kies_naam schreef:Suliko, ik heb toevallig vorige maand een mountainbike gekocht om te proberen. Ik vind het heel leuk maar ik heb het idee dat het toch wel belastend is voor mijn enkel. Ik was daar ook iets te enthousiast mee begonnen geloof ik. Het is ook niet dat ik heel veel last heb hoor ik ben er nog erg voorzichtig mee omdat het eerste herstel zo lang geduurd heeft en ik al eerder door deze enkel gegaan ben. Ik heb ook nog een beetje angst dat het nog een keer gebeurt. Vorige week wel weer voor het eerst onverhard gelopen, dat vond ik wel echt spannend terwijl ik voorheen enthousiast canicroste.
Ik doe nu ook weer wat oefeningen voor mijn rompstabiliteit want na een jaar of twee niet sporten heb ik wel wat achterstallig onderhoud. Confronterend maar ook fijn om het weer een beetje op pijl te krijgen. Ik merk aan mijn lichaam ook wel dat het weer wat veranderd. Ik hoef niet af te vallen maar wat spieren terugkrijgen vind ik wel fijn.
Sta je veel op de pedalen? Want ik heb sinds kort ook een mtb, maar zit eigenlijk gewoon op het zadel. Mijn kont vindt het nog steeds niet leuk na slechts 4-5km.