Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 22:26

Ik voel me sinds gisteren wel wat beter! Ik hoop dat dit blijft.

Vandaag naar de kapper geweest en ook weer de extensions besproken, ik ga ze waarschijnlijk in december laten plaatsen als dit geen interacties geeft met mijn scans.

Dit kapsel wil ik met de extension bekomen

Afbeelding

Maar wel in een andere kleur, ik denk chocoladebruin

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 00:06

En onze kast is ook bijna geïnstalleerd **\O/** en onze deur is ook geverfd zodat deze ook terug ‘proper’ is!

Ik heb wel weer papierwerk gehad van de ziekenkas… ik heb mogelijks geen recht meer op verhoogd tegemoetkoming dus er komt weer een hoop werk mijn richting uit… ik mag wel langs de sociale assistente om te helpen…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 04:05

Daar zit je niet op te wachten op al die administratieve rompslomp. Jakkes.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:37

Hoe gaat het nu met je Britt?
Voel je je al weer iets beter?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 13:33

Ik voelde me beter maar toen kwam de ikeakast en dan kan ik niet laten om te helpen… en toen kwam ons afspraakje met neef van mijn man en zijn vriendin en we gingen ijskarten! Wat was dat leuk en eigenlijk ging het me goed af! (Al had ik net voor het karten weer diarree gehad en in het restaurant moest ik ook al naar het toilet _-:( (altijd verschrikkelijke timing)

En dan was de dag erna en had ik weer verstopte neus, gevolgd door een bloedneus en hoesten,… dus heb weer te veel gedaan en ben weer even een stukje naar af…

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:23

Je wordt keihard teruggefloten als je maar iets teveel doet, tenminste zo leest het.

Wel lekker dat je van het uitje hebt genoten, alleen zo zonde dat je dat zo bekopen moet.

Dat kapsel is gaaf! Stoer en toch vrouwelijk tegelijk.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 14:32

Inderdaad… je beschrijft het goed! Had ook weer een peesontsteking in mijn pols/duim, daar ben ik wel gevoelig voor maar nu lijkt het toch extra gevoelig dus heb ook een aantal met een brace en voltaren gelopen… gelukkig is dat alweer een beter.

Als je aan iets bezig bent zit je in een soort drive en dan voel je je goed maar eens je uit die drive komt, komt het meneertje met de hamer… neem maar een sloophamer…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:40

Sterkte Britt. Mooi beschreven Marlies.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:00

Heerlijk te horen dat je zo kunt genieten. Het lijkt mij best spannend om te ijskarten.
Wel weer balen dat je er dan niet van kunt nagenieten. Ik hoop zo voor jou dat het een keer beter wordt.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 17:42

Ik tel af naar 19/12, nog 1 maand… dan is de laatste keer dat ik drie producten krijg en ik hoop dat mijn lichaam dan toch iets minder nevenwerking heeft… maar dat is afwachten en het is de minst zware die wegvalt… maar hoop doet leven!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:54

Dat zou toch geweldig zijn als al die bijwerkingen eens ophouden te bestaan.
Ik heb zoveel respect voor jou. Jij bent zo'n powervrouw.
Ik heb mij weleens afgevraagd of ik dat ook zou kunnen als ik in dezelfde situatie als jij zou komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:37

HP je hebt ook de keuze om het niet te doen en dan ga je dood. Als Britt hier niet voor gegaan was dan was ze zeker nooit in remissie gegaan.
Dus ik vind het ook weinig keuze hebben eerlijk gezegd.

Ik zou het ook doen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 19:44

Dan had ik 2 jaar geleden nieuwjaar niet gehaald… daar ben ik echt van overtuigd… dus ondanks de bijwerkingen ben ik wel dankbaar want ik heb ook nog leuke momenten! En de dokters staan er ook versteld van hoe goed de behandeling aanslaat dus ik hoop nog voor lange tijd!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:48

Dat hoop ik ook Britt!!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:53

HorsePassion schreef:
Dat zou toch geweldig zijn als al die bijwerkingen eens ophouden te bestaan.
Ik heb zoveel respect voor jou. Jij bent zo'n powervrouw.
Ik heb mij weleens afgevraagd of ik dat ook zou kunnen als ik in dezelfde situatie als jij zou komen.

Ja dat kun je! Echt geloof mij dat dacht ik ook. En ik vind het súper lief dat mensen ook tegen mij zeggen ze zo'n respect voor je hebben en dapper. Maar de waarheid is dat je geen enkele keuze hebt het alternatief is doodgaan..

Ik hoop voor je britt het na 19/12 wat minder word met je klachten!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:11

Je hebt inderdaad weinig keus maar er zijn ook mensen die zo'n onzeker en zwaar traject niet in gaan.
Je weet dat het niet makkelijk zal zijn en ook geen garantie krijgt dat je beter wordt dus dat zal toch voor iedereen anders zijn.
Maar het is natuurlijk ook maar net in wat voor fase je leven is.
Ik vind het gewoon ontzettend dapper voor iedereen die niet opgeeft. En Britt is echt een leeuwin. Wat een kracht heeft zij en wat een positief mens ben je toch.
Het kan niet anders dat je deze strijd gaat winnen. Je bent al zo goed op weg.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 21:56

Ik moet wel zeggen dat als ik ‘geen goede kans’ had ik ook niet gestart was met een behandeling…

In het traditionele traject had ik denk ik niet gestart, dit was zeer zware chemo… en in dat ziekenhuis hadden ze me eigenlijk al opgegeven…

Mocht het knobbeltje kwaadaardig zijn geweest moest ik ook stoppen met de studie en ik weet niet of ik dan nog een ander behandelplan was ingestapt…

@sansaS het traject waar jij inzit, dat stopt ooit, je kan na dit traject (normaal) je leven (voor zover dat gaat) terug beginnen opnemen…

Ik zit waarschijnlijk voor mijn hele leven vast aan deze behandeling dus ook de bijwerkingen… en de kanker slaapt maar kan elk moment weer wakker worden en dan stopt de studie ook…

Bij mijn eerste behandeling ging ik er vol voor en dat is zwaar maar je hebt een eindpunt en vanaf dan kan het enkel beter worden (daar ga je vanuit als je resultaten ‘goed’ zijn) nu zijn de resultaten goed maar eigenlijk verandert er lichamelijke niks want je bent niet ‘ziek’ van kanker (tenzij het ergens op drukt) je bent ziek van de behandeling

Ik hoop dat je dit niet ziet als een aanval want ik hoop zo dat je geneest en al die oliebol achter je kan laten!

Maar als je helemaal ‘vol’ zit dan is die keuze niet zo evident tussen behandelen of sterven…

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:15

Ja dat is zeker anders ik hoop wel op een dag klaar te zijn..

Kun jij deze studie blijven doen of moeten er ook stop periodes ingepland worden?

En uiteindelijk mag en kan je hoop houden! De ontwikkeling gaat snel wie weet hebben ze over een aantal jaar toch weer wat nieuws.

Collega van mij was opgegeven 15 jaar geleden meegedaan aan experiment en dst sloeg aan! En daarna kwam de immunotherapie in opmars en dat sloeg ook aan.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 22:33

Zolang ik geen uitzaaiingen heb of de tumoren weer beginnen groeien dan blijf ik in de studie, groei of nieuwe uitzaaiingen duiden erop dat de behandeling niet meer werkt dus dan stopt dat ook… wat dan het alternatief is, dat weet ik niet… maar ik weet dus ook niet of ik dan nog behandeling wil… als alleen chemo een optie is dan haak ik toch af denk ik…

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:00

Dat maakt het een stuk duidelijker Britt.
Dan snap ik volkomen dat je deze kans hebt gepakt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:02

Voor mij is ook wel dat er voor nu een einde komt aan het traject.
In de hoop dat het dan iig een lange periode weg blijft of zelfs helemaal. Wat mij heeft doen besluiten dat dit zware traject voor mij dan wel haalbaar is om dan weer rustig op te kunnen krabbelen. En dan zullen er ook wel dingen zijn die nooit meer het zelfde worden maar kan ik wel weer een zo normaal mogelijk leven lijden. Als zoals het nu is de rest van mijn leven zou zijn en dat jaar in jaar uit dan weet ik niet of ik daarvoor zou gaan. Maar als ik iets geleerd heb is dat je grenzen verlegd en dat dingen veranderen. Zo was ik palliatief met nu een kans op kankervrij leven en je weet nooit wat er in de toekomst mogelijk is. Dus zo lang je het zelf aan kunt is het goed om ervoor te gaan. En dat kan voor iedereen anders zijn.

Ik heb een persoonlijke grens en als ik op dat punt zou belanden dan neem ik graag afscheid. Dan is het mooi geweest. Maar misschien hoef ik daar voorlopig niet meer over na te denken en kan ik na het bestralingstraject weer vooruit kijken en een hele nieuwe start maken.

En ik ben vooral heel trots op jou Brit ik vind jou dapper en sterk en ik hoop dat je ooit nagenoeg pijnvrij bent zodat ook jou wat meer kan genieten.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:47

HorsePassion schreef:
Je hebt inderdaad weinig keus maar er zijn ook mensen die zo'n onzeker en zwaar traject niet in gaan.
Je weet dat het niet makkelijk zal zijn en ook geen garantie krijgt dat je beter wordt dus dat zal toch voor iedereen anders zijn.
Ik vind het gewoon ontzettend dapper voor iedereen die niet opgeeft. En Britt is echt een leeuwin. Wat een kracht heeft zij en wat een positief mens ben je toch.

Ik pik deze er even uit.
Geschreven woord is altijd moeilijk te interpreteren dus misschien bedoel je hem niet zo maar kiezen voor geen behandeling is niet opgeven. Het is juist een hele moedige en moeilijke beslissing.
Ik zie op mijn werk regelmatig mensen struggelen met deze keus omdat ze het gevoel hebben op te geven. Soms ervaren ze dit zelf zo, soms voelen ze dit door reacties van familie/mensen om hun heen.
Van te voren is nooit in te schatten hoe een behandeling bij iemand aanslaat, maar ook niet in welke mate iemand bijwerkingen ervaart.
Wat voor de een draaglijk is kan voor de ander ondraaglijk zijn.
Soms begin je aan een behandeling en blijk je enorm veel bijwerkingen te hebben en geen kwaliteit meer van leven. Je kan altijd stoppen uiteraard maar als je lichaam zo'n klap heeft gehad is herstellen daarvan ook weer moeizamer en kom je misschien nooit meer op je oude niveau. Ook dat doet wat met je kwaliteit van leven.
Al met al denk ik dat iedereen moet doen wat goed voelt voor hem/haar. En als je bij jezelf blijft kan je geen foute keuzes maken. Ongeacht wat een ander daar van vindt/zegt.
Niet behandelen is net zo hard "vechten" als wel behandelen. (Ik heb overigens een enorme allergie voor dat woord in de combinatie met kanker :o , er zit soms zo'n nare lading aan).

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:55

Ik vindt het knap hoe je alles draagt Britt. Ik lees mee en als ik dan lees wat je aan bijwerkingen ervaart (persoonlijk vindt ik ze best heftig!) vindt ik het dapper en mooi dat je dit zo draagt en nog mooie momenten beleeft!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:28

Mooi gezegd, Karin.

Het is misschien nog steeds een beetje taboe, maar ik denk er ook zo over. Soms is het zelfs moeilijker om iets niet te doen dan om het wel te doen, zeker als je omgeving er anders over denkt.

Iedereen heeft ook z'n eigen persoonlijke grens. Soms verleg je 'm weleens (of niet :+ ), maar in de basis heb je best een soort kompas en weet je wat je wel en niet wilt. Kwaliteit van leven is ook voor iedereen anders. Wat voor de ene persoon acceptabel is, hoeft dat voor anderen niet zo te zijn.

Wat ook meespeelt is hoe je thuisfront het beleeft. Als je geen partner en/of vrienden hebt en je moet alles dragen, dan kan ik me best voorstellen dat je grens anders ligt dan wanneer je heel veel support krijgt.

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft :knuffel:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:38

Karin_deB schreef:
HorsePassion schreef:

Ik pik deze er even uit.
Geschreven woord is altijd moeilijk te interpreteren dus misschien bedoel je hem niet zo maar kiezen voor geen behandeling is niet opgeven. Het is juist een hele moedige en moeilijke beslissing.
Ik zie op mijn werk regelmatig mensen struggelen met deze keus omdat ze het gevoel hebben op te geven. Soms ervaren ze dit zelf zo, soms voelen ze dit door reacties van familie/mensen om hun heen.
Van te voren is nooit in te schatten hoe een behandeling bij iemand aanslaat, maar ook niet in welke mate iemand bijwerkingen ervaart.
Wat voor de een draaglijk is kan voor de ander ondraaglijk zijn.
Soms begin je aan een behandeling en blijk je enorm veel bijwerkingen te hebben en geen kwaliteit meer van leven. Je kan altijd stoppen uiteraard maar als je lichaam zo'n klap heeft gehad is herstellen daarvan ook weer moeizamer en kom je misschien nooit meer op je oude niveau. Ook dat doet wat met je kwaliteit van leven.
Al met al denk ik dat iedereen moet doen wat goed voelt voor hem/haar. En als je bij jezelf blijft kan je geen foute keuzes maken. Ongeacht wat een ander daar van vindt/zegt.
Niet behandelen is net zo hard "vechten" als wel behandelen. (Ik heb overigens een enorme allergie voor dat woord in de combinatie met kanker :o , er zit soms zo'n nare lading aan).

Jaren geleden huurden wij een wei van een oudere man met longkanker die geen behandelingen wilde. Daar vond iedereen wel wat van.
We zagen hem een keer per jaar en ieder jaar was hij duidelijk minder ziek. Zo bizar. Of hij nog leeft weet ik niet, maar tot zijn eigen verrassing knapte hij zichtbaar voor iedereen op.
Ik heb dat nog nooit mee gemaakt. En elk jaar als we de wei moesten betalen aan hem hadden we samen iets meer pret over al die negativiteit die hem ten deel was gevallen. Wij hebben hem trouwens nooit veroordeeld. Ik vond het ook dapper om die draak van zijn ziekte zo recht in de bek te durven kijken. En ik was ervan overtuigd dat het jaar erop zijn zoon zou komen om het geld te innen. Niet dus..Soms is het leven heel erg mooi en verrast.