Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:32

Ach ja, ik heb ooit voor een werkgever gewerkt waar mensen met kinderen voorrang hadden op het inplannen van de zomervakantie ten opzichte van mensen zonder kinderen... Want "jij zit niet aan schoolvakanties vast, dus jij kan best in juni of september".
Dat mijn man wel aan de bouwvak vast zat leek niet zo belangrijk...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:33

LadyMadonna schreef:
Ach ja, ik heb ooit voor een werkgever gewerkt waar mensen met kinderen voorrang hadden op het inplannen van de zomervakantie ten opzichte van mensen zonder kinderen... Want "jij zit niet aan schoolvakanties vast, dus jij kan best in juni of september".

Herkenbaar, die heb ik ook gehad.
Kon best zonder kinderen.
Maar dat gold ook voor overwerk, die met kinderen gingen om 16:00 naar huis en wij waren er om 20:00 nog.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:34

Oh ja, dat is heel herkenbaar.
Gelukkig zit mijn man niet aan bouwvak vast maar dat je zo even aan de kant wordt gebonjourd voor een ander zijn kinderen heb ik altijd een bizar principe gevonden...

Overwerk, eerder beginnen, invallen voor een zieke... Komt allemaal neer op mensen zonder kinderen want die met koters hadden 0,0 flexibiliteit en het was ook een mooie smoes. Of afbellen want kind is ziek, ook zo leuk, dan sta je er ineens alleen voor.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:37

laetitia schreef:
Bloodymary, ze kunnen toch ook naar jullie komen met hun kinderen?
Als het bedtijd is even bij jullie in bed leggen.

Zo deden mijn ouders dat. We werden dan vervolgens in onze halfslaap in de auto getild en van auto hop ons eigen bed in.

Maar dat is natuurlijk niet verantwoord tegenwoordig...

Nou sorry maar ik hoef andermans kinderen niet in mijn bed...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:40

Ik ben maar wat blij dat vriendinnen met kinderen hier een stuk minder star en onbehulpzaam zijn
Mijn hele lieve stalgenootje met net zo lief kind staat drie a vijf keer per week voor me klaar met mijn paard inrijden
Inclusief zoon die we of langs het hel, of bij de kippenren parkeren terwijl ik haara op mijn paard hijs en we een kwartiertje stoeien :p
Ja Tis wat schipperen , maar werkt prima :+

Dat onbehulpzame heeft weinig met kind te maken en alles met mama vrees ik

Kinderen hier even op bed ook geen issue
Ik heb geen hekel aan kinderen :n
Alleen aan de irritante exemplaren
En Ik heb zelf geen drang on mezelf voort te planten
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 16-08-17 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:41

Nee gadverdamme :=

Bij ons op het werk mogen mensen met kinderen een dag minder werken. Als in: mamadag. Dat vind ik zo'n onzin hè. Als ik een dag minder wil werken dan moet dat ook kunnen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:42

werkt dieren/paardendag niet dan :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:45

Hier zitten we gelukkig ook niet aan de bouwvak vast , hoeven we ook niet in hoogseizoen op vakantie(scheelt heel veel irritante minderjarige projectielen om je heen )
Maar we festivallen wel , dat is wel eens lastig ontvangen als in. " maar jullie hebben geen kinderen dus..."
maar met goed tegengas is dat altijd wel goed gekomen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:57

_Reneee schreef:

Bij ons op het werk mogen mensen met kinderen een dag minder werken. Als in: mamadag. Dat vind ik zo'n onzin hè. Als ik een dag minder wil werken dan moet dat ook kunnen.

Oh dat vind ik echt belachelijk...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:58

Hier komt toch ook geen vreemd kind in bed hoor. :?

Op het werk bij ons werd daar vanuit de bazen niet aan gedaan maar de moeders vonden wel dat zij eerder recht hadden op verlof "omdat ze kinderen hadden."
ja joh, mag je vinden. Ik vind van niet en uiteindelijk was het toch de baas die besliste wie de dag kreeg als er een dag was die allebei wilde. :) Dat werd dan gewoon eerlijk "verdeeld". Vaak ging het dan om brugdagen (lange weekends dus) en als moeder het vorige lange weekend gekregen had, dan kreeg moederloze dus het weekend waar het nu om ging. Om en om. Wel zo eerlijk. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:58

Marjoow schreef:
_Reneee schreef:

Oh dat vind ik echt belachelijk...

Nou inderdaad dan zou ik een paardendag eisen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:02

Ayasha schreef:
Hier komt toch ook geen vreemd kind in bed hoor. :?

Op het werk bij ons werd daar vanuit de bazen niet aan gedaan maar de moeders vonden wel dat zij eerder recht hadden op verlof "omdat ze kinderen hadden."
ja joh, mag je vinden. Ik vind van niet en uiteindelijk was het toch de baas die besliste wie de dag kreeg als er een dag was die allebei wilde. :) Dat werd dan gewoon eerlijk "verdeeld". Vaak ging het dan om brugdagen (lange weekends dus) en als moeder het vorige lange weekend gekregen had, dan kreeg moederloze dus het weekend waar het nu om ging. Om en om. Wel zo eerlijk. :)

ja precies, en zo hoort het ook.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:16

Ayasha schreef:
Ik lees wel vaker op bokt dat ze gaan aanbellen voor verzorgpony's, dat doen ze hier ook niet of iig veel minder in mijn beleving, maar dat loopt dan toch niet zo brutaal hoop ik?

Nou ja zo ging het vroeger natuurlijk ook wel he. Het aanbellen en vragen vind ik het probleem niet, geen nee kunnen accepteren wel :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:49

Hier bij ons op het werk gaat het hetzelfde mensen met schoolgaande kinderen hebben in de bouwvak en de rest kan erbuiten om zomerverlof krijgen. Heb je een partner die in een bedrijf werkt waardoor die alleen in de bouwvak vrij krijgt kan je om het jaar ook in de bouwvak zomerverlof krijgen.

Ik hoef het niet in de bouwvak eromheen is mooi goedkoper :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:02

Ik heb aan mijn weiland mijn telefoonnummer hangen in geval van nood. Ooit een sms gehad "ik wil uw paarden verzorgen". Met een kordate "nee, bedankt" afgewezen.
Iets later, ik was net aan het klaarmaken om te rijden, kind aan de poort. "mag ik uw paarden verzorgen". Rustig uitgelegd dat dat niet gaat. "Ja maar ik wil graag leren rijden en verzorgen". Adres van manèges doorgegeven. Paar weken later, kind weer aan de weide "Mijn papa wil dat niet betalen, hij zegt dat je dat ook kan leren met verzorgpaarden". Toen kreeg ze toch een fikse NEE IS NEE van me met de mededeling dat ze mocht vertrekken.

Jaar nadien, staat nieuw paard bij. Ben op de weide, komt meid aanfietsen met vriendinnetje. Beide in rijbroek. "Ja mevrouw wij zouden uw nieuwe paard willen verzorgen". Inwendig koken, uitwendig de rust zelve 8-) "Ik heb het je vorige keer al 3x duidelijk gemaakt, het antwoord is NEE en dat zal nooit veranderen want je kent er veel te weinig van". Hard, maar de boodschap is wel aangekomen. Sedert dien geen last meer van gehad.

Wanneer ik echter via via hoor dat iemand enorm graag zou willen verzorgen en gemotiveerd is, dan ben ik wél geneigd om een kans te geven. Maar opdringerig zijn, nee, dat pakt hier niet.

Op mijn vorige werk gingen er velen ook van uit dat kinderen voorrang kregen in de schoolvakanties. Vonden wij prima! Het was dan véél minder druk op het werk, goedkopere vakanties voor ons en tijdens die vakanties geen gejengel en gedoe :D
De kinderlozen waren inderdaad wel het vaakst de pineut voor overuren, invallen, roosterwissels etc maar onze bazin, die zelf kinderen had, hield daar zeer goed rekening mee als er naderhand van ons uit een keer een vraag kwam. Daarin kregen wij dan weer altijd voorrang zoals op brugdagen. Werd niet in dank afgenomen door de moederkloeken maar bazin was daar strikt in: jullie krijgen voorrang in de zomer, dan krijgen zij voorrang tijdens de rest van het jaar. Jullie willen geen overuren of wissels doen of flexibiliteit tonen, dan toon ik dat wel in jullie plek.

Waar ik nu werk gaat alles in prima onderling overleg met mijn collega. Hij neemt nu de meeste brugdagen vrijaf, stoort me niet. In ruil daarvoor heb ik weer vrije keuze om mijn verlofperiodes in te plannen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:16

c_alsemgeest schreef:
fleurtjeuh schreef:
c_alsemgeest schreef:
En denk eens aan alle prachtige dingen die we zullen missen...
uitscheuren, striae, slapeloze nachten, snottebellen, poep, slopen...

[

En denk eens aan al die bergen geld die maar gewoon blijven liggen..
Wat moet je daar nou weer mee? >;)

Ja geeeeeeen idee %)

in een paard, etentjes, kleding en leuke uitjes stoppen... waarbij ik geen rekening hoef te houden met een jengelend projectiel Y)(^)

Of een nieuwe auto kopen. :D

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:37

Bloodymary schreef:
DeBuurvrouw schreef:
Even een irritatie hier delen.

Men ik vraag maar 5 min hulp... 5 minuten en misschien wel minder.

*zucht*

Ja, maar dat van jou is niet belangrijk, en dat van hen wel, daarom moet jij je aanpassen. Snap dat dan..

(1e gedachte)

Bedankt voor de depressie...

|( :P :P :P :P :P

Ja sorry,ben soms dus traag van begrip..... Tssk ik zal mij meer aan gaan passen... }:)

En zo blij dat ik gewoon kan rijden wanneer ik wil,naar het bos,strand kan gaan wanneer ik dat wil.
Weegt voor mij niet op tegen de rest van je leven vol gepland zitten vanwege de kinderen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:38

LadyMadonna schreef:

Dat was bij ons op mijn vorige werk ook zo. De baas bemoeide zich er niet mee en we moesten het in ons team onderling verdelen. En elk jaar weer kreeg ik het argument dat ik geen vrij kon krijgen tussen kerst en oud en nieuw "omdat het schoolvakantie was en 9 van mijn 10 collegas kinderen hebben". JA DUS?! ik wil ook vrij tussen kerst en oud en nieuw!
Heb het laatste jaar dat ik daar werkte gewoon vrij genomen. Gezegd: jongens ik ben vrij tussen kerst en oud en nieuw, dit is geen vraag maar een mededeling. Heb alle voorgaande jaren plek gemaakt voor de ander zijn kroost, nu ben ik aan de beurt.
Dat werd me zoooo niet in dank afgenomen! Echt belachelijk :oo Maar interesseerde me niets, ik was lekker vrij :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:36

laetitia schreef:

Zo deden mijn ouders dat. We werden dan vervolgens in onze halfslaap in de auto getild en van auto hop ons eigen bed in.

Nou nee, liever niet. Moet er niet aan denken.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:08

Bloodymary schreef:
laetitia schreef:

Zou ik ook niet willen. Ben bang dat ze het bed onderkotsen/piesen en/of poepen. :o Vooral de jongere exemplaren.

Voor wat betreft het paarden uitlenen: dat is simpel opgelost met 'paard is niet geschikt voor kinderen'.
Overigens rijdt op die van mij af enntoe een meisje van 11 (dochter van een bijrijdster op stal). Dat is stiekum toch wel leuk. Maar het is ook een lief en verstandig kind en moeder weet ook genoeg van paarden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:57

Die van mij werden ook spontaan sportpaarden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:20

Bloodymary schreef:
laetitia schreef:

Ik ook niet bah. No way dat ik een vreemd iemand of kind in mijn bed laat slapen, lekker iemand anders z'n zweet en kwijl in mijn bed.. -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:26

Badlaken op het bed en gaan
Maar ik ben niet zo moeilijk :n
Tis ook niet dat we in 1950 leven en met de was naar de merwede hoeven met een blok zeep

Verzorgpennies komen hier wel heel bedrogen uit trouwens ... paardlief is niet kindveilig }> Hondveilig ook niet trouwens :=
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 16-08-17 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:30

Heb hier ook de paarden aan huis en 1x kwamen er 2 meisjes op skeelers het pad op.. Achterom.. Vond ik al erg brutaal. Ze hadden mij niet gezien en ik riep opeens; Zeg wat komen jullie doen? Krijg ik als antwoord; wij gaan de paarden aaien!

Nou dat dacht ik niet. Ga dat maar ergens anders doen, ik wil jullie hier niet meer zien. Was mijn reactie.

Dat was genoeg, heb ze nooit meer gezien. Ik durfde (en mocht) dat vroeger écht niet hoor van mijn ouders :roll:

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:40

Ik heb zo veel aangebeld bij huizen op zoek naar verzorgponies :=