[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xTiffani

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:38

Hier helix en daith, beiden heeeeel lief <3 helix was 1 week gevoelig, daith was gelijk helemaal prima.

Nog steeds nergens last van bij mn helix

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:20

Mars schreef:
Beide helixen zijn geschoten bij mij (bij Lucardi notabene, jaar of 15 geleden) met het kundig advies om elke dag te draaien en na 6 weken kon er wel wat anders in :+ Heb ook 2 jaar last van gehad, maar nooit heel heftige ontstekingen oid. Als je bedenkt wat voor nazorg ze gehad hebben is t ook niet raar dat t lang duurde, maar dat ging toen eenmaal zo :=

Haha ja hier ook! Was van de week in de shop om mijn rook te laten zetten en de piercer zei dat door het schieten je kraakbeen ook echt kapot gaat. Ik kan ongeveer 2 uurtjes iets in mijn helix dragen en dan word ik gek van de jeuk enzo. Terwijl mijn forward helix echt geen centje pijn vertoont.

Mijn daith is wel heel erg ontstoken geweest een aantal weken na het zetten. Heb toen ook een flinke kuur gehad van de HA.

Mijn rook die nu sinds Woensdag zit gaat prima. Oor was wat gevoelig maar dat is al een eind over. En kan er ook prima op liggen!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:56

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat er ooit wel een komt, maar pas als ik weer in Nederland ben. Hier kun je bijna bij elke willekeurige beautysalon piercings laten zetten, maar dat vertrouw ik niet echt. Ik gok dat ze dan schieten.

En litha, ik dacht eerst dat het een soort materiaal was oid haha. Dat wordt nog ontwennen, nu ben ik vaak aan het draaien met mijn oorbellen als ik me ongemakkelijk voel of stress heb. Niet meer doen dus.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:40

Gracezellaa schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat er ooit wel een komt, maar pas als ik weer in Nederland ben. Hier kun je bijna bij elke willekeurige beautysalon piercings laten zetten, maar dat vertrouw ik niet echt. Ik gok dat ze dan schieten.

En litha, ik dacht eerst dat het een soort materiaal was oid haha. Dat wordt nog ontwennen, nu ben ik vaak aan het draaien met mijn oorbellen als ik me ongemakkelijk voel of stress heb. Niet meer doen dus.

Ik zit ook veel aan mijn oorbellen, maar aan mijn helix totaal niet. ook omdat karma een bitch is _O- in het begin was hij zo gevoelig dat ik er niet aan wilde zitten :P

Lous schreef:
Sterilon!
Niet gebruiken op verse piercings en overige piercings. Maar voor oorpiercings werkt het perfect! :D

Ah ga ik testen! Thaankss, wilde voor de achterkant al zon ringetje kopen ( weet even niet meer hoe die heten :P )

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:41

Hé allemaal!
Ik heb eergisteren een tragus laten zetten, waar ik super blij mee ben. Hij voelt al helemaal niet meer pijnlijk/irritant of gevoelig. Bijgevolg merk ik dat ik er onbewust wel aankom en ook tijdens mijn slaap op die kant ga liggen. Kan dit kwaad? Ik probeer met een normale ontstmettingsspray 3x/dag te ontsmetten, is dit voldoende? Of is er betere naverzorging? Ook jeukt hij af en toe wel... :S

Daarnaast: ik studeer rechten. Kan zo'n piercing in de weg zitten in mijn toekomstige carrière als advocaat of politieker of dergelijke?

Alvast bedankt :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:46

JulieP schreef:
Hé allemaal!
Ik heb eergisteren een tragus laten zetten, waar ik super blij mee ben. Hij voelt al helemaal niet meer pijnlijk/irritant of gevoelig. Bijgevolg merk ik dat ik er onbewust wel aankom en ook tijdens mijn slaap op die kant ga liggen. Kan dit kwaad? Ik probeer met een normale ontstmettingsspray 3x/dag te ontsmetten, is dit voldoende? Of is er betere naverzorging? Ook jeukt hij af en toe wel... :S

Daarnaast: ik studeer rechten. Kan zo'n piercing in de weg zitten in mijn toekomstige carrière als advocaat of politieker of dergelijke?

Alvast bedankt :)

Ik neem aan dat een piercing je niet in de weg kan gaan zitten, anders zou ik in mijn werk ( Zorg ) ook niks mogen. ivm "de oude stempel" dat niet fijn vind.

Zelf heb ik geen tragus maar zou er zo min mogelijk aan doen. gewoon je lichaam zn werk laten doen. wel goed afspoelen eventueel onder de douche

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:48

Qua slapen: probeer een kuiltje in je kussen te maken, laat daar je oor in liggen. Als je geen zacht kussen hebt kan een handdoek oprollen en in C vorm leggen ook helpen om het oor wat te ontlasten.
Een tragus is meestal dermate subtiel dat ik niet verwacht dat je daar problemen mee krijgt. Evt kun je een retainer dragen dan valt ie nog minder op.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 01:31

Bedankt iedereen voor de reactie! Ik ga er nog even goed overna denken en kijken voor een geschikt moment om de helix te laten piercen.

Ik heb ook 4 gaatjes in mijn oren, maar daar nooit problemen mee gehad. Dus hopelijk belooft dat wat goeds voor de helix :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 03:28

In de ochtend anders even schoonmaken. Als je er geen last van hebt ga je er toch onbewust op liggen als je slaapt.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:06

DewiRox schreef:
Bedankt iedereen voor de reactie! Ik ga er nog even goed overna denken en kijken voor een geschikt moment om de helix te laten piercen.

Ik heb ook 4 gaatjes in mijn oren, maar daar nooit problemen mee gehad. Dus hopelijk belooft dat wat goeds voor de helix :)

Ik zou hem na de zomer laten zetten, ze adviseren natuurlijk om dan voorlopig niet te zwemmen :))
Ik laat mijn Rook ook pas na de zomer zetten.

weet niet hoe jullie dat hebben gedaan ?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:19

Heb daar nooit naar gekeken eerlijk gezegd :o
Alleen met mn tatoos

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:22

Joanne1987 schreef:
Heb daar nooit naar gekeken eerlijk gezegd :o
Alleen met mn tatoos

Nja het is toch een soort wondje wat moet genezen. op en gegeven moment maakte mij het ook niet meer uit maar daarom zet ik hem nu na de zomer.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:29

Ik zwem sowieso bijna nooit. Maar afgelopen zomer heb ik mijn neuspiercing laten zetten en de week daarna gingen we naar zeeland op vakantie. Ben daar wel de zee in geweest en mijn hoofd iig boven water gehouden. Toen we terug waren in hotel gewoon goed afspoelen met douchen..

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:37

Hier ben ik weer, het meisje van de tragus :)
Maak ‘m regelmatig schoon met water & doe er ‘s ochtends & ‘s avonds ontsmettende spray op. Hij is echter plots pijn beginnen doen & gevoeliger geworden. Er zitten ook heel veel korstjes (mijn gok is opgedroogd bloed, aangezien op mijn pyjama ter hoogte van de schouder ook bloed was). Haal ik die het beste weg? Of gewoon laten zitten? (Voorlopig) is de tragus alleszins niet ontstoken, dat wil ik vooral zo proberen houden!!

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:39

Oohja sommigen zeggen dat ik ermee moet bewegen, anderen zeggen net van niet... ik heb hem nu 4 dagen, wat raden jullie aan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:40

Hoe meer je eraf blijft hoe beter het is. Absoluut niet aan gaan rommelen en overvloedig schoonmaken. Beetje afspoelen onder de douche en met rust laten.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:44

Zijn er hier mensen met tepelpiercings?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:10

JulieP, vlak boven je staan al een aantal reacties met goede ervaringen om er gewoon af te blijven en onder de douche schoon te spoelen. Al dat gepiel eraan vindt een verse piercing logisch genoeg niet fijn, bloed en wat korstjes zijn ook normaal, het is na 4 dagen nog een verse wond in principe. Mijn snee op mijn vinger is ook nog niet helemaal genezen na een week :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:19

Spelt schreef:

Ex-tepelpiercing haha, heb mijne er uit gehaald tijd geleden.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:22

Mars schreef:
Spelt schreef:

Ex-tepelpiercing haha, heb mijne er uit gehaald tijd geleden.

Werden ze bij jou met een klem gezet of niet? Mijn vaste piercer doet het namelijk altijd zonder zei ze, dus ben even benieuwd haha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:29

Bij mij Werd idd een klem gebruikt (auww)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:30

Bij mij ook. Bij m'n ex ook.

Ik zou wel willen weten waarom zonder. Ieks.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:42

Hier staan tepelpiercings voor volgend jaar op de planning, klem of niet maakt denk ik weinig uit aangezien ik verwacht niet zoveel te gaan voelen.
Augustus/september krijg ik wsl tepelreconstructie dus dan zou na de genezing mooi zijn om de tepels af te maken met piercings. :)

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:37

Ik wil ze ook nog heel graag maar ik heb de stap nog niet durven zetten :+

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:43

Ik heb beide tepels 2x laten piercen
De eerste keer werd het wel met zon klem gedaan en waren ze te ver naar voren gepiercet waardoor ze gescheurd zijn.
De tweede keer (andere zaak) zonder klem, vond dat persoonlijk ook fijner. Heb ook die helaas uit moeten doen, maar zit er wel aan te denken ze opnieuw te laten piercen. Wat mij tegenhoudt is de pijn met zetten en vooral dat ze de vorige keren er moeilijk genazen.