GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 20:58

Oh heel duidelijk in je gezicht inderdaad!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 21:01

Wat een mooie beelden! Echt toppers allemaal!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 21:25

Wauw wat een goede resutaten zeg.. heel goed te zien bij iedereen!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 21:47

Wat een onmogelijk dilemma heb ik toch, even van mij afschrijven hier hoor..

Mijn half jaar abonnement bij yazen loopt eind deze maand af. Ik ben zo goed als op mijn streefgewicht, dus begeleiding om af te vallen heb ik niet nodig, wil gewoon spuiten bestellen om op een onderhoudsdosis te komen. Gewoon abonnement kost 99 euro per maand maar ze schijnen ook een goedkopere variant te hebben. Hopelijk kan ik dat krijgen, vind het zo zonde van het geld ;(

En dit alles alleen maar omdat mijn huisarts gewoon geen zin heeft zich erin te verdiepen ofzo en maar gewoon blijft zeggen dat ze geen diabetici medicatie voorschrijft aan niet-diabeten.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 21:48

Kleding liegt niet, zeker als je dezelfde kleding draagt :j hele mooie duidelijke voortgang allemaal! Fijn he :j

@Mariska 99 euro per maand + dan nog de prijs voor de spuiten? Nog 1x spuit bestellen en dan stoppen? Of kijken of je bij Wellis een 1mg kan krijgen om daar zelf onderhoudsdosering uit te halen? Geen idee hoor. Trouwens, 0,25 lukte hier ook 8x spuiten dus misschien is dat ook al goedkoper.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 21:52

MerleSimone schreef:
Kleding liegt niet, zeker als je dezelfde kleding draagt :j hele mooie duidelijke voortgang allemaal! Fijn he :j

@Mariska 99 euro per maand + dan nog de prijs voor de spuiten? Nog 1x spuit bestellen en dan stoppen? Of kijken of je bij Wellis een 1mg kan krijgen om daar zelf onderhoudsdosering uit te halen? Geen idee hoor. Trouwens, 0,25 lukte hier ook 8x spuiten dus misschien is dat ook al goedkoper.

Ja dat is zonder de medicatie, de prijs voor de Mounjaro komt er nog bij. Ik kan nu nog even vooruit, laatste keer een 15 mg spuit gehad en ik spuit maar 2,5 dus kan daar een half jaar mee vooruit.. Maarja, daarna zal ik ook een dealer moeten hebben :')

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 21:56

Mariska_28 schreef:
MerleSimone schreef:

Ja dat is zonder de medicatie, de prijs voor de Mounjaro komt er nog bij. Ik kan nu nog even vooruit, laatste keer een 15 mg spuit gehad en ik spuit maar 2,5 dus kan daar een half jaar mee vooruit.. Maarja, daarna zal ik ook een dealer moeten hebben :')

Als je echt wil blijven spuiten wel inderdaad. Maar misschien kun je met heel langzaam afbouwen weer zonder?
En aan de andere kant, is het echt zoveel geld als je weet wat het oplevert? En natuurlijk snap ik dat het veel geld is als het niet zou hoeven/minder kan. Lastig hoor! Ik hoop en denk nog steeds zonder te kunnen, niet van plan zoveel geld te blijven betalen maar ook overtuigd dat het zonder stabiel moet kunnen blijven.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 22:11

@mariska ze zijn die clarity nog aan het uitrollen. Wat ik begreep voordat ze dan zouden doen zou het abonnement 45 euro kosten. Maar dat is veranderd. Je moet dan voldoen aan een bepaald bmi of centimeter buikomvang en dan beslist de arts of je mee kan doen aan dat clarity gebeuren

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 22:12

@mariska: Hoeveel ben je dan per week kwijt als je het omrekent?
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 14-08-25 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 22:14

Ik heb ergens een screens gedeeld geloof ik met de kosten van dat clarity gebeuren

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 22:22

Zonnetje81 schreef:

42 euro per week totaal voor medicatie en begeleiding.
Begeleiding 99 per maand
15 mg spuit 400 euro voor 6 maanden.
Dus medicatie is 67 per maand en begeleiding 99 :(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 22:49

Mariska_28 schreef:
Zonnetje81 schreef:

42 euro per week totaal voor medicatie en begeleiding.
Begeleiding 99 per maand
15 mg spuit 400 euro voor 6 maanden.
Dus medicatie is 67 per maand en begeleiding 99 :(

Maar ik ben via de apotheek meer kwijt. Je krijgt ook dan niet zomaar een grotere pen mee dan je nodig hebt. Dus misschien een geruststellende gedachte?

Misschien sommigen wel maar ook niet iedereen.

En ik betwijfel of die 15 mg goedkoper is via de apotheek. Want bij wellis en yazen spreiden ze de kosten meer. Een 2,5 is duurder maar due 15 minder duur tov. Maar ik ga dat eens uitzoeken.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 22:58

Mooie resultaten hier zeg!
Ik kwam er gisteren op het strand achter dat mijn bikini broekje nu toch wel begint te flubberen, dus maar een paar nieuwe besteld om te passen. Binnenkort ook maar een kastopruiming houden denk ik zo 8-)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 23:12

Dat is altijd een goede reden om te shoppen padoertje!

Ik denk dat als het lange broeken weer gaat worden ik veel broeken niet meer pas, ze zakken nu al enorm af.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 23:15

Wat leuk om die foto's te zien.
Ik heb om te laten te zien wat het met mijn vollemaansgezicht doet ook wat naast elkaar gezet.
Ik had een jaar geleden net zoveel/ lang prednison als nu. En alleen dat maakt het de moeite waard.
Weet alleen niet of ik dat durf te delen hier.
Het was nogal veel hoofd zeg maar.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:04

Wat een mooie resultaten dames, leuk die voor-na foto’s!

Hier staat de teller nu op -12,7 na 12 weken. Deze broek ging niet dicht toen ik hem kocht, zit ook echt 0 rek in, nu valt ie van mn billen af :D

Afbeelding

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:48

Mijn huisarts is inmiddels terug van vakantie en de afspraak (niet GLP gerelateerd) voor mn vriend was afgelopen Dinsdag en ik ging mee. Mijn huisarts was dolenthousiat toen ik vertelde dat ik een afspraak voor volgende week donderdag heb staan bij de praktijkondersteuner ivm GLP. Zelf begon tie erover dat tie wel tegen mensen kan zeggen dat je gewoon minder moet eten etc, maar dat dat nutteloos is omdat mensen dat zelf ook wel kunnen bedenken en dat ze niet voor niets toch teveel eten. Hij ziet echt de grote voordelen van Ozempic en Mounjaro.
Zelf kon tie niks voor me uitschrijven want het was mn vriend zn afspraak en hij zegt er te weinig over te weten. Maar er ontviel me zoveel stress door zijn enthousiasme, dat ik nu wel positiever naar de afspraak met de praktijkondersteuner uit kijk. Meestal denken die namelijk wel gelijk in zaken.

Nu aftellen naar Donderdag
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 15-08-25 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:49

Dat klinkt positief! Wat een mooie resultaten hier.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:26

Wat een prachtige resultaten! Hier kan ik het ook goed merken aan m’n kleren :j Al ben ik met dit hete weer alsnog een opgezet ballonnetje :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 18:12

Mariska_28 schreef:
Wat een onmogelijk dilemma heb ik toch, even van mij afschrijven hier hoor..

Mijn half jaar abonnement bij yazen loopt eind deze maand af. Ik ben zo goed als op mijn streefgewicht, dus begeleiding om af te vallen heb ik niet nodig, wil gewoon spuiten bestellen om op een onderhoudsdosis te komen. Gewoon abonnement kost 99 euro per maand maar ze schijnen ook een goedkopere variant te hebben. Hopelijk kan ik dat krijgen, vind het zo zonde van het geld ;(

En dit alles alleen maar omdat mijn huisarts gewoon geen zin heeft zich erin te verdiepen ofzo en maar gewoon blijft zeggen dat ze geen diabetici medicatie voorschrijft aan niet-diabeten.

Ik ben automatisch bij ze op onderhoud gekomen toen ik op mijn streefgewicht zat. Je betaald dan maar de helft per maand. Begeleiding is nog wel beschikbaar maar niet meer in die vast dingetjes per dag. Ik vind het ergens ook wel zonde van het geld maar heb het er toch graag voor over. Het is voor mij ook wel een stok achter de deur. het heeft al met al nog best een hoop gekost. het programma, de medicatie en niet te vergeten een hele nieuwe garderobe.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 20:32

Deze email kreeg ik via farmeci.com waar ik blijkbaar een keer aangemeld ben. Ik ben benieuwd of dat in Europa dan ook zoveel duurder zal worden.

Afbeelding

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 20:44

opisop_shop schreef:
Deze email kreeg ik via farmeci.com waar ik blijkbaar een keer aangemeld ben. Ik ben benieuwd of dat in Europa dan ook zoveel duurder zal worden.

[ Afbeelding ]

Ik heb de mail ook gekregen. Baal er stevig van. Verdubbeld voor mij in prijs. Ik heb gelukkig een jaarvoorraad in huis en heb gevraagd of ik nogmaals 3 pennen (nog een jaar) mag kopen vóór 1 sep. Maar kan me niet voorstellen dat ze daar akkoord mee gaan.. ach, in een jaar kan veel gebeuren..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 21:35

Hm ik ga maandag maar eens bellen naar mijn apotheek, kijken of die iets weten. Zou wel balen zijn als het nog duurder wordt, kost me nu €46,50 per week en dat vind ik eigenlijk wel duur genoeg :=

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 21:40

Volgens mij zijn het alleen de prijzen in de uk die gelijkgetrokken worden met de eu prijzen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 21:44

Hopelijk geldt het niet voor Ozempic. Al vallen de kosten nu mee nu ik 4 maanden met 1 pen kan doen.