Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:59

Hahaha kan me gewoon niet voorstellen dat mensen het echt lekker vinden.. die zoetstofsmaak is echt té overheersend gewoon :+

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:03

Dat heb ik met alle optimel producten een beetje, met uitzondering van de chocolademelk. Die vla van optimel vind ik al helemaal niet te pruimen :')
Met sporten helaas goed door mijn rug gegaan, dus heb maar een half schema kunnen doen, onwijs jammer! Hopelijk gaat het maandag weer een stuk beter.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:09

De chocolademelk is ook zo vies. Dan liever heel af en toe volle chocolademelk dan dagelijks die magere van Optimel.

Maar ik drink dan wel weer bijna dagelijks de drinkyoghurt, die vind ik erg lekker.

Vervelend van je rug RusselNuwell

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:10

Ohnee die chocolademelk vind ik wel lekker :)) Die stonden opeens bij de opruiming (en gingen dus uit het assortiment) dus daar ben ik met een collega even een stokje voor gaan steken :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:45

Nep-gezoete producten vind ik ook echt niet te pruimen. :n

Mijn lijstje van vandaag is compleet:
O: 1/2 smoothie (magere kwark, banaan, nectarine, spinazie, hennepzaad, lijnzaad & chiazaad)
T: 1/2 smoothie (zie ontbijt)
L: 2 boekweitwraps met zalm
T: moerbeien & bleekselderij
A: 2 boekweitwraps met ricotta, gebakken kipreepjes, spinazie en cherrytomaatjes.
T: aardbeien

B: Jillian Michaels[/quote]

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:07

bakkabouter schreef:
Oef, ik zou gek worden, ik kan niet zonder koolhydraten... Succes ermee, en super dat je al zo goed bezig bent! :D

Mwa, toen ze alles opnoemde kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat ik al een heel eind op weg was sinds ik laatst die paar weken heel veel afgevallen ben

gribaldi schreef:
Heb je trouwens een lijstje wat je dan niet meer mag eten ladybird?

Ja die staat nu op mijn mail, moet er nog even goed naar kijken :)

Ik mag voornamelijk geen aardappels, pasta en rijst. naja pasta en rijst is niet zon probleem, daar houd ik toch niet van. Aardappels is vervelend, maar tis niet anders

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:21

Mag je wel brood en fruit enz?

Heb ook wel eens low carb geprobeerd maar door die 2 vind ik het echt niet uit te houden :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:23

Koolhydraad arm brood mag ik en 3x per week een smoothie. of 1x per dag een stuk fruit

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:30

Wat zit er allemaal in koolhydraatarm brood dan aan ingrediënten?

Ik heb vanmiddag geprobeerd een collega duidelijk te maken dat crashdiëten echt niet slim is. En ze snapte het ook allemaal wel maarrr...ze ging het toch maar doen voor de komende twee weken.

Ik ben wel een beetje trots op mezelf om iets heel kleins maar toch. Normaal gesproken heb ik bij het thuiskomen na een werkdag de neiging om op de bank neer te ploffen met een boel snacks. Vandaag heb ik dat niet gedaan. :D
Nu zit ik lekker aan de wraps en heb ik er nog wat tomatencremesoep erbij gemaakt. Later vanavond dus geen aardbeien zoals gepland, maar een lekker warm soepje. Daar vond ik het echt weer voor.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:48

Voor zover ik me herinner is een deel van het tarwemeel daarin vervangen door sojameel.

Goed bezig! Ik heb net wel lopen bingen op mn spaghetti _O-
Voordeel is dat ik de rest van de avond geen eten meer hoef denk ik :') En het is inderdaad weer voor een soepje ja! duidelijk ook voor spaghetti

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:51

Jolien87 schreef:
Ik heb vanmiddag geprobeerd een collega duidelijk te maken dat crashdiëten echt niet slim is. En ze snapte het ook allemaal wel maarrr...ze ging het toch maar doen voor de komende twee weken.

Lekker laten gaan denk ik dan altijd. Zo heb ik ook familie dat het ene na het andere crashdieet probeert. En het dan raar vinden dat ze op een gegeven moment niet meer afvallen. Ja raar he, als je al je spierweefsel naar de knoppen helpt...

Ik heb ook een lekker soepje gehad net.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:04

Hele slechte dag vandaag, veel gesnoept en raar gegeten omdat ik m'n rekenexamen onder m'n lunchtijd had.

Morgen maar balansdagje proberen :)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:16

Ik vind de optimel kwark lekker :Y) Tenminste, de appel kaneel (mik altijd een paar lepels door overnight oats) en cranberry framboos variant. Griekse stijl nog nooit geprobeerd, maar daar heb ik nu ook geen behoefte meer aan :')

Mn dagje was wel prima;
O: 200 gr optimel 0% kwark framboos/cranberry, cracotte met pindakaas
T: appel
L: 90 gr stevig volkoren brood met geitenkaas
T: sinaasappel, mini milky way
A: kom tomaten witte bonen soep (recept van ah :9) met een vers speltbroodje
T: mini kersen room flapje

B: 24 km gefietst, beetje gevoetbald met gym, ong 50 min paardgereden; dressuur maar wel aardig intensief

Tja, die milky way en dat kersenflapje kon natuurlijk beter niet... Maar goed tis ook vrijdag :D

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:09

Hoeveel kcal eten jullie eigenlijk op een dag? Vandaag heb ik er tot nu toe 1650 gehad. Dat vindt ik als wat weinig klinken...Bijna hele dag gezeten maar vanavond wel les gehad.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:12

Ikke probeerde toen ik serieus bezig was zo rond de 1000 - 1200 te zitten

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:25

Oh dat vind ik echt extreem weinig :o Van 1000 kan je lichaam toch niet normaal functioneren? Voor een dagje natuurlijk wel maar als je dat een langere tijd doet lijkt dat me niet echt goed?

Ik probeer rond de 1500-1600 te zitten. (:

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:27

TinePine; dat ligt bij mij aan mn beweging. Over het algemeen heb ik altijd kwa kcal dezelfde lunch en tussendoortjes, het avondeten varieert wat dat betreft licht. Als ik een "zware" dag heb (=klimtraining of KT) ontbijt ik meestal groter en later nog wat extra eiwit in vorm van bv kwark. Meestal zit ik op dat soort dagen rond de 1800. Op gewone dagen rond de 1500 (incl minimaal 40 min fietsen en meestal paardrijden en stalwerk) en hele luie dagen heb ik eigenlijk bijna nooit, bezig bijtje :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:49

1000 vind ik ook echt te laag, ik zou iig niet onder je BMR duiken, kans op tekorten is gewoon echt heel groot als je dat lang doet ou ik zeggen...

Ik zat lange tijd op 1500kcal. Toen dat geen effect meer had ben ik overgegaan op reversed dieting en nu zit ik op 1700. Volgende week vrijdag over naar 1750. Kijken hoe ver ik kan komen!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:03

Mijn BMR zit op 1700 kcal. Berekende dagelijks verbruik is 2300 kcal. Hoever moet je daaronder zitten om niet te snel af te vallen. (Ik wil niet crashen) m Ik kan alleen onbetrouwbaar ogende sites vinden...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:06

Ik tel geen calorieën maar ga ik mijn gevoel af. Ik ben me bewust van wat ik erin stop. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:09

Tinepine, ik zou starten op 1700 of 1800 en dan op basis van wat je resultaten zijn naar boven of iets naar beneden terugstappen.
Jolien, dat kan ook natuurlijk :) wat voor jou werkt :)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:38

secricible schreef:
Tinepine, ik zou starten op 1700 of 1800 en dan op basis van wat je resultaten zijn naar boven of iets naar beneden terugstappen.
Jolien, dat kan ook natuurlijk :) wat voor jou werkt :)

Dat is een werkbare tip! Dank je!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:40

Ik eet er 1560 (ongeveer) maar ik ben duidelijk niet zo actief als jullie zo lees ik 24 km fietsen en weet ik het haha! Op deze manier gaat het er prima gelijdelijk af! Nu 5 kilo in 4 maanden ongeveer.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:10

Britt_Sisi schreef:
Ik eet er 1560 (ongeveer) maar ik ben duidelijk niet zo actief als jullie zo lees ik 24 km fietsen en weet ik het haha! Op deze manier gaat het er prima gelijdelijk af! Nu 5 kilo in 4 maanden ongeveer.

Dat is toch best netjes hoor. :j

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 1e deel van smoothie met magere kwark, teff ontbijt, spinazie, banaan, nectarine en blauwe bessen
T: 2e deel van de smootie
L: ???
T: ???
A: Uit eten bij de Thai

Mijn zus is er vandaag en vanmiddag gaan we even naar de stad. Waarschijnlijk luncen we dan bij de bagels&bean. Gelukkig zijn hier genoeg verantwoorde keuzes te maken. :)

Wat ik me trouwens afvraag: zijn er meerderen hier die graag in het weekend wat bakken? Ik doe dit bijna iedere zondag. Meestal koekjes, brood of tussendoortjes voor de hele week.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:30

Ik zit ook een beetje met die calorieën.... Hoe bereken je je BMR?
MyFitnessPall heeft berekend dat ik 1200 calorieën per dag mag (om een halve kg per week af te vallen).

Maar ik heb nu een paar dagen bijgehouden wat ik eet (waren hele nette dagen :D ), dat lag rond die 1200 (50/60 erboven) en dat ga ik op lange termijn echt niet volhouden!

Edit: site gevonden: BMR is ongeveer 1400. Die geeft aan dat met mijn activiteitsniveau ik met 1900 calorieën op gewicht zou blijven.... Dan is 1200 wel aan de lage kant, dat dacht ik al.
Laatst bijgewerkt door turtlelito op 30-05-15 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt