Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:06

De lunges gaan mij goed af. Bergaf lopen is wel moeilijker maar bergop lopen is dan weer zwaarder. Je moet vooral bij de lunge er op letten dat je recht naar beneden zakt en recht omhoog komt. Het is ook meer een bilspier oefening dan de bovenbeen, daar kan je beter de squat voor doen.

Ik ben uit mijn broek gescheurd ;'( Broek is nog geen 3 maanden oud en is van Closed, zat nog een flink prijskaartje aan. Gelukkig kom ik in die winkel al sinds ik baby ben. Hopelijk gaan ze hem maken.
Echt gescheurd is ook niet helemaal waar. Ik was naar de wc geweest en wil mijn broek omhoog doen en toen was het krak :(

Mijn doelen, minimaal 4x pw sporten, red ik niet echt de laatste tijd. Moet veel werken en veel sociale verplichtingen.
Vanavond bodybalance en morgen mijn eigen training. Ik ga lekker pasta eten met kip, brocolli paddestoelen en een tomatensaus.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:41

Oooh wat zonde van je broek :\

Ooooooh ik kan amper wat door de spierpijn :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:35

Aah wat zonde van je broek!

Gisteren op de barbecue zowaar heel gezond gegeten :') Ze hadden erop gerekend dat de vegetariërs wel vis zouden eten, maar dat eet ik ook niet. Dus ik heb wat salade gegeten. Wel twee pullen bier achterover gegooid... Maar anderzijds ging de rest achteraf nog naar de Mac, ik ben wel mee geweest maar heb er niks gegeten. :)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:10

Goedemorgen allemaal! Ik ben even niet zo actief vanwege mijn drukke leven op dit moment met werken, festivals, verzorgpaard (eigenaar verhuisd volgende maand naar het buitenland dus wil hem nu zo vaak mogelijk zien) enz. Deze week ook nog niet kunnen sporten :+ . Maaaar wel 0,5 kg kwijt ondanks het festival weekend :D .

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:10

Zonde van je broek zeg!

Herkenbaar maris!

Ik al meer als week niet gesport werk wel veel dus veel beweging vandaag weer met de fiets naar het werk.

Woog voor het weekend 63.5 maar nu 65.4 haha zo erg zondag naar strand gegaan daad gegeten
Maandag kapsalon met werk gehaald
Dinsdag kwam een vrouw haar gebak verkopen bij ons voor bruiloften dus geproeft
Avond sushi gaan eten met collega's
Gisteren high tea met vriendin dus nu echt weer even streng en opletten en volgende week weer tijd inplannen voor de sportschool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:16

Zonde van de broek!

Hier gisteren en eergisteren gesport, ging njet zo lekker. Veel stress momenteel en sproten was even wat te zwaar. Nu ook spierpijn.. vandaag even rustig aan en morgen lekker core oefeningen en strechten er bij :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:25

Wow dat is een groot verschil HouVanUtopia! Hoe lang ben jij? Ik weeg momenteel 64.5 met 1.69

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:40

verdomd lastig goede rugfoto's te maken _O- maar gelukt, nu beetje progressie bij houden :)

http://i1284.photobucket.com/albums/a56 ... z1am3g.jpg

merk hoe scheef mijn armen gespierd worden van paaldansen.. links is achter gespierder dan rechts... en van voor is rechts gespierder dan links :')

netjes houvanutopia!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:33

Ik heb mijn meetresultaten en doelstelling ook binnen gekregen voor de 8 weekse training. Eerste getal is de huidige meting, 2e getal het doel voor over 8 weken. Dit is het doel dat de trainster heeft voorgesteld nu. Ga er zelf nog eens even over na denken ook.

Lengte (m) 1,74
Leeftijd 30
Gewicht (kg) 72,6 ------ 69,0
BMI 24,0 ------------- 22,8
Vetpercentage (%) 35,6% ------------ 32,0%
Spierpercentage (%) 27,5% ---------- 29,0%
Rustmetabolisme (cal) 1482
Visceraal vet 5 --------- 4

Het zal mij benieuwen. Vooral het veranderen van voedingsgewoonte zal veel moeite kosten. Ben een moeilijke eter enzo :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:15

ik ben vooral verbaasd dat je met een vetpercentage van 36% nog zo'n laag BMI kan hebben. Ik vraag me af of die vetmeting klopt... Hoe is die gemeten?
Of je hebt heel weinig spieren, dat kan ook nog natuurlijk, haha.
Daarnaast zou je mar 40% van je lichaam uit water hebben... Ook apart..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:21

Met zo'n weegschaal........ weet dus ook niet of het helemaal betrouwbaar is. (wel een die ook via je handen meet, niet enkel voeten)

Hoe meten die dingen?
Laatst bijgewerkt door manzano op 11-06-15 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:25

Het gaat mij eigenlijk meer om de cm's. Moet dus nog ff aan de slag met een meetlintje. Deze meting was 's avonds en had sowieso enorm last van m'n avondeten. Was zo opgeblazen dat ik me net 100kg voelde :')
Lijkt me beter om gewoon 's ochtends te meten. Dan is het toch het meest constant.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:27

En je bent net gemeten? Datis idd niet helemaal betrouwbaar. Moest je er alleen op gaan staan, of ook iets in je handen houden.

Die apparaten laten een stroompje door je lichaam gaan en meten de weerstand. Vet heeft een andere weerstand dan water en spieren. Vervolgens wordt door een aantal vaststaande formules de waardes hieruit gehaald. Maar dan moet je wel aan de juiste voorwaardes voldoen, o.a. Nuchtere maag, stabiel verdeeld vocht (dus eerst een tijdje plat liggen zodat vocht zich stabiel kan verdelen) , niet teveel vocht in je lijf (dus niet na het sporten of als je gedronken hebt) enz. Enz.

Ander nadeel is dat stroom de kortste weg neemt. Dus alleen er op staan meet alleen je benen, als je ook iets in je handen houdt meet het je benen en je handen (en dus niet je buik).

Klinkt alsof hij in jou geval niet heel betrouwbaar is.

Deze apparaten kunnen wel betrouwbaar zijn, maar dan 's ochtends vroeg met een nuchtere maag voordat je opstaat of nadat je weer even hebt gelegen. En een apparaat dat van 1arm naar 1been meet.

Cm's lijken me idd veel prettiger om te volgen in jou geval!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:36

Ah kijk.......... zo'n vermoeden had ik al. Dit was dinsdagavond om 21:00 uur ofzo. Totaal niet op een nuchtere maag....... had zelfs veel te veel gegeten :=
Ik moest idd ook wat in m'n handen houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:40

Dan zijn je borsten gemeten en je heupen en benen. Precies de meest vetrijke plekken van een vrouw. Geen wonder dat je zo hoog uitkomt...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:57

Dat stelt weer gerust!! Nou zijn die borsten vrij non-existent, maar toch :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:52

manzano schreef:
Ah kijk.......... zo'n vermoeden had ik al. Dit was dinsdagavond om 21:00 uur ofzo. Totaal niet op een nuchtere maag....... had zelfs veel te veel gegeten :=
Ik moest idd ook wat in m'n handen houden.

Nuchtere maag, maar ook geen warming up. Werd me laatst verteld dat zelfs het fietsritje naar de sportschool al die meting kan verpesten.
Ben benieuwd of je qua visceraal vet wel echt een doel kunt stellen trouwens? Als in een oprechte vraag. Want je kunt niet plaatselijk vet verbranden, en vet om je organen verbranden lijkt me ook vallen onder de definitie plaatselijk.

Wat een rottraining zeg. :') Keiharde astma-aanval. Knetter warm en hele droge lucht. Morgen wordt het gewoon hardlopen denk ik, niet naar de sportschool en dan thuis maar mijn buikspieren trainen. Net wel gehoord dat de airco wel geregeld gaat worden, maar dat er allerlei moeilijkheden mee zijn, dus dat het nog wel een poosje kan gaan duren.
Wel een heel lief complimentje gehad. Een van de trainsters die zelf niet aan het werk was kwam even vragen hoe mijn training gaat, en zei dat ze het laatst al over me hadden, dat het zo knap was hoeveel ik ben afgevallen. :o

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:25

Ahh leuk om te horen RussellNuwell!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:02

Wat super leuk om te horen RN! Mooi compliment!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:09

Emita schreef:
Wow dat is een groot verschil HouVanUtopia! Hoe lang ben jij? Ik weeg momenteel 64.5 met 1.69

Ik ben 1.71

Heb vooral last van die lovehandles zie ik leuke jurk maar dan vind ik hem lelijk omdat die lelijke vetjes daar zichtbaar zijn

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:13

Ah lekker om te horen RusselNuwell! Goed bezig!!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:19

HouVanUtopia schreef:
Emita schreef:

Ik ben 1.71

Heb vooral last van die lovehandles zie ik leuke jurk maar dan vind ik hem lelijk omdat die lelijke vetjes daar zichtbaar zijn

Ik vind dat je een mooi gewicht hebt hoor :j wat is je doelstelling? Verminderen in gewicht of alleen van je lovehandles af? Ik heb ze zelf ook een heel klein beetje, maar niet zodat ik het storend vind, maar zou zelf op die plekken ook wel ietsje minder vet willen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:20

Leuk compliment Russel

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:51

Emita
Ik zou het liefst tussen de 60/62 willen wegen.
En dan love handles minder en bovenbenen wat minder.

Weet dat ik momenteel mega weinig sport helaas moet mezelf er echt weer toe zetten om 2x per week te gaan lopen. En straks als ik minder werk weer meer sportschool.

Heb mezelf opgelegd dat ik vanaf vandaag niet meer mag snoepen en snaaien in de keuken alleen gewoon eten en niet te veel

Super Russel hoeveel ben je nu kwijt?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:40

Lovehandles... Scheelt dat ik met mijn lichaamsbouw het moet hebben van A-lijn jurkjes :') Ik had ze onwijs storend, nu zitten ze in de categorie 'kan er nog net mee door'.

Ik ben nu bijna 16 kg kwijt. Voor het eerst sinds járen dat ik op mijn eigen weegschaal onder de 70 zit. Mijn weegschaal mag dan iets te weinig aangeven, toch onwijs blij mee! Binnenkort eens even flink shoppen, met name broeken zien er niet meer uit, T-shirts draag ik onder het mom van kijk mij in mijn oversized shirt. :')