Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:09

Dat was zeker een mooi percentage, ik denk dat met een wat zwaardere dosis medicatie het aantal eitjes mogelijk nog wel wat omhoog kan gaan als ik je zo hoor.
Had je veel last van de hormonen in je lijf? Punctie is gelukkig niet dagelijks, ik vond het de 2de keer minder tof dan de eerste maar dat komt waarschijnlijk omdat ik wist wat er komen ging. :o

Wij waren al bijna 8 jaar bezig met zwanger worden zonder medische hulp, juist omdat ik om mij heen zag hoe zwaar het traject en hormonen kunnen zijn. Maar wegens de tikkende klok toch besloten de malle molen in te gaan.

Volgens mij ligt de grens op 12 weken zwangerschap dat daarna de teller van het aantal pogingen weer op 0 gezet wordt.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:16

Tsja, mooi percentage. Mijn gynaecoloog 'baalde' van de hoeveelheid omdat ze had verwacht dat het er meer zouden zijn. Lekker dan, lig je na de punctie komt zo iemand je vertellen dat ze de hoeveelheid niet denderend vond .. -O- Maar ik zat inderdaad wel echt op een lage dosering, de helft minder van wat ze normaal doen. Mijn lichaam zou het namelijk zelf al heel goed doen.

Van de hormonen zelf had ik niet heel erg last. Ik ben ontzettend bang van naalden, dat is het enige. En ik ben gewoon wel wat aangekomen maar verder geen buikpijn o.i.d. Dat zal dan wel wat toenemen ben ik bang.
Haha, die punctie dacht ik ook dat dat wel meeviel maar die viel me vies tegen. Ze hadden niet zoveel morfine toegediend, volgende keer maar om iets meer vragen. :D

8 jaar, jeetje dat is een lange tijd .. Kan me voorstellen dat je die druk nu extra voelt. Ik ga duimen voor je dat het nu wel lukt!

Retlaw

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:29

Bij de eerste poging hadden ze mij op de laagste dosis hormonen ivm groot aantal follikels te zien. Helaas had dat geen effect. Nu hogere dosis maar niet maximaal. Leken 8 tot 10 mooie follikels. Helaas maar 3 eicellen geoogst waarvan 1 ook nog niet rijp. Was ook een flinke domper.
Cobie sterkte met de wachtweken... killing vind ik ze.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:03

Retlaw, dat is zeker teleurstellend als er steeds 8 tot 10 eitjes gezien worden die goed groeien. Waarschijnlijk was de punctie niet eens uitgevoerd als er maar 2 of 3 goede eitjes gezien waren, dan is het zonde van je poging.
Hoewel als beide eitjes bevrucht raken en je er ook zwanger van wordt, dan is het niet meer zo van belang hoeveel het er waren.

Bij mij was er steeds 1 "koploper" qua maat met daarna een groep eitjes van gelijk formaat. Dat geeft ook problemen want als het grote ei klapt dan kunnen ze de overige eitjes niet meer oogsten schijnbaar.
Zelfs op de dag voor de punctie werd in eerste instantie geroepen de poging te laten schieten, maar werd toen in de namiddag terug gebeld dat na overleg toch besloten was de volgende dag nogmaals te kijken en ter plekke te beslissen of de punctie gedaan moest worden. Dat waren ook niet de leukste dagen. :o

Wachtweken zijn idd nooit leuk.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:07

Ik had dat ook beide keren. Eerste keer overduidelijk een dominant follikel. Tweede keer ook wel een koploper. Ze gaven ook aan dat ze zelf de score teleurstellend vonden. Maar goed er is maar 1 goeie nodig. Daar was de focus op. Nu nog 1 cryo. Maar ben bang dat ue niet goed ontdooit. Apen en beren. Hierna gaan we naar een andere kliniek denk ik wil een persoonlijkere aanpak als nu...

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:28

Ik hoop dat alles goed gaat Cobii!

Wij wachten nog steeds op de menstruatie, morgen ben ik een volle week overtijd. Verwarrend is het wel, zou ik dan nu toch zwanger kunnen zijn? Wachten wachten wachten

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:47

Retlaw, dat is wel echt balen dan. Ik heb soms het idee dat de artsen ook niet helemaal weten hoe en wat. Net als met mijn punctie, volgens mij waren er al een heleboel eitjes gesprongen .. ja dan is het logisch dat het aantal teleurstellend was maar dan denk ik dat ze dat misschien beter kunnen plannen?
Snap jou angst over de ontdooiing wel, ik had uiteindelijk het idee dat het wel goed kwam maar helaas. En sommige die ingevroren zijn zijn juist toppertjes dus dat zegt niks! :)

Wiebke, dat is gek. Mag ik vragen wat voor behandeling je hebt gedaan? Ik heb niet het hele topic gelezen. :o

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:59

Wij hebben de iui gedaan, dus met hormonen een eitje kweken en dan de inseminatie in het ziekenhuis met zaad dat het lab was opgewerkt. Dit hebben we 7 keer gedaan, zonder resultaat. Nu gaan we door naar ivf, morgen kan ik bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek en dan inplannen zodra mijn cyclus er weer is.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:12

Wij kunnen zo bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek. Ik laat mijn man bellen, vind het zelf te spannend hoor.

Nog steeds geen teken van menstruatie trouwens..

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:39

Ben benieuwd! Hou je ons op de hoogte?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:48

Superspannend wiebke.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:55

Oh. My. Lord.

Alles was goed! Zo opgelucht! Ik heb een nogal Uhm... ruig verleden en ben echt blij dat alles goed is. Ze heeft ons voorzichtig ingepland voor 8 augustus, mocht ik toch ongesteld worden. Happy happy happy

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:04

Wat goed Wiebke! Op naar de volgende stap. En nu de rode duiveltjes nog even afwachten haha. }:)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:56

Goed bericht Wiebke, lijkt me een opluchting!

Hier komen de rode duiveltjes, en twijfel of we nu of later cryo laten terugplaatsen...
We gaan in september trouwen, en hoewel ik dolgraag zwanger zou willen trouwen, ben ik nu ook een beetje bang voor een dip als t niet lukt, geen focus op al het regelwerk. Of stel je voor dat het wel lukt, mijn jurk niet meer past!!!! geweldig mooi, maar wel stresssss. Of maak ik mij nu extra druk?

Dromertje hoe gaat het???

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:12

Wiebke: super dat de bloedresultaten goed waren en ik hoop dat je kan starten in augustus.

Retlaw: twijfel lees ik. Als je het nu niet doet, is je plan het dan uit te stellen na je trouw?
Persoonlijk zou ik het daarvoor niet laten, t is al veel wachten in zo n proces, nog uitstellen zou voor mij niet goed voelen.

Hier gaat alles redelijk ok. Maandag nog echo gehad en alles was goed. Hematoom zou weg zijn maar heb er niet zo n vertrouwen in omdat ik betwijfel dat een hematoom van 3-4 cm, in 6 dgn kan verdwijnen. En het onderzoek was echt rap,rap. Denk dat ik geen 5 min in de stoel heb gezeten.
Ben nu overgedragen naar mijn gyn. Heb volgende week donderdag al afspraak, dus dan kan het nog eens rustig nagezien worden.
Ben vandaag 8 weken en 2 dgn en mijn buik is al zichtbaar. Bij [naam] was dat veel later.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:37

Dromertje dat kan heel goed hoor! Ik heb in de zwangerschap onder controle gestaan vanwege meerdere grote hematomen ( waarvan 1 bijna 10 cm). Je lichaam ruimt dat behoorlijk snel op! Maardonderdag nog eens na laten kijken kan ook geen kwaad natuurlijk.

Retlaw; lastige keuze! Denk je niet dat je met uitstel ook achteraf geen goed gevoel hebt? De jurk kunnen ze normaal vrij eenvoudig iets uitleggen mocht dat nodig zijn. Je bent ( hoop ik) niet ineens heel veel dikker ook. Ikhad met 24 weken nog prima in een normale jurk gepast iig.

Hier wachten op menstruatie, dacht gister dat het zover was ( licht bloedverlies) maar vandaag weer doorzichtig slijm. Dus we wachten nog maar weer af.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:16

Hihi ik niet meer hoor! Haha

Ik paste met 8 weken mn trouwjurk al niet meer, al had ie toen natuurlijk nog wel aangepast kunnen worden.

Dit was met 23 weken tijdens een 'Afscheids fotoshoot'. Eerste zwangerschap...

Nu loopt mn buik iets voor al.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:53

Ik zou dan ong 12 a 13 wkn zwanger KUNNEN zijn. Dat wil ik ook, dat zou geweldig zijn.

Maar het is dan wel een 2e zwangerschap. Bij mijn zoontje begon ik iets te bollen rond 14 weken en zaten de broeken niet fijn meer.

Best raar om zo te denken en beredeneren als je in de mmm zit.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:05

Ik denk dat er bij mij weinig van de bolling te zien zal zijn met al die vetjes op mijn buik :P ga er denk ik uitzien als een zeekoe als het zover is :D

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:40

Wiebke, zo'n gevoel heb ik ook. Als het al zover komt. :)

Vandaag heeft het team in het ziekenhuis overleg over onze situatie, ben benieuwd.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:59

wiebke schreef:
Ik denk dat er bij mij weinig van de bolling te zien zal zijn met al die vetjes op mijn buik :P ga er denk ik uitzien als een zeekoe als het zover is :D

Ik heb nu ook wat meer vetjes op mijn buik als 5 jaar geleden hoor hihi.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:59

Michelle, wat een emotie in die foto...
Wat ben jij een prachtige vrouw!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:01

Retlaw schreef:
Michelle, wat een emotie in die foto...
Wat ben jij een prachtige vrouw!

Dank je :)

Ik zie nu net pas dat ik hier had gereageerd, terwijl ik hier amper post. Sorry daarvoor.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:20

Wiebke ik heb genoeg vetjes en ook nog eens wat vel over en ik had gewoon een mooie zwangere buik hoor.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 09:58

Hier nog steeds geen tekenen van menstruatie, dit wordt de 8e dag overtijd. Nu is het wel zo dat ik een cyclus heb van 32-36 dagen dus ik zou ook zomaar 'maar' 2 dagen overtijd kunnen zijn.
Gisteren zei de test niet zwanger, maar dat had ik 3,5 jaar geleden ook. Toen was de derde test pas positief, al wist ik toen totaal niet hoeveel dagen ik overtijd was.
Min borsten doen zeer, maar dat hebben ze zo vaak gedaan dat ik besloten heb dat de boobs serieuze leugenaars zijn :P