MarlindeRooz schreef:Ik neem ook lekker een blikje cola zero bij lekkere trek. Beter dan een koek ofzo.![]()
En hoe komen jullie aan lekkere recepten? Vind heel veel dingen te veel werk omdat ik ook regelmatig alleen eet. En hebben jullie ook voorbeelden van week menu's? Ik eet dan geen vlees maar dat hoeft niet uit te maken natuurlijk.
Zit helaas de laatste tijd enorm slecht in mijn vel in vlagen. En wat doe ik dan... eten. Daar word ik rustig van. Dus daarom wil ik echt structuur aanbrengen in mijn eetpatroon. Dit zodat ik niet meer zo enorm ga vreten. Heb gelukkig geen overgewicht en zie er redelijk slank uit gelukkig. Ook al heb ik mij al tijden niet gewogen. Maar zal rond de 80 kilo zitten. Deze week maar even strak kijken en me dan zondag maar weer wegen.
Mijn dag
O/L: Twee afbak kaiserbroodjes met 1 zo'n grote plak oude kaas voor 2 broodjes
T: Zero ontbijtkoek
A: 400 gram Witlof (70 kcal ofzo) met 200 gram aardappelen (178 kcal) en oude kaas (moet nog wegen)
T: Warme chocomelk (in de stad) en daarna thee
En wil ook echt gaan ontbijten, maar ik ging over mijn lijk terug kijken. Krijg je niet bepaald eetlust van.
Voor recepten kan ik je echt Pinterest aanraden. Ik heb echt hele borden vol recepten waar ik gewoon uit kan kiezen. Als ik een keer tijd heb ga ik op zoek en verzamel ik een hoop recepten die me lekker lijken, die plaats ik op borden en als ik ga kiezen wat ik 's avonds eet hoef ik alleen maar op het bord te kijken dat aansluit bij mijn voorkeur op die dag. Ik sla ze vaak op vanuit Allerhande (die hebben ook een super fijn zoeksysteem) ofzo. Daar kan je ook gewoon een enkel product invoeren dat je nog in de koelkast hebt liggen en daar recepten omheen zoeken. Ik moet ook echt van tevoren bedenken wat ik ga eten en zo veel mogelijk voor de week boodschappen doen, anders eet ik elke avond thuisbezorgd en dat vinden zowel mijn portemonnee als mijn pens niet zo heel fijn.
Vind je lijstje wel super karig trouwens, dit is echt nog niet eens 600 kcal volgens mij.