Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:54

Ik heb een toepasselijke tekst voor je gemaakt... met eigen gemaakte foto ;)

jammer dat je tekst op een mobiel niet mooier kunt bewerken

Afbeelding

BusyMissy

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:55

Wat een geweldig fijn nieuws! Letterlijk weer een paar stappen in de goede richting. Houd moed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:45

Zo wat een fijn nieuws! Je Gaat heus wel naar huis hoor, vroeg of laat. Geen stress daarom :) Geniet met volle teugen van alles wat je nu kan grijpen, daar heb je later profijt van.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:21

Woop woop !

Geweldig !!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 22:09

Jullie zijn bijna net zo blij als dat ik ben. :D

Hihi.

Mooie foto Kimberley! Heb m opgeslagen, zo leuk en vooral ook zo waar. <3

Dankjewel!

In principe mag ik morgen naar huis. *\o/* *\o/*
Liever niet, maar ik wil zó graag. Komt omdat ik hier enorm slecht slaap door dit bed (gewoon echt van de pijn meerdere keren wakker liggen, in de rolstoel slaap ik beter zeg maar... En mijn toch al kapotte rug kan dat gewoon niet hebben) en gigantisch onrustige buurvrouw die de halve nacht ligt te roepen. Als er iets is wat ik nu hard nodig heb is t goed slapen. En ik voel me verder gewoon best oké. Ik heb pijn, ja. Met momenten ook echt veel pijn, dat ik er ziek van ben. Echter heb ik de illusie al lang niet meer dat ik ooit nog pijnvrij ben, dus om daarom hier te blijven...

Verder heb ik zelf meer dan genoeg doorzettingsvermogen om thuis ervoor te gaan en zorgen dat ik over een tijdje gewoon weer loop. Dus ik vind dat ik gerust lekker naar huis kan. Heb al zoveel overwonnen, dit lukt ook weer. :D

Neuroloog vond t nog niet heel verstandig, maar begreep me wel heel goed en stond wat dat betreft ook achter mij. Wel heel duidelijk alles in overleg, niemand beslist alleen en iedereen moest akkoord zijn (daar kan ik wel mee leven :o ). Hij zorgt er ook voor dat alles goed geregeld is en dat is zo onwijs fijn. Vaak wordt er heel veel gezegd, maar weinig mee gedaan. Dat is nu dus niet zo. Ook wel eens fijn. :)

Overigens vond de fysio het heel belangrijk dat ik naar revalidatie arts zou gaan. Dus dat morgen nog even één en ander duidelijk over krijgen. Revalidatie traject zou sowieso voor mij nog niet eens zo slecht zijn denk ik, niet alleen vanwege dat been, maar vooral door alle klappen die mijn hersenen gehad hebben laatste maanden/jaren. Kan ontkennen wat ik wil, maar die grijze cellen hebben t niet makkelijk (gehad). Merk dat zelf steeds beter en beter. Concentratie is heel moeilijk, geheugen is niets waard, regelmatig niet uit m'n woorden komen (of gewoon iets heel anders zeggen dan dat ik wil zeggen), rare zinnen maken, enzovoort... Hopelijk daar morgen in ieder geval ook meer duidelijkheid over.

Verder morgen nog even een rolstoel regelen, zodat ik thuis ook nog wat kan of vooral even naar buiten kan, zo af en toe. Zoals naar m'n lieve paardjes.

Enige waar ik nu toch wel een beetje (beetje heel erg veel) van baal is dat ik me wat koortsig voel sinds vanavond... De angst voor infecties is ook nog steeds best aanwezig. Helaas.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:30

He lekkah! Maar dus nog niet helemaal zeker dat je mag gaan?

En revalideren lijkt me idd geen verkeerde optie! Misschien kan er gekeken worden naar een fysio bij jou in de buurt?

Super fijn dat je je iets beter voelt!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 22:35

Nee, nog niet helemaal zeker. Morgen ochtend pas, maar vind dat ik gewoon naar huis mag. :o

Fysio ga ik al heen sinds de vorige operatie dat ze de rug stuk gemaakt hebben. Twee keer in de week. Weet alleen niet of dat voor nu ook de juiste is, maar dat zal ik morgen eens na vragen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:37

Hahahahq doos :P ik las je post... ja ik mag waarschijnlijk naar huis en toen ging je het steeds meer tegen spreken dus ik dacht mag ze nou wel of niet :') _O-

Ben benieuwd wat ze zeggen morgen!

En hoest met je pootje? Alweer iets beter?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:41

Wat super dat je been ook besloten heeft om weer mee te gaan doen met het geheel :D
Ik duim voor je dat je morgen in je eigen bed mag slapen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:34

Fijn als dat mag, maar wel heel rustig aan he.! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:51

Fijn dat je naar huis mag! , en fijn dat je been het licht gezien heeft en weer begint te werken na een korte vakantie!

Maar rustig aan thuis he haha :P

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 07:31

Heerlijk koppig ben jij soms! " ze hebben liever niet dat ik naar huis ga, maar ik wil toch echt naar huis" :+

Je klinkt in ieder geval weer wat opgewekter. Fijn om te horen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:18

En? mag je naar huis? ik begrijp je zeker wel,niets is fijner dan Thuis!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:23

Ik denk er net zo over: thuis is de beste plaats om te herstellen!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:25

Hoe is het??? Thuis of niet? Koorts vrij of niet?

Hoop zo dat je goed nieuws voor ons hebt!!!
Heel veel sterkte hoe dan ook!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:05

Jaaa, mag je naar huis vandaag? hoe ist met je been?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 10:34

Ik ben thuis. *\o/* *\o/*

En m'n been gaat hard de goede kant op. Motiveert ook heel erg en dat stimuleert nog meer.

Kan nog niet op t been staan, dan zak ik er door heen. Alleen kan ik wel weer m'n been zelf naar voren krijgen (cm of 30, dus "lopen" lukt, met krukken dan). Zo lukt t me nu ook zelf de trap op en af te komen.

Verder rolstoel mee, vooral voor buiten. Dan red ik me wel. :j

Ook nog koorts vrij! Maar helemaal gerust er op ben ik (nog) niet. Sinds gisteren avond ook behoorlijk last van t buikvlies, lijkt verdacht veel op de buikvliesontsteking alleen dan stukke minder heftig als toen. Denk dat de drain fysiek t buikvlies irriteert/prikkelt. Maar hoe dan ook, de angst voor infecties is nog steeds behoorlijk groot... Pas maand na OK ben ik uit de gevaren zone zeg maar. Dus alles wat er maar op lijkt... En zeker weten dat alles ook daardoor uitvergroot wordt, pijntje waar je normaal nog niet eens op reageert is nu in eens "eng". :o
Dat zal met de tijd minder worden, moet terug vertrouwen krijgen in mijn eigen lichaam en dat heeft gewoon tijd nodig. Misschien zelfs wel veel tijd...

Moet wel veel eerder weer terug komen, normaal heb je controle 6 tot 8 weken na ontslag datum bij de chirurg. Nu moet ik over 3 weken (eigenlijk 2, maar er was geen plek meer op de poli) en 6 weken al terug. Ene kant heel fijn dat ze t goed opvolgen, maar komen er ook meteen vraagtekens bij mij. Misschien toch een wat serieuzere complicatie dan ze tot nu hebben laten merken...? Weet t niet zo goed.

In ieder geval blij weer thuis te zijn en in een goed bed liggen, want oh wat deed m'n lijf en vooral rug pijn in dat ziekenhuis bed.

Hoofd gaat ook nog erg goed, nu wel wat vaker lage druk (waarschijnlijk neemt dus de zwelling in de hersenen nu ook duidelijk af). Het is alleen nog niet onhoudbaar, alleen "minder prettig". Nagaan, de eerste keren (of lekkage na lumbaalpunctie) verga je van de pijn. Mensen die niet over eind kunnen komen, enz. En ik ervaar t nu alleen nog maar als "minder prettig". Kun je zien hoe zeer pijn went... Best bizar eigenlijk. Ben alleen enorm blij van de heftige hoofdpijn af te zijn van de hoge druk. In t begin na de operatie had ik er een soort spijt van... Vroeg me af of t dit nu allemaal wel waard was. Nu links begint te herstellen, is dat gelukkig wel weg. Maar ik had serieus veel liever enorm heftige pijn dan een half werkend lichaam. Maargoed, nu t er echt naar uit ziet dat t weer gaat herstellen is dar gevoel van spijt wel weg en is t uiteindelijk allemaal wel weer "waard" geweest. Nu alleen hopen dat de drain t nog heel wat jaren gaat blijven doen en m'n lijf de tijd gaat krijgen om te gaan herstellen van alle ingrepen en toch best zware operaties. Nu in ieder geval weer vertrouwen in en dat is de eerste stap! :j

Morgen even langs mijn paardjes, kleine baby zal al niet zo klein meer zijn. Vind t erg jammer dat ik nu zoveel mis, maar ze staan super op hun plek en worden top verzorgd. Lekker hele dag in de grote wei met zijn tienen en de nacht in een grote loopstal met z'n tweeën, ook lekker buiten. Vind dat, vooral voor die kleine, wel echt heel fijn. Ook gezond, lekker buiten in de frisse lucht, veel beweging en 4 andere maatjes om mee te spelen.

Volgende week zondag wordt Zil gescand op dracht. Vorige week woensdag stond ze weer hengstig met schouwen en is ze zelfs meteen weer geinsemineerd. Ze zitten er goed boven op! Dat is ook fijn, hopelijk snel drachtig. :)
In ieder geval ongelooflijk fijne mensen, een zorg minder voor alle drie mijn beestjes en vooral van kunnen genieten in plaats van zorgen maken om m'n beestjes. Voel me niet zo enorm schuldig als ik niet kan komen, omdat ik weet dat ze t goed hebben. Gewoon lekker buiten staan en zo. Dat vind ik erg belangrijk, lekker paard kunnen zijn.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:40

Fijne update! Wat wonderlijk toch hoe een lijf kan herstellen, hopelijk loop je gauw weer rond zonder krukken. Nu eerst maar rustig aan en je lichaam laten herstellen...

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:06

Wat fijn dat het zo goed gaat en je weer lekker thuis bent! Ook super dat je weer naar je paardjes kan morgen :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:40

Fijne update.
Loop niet te hard van stapel, hoe verleidelijk dat ook is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:00

Nog steeds goed met je? ga je nóg verder vooruit met je been?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 10:00

Jup. Nog even en ik loop gewoon weer!

Doe niets anders dan de hele dag door oefenen, oefenen en oefenen. In huis loop ik alweer zonder krukken rond. Het gaat nog moeizaam en heb nog lang niet alle controle over m'n been, maar t gaat vooruit. Enorme spierpijn ook, maar gaan gewoon door.

Accepteer de rolstoel, of wat dan ook, gewoon echt niet. Ga liever languit op m'n plaat of met veel pijn, dan dat ik in die rolstoel ga zitten. :=

Merk wel dat ik controle, coördinatie en kracht mis in heel mijn linker kant. Dus niet alleen in t linker been. Regelmatig ook spastische spieren links en "automatische" handelingen gaan niet automatisch links. Moet daar erg veel bij nadenken, bijvoorbeeld glas drinken pakken. Wist je dat dat nog zo makkelijk helemaal niet is? :7

Verder, mijn gevoel zit niet goed. En meestal is dat geen heel goed teken en klopt mijn gevoel uiteindelijk altijd... Nog steeds behoorlijk last van t buikvlies. Nog niet onhoudbaar veel pijn, ook geen koorts en voel me verder niet zieker dan al was. Dus temperatuur maar goed in de gaten houden (alleen... Vorige keer met buikvliesontsteking én hersenvliesontsteking had ik ook geen koorts, alleen echt intens veel pijn en ziek).

En ik zie gewoon ook echt beren op de weg. Vreselijk irritant (en eigenlijk zo niet mij := ). Alles wat ik voel is meteen "Ohjee!" terwijl dat helemaal niet nodig is. Alleen zo bang voor wéér die infecties, da's niet in de koude kleren gaan zitten zeg maar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:48

Maar dat is heel logisch dat je meteen denkt:Ow jee,je hebt al zoveel mee gemaakt,je bent gewoon erg voorzichtig nu. En geen koorts,dat zegt niet altijd iets,je hóeft niet altijd koorts te krijgen bij een infectie,daar ben ik ook achter gekomen.
Gewoon je buik in de gaten blijven houden en af gaan op jou gevoel! beter voor niks aan de bel getrokken dan te laat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:47

Hoe gaat het met je? toch geen terugval he.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:41

Hier ook quirious!