken heel veel uit de allerhande en inderdaad als we iets over hebben dan voeren we dat in op de site van de appie en dan maken we daar wat mee. Groenten neem ik vaak gewoon los mee!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:59

Emmaa_ schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik neem ook lekker een blikje cola zero bij lekkere trek. Beter dan een koek ofzo. :=
En hoe komen jullie aan lekkere recepten? Vind heel veel dingen te veel werk omdat ik ook regelmatig alleen eet. En hebben jullie ook voorbeelden van week menu's? Ik eet dan geen vlees maar dat hoeft niet uit te maken natuurlijk.

Zit helaas de laatste tijd enorm slecht in mijn vel in vlagen. En wat doe ik dan... eten. Daar word ik rustig van. Dus daarom wil ik echt structuur aanbrengen in mijn eetpatroon. Dit zodat ik niet meer zo enorm ga vreten. Heb gelukkig geen overgewicht en zie er redelijk slank uit gelukkig. Ook al heb ik mij al tijden niet gewogen. Maar zal rond de 80 kilo zitten. Deze week maar even strak kijken en me dan zondag maar weer wegen.

Mijn dag
O/L: Twee afbak kaiserbroodjes met 1 zo'n grote plak oude kaas voor 2 broodjes
T: Zero ontbijtkoek
A: 400 gram Witlof (70 kcal ofzo) met 200 gram aardappelen (178 kcal) en oude kaas (moet nog wegen)
T: Warme chocomelk (in de stad) en daarna thee

En wil ook echt gaan ontbijten, maar ik ging over mijn lijk terug kijken. Krijg je niet bepaald eetlust van. :o

Voor recepten kan ik je echt Pinterest aanraden. Ik heb echt hele borden vol recepten waar ik gewoon uit kan kiezen. Als ik een keer tijd heb ga ik op zoek en verzamel ik een hoop recepten die me lekker lijken, die plaats ik op borden en als ik ga kiezen wat ik 's avonds eet hoef ik alleen maar op het bord te kijken dat aansluit bij mijn voorkeur op die dag. Ik sla ze vaak op vanuit Allerhande (die hebben ook een super fijn zoeksysteem) ofzo. Daar kan je ook gewoon een enkel product invoeren dat je nog in de koelkast hebt liggen en daar recepten omheen zoeken. Ik moet ook echt van tevoren bedenken wat ik ga eten en zo veel mogelijk voor de week boodschappen doen, anders eet ik elke avond thuisbezorgd en dat vinden zowel mijn portemonnee als mijn pens niet zo heel fijn.

Vind je lijstje wel super karig trouwens, dit is echt nog niet eens 600 kcal volgens mij.

Zal eens echt de kcal optellen. Zit zeker boven de 1000 joh, en zeker als ik ook nog chocomelk en wat lekkers neem vanavond. :P

O: broodjes 255 kcal en dan 1 plak kaas van 20 gram 84 kcal
T: Zero ontbijtkoek: 89 kcal
A: Witlof en aardappelen: 250 kcal + de kaas 550 kcal ( i love kaas)
T: chocomelk +- 260 kcal
en dan nog evt wat lekkers erbij oid.

Totaal: 1404 en dan moet ik nog wat lekkers erbij nemen zoals een koek of een stukje taart oid. Of evt stokbrood met wat lekkers. Geen idee nog. :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:00

Ik ben qua koken vaak vrij saai, heb een hele lading gerechten die regelmatig op tafel komen. Soms probeer ik wat nieuws, maar dat wordt lang niet altijd gewaardeerd door de kinderen, dus in de praktijk is het vaak aardappelen groente vlees/vis, pasta's (met een tomatensaus, roomsaus of met spinazie en boursin), oosters (nasi, bami, soms een curry). En dan nog soms ovenschotels, risotto, soep. Nuo ja, evengoed genoeg variatie dus :+

Ik plan meestal zo'n 3 of 4 dagen vooruit, en doe dan de boodschappen. Dan neem ik idd alleen mee wat ik nodig heb. Verder heb ik ook voor overdag een redelijk vast repertoire, scheelt een hoop nadenken haha. Ik ontbijt meestal met havermout (wisselt wat ik erdoorheen mik), kwark met granola of in het weekend soms een gebakken eitje ofzo. Lunch is op het werk meestal een wrap of salade met een kom soep. Thuis vaak uit gemakzucht een broodje, maar eigenlijk ben ik niet zo'n broodeter.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:05

Laura82 schreef:
Ik ben qua koken vaak vrij saai, heb een hele lading gerechten die regelmatig op tafel komen. Soms probeer ik wat nieuws, maar dat wordt lang niet altijd gewaardeerd door de kinderen, dus in de praktijk is het vaak aardappelen groente vlees/vis, pasta's (met een tomatensaus, roomsaus of met spinazie en boursin), oosters (nasi, bami, soms een curry). En dan nog soms ovenschotels, risotto, soep. Nuo ja, evengoed genoeg variatie dus :+

Ik plan meestal zo'n 3 of 4 dagen vooruit, en doe dan de boodschappen. Dan neem ik idd alleen mee wat ik nodig heb. Verder heb ik ook voor overdag een redelijk vast repertoire, scheelt een hoop nadenken haha. Ik ontbijt meestal met havermout (wisselt wat ik erdoorheen mik), kwark met granola of in het weekend soms een gebakken eitje ofzo. Lunch is op het werk meestal een wrap of salade met een kom soep. Thuis vaak uit gemakzucht een broodje, maar eigenlijk ben ik niet zo'n broodeter.

Ja lastig joh die kinderen haha. Ik heb een vriend die niet van groente enzo houdt en ik eet geen vlees. :P Dus het wordt vaak aardappelen met spinazie of met mais ofzo. :)

Maar het is wel weer een keer tijd voor pasta inderdaad, goed idee voor woensdag! :D

Knudd

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:20

Ik werk niet met lijstjes omdat ik 's ochtends niet weet waar ik 's avonds zin in heb. Ik plan wel met het boodschappen doen wat ik die week ga eten en haal niet meer dan dat in huis. Hoe ik wel met een lijstje kan werken is als ik van tevoren alles al heb gekookt, is misschien uiteindelijk een idee als ik wat meer structuur heb. Maar hetzelfde geld eigenlijk ook voor de middag, rond lunchtijd heb ik soms heel ergens anders zin in dan wat ik 's ochtend in gedachte heb :+
Ik houd wel bij wat ik eet in een app en kan ook precies zien hoeveel KH, eiwit en vet ik op heb :j

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:29

Lekker avondeten!

Afbeelding
(Sorry was al begonnen Haha)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:57

Ik maak het liefste wel lijstjes, want dan ga ik veel minder snel de fout in. Anders kan ik soms echt gaan vreten. Inmiddels weet ik wel een beetje hoeveel kcal overal in zit dus dat maakt het wel makkelijk.

Gisteren ben ik nog aardig uitgekomen qua kcal :) vind het nog wel lastig om dan op mijn werk mee te eten als ik niet weet wat er op het menu staat. Gelukkig vaak wel gezond!

Voor vandaag:
O: 3 crackers, 2 met vlokken, 1 kaas en fristi gst :o
T: 2 mandarijnen
L: ik ga lunchen, dus nog geen idee
A: schotel van sperziebonen, aardappelblokjes, ui en spekjes met een schnitzel

Omdat ik niet weet wat ik ga lunchen heb ik m'n tussendoortjes nog niet ingevuld :)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:57

Zo, twee paarden gereden en nu thuis om een goed ontbijt te eten want ik ga zo sporten!

Ik heb: kwark met havermout en gepoften quinoa, een banaan en wat hagelslag

Afbeelding

Uiteindelijk 290 calorieën!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:17

Je maakt er een feestje van! :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:24

Dat ziet er lekker uit!! :9

Vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad, banaan en een beetje bosbessenjam
L; walnotenbroodje met (veel :') ) filet americain, 2 mandarijnen
T; cracottes, beleg nader te bepalen
A; zelfgemaakte erwtensoep met roggebrood

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:36

Mijn lijstje:
O: een speltcracker met Surinaamse eiersalade
T: een bonbon
L: twee speltboterhammen en een speltcracker met avocado
T: een stukje fudge
A: broccoli, ovenfriet en knakworstjes.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:23

Ik ga zometeennpad mijn lunch en zo pakken, hier alvast mijn ontbijt:

Arla skyr vanille, havermout, gepofte quinoa, goji bessen en een lepel 100% pindakaas van de appie met grote stukken.

Als je dit eet met nog een beetje pure hagelslag en geen goji bessen dan smaakt het naar Snickers <3

Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:31

Lekker hoor :j

Ik voel me echt beroerd Bleh, net nu kerst voor de deur staat _O-

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:39

Achja, zul je in ieder geval niet te veel eten :Y)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:49

Nah dat weet ik zo net nog niet :')
Mijn eetlust is niet weg ofzo, ben voora moe, verkouden en Bleh.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:34

Hier nog iemand -O-
Hele nacht aan het spoken geweest.. Hopelijk is de griep zondag weer weg :(

Heb ondanks m'n vele wc bezoekjes :roll: toch wel trek, maar wel gelijk buikpijn als ik iets gegeten heb. Ik wil zondag weer beter zijn _-:(

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:45

Ik ben terug van Wenen.
En hier ook ziek...

Gelukkig wel wat sport gedaan en de helft van de tijd netjes gegeten, de andere niet. Maar nu eerst maar beter worden.
Morgen even zwemmen, dat helpt altijd.

Ik mag het dessert voor kerst maken, dus zou graag iets gezond en lekkers maken. Als mensen ideeen hebben!

Veel gebeurd hier!
Alles bij lezen lukt niet, maar welkom aan iedereen!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:49

Een gezond dessert, dan denk ik aan iets met fruit en misschien zelf ijs maken?

Ik heb als lunch een bakje met salade, alfalfa, komkommer, een gekookt eitje, avocado hummus en cashewnoten. Vandaag even iets minder calorieën omdat ik gisteren echt heeeel veeeel heb gegeten. Daarnaast ook een lekkere kop met groene thee :)

@Aria, Kelly en Yonker: beterschap!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:51

oeh, ik ben niet geschikt voor gezonde desserts... ga met oud en nieuw koken voor mijn schoonouders en dat gaat echt niet zo gezond worden... in ieder geval het toetje niet. Die ga ik denk ik zelf maken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:56

Moet uiteraard niet helemaal gezond zijn, maar toch liefst iets in de richting.
Sasha, ijs heb ik geen ervaring mee, lijkt me te riskant zonder ervaring. Maar wel bedankt!

Ik dacht misschien aan een speciaal bananenbrood of chocolade taart met rode biet ipv extra suiker.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:01

Kan je niet gewoon simpel een koekje (bastogne bijvoorbeeld) verkruimelen, wat kwark erop en aftoppen met fruit? In een glaasje lijkt dat heel leuk denk ik :j

Sorry voor het binnenvallen haha, maar ik lees wel nog steeds braaf mee, het gaat me alleen te snel :=

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:02

Semifreddo? (is een soort van ijs, maar dan makkelijker) Dat kun je op heel veel manieren maken en ook met vruchten ed.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:08

Oh dat klinkt ook wel erg leuk ja!
Ik zoek over beide wat op :D

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:04

Hoi!
Vanmorgen lekker 3 km hardgelopen en zo ziet mijn schema eruit vandaag:

O: Arla skyr vanille met havermout
T: appel en banaan
L: sla met alfalfa, komkommer, cashewnoten, avocado hummus, puntpaprika en feta
T: maiswafels met cottage cheese, kalkoenborstfilet en alfalfa + druiven + mandarijn
D: zoete aardappelfriet met vegetarische frikandel (gewoon om te proberen:https://www.ah.nl/producten/product/wi412562/en-samhoud-groente-frikandel-mini-7-soorten-groente) en broccoli
T: 250 g kwark
B: paarden verzorgen, 3 km hardlopen, winkelen en lekker acht uur zitten op kantoor :+