Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:39

Bluesky is geen slechte kwaliteit, maar valt of staat bij juist gebruik. Geld voor elk gerenomeerd merk trouwens.

Ik mis trouwens je basecoat in je verhaal?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:40

Bluesky is zeker geen troep.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:46

Hoi allemaal,
Ik kom hier even binnenvallen omdat ik dacht dat jullie hier misschien antwoord hebben op mijn vraag, al gaat die niet precies over nagellak.

Ik ben van plan om over een tijdje gelnagels te laten zetten, alleen ik ben er nog niet helemaal zeker van. Op sommige foto's vind ik het er mooi uitzien, maar op sommige foto's weer een stuk minder en dat brengt me aan het twijfelen.
Mijn eerste vraag: Zijn gelnagels echt zacht? Ik weet dat ze iets zachter zijn, maar zijn ze ook echt zacht-zacht of nog steeds relatief stevig?
Mijn tweede vraag: Zijn hier misschien mensen met gelnagels (of acrylnagels, ook goed! ) die mij kunnen vertellen hoe en wat en evt. een foto sturen van hoe hun nagels eruit zijn gaan zien?

Ik weet dat dit topic hier niet over gaat, maar dit is voor zover ik weet het enige nageltopic op bokt en ik wilde toch graag deze twee vragen stellen :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:53

Het uiterlijk van een gelnagel is afhankelijk van de kunde en ervaring van je styliste, de vorm van je eigen nagels en de kwaliteit van de producten.
Gelnagels zijn zeker niet zacht. Je kunt ze niet dubbel vouwen oid. In vergelijk met acryl is gel wat flexibeler en voelt vaak wat natuurlijker aan.
De keuze voor gel vs acryl is a afhankelijk van wat je styliste biedt. Ik kan zelf niet tegen acryl, dus kan het ook niet zetten. Daarnaast als je een styliste hebt die beide zet ga je kijken naar de belasting.
Bijv bij een schoonmaakster gaat mijn voorkeur uit naar acryl, terwijl iemand die bijv in een magazijn werkt en vaak de nagels stoot gel een betere optie kan zijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:53

Dit waren mijn gelnagels vorig jaar.

Afbeelding

En dit nadat ik de gel eraf gehaald had.

Afbeelding

Gelnagels zijn hard, wel flexibeler dan acryl maar alsnog gewoon keihard. Hoe de kunstnagels eruit zien hangt af van de handigheid van de styliste. Hoe je nagels er naderhand uitzien hangt ook van de styliste af. Als ze kundig gezet en verwijderd worden heb je geen schade aan de natuurlijke nagels.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:08

Afbeelding

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:14

Okee, dankjulliewel! Mijn nagels zijn nu aan de ene hand vrij kort, en aan de andere hand middelmatig, maar niet lang. Alle nagels zijn iig wel zo lang dat ze nog net geen witte stukjes hebben en op mijn rechterhand hebben alle nagels een heel klein wit stukje.
Ik ben trouwens wel een nagelbijter, helaas :)

Ik doe geen hele belastende dingen verder, ik ga naar school en doe geen sporten als kickboxen ofzo. Ik wil ook graag nagels die recht zijn aan de bovenkant, en wel langer maar niet té, zodat het er zoveel mogelijk uitziet als een echte nagel.

@LadyMadonna jaaa dat is wel een verschilletje haha. Ik ga sowieso alleen maar opzoek naar een salon die ongeveer €50 vraagt, ik ben veel te bang dat het lelijk wordt :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:16

_R_G_ schreef:
LadyMadonna schreef:
Wat gebruik je om te verwijderen?

Had nog n wit flesje liggen, cleanser plus staat er op.
Het is inmiddels wel gelukt moest gewoon iets lomper doen. Hij is alleen wel een beetje mat geworden helaas.
Even nieuwe kopen dus :')

Ik heb ook bluesky, waarover ik zéér tevreden ben.
Ik doe de basis een half minuutje, kleur en top voor de zekerheid een minuutje.
Dit verschilt natuurlijk wel wat per lamp. Ik heb een goede lamp, maar heb het idee dat de kleurtjes best een flinke minuut mogen. Plaklaag gaat er bij mij zomaar af, moest bij mijn matte top coat wel iets langer opwrijven. Ik gebruik isopropanol.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:23

Mooi plaatje Stef!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:51

Ooh nee de slechte kwaliteit ging absoluut niet over bluesky maar over de cleanser!
Ben super tevreden over bluesky :)
Basecoat heb ik ook gebruikt :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:09

F_Orumster schreef:
Ik heb ook bluesky, waarover ik zéér tevreden ben.
Ik doe de basis een half minuutje, kleur en top voor de zekerheid een minuutje.
Dit verschilt natuurlijk wel wat per lamp. Ik heb een goede lamp, maar heb het idee dat de kleurtjes best een flinke minuut mogen. Plaklaag gaat er bij mij zomaar af, moest bij mijn matte top coat wel iets langer opwrijven. Ik gebruik isopropanol.

Led lamp? Staat nog op m'n verlanglijstje ;)

Arc, hoe oud ben je?. Lengte van de nagels maakt niet uit, dat wordt toch kort gevijld om goed een tip op sjabloon te kunnen plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:24

Wat een verschil altijd, ik zou echt liever wat meer betalen voor geode nagels, dan met de rotzooi te zitten van slecht gezette nagels!

Vloeibare Anc :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:26

Ik twijfel nog steeds of ik over wil op LED. Op zich gebruik ik mijn gel/gelpolish niet zo heel idioot vaak maar aan de andere kant vind ik de korte droog tijden wel heel fijn.

Ik heb vandaag het donkere broertje van OPI Snow Globetrotter, OPI Comet in the Sky.

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:50

Ik gebruik nu een jaar een led lamp, zou niet meer zonder kunnen. Zeker als je bij jezelf zet scheelt het zoveel tijd. Als je het doet voor klanten denk ik niet dat je heel veel tijd bespaart omdat je de andere hand lakt terwijl 1 hand uithardt. Voor reparaties scheelt het dan wel. Maar zeker voor jezelf, 10 sec basecoat, 20 seconden kleur licht, 30 donker, scheelt gewoon heel veel tijd!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:51

Ik vind die glitter niet zo heel leuk Tazzey sorry. Die van Anc dan weer wel, jij hebt altijd van die aparte lakjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:05

Wat leuk dat je dat zegt!
Ik probeer echt een mix tussen mainstream, indie, rustig, hysterisch en gewoon heel apart op mijn blog te laten zien.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:07

Die heb ik toevallig van de week besteld tazzey, maar iedere keer dat ik m nu zie langskomen vind ik m eigenlijk minder mooi worden. :=

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:07

Ja ik vind het echt leuk om te zien. ik het vooral mainstream :') En 3 indie's, maar vind ze vaak zo prijzig.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:19

@Murthul, ik twijfelde ook maar uiteindelijk vind ik hem echt heel gaaf.

Ik heb echt van alles in mijn stash, mainstream, ADHD glitters, classy, nude, ordinair (niet dat ik die draag), enz. Wat wel overheerst zijn de parelmoer en nude lakjes gevolgd door holo's.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:41

Die van anc vind ik heel leuk! Mijn pakketje is binnen dus ga gauw afweken en een nieuw kleurtje uit proberen. Ik vind deze vorm van je nagels veel mooier Tazzey! Komt vind ik ook wat neutraler/rustiger over dan die hele lange rechte :) Vind het zo prettiger kijken voor swatches (nu let ik op de kleur ipv je lange nagels, haha).

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:44

Thanks Jolien. Ik laat ze nu wel weer wat langer groeien. Gisteren heb ik ze in een lichte almond vorm gevijld, eens kijken of dat bevalt. Op zich groeien ze snel zat dus als een vorm niet bevalt dan is het niet zo'n ramp. Vierkant vind ik zelf wel fijner, ik kan met lange vierkante nagels echt alles terwijl ik met ronde nagels steeds uitglijd op mijn toetsenbord :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:07

Heerlijke kleurtjes weer.

Ben zelf gisteren eens goed allees aan het uitzoeken geweest heb nu 66 lakjes }:0 voor sommige van jullie weinig maar voor mij zeer veel.

Vraagje voor de dames die met acryl werken. Mijn nagels hebben nu 3 maanden acryl en na wat opstart probleempjes blijven ze goed ziten. nu heb ik last van 2 a 3 nagels waarvan de tip los laat van mijn eigen nagel. Bij de salon zeiden ze dat het normaal was en even door moet zetten tot de tip helemaal uitgegroeid is en de acryl alleen op mijn eigen nagel zit het niet meer gebeurt. Nu heb ik daar wel mijn twifels bij of dit klopt?

Oja als tip kreeg ik mee druppeltje lijm ertussen en vastlijmen

Foto van 1 nagel

Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:14

Sorry dat ik t zeg, maar zijn echt niet mooi gezet..... Bij mij laat m'n tip echt niet los... Waar laat je ze zetten?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:16

Oef... hier krijg ik dus rillingen van. :oo
Het is niet normaal dat de nagel bij de tip loslaat! Dat mag gewoon niet gebeuren. Die nagel moet eraf want ander zou je er troep tussen kunnen krijgen met alle ellende van dien.
Ik vind die nagel er ook echt niet uitzien. Sorry maar hij is verschrikkelijk dik en vormloos.

Mijn tip? Zoek snel een goede styliste die dit eraf haalt en je van een nette set voorziet. Want dit kan geen professionele styliste zijn geweest.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:16

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een andere salon, nagels horen niet los te laten en je nagels zijn enorm dik en niet mooi gezet, ik zou hier niet tevreden mee zijn. :n