[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:47

wie van jullie weet of er tijdens het stoppen van de pil paniek aanvallen kunnen komen opspelen?

Ik ben een gebruiker van de Diane 35 al vanaf me 13de meen ik ik ben nu 32.. en ben voor een tijdje terug gestopt met de Diane omdat ik zo humeurig was en veel slechte zin had erg moe ook.. en vreetbuien op de kop erbij..
Ik ben dus gestopt en heb me ook prima gevoeld.. tot ik voor een paar weken terug een paniek aanval kreeg..
Tintelend gevoel in me handen erg zweverig in het hoofd zweten en het gevoel te hebben om flauw te vallen..
dit gevoel is steeds vaker en sneller terug gekomen tot vrijdag ik overstuur van de paniek aanval naar me huisarts ben gegaan.. die heeft een hartfilm gemaakt omdat ik dus ook hartkloppingen erbij had..
nerveus gevoel.. en steeds denken dat ik zo omkiep en dood ben..
Ik ben trost dat gevoel naar huis gegaan en heb me zoon van school gehaald..
heb erna laten ophalen door me vriendin omdat het nog steeds zo slecht ging.. daar ging ik steeds meer achteruit en heb me naar het ziekenhuis laten brengen van angst ( is ja logisch ) ik had hartkloppingen angst beevde over me hele lijf en steenkoud..

Me huisarts had wel bloed afgenomen dit was ook in orde.. maar ze vertelde me dan wel zaterdagochtend
dat ik eigenlijk net voor een schok stond wat me hartfilm aanging maar me dit niet wilde zeggen om me niet nog meer ongerust te maken..

Nu was vandaag echt de max.. ik ben opgestaan en heb nadat ik weer een aanval voelde komen mijn medicijnen genomen ( diazepam kalmeringsmiddel ) en ik was echt helemaal ernaast...
toch om afleiding te krijgen de auto in om naar een nieuwe auto te gaan kijken voor me vriend..
onderweg werd het erger en slechter tot ik opeens verkrampte over me hele lichaam!
ik kon niks meer ik had een giga druk op me borst handen tintelen gezicht tintelde en me benen ook..
me handen waren mega verkrampt ik kon me niet meer bewegen en niks giga angst uiteraard
en me dochter brulde even hard mee.. naar het ziekenhuis toe en die wouden mij niet opnemen want ik was zelf de veroorzaker ervan door me paniek.

Ik ben naar huis gegaan heb me vriendin gebeld die toevallig ook de Diane heeft of die 1 strip kon brengen
die gelijk genomen en nu.. alles weg geen paniek meer alsof ik echt op de hormonen aan het afkiken was...

Ik ben radeloos en ga morgen dus weer terug naar de arts
ik wil graag de implanon laten zetten omdat ik wel eens vaker de pil vergeet en ect maar als ik zo een afkikverschijnselen heb op de Diane durf ik al helemaal niks anders meer te nemen -O-

Respect voor diegene die alles heeft gelezen :')

CleovG

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:54

Hoi. Heeft er iemand hier ervaring met de pil en pfeiffer? Het lijkt wel of ik sinds dat ik pfeiffer heb de pil slecht verdraag.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:38

CleovG schreef:
Hoi. Heeft er iemand hier ervaring met de pil en pfeiffer? Het lijkt wel of ik sinds dat ik pfeiffer heb de pil slecht verdraag.

Ik ben begonnen met de pil toen ik al een aantal maanden pfeiffer had/er nog ziek van was. Ik heb hier eigenlijk weinig van gemerkt; weinig extra bijwerkingen en geen gewichtstoename. Ik hou iets meer vocht vast en ben net wat lichtgeraakter etc. dan normaal. Ik weet dus eigenlijk niet hoe ik me voel terwijl ik helemaal gezond ben terwijl ik aan de pil zit, omdat ik al heel wat maanden ziek ben (door die pfeiffer).
Ik weet wel dat af en toe mijn stopweek wat later begint en dat stress bij mij ontzettend veel invloed heeft, doorbraakbloedingen enzo. Veel rust hebben, ook in de hoofd, is denk ik nu extra belangrijk, want die pfeiffer put je al ontzettend uit. Ik ben ook snel misselijk en voor mij werkt het het beste om in de avond de pil te nemen, en daarna nog wat te eten. Dan voel ik me beter dan wanneer ik hem neem net voor ik naar bed ga. Een goede osteopaat kan je overigens ook best veel helpen tijdens het hebben van pfeiffer en daardoor ook met de invloed van de pil. Osteopaten helpen namelijk ook mensen met extreme menstruatiepijnen, zoals ik :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:45

@ onley, wat een verhaal... Heb er geen ervaring mee, maar kan me wel voorstellen dat je lichaam moet wennen, net als dat je lichaam moet wennen aan het toedienen van de hormonen! Wat jij beschrijft is alleen wel extreem!

Ik ben geloof ik eindelijk door de eerste gewenningsfase van mn implanon heen. Hoofdpijn weg, keelpijn weg, 'ongesteldheid' weg... Geen pijn meer op de plek van zetten, blauwe plek bijna weg. Nog wel steeds de verminderde eetlust, maar ach, daar hoor je mij dan weer niet over klagen!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:11

ja ik ga zo naar huisarts terug ik ben er helemaal klaar mee uiteraard
ik ben zo geschrokken ervan ( mijn dochter ook trouwens )

ik heb net weer de vertrouwde Diane gehaald en tot nu toe afkloppen geen paniek..
wel wat onrust uiteraard omdat ik angst heb dat ik er weer 1 komt..

ik wil zo graag over op de implanon..
ik heb van mijn gynacoloog 3 strippen pil gekregen met dezelfde werking als de implanon
en hij zei als ik deze goed kan vedragen dan krijg ik de implanon gezet

maja na die paniek aanvallen dit weekend heb ik die pil niet meer durven pakken en
heb dus weer die diane gepakt. -O-

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:13

Jeetje wat een verhaal! Dat is schrikken zeg!

Het is toch zo dat de Diane een zwaardere pil is? Is het mogelijk om over te stappen naar een lichtere pil? En dan na een paar weken weer een lichtere pil? Misschien dat het dan wat geleidelijker gaat?

Misschien een domme suggestie hoor, maar ik probeer mee te denken. Lijkt me ontzettend beangstigend.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:17

minikatje schreef:
xDon schreef:
Zojuist gebeld met het ziekenhuis voor een afspraak bij de gynaecoloog, 7 augustus wordt mijn koperspiraaltje geplaatst. Ben heel erg benieuwd of mijn menstruatie dan weer terug komt!!

Weet iemand trouwens of deze ook in de menstruatie geplaatst moet worden? De assistente zou me daar even over terugbellen want dit wist ze niet zeker en gezien mijn lichaam echt een zooitje van mijn menstruatie maakt ging ze even navragen of het van belang was als deze in mijn ''zogenaamde'' menstruatie week geplaatst moet worden. 7 augustus is namelijk eigenlijk de laatste dag dat ik de pil moet slikken en dan zou ik die maandag moeten menstrueren dus ben benieuwd wat de arts straks zegt. Hoop namelijk dat ik hem wel de 7e kan plaatsen ivm vakantie collega's.

liever wel in de menstruatie, dan smeert het lekker. (mijn HA is gereformeerd van huis uit en moest zn lachen inhouden toen ik zei "Ach, dan is het vast lekker soppig.". Van stress ga ik hele droge opmerkingen maken)
maar ik had hem 2 dagen na mijn menstruatie laten plaatsen omdat de arts niet beschikbaar was.

zoals ik in mn vorige posts al zei, het is geen een feestje maar je overleeft het wel.
gewoon blijven praten en desnoods even uitleg vragen.

Ik laat het plaatsen op de laatste dag van mijn pil. Ik word niet meer ongesteld dus lekker soppig is het ook niet bij mij :')!
Ja inderdaad mijn moeder gaat mee dus ga lekker met mama over koetjes en kalfjes praten, en er is nog nooit iemand aan dood gegaan dus het zal vast wel goed komen ;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:50

Oef hier gisteren echt doodgeschrokken..
Seks gehad met vriendlief en opeens een bloedbad :wow:
Had tijdens de seks al het idee dat vriendje mijn spiraaltje had geraakt maar hem niet bang willen maken, dus niets gezegd..

Nu is er helemaal niets meer aan de hand, maar wel geschrokken! Iemand met dezelfde ervaringen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:54

Barbabientje schreef:
Oef hier gisteren echt doodgeschrokken..
Seks gehad met vriendlief en opeens een bloedbad :wow:
Had tijdens de seks al het idee dat vriendje mijn spiraaltje had geraakt maar hem niet bang willen maken, dus niets gezegd..

Nu is er helemaal niets meer aan de hand, maar wel geschrokken! Iemand met dezelfde ervaringen?

Zou ook schrikken zeg! Het bloed kwam van jou vandaan neem ik aan? Had je geen pijn of erna ofzo?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:00

Nee was echt mijn bloed, ook echt druppels in de wc..
Nu lijkt bloed natuurlijk al snel heel wat als het verdund wordt met water/ander lichaamssappen :')

Geen pijn gehad, nu alleen beetje gevoelige buik, maar dat kan ook komen van mijn vreetfestijn bij de wok gisteren :=

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:10

Hoi! Ik heb even een vraagje.

Ik slik de pil (weet uit mijn hoofd even niet welke, maar een vrij lichte in ieder geval) en ik houd normaal gesproken altijd een stopweek als de strip op is. Nou ben ik met mijn afgelopen strip meteen begonnen na de strip daarvoor, zonder stopweek dus.
Na een week slikken kreeg ik last van doorbraakbloedingen. Ik ben toen gewoon verder blijven slikken, in de hoop dat dat na een paar dagen wel over zou zijn dan.
Nou, dus niet.. -O-
Mijn strip was afgelopen vrijdag afgelopen en heb dus 2 weken lang last gehad van (soms best heftige) doorbraakbloedingen. Kan het bijna geen doorbraakbloeding meer noemen eigenlijk. Nu ben sinds een paar dagen ook echt ongesteld geworden, met nog heftiger bloedverlies dan de 2 weken daarvoor.
Al met al met ik nu dus zo'n 2,5 week ongesteld en het ziet er nog niet naar uit dat er een einde gaat komen.

Is dit normaal als je de pil doorslikt? Iemand hier ervaringen mee?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:13

zap schreef:
Jeetje wat een verhaal! Dat is schrikken zeg!

Het is toch zo dat de Diane een zwaardere pil is? Is het mogelijk om over te stappen naar een lichtere pil? En dan na een paar weken weer een lichtere pil? Misschien dat het dan wat geleidelijker gaat?

Misschien een domme suggestie hoor, maar ik probeer mee te denken. Lijkt me ontzettend beangstigend.

Ik had een lichtere gekregen van mijn gynacoloog..
maar omdat de bijwerkingen ( dus die paniekaanvallen ) bleven ben ik direkt op de Diane gestapt

ik voel me nog wat beklemd nu maar verder wel alles goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:29

Iemand hier ervaring met overstap pil naar nuvaring? Ik heb al meerdere pillen geprobeerd maar krijg overal last van dus nu raadde de huisarts de nuvaring aan.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:07

Yvank_: ja ik. Helemaal prima. Ik kreeg alleen in de 3e week hoofdpijn bij de nuvaring, vandaar dat ik die nu niet meer heb. Maar de nuvaring is mij prima bevallen hoor. Gewoon doen, het zijn minder hormonen.
Overigens is het erg persoonlijk dus ervaringen van anderen zullen weinig helpen.

_janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:13

hey heyyy..
ik heb een vraagje,
ik ben sinds deze maand aan de pil maar ben begonnen toen ik eigenlijk ongesteld moest worden.
dus eigenlijk heb ik één maand overgeslagen.
nu ben ik vandaag door de pil heen ongesteld geworden, maar moet eigenlijk nog 6 dagen tot mijn stopweek.
wat raden jullie mij aan.. gewoon stoppen en over een week weer beginnen en dan volgende maand maar zes daagjes langer doorslikken zodat ik weer gelijk loop?

en dan nog een vraagje (sorry voor al het gevraag) ik moet dus één volle week stoppen?
is de pil dan gelijk veilig als ik weer begin met slikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:09

Ben je wel ongesteld geworden toen je begon? Want om gelijk veilig te zijn moet je daarop wachten anders is die niet veilig als je begint.

_janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:45

nee, ben met de pil begonnen op de dag dat ik eigenlijk ongesteld moest worden.
zal ik morgen dan maar gewoon mijn stopweek inlassen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:10

Ik zou gewoon je strip afmaken. Je begint net pas met de pil, dan zijn doorbraakbloedingen normaal de eerste drie maanden. Je lichaam moet wennen, ik denk niet dat dat goed kan als je meteen toegeeft aan die doorbraakbloedingen.

Je moet een week pilvrij zijn inderdaad. Als je gewoon je strip afmaakt, slik je de pil van de volgende strip weer op dezelfde dag als de eerste strip. Bijvoorbeeld: begin je je strip op zaterdag, slik je de laatste pil van die strip op vrijdag en begin je de volgende strip weer op zaterdag. Dan heb je 7 pilvrije dagen. Je kan ook de stopweek korter houden als je wil.

Ik dacht dat als je begon op de eerste dag van je menstruatie, je meteen veilig zou zijn. Maar ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen en het veilig doen de eerste week.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:37

Janneke, inderdaad gewoon doorgaan en doen alsof je niet ongesteld bent. Is inderdaad een doorbraakbloeding. Het was handiger geweest gewoon na je menstruatie te beginnen met de pil. Waarom heb je dat niet gedaan?

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:52

Als we het toch over doorbraakbloedingen hebben, iemand nog een antwoord op mijn vraag?
_Eveline schreef:
Hoi! Ik heb even een vraagje.

Ik slik de pil (weet uit mijn hoofd even niet welke, maar een vrij lichte in ieder geval) en ik houd normaal gesproken altijd een stopweek als de strip op is. Nou ben ik met mijn afgelopen strip meteen begonnen na de strip daarvoor, zonder stopweek dus.
Na een week slikken kreeg ik last van doorbraakbloedingen. Ik ben toen gewoon verder blijven slikken, in de hoop dat dat na een paar dagen wel over zou zijn dan.
Nou, dus niet.. -O-
Mijn strip was afgelopen vrijdag afgelopen en heb dus 2 weken lang last gehad van (soms best heftige) doorbraakbloedingen. Kan het bijna geen doorbraakbloeding meer noemen eigenlijk. Nu ben sinds een paar dagen ook echt ongesteld geworden, met nog heftiger bloedverlies dan de 2 weken daarvoor.
Al met al met ik nu dus zo'n 2,5 week ongesteld en het ziet er nog niet naar uit dat er een einde gaat komen.

Is dit normaal als je de pil doorslikt? Iemand hier ervaringen mee?

Ik slik inmiddels al 3,5 jaar de pil en ben niet recentelijk veranderd van merk, dus aan 'gewenning' kan het niet liggen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:02

Ik kan ook niet doorslikken :n Vindt mijn lijf gewoon niet leuk, die wil het liefst twee keer in de maand ongesteld worden in plaats van eens per maand met de pi; en gaat echt in verzet als ik geen stopweek doe.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:09

MeFlower schreef:
Janneke, inderdaad gewoon doorgaan en doen alsof je niet ongesteld bent. Is inderdaad een doorbraakbloeding. Het was handiger geweest gewoon na je menstruatie te beginnen met de pil. Waarom heb je dat niet gedaan?

Dat is niet helemaal waar... Als je meteen veilig wil zijn moet je beginnen op de eerste dag van je menstruatie!

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:57

Ja maar dat is een ander verhaal. Ik heb het niet over veilig maar over die doorbraakbloeding etc.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:57

gewoon volgende week je stopweek houden, je lichaam moet even wennen en dat is niet zo vreemd :)