Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kay27

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:13

Karin en Wendy ik vind het wel prettig om te lezen dat jullie snelheid in het begin ook wat lager lag, ben echt wel beetje jaloers op jullie tempo. :o

Ik ga nu ook gericht 1x per week interval trainen, hopelijk gaat m'n snelheid daar ook al iets van omhoog. 10km/uur zou ik een mooi tempo vinden om comfortabel in te kunnen lopen.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:52

hoihoi, ik lees hier altijd mee, weet niet of ik al eens gereageerd heb maar Kay ik heb gister les 18 van Evy gelopen en loop gemiddeld 8,6 dus jouw snelheid is al echt iets om trots op te zijn hoor!!

Wat voor interval doe je dan precies? heb je ergens een schema wat je loopt?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:51

Ik loop nu interval om sneller te worden (en ook wel voor de afwisseling, want alleen maar duurlopen vind ik soms ook wel wat saai). Ik ben ingestapt op een schema van runnersworld, van 5 naar 10 km. Ik ben ingestapt omdat ik zelf al 7,5 km liep. Bij de interval die ik nu loop wandel je niet tussendoor maar jog je op laag tempo om weer op adem te komen. Bedankt voor het compliment wb de snelheid! :)

Ik ben me aan het oriënteren op een sporthorloge. Ik twijfel tussen de garmin 210 (denk ik) en de sigma rc 14.11. Die laatste is behoorlijk prijsgunstig maar heeft geen gps. Hij zou wel afstand meten, hoe werkt dat dan?

Iemand die me ervaringen kan vertellen?

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:49

Zo tentamens zijn over dus eindelijk weer even tijd om te reageren. :)
Over de snelheid, ik was in het begin ook een stuk langzamer dan dat ik nu ben. En zelfs nu zit ik na 2 maanden trainingsstop niet op mijn oude snelheid. Dus de snelheid komt vanzelf wel. :)
Vandaag 4 kilometer hardgelopen, maar ik moet nog even wennen aan de warmte geloof ik.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:47

wwillemijn, mijn tempo ligt om 9 k/m pu. Of ik nou 3 of 21 km loop, dat maakt niet uit.
Een versnelling kost me al snel veel energie. Maar daar wil ik toch aan gaan werken, 10/11 km pu vind ik wel mooi.
Ga dus ook, net als Kay, 1x in de week interval training doen (moet nog wel iets van een schema vinden).

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:51

@kay, volgens mij werkt dat op een accelerometer. Deze reageert op beweging en is dus eigenlijk een soort stappenteller. Meestal kun je die wat preciezer afstellen op je eigen pasgrootte. Ik denk dat dit niet zo nauwkeurig is als met GPS. Maar vandaar waarschijnlijk ook het prijsverschil.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:58

Mijn moeder en ik zijn ook aan het zoeken naar een sporthorloge met GPS dus als iemand tips heeft voor 1tje die niet al te duur is hoor ik het graag :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:02

Ik ben erg tevreden over m'n Garmin 110. :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:31

Vanavond even een rondje 5 km doen. Heb volgende week zondag een run en het ziet er uit dat het voor alsnog 27 graden wordt.... :oo even nu vast de grens verlengen.. :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:41

Volgende week zondag? Daar zou ik me nog niet druk om maken, zo ver vooruit kunnen ze geen goede verwachting maken hoor. :) Komend weekend wordt het geloof ik wel redelijk mooi met een graad of 21/22.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:55

Horse_xx schreef:
Mijn moeder en ik zijn ook aan het zoeken naar een sporthorloge met GPS dus als iemand tips heeft voor 1tje die niet al te duur is hoor ik het graag :D

Haha, die gouden tip wil ik dan ook graag hebben. Want wat zijn die dingen duur zeg! Maar ik wil er ondertussen eigenlijk toch graag één...

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:16

Wendy schreef:
Horse_xx schreef:

Haha, die gouden tip wil ik dan ook graag hebben. Want wat zijn die dingen duur zeg! Maar ik wil er ondertussen eigenlijk toch graag één...

Ja ontzettend handig! Runkeeper en al die apps werken niet altijd op onze telefoons dus een horloge zou dan toch wel fijn zijn.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:45

Ik ben nu bij week 4 van Start To Run, ging echt lekker vandaag!
Ondanks de hitte liep het allemaal soepeltjes.
Loop nu 4 km in 30 minuten (volgens het schema van Evy)

Dus ik denk dat de 5 km in 30 minuten er binnenkort ook wel in zit :):)

Loop nu 3x per week.
En normaal heb je 3 lessen per week bij Evy.
Ik volg er 2 en ga dan door naar de volgende. Dus het gaat wat sneller.
Ik moet natuurlijk wel de 15 km halen voor september :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:52

Over een sporthorloge, ik heb net de knoop doorgehakt en een runtastic horloge gekocht (net vanmiddag). Hij ligt nu nog aan de lader en ik moet'm nog uitproberen, maar als iemand geïnteresseerd is, wil ik hier wel even neerzetten hoe hij bevalt. Dit is een GPS horloge met band (en soort van navigatie) ... ben zelf ook wel erg benieuwd of het een goede koop is geweest. (ik heb er 135 euro voor betaald).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:04

Hoe bedoel je dat Nancy, je volgt er 2 en gaat dan door naar de volgende?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:15

Ik bedoel dat er in 1 trainingsweek 3 lessen zitten.
Dus voor 3x in de week 1 training.

Maar ik volg dus in 1 trainingsweek 2 lessen en ga dan door naar de volgende trainingsweek.
Maar ik loop wel 3x in de week, dus dan gaat het sneller.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:53

HannahFrouk schreef:
Over een sporthorloge, ik heb net de knoop doorgehakt en een runtastic horloge gekocht (net vanmiddag). Hij ligt nu nog aan de lader en ik moet'm nog uitproberen, maar als iemand geïnteresseerd is, wil ik hier wel even neerzetten hoe hij bevalt. Dit is een GPS horloge met band (en soort van navigatie) ... ben zelf ook wel erg benieuwd of het een goede koop is geweest. (ik heb er 135 euro voor betaald).

Daar ben ik wel benieuwd naar :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:06

_Nancy schreef:
Ik bedoel dat er in 1 trainingsweek 3 lessen zitten.
Dus voor 3x in de week 1 training.

Maar ik volg dus in 1 trainingsweek 2 lessen en ga dan door naar de volgende trainingsweek.
Maar ik loop wel 3x in de week, dus dan gaat het sneller.

Je slaat iedere week dus een les over?
Mag ik vragen waarom je dat doet?

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:23

Vanavond voor het eerst mijn 1e doel behaald; 11 weken na de start van start to run heb ik 5 km in 30 minuten gelopen :-)

met een gemiddelde van 9,98 km per uur.
:-) geeft wel een kick!

Als je al een goede conditie hebt is het een manier om snel door start to run te rennen zelf heb ik gewoon om de dag gelopen en kwam zo de ene week dus op 4x lopen en de andere week op 3x zo zat ik ook in minder als 8 weken op les 30...
Lessen overslaan heb ik bewust niet gedaan en het heeft me goed gedaan.
Laatst bijgewerkt door Britt20099 op 05-06-13 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:25

Super! +:)+

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:31

Britt20099 schreef:
Vanavond voor het eerst mijn 1e doel behaald; 11 weken na de start van start to run heb ik 5 km in 30 minuten gelopen :-)

met een gemiddelde van 9,98 km per uur.
:-) geeft wel een kick!

Als je al een goede conditie hebt is het een manier om snel door start to run te rennen zelf heb ik gewoon om de dag gelopen en kwam zo de ene week dus op 4x lopen en de andere week op 3x zo zat ik ook in minder als 8 weken op les 30...
Lessen overslaan heb ik bewust niet gedaan en het heeft me goed gedaan.

Super gedaan!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 06:49

Britt: super! Mag je zeker trots op zijn!

Nancy: het lijkt me nogal een flink doel om voor september 15 km te lopen. Ik vraag me af of dat zonder blessures haalbaar is, zeker op de manier waarop je nu traint. Je lichaam heeft tijd nodig om te wennen en zich aan te passen aan de hogere belasting.

Ik heb afgelopen maandag 9 km gelopen, had die dag best last van mijn knieën. Denk dat het spieren waren, want de volgende dag was alles gelukkig weg. Nu vanochtend ga ik nog een keer deze afstand lopen, ben benieuwd of ik er nu minder last van heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:40

ik ben ook nog steeds bezig, vriend en ik lopen samen...door omstandigheden hadden we 2,5 niet meer gelopen en zijn we stap terug gegaan..
Zijn nu geloof ik bij les 6(of 7?)van de training met renate wennemars(hoe heet die training toch...)

Merk langzaamaan dat het steeds beter wordt en wij lopen 2x per week.
Echt snel gaat het niet,maarja..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:05

Karin, zoals ik al zei.. Moet wel voor september de 15 km halen.

Kay, hoezo? Ik loop 3x in de week, de rest is rust. Ik ga alleen wat sneller door de lessen.
Het gaat hartstikke goed, ben niet bang voor blessures.
En ik heb jaren atletiek gedaan en heb altijd al gesport, dus veel aanpassen hoeft nou ook weer niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:07

Tja, maar of je die 15 km op deze manier gaat halen... Je vergroot de kans op blessures op deze manier wel. Hardlopen is nu eenmaal een behoorlijk blessuregevoelige sport.