Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:55

Thanks Amaryllis , ben ook erg trots op mezelf .
Ben zo, n ander mens geworden .

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:44

Ik ben het met Ditano eens Lyzet, met het veranderen van je voedingsstijl (en daarmee je levensstijl) bereik je veel meer dan met diëten, shakes of iets dergelijks. Daar heb je op langere termijn namelijk veel meer aan.

Ik was nog naar de huisarts geweest vorige week, maar die zei inderdaad dat ik toch weer terug moet naar de plastisch chirurg. Nu is de chirurg die mij geopereerd heeft langdurig afwezig, dus ik heb een afspraak bij een nieuwe chirurg. Vind ik niet zo erg. Ik laat ook gelijk naar mijn littekens kijken.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:48

hoi dames,

bijna een jaar geleden heb ik hier wat mee gekletst, maar tijdje weg geweest. Nu ben ik 14 september geopereerd bij de Bergman clinic, en wat valt me dat tegen zeg! Niet de operatie of borsten zelf, maar de pijn. Het is nu dik 3 weken geleden en logeer nog steeds bij mn ouders omdat ik me alleen niet kan redden, kan zelf nog niet autorijden, geen boodschappen doen, etc. Kan me net sinds een paar dagen zelf afdrogen.
Volgens de PC heb ik wel veel pijn maar hij maakt zich geen zorgen. Daarnaast had ik onder mn rechter tepel een grote bloedblaar (zo groot als de tepel zelf), deze is gelukkig bijna helemaal genezen.
Heb alleen bij die borst 2 behoorlijke grote "gaten", ongeveer 1.5 cm bij 2. Hier komt behoorlijk veel vetweefsel uit. Iemand hier ervaring mee?
PC maakt zich geen zorgen, heb gewoon een beetje pech met alles. Maar dat beetje pech begint me lichamelijk maar ook geestelijk behoorlijk op te breken..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:00

Oef dat lijkt me niet goed. Ik ben 3 dagen na jou geopereerd en kon eigenlijk vrij direct alles zelf al. Ik deed alleen niet zoveel omdat je rust nodig hebt. Maar het niet kunnen heb ik geen last van gehad.
Gaten heb ik ook niet?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:03

Komt mij allemaal heel bekend voor(alleen bloedblaar en vetweefsel lekken niet, wel veel vocht), m'n vriend heeft ook lang veel voor me moeten doen.
Heb je zalf oid voor de wonden? Bij mij (al wel mooie ondiepe rustige wond) kwam er door het afwisselend smeren van betadinezalf en nog een andere zalf(weet even niet meer hoe die heet) al heel snel een velletje over de wond. Vanaf dat moment ging rest van herstel ook stuk sneller.
Vanaf moment van starten met smeren duurde het z'n 3weken tot het dicht zat, wond van ong 3*3(driehoekig)
Begon met smeren een week of 5 p.o.
bij mij was chirurg ook niet gealarmeerd door de wonden, was niet heel ongewoon kennelijk.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:31

Maak me niet echt zorgen aangezien de PC zich geen zorgen maakt (sta ook onder wekelijkse controle, inmiddels al 4 keer geweest na de operatie) echter het is zo vervelend, vooral omdat ik weinig tot geen mensen kan vinden die dit ook zo ervaren hebben dus daaruit ook lastig conclusies kan trekken.
Heb geen zalfjes voor de wonden gekregen, wel heeft de chirurg afgelopen maandag wat dood weefsel weg geknipt. Ik lek nu al een week lang een gelijke hoeveelheid vet, en dat is frustrerend. Al heb je maar een beetje het gevoel dat het minder wordt, dat zou al heel fijn zijn. Of dat ik gewoon normaal zoals iedereen wondvocht zou lekken.

Weet dat het ooit wel weer goed komt, maar vraag me nu echt wel eens af wat ik mezelf heb aangedaan..

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:44

Monster_tos, ik herken me wel redelijk in jou verhaal. Bij mij lekte er wel geen vet gelukkig. Alleen erg veel wondvocht en bloed. Maar met 6 weken was wel alles gewoon dicht. Wel was het heel gevoelig en bij de kleinste schuringen van mn bh sprong de bovenste laag van 't litteken weer open. Nu (vandaag precies) een half jaar later zit 't er eigenlijk heel goed uit. Links zie je bijna niks van 't litteken. Rechts is een ander verhaal.. daar heb ik extreem dik en actief littekenweefsel wat voor pijn zorgt. Maar ook dit wordt beter en ondanks de ongemakken die ik heb gehad ben ik wel blij dat ik 't gedaan heb :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 05:59

Goedemorgen ,

@Monster_tos ... Vervelend gevoel als je zo afhankelijk bent :(:)
Ben je in Bilthoven geopereerd ??
Ik heb na de operatie geen pijn gehad , kon meteen de dag er na als zelf douchen .
Auto rijden deed ik in de tweede week geloof ik .
Bij het drie landenpunt heb ik toen wel open plekjes gehad , maar dat schijnt bijna iedereen
te hebben .
Tja ....het heeft helaas z,n tijd nodig ... :(:) sterkte

Ik mag me trouwens maandag om 10.00 uur melden , de operatie is dan ca 11.30 .

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:29

Ik heb ook heel veel pijn gehad. En kon zeker ook de eerste drie weken weinig tot niks.. ook heb ik dat onder gehad, maar niet zo groot. Het is echt een kwestie van rust houden en de wonden laten helen. Elk lichaam reageert daar anders op helaas.. dat spul wat eruit komt had ik de ene dag meer dan de ander. Ik deed er gaasjes op en 2x per dag spoelen en dat heb ik bijna 4 weken vol gehouden als het niet langer was.

Bij mij zijn die plekken nu echt zo goed als genezen. Dus geef het echt wat tijd en probeer je in je hoofd niet re druk te maken. :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:23

Ik heb helemaal geen spul dat eruit komt.
Alleen nu steekt het wat omdat ik maandag onverwachts achter mijn hond moest aanrennen die op de vlucht sloeg voor een luchtballon. Dus toen heeft het een flinke opdonder gehad, waar ik dus helaas wel last van heb.
Verder herken ik me totaal niet in jullie verhalen. Voor mij is het nu precies 3 weken geleden.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:07

Goedemorgen dames,

Wat een verschillen zeg! Ik ben in Heerenveen geopereerd door B. van der Lei.
Heb nu bij beide tepels ook een plekje die open gaan, daar baal ik wel van omdat de ene borst helemaal goed ging, en dat toch wel een beetje mijn moed houder was, maar daar begint nu dus ook wat. Maar probeer inderdaad maar positief te blijven :)

Ditano, ging jij nou voor een buikwand correctie? Heb wat terug gelezen maar de pijnstillers maken me niet echt scherper :P

Doe je wel voorzichtig Cinnepin? Hoor ook genoeg verhalen over wonden die pas na 4 5 weken opengaan, je bent er nog niet ook al voelt het zo goed. (al zou ik nu een moord doen om even lekker buiten met de hond te rennen...)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:45

Ja ik heb wel wat gas terug moeten nemen idd. Vooral dus na maandag omdat het nu zeer doet. Maar toen mijn hond op de vlucht sloeg ( de weg over ) dacht ik niet na. Ik gaf mn andere hond aan mn moeder ( die was erbij ) en rende zonder er bij na te denken achter mijn hond aan. Op dat moment voelde ik geen pijn, niks ( adrenaline ). Maar nu dagen erna wel. Dus ja wel wat gas terug idd.
Al doe ik mn huishouden wel gewoon :j

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:43

Hoe gaat het nu Cinnepin? Hopelijk heeft de pijn niet te veel doorgezet!

Ik heb weer een klein stapje vooruit gemaakt, ik ben de pijnstilling aan het afbouwen en dat gaat best goed :) Vandaag ook even mee geweest boodschappen doen en dat ging ook wel redelijk, fijn om er even uit te zijn. De wonden lijken nog niet echt dicht te gaan, maar merk wel dat er wat gaande is, ze bloeden namelijk weer een beetje, en dat zie ik er maar als goed teken.

Vanaf wanneer konden jullie echt weer sporten? Ben benieuwd wanneer ik weer kan hardlopen en hoe dat dan voelt met 700 gr minder :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:07

De pijn is weer wat minder, af en toe wel ff een flinke steek, maar niet zeer zo erg als dat het was.

Nog steeds heb ik geen last van bloed of wondvocht. Wel van jeuk :+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 06:20

Monster_tos schreef:
Ditano, ging jij nou voor een buikwand correctie? Heb wat terug gelezen maar de pijnstillers maken me niet echt scherper :P

:j Yep ...morgen is het zover *\o/*
Weg met die hangbuik /vel ... :=

Ik ben na 6 weken weer begonnen met sporten ...volop -O-
Heb toen toch weer even een stapje terug moeten doen ...
Maar ik kan je zeggen dat hardlopen met minder boobs een verademing is ..het sporten
Überhaupt .

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:06

Dat geloof ik gelijk!!!!
Bij mij is de nek en schouderpijn gewoon al weg!!!!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:15

Oew spannend zeg!!

Morgen is het voor mij 4 weken geleden, ik zou met 6 ook weer volop mogen sporten, maar zie mezelf dat echt nog niet doen over 2 weken -O-
Misschien ook maar beter, door het langzame herstel word ik ook wel gedwongen om rustig aan te doen.

Paardrijden lijkt me ook wel gek straks! En dan vooral het doorzitten :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:24

@ Monster_tos...Goed naar je lijf luisteren ...te hard van stapel gaan heeft geen zin .
Misschien kan je al wel wat met cardio beginnen na 6 weken ?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:43

Hoe is het met de zenuwen Ditano? Ik wens je heel veel succes morgen!!

Ik moet morgen weer voor controle, benieuwd wat hij nu weer gaat doen, elke keer weer een (nare) verrassing met dingen uitknijpen, wegknippen en gaasjes in gaatjes proppen..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:52

Hier nog totaal rustig en ontspant .
Morgenvroeg nog mijn tas inpakken .
Vriendin die me wegbrengt is er om 9 uur .
Succes bij je controle morgen .

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:49

Heel veel succes vandaag. Het is je gegund, je hebt er hard voor gewerkt.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:51

Heel veel succes vandaag ditano!!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:33

Thanks , ben er helemaal klaar voor .
Nog een half uur dan is een vriendin hier me op te halen .

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:57

Succes Ditano! :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:25

veel succes!!