Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 21:12

Ach, huisdieren die niet zichzelf zijn is zo sneu en stressvol. Hopelijk kan je morgen gelijk langskomen bij de dierenarts en valt het allemaal mee.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 08:33

Leuk topic! Leuk dat er nog meer paardenliefhebbers hardlopen, en trail lopen! Ik ben zelf in mei dit jaar begonnen met hardlopen, ik vind in de bossen lopen, met wat heuvels en af en toe een sprongetje het mooist.
Ik zag mooie foto's op de vorige pagina van een trailrun, welke trail was dat?
Misschien iets voor mij volgende keer!
Heb me nu ingeschreven samen met mijn moeder van 75jaar voor de N70 trailrun.
Ik doe de 14, en zij de 7 kilometer.
Schijnt ook wel een pittige te zijn, meer mensen die daar gelopen hebben, of gaan lopen?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 13:42

Hoop dat alles goed gaat met de kat, SV

Ik ben vanochtend weer een rondje geweest. Duurloop van 95 minuten. Bijna 14,5 km gelopen.

Benen voelden goed na de trail van zaterdag. :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:49

Welkom @Ieris. De N70 trail is leuk! Wel zwaar inderdaad :j was één van mijn eerste trails en loop ze nog altijd met plezier, dus ik zou zeggen: geniet ervan :)

De trail die wij zaterdag liepen was geen officiële, maar een door @Sherivey gemaakte route bij de Loonse en Drunense duinen. In (waarschijnlijk) november zal de volgende trail gaan plaatsvinden, aansluiten is mogelijk als je kunt en zin hebt.
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 29-08-22 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 13:58

Ik zeg alvast: ik kies de route de volgende keer niet :')
Ik schijn daar niet zo goed in te zijn :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:12

Wow 75 jaar en dan nog 7km trailen? Megarespect.
De n70 is leuk, maar pittig.
Over krap twee weken loop ik in dat gebied 42km.

Volgende keer niet teveel zand hè Sherivey? :+

Ik heb om half 3 een afspraak bij de dierenarts, dus moet haar zo in het reismandje proppen.
Ze heeft vandaag weer nauwelijks gegeten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 14:14

Sterkte straks :(:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:12

Nou, ze heeft een keelontsteking. Ze had koorts en reageerde erg toen hij haar keel voelde.
Dus een prik gehad en we moeten haar 5 tot 7 dagen medicatie geven.
Hij verwachtte dat ze vanavond weer wat wilde eten door die prik.
Dat hoop ik maar dan.
Echt zielig. En we moeten haar zoon in de gaten houden, want het kan besmettelijk zijn. Maar die is zo gek op vreten, dat valt meteen op :')

Ik ga zo even een rondje hardlopen. Even bijkomen. Ik word zelf ook gestresst van met dat dier naar de dierenarts. Ik vind het zo sneu.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:14

Is het ook. Hopelijk knapt ze snel op.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:22

Hopelijk knapt ze snel op, niks leuk als de beestjes wat hebben :(:)

Volgende meeting op de Veluwe? Kroondomeinen zijn dan alleen volgensmij grotendeels afgesloten. Loenen / Terlet kan wel :j Ik heb ook wel wat routes rondom Leersum / Amerongen. Daar zitten wel wat hoogtemeters in.

Morgen nieuwe trailschoenen passen en hopelijk kopen :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:47

Ik hoop dat ze snel weer de oude is SV, inderdaad niet leuk als je dieren iets mankeren :(:)

En welkom Ieris! Inderdaad, respect op je 75e nog lekker meelopen met een trail!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:57

Welkom Ieris!

Sterkte met poek, SV.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 16:16

Beterschap voor de kat, SV. Hoop dat ze snel opknapt.

Net bij de sportmasseur geweest. Even alle onderdelen laten checken.
Peesplaat in mijn bovenbeen stond een stuk minder op spanning dan twee weken geleden.
Verder geen gekke dingen. Klein beetje spanning in mijn rechterkuit, maar dat is heel normaal als het aantal kilometers omhoog gaat.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:07

Fijn dat alles goed is Sherivey!

Kroondomeinen zijn denk ik ergens in december deels afgesloten.
Wat ook leuk is, is Kootwijk!
Leersum is ook prachtig.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:47

Kootwijk heb ik vorig jaar december een heel leuk rondje gelopen, was de 2e date met mijn vriend :D volgens mij had ik de gpx van jou gekregen SV

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:00

Welkom ieris, leuk dat je de N70 gaat doen! Die staat wel als behoorlijk zwaar bekend maar het is een prachtig gebied. Lekker gaan genieten daar!

Hopelijk knapt de kat snel op SV. Goed dat je naar de dierenarts bent geweest in ieder geval. En daarna ff lekker het hoofd leeg lopen :)

Sherivey fijn dat het nu allemaal in orde was bij de sportmasseur. Een ook weer een flink duurloop in de benen!

Volgende meeting op de Veluwe vind ik een goed plan! Ik heb radio Kootwijk nog op mijn lijstje staan maar daar is ook heel veel zand geloof ik :') Amerongen/Leersum is ook prachtig.

Ik heb vanmorgen nog even 5km gedaan en inmiddels zijn wij bij ons vakantie verblijf aangekomen in Noord Limburg. Uiteraard de loopspullen mee voor een paar mooie rondjes hier!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:15

Bij Kootwijk kun je ook wel een route met wat minder zand kiezen, maar er zal wel wat in zitten.

Ja kan wel kloppen gaucho, ik heb daar ook wel een paar leuke gpx routes van.

Geniet van je vakantie Kylan!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 00:09

Dank je Musli, leuk om te horen dat het ook een van jou eerste trail run's was.
Ik heb wel ooit lang geleden de leemkuilcros gedaan, was ook daar in de buurt, zaten flink wat trappen in.
Was wel een leuke uitdaging!

Supervixen, wat sneu voor je kat, beterschap ermee, hopelijk knapt ze snel op door de medicatie, nooit leuk zieke dieren.
Zo 42km +:)+ dat is gewoon een marathon!!! Ook respect voor jou zeg.

Sherivey,de Loonse en Drunense duinen lijken me ook erg pittig, zeker met dit droge weer, al dat mulle zand.
Knap dat jullie daar gerend hebben!

Gaucho, leuk idee een meeting op de Veluwe! Ik kom zelf uit Loenen, en hier zijn inderdaad erg mooie bossen, en leuke heuvels, ik haak graag aan.

Dank je Ninus, Puera, en Kylan!
Waar in Noord Limburg ga je lopen Kylan?
Leuk dat je daar op vakantie bent, ik ga daar morgen ook heen, en dan fiets ik samen met mijn moeder naar de N70 route om het parcours alvast wat te verkennen.

Ja mijn moeder is echt heel sportief, zeker voor haar leeftijd, ondaks 2 hartoperaties en bètablokkers en een nieuwe knie, blijft ze hardlopen, ook al zou ze dat niet meer kunnen volgens de artsen!
Afgelopen vakantie met haar getraint in de zeperduinen in Burg-Haamstede, mega mul zand, komen we eindelijk op de weg, rent ze me er zo uit!

Ik heb ongeveer 10 jaar terug ook geprobeerd om te beginnen met hardlopen, het ging best redelijk, maar echt goed was ik niet, heb destijds samen met mijn moeder de zevenheuvelenloop gedaan, zij in 1uur 15, en ik in 1 uur 24.
Daarna heb ik een zoontje gekregen, en door drukte is helaas het hardlopen verwaterd, nu ben ik het weer aan het oppakken, en heb er weer zin in!
Ik heb hier alleen bij mij in de buurt niemand om mee te trainen, ik loop meestal alleen, soms mijn man mee op de fiets.
Ik zou het leuk vinden om mensen te leren kennen, om eens samen mee te lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 06:23

Je bent welkom hoor als we weer een bokt trail hebben gepland.
In welke regio woon je?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 06:54

Onze Bokt-trails zijn heel gezellig :j

Buiten die trails loop ik meestal alleen. Maar dat vind ik eigenlijk ook wel prima. Echt even tijd voor mezelf.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:38

ieris schreef:
Dank je Musli, leuk om te horen dat het ook een van jou eerste trail run's was.
Ik heb wel ooit lang geleden de leemkuilcros gedaan, was ook daar in de buurt, zaten flink wat trappen in.
Was wel een leuke uitdaging!

Supervixen, wat sneu voor je kat, beterschap ermee, hopelijk knapt ze snel op door de medicatie, nooit leuk zieke dieren.
Zo 42km +:)+ dat is gewoon een marathon!!! Ook respect voor jou zeg.

Sherivey,de Loonse en Drunense duinen lijken me ook erg pittig, zeker met dit droge weer, al dat mulle zand.
Knap dat jullie daar gerend hebben!

Gaucho, leuk idee een meeting op de Veluwe! Ik kom zelf uit Loenen, en hier zijn inderdaad erg mooie bossen, en leuke heuvels, ik haak graag aan.

Dank je Ninus, Puera, en Kylan!
Waar in Noord Limburg ga je lopen Kylan?
Leuk dat je daar op vakantie bent, ik ga daar morgen ook heen, en dan fiets ik samen met mijn moeder naar de N70 route om het parcours alvast wat te verkennen.

Ja mijn moeder is echt heel sportief, zeker voor haar leeftijd, ondaks 2 hartoperaties en bètablokkers en een nieuwe knie, blijft ze hardlopen, ook al zou ze dat niet meer kunnen volgens de artsen!
Afgelopen vakantie met haar getraint in de zeperduinen in Burg-Haamstede, mega mul zand, komen we eindelijk op de weg, rent ze me er zo uit!

Ik heb ongeveer 10 jaar terug ook geprobeerd om te beginnen met hardlopen, het ging best redelijk, maar echt goed was ik niet, heb destijds samen met mijn moeder de zevenheuvelenloop gedaan, zij in 1uur 15, en ik in 1 uur 24.
Daarna heb ik een zoontje gekregen, en door drukte is helaas het hardlopen verwaterd, nu ben ik h :j et weer aan het oppakken, en heb er weer zin in!
Ik heb hier alleen bij mij in de buurt niemand om mee te trainen, ik loop meestal alleen, soms mijn man mee op de fiets.
Ik zou het leuk vinden om mensen te leren kennen, om eens samen mee te lopen.

Ik ben sinds juni in Apeldoorn komen wonen, dus vlakbij. Wat mij betreft gezellig om eens samen te gaan lopen

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:24

Leuk, fijn om te horen dat ik eens aan kan haken! Ik kom vanuit de buurt van Apeldoorn, Loenen, dicht bij de Veluwe.
Ik heb ook een auto, dus tot een uurtje uit de buurt vind ik ook prima.

Gezellig Gaucho! En leuk dat je in Apeldoorn bent komen wonen, bevalt het goed?
Lijkt me leuk om eens kennis te maken!

Ja ik vind het ook niet zo erg om alleen te lopen, dan kan je je eigen tempo goed bepalen, en heerlijk in stilte genieten van de rust in de natuur.
Maar af en toe mis ik gewoon wat gezelschap.

Vandaag de N70 route bekeken, en 7 kilometer gelopen daar, jeemig wat ontzettend pittig zeg, trappen die ik gewoon niet eens hardlopend op kwam, dacht echt waarom heb ik me hier voor ingeschreven,haha!!
Het was eigenlijk ook een foutje, mijn moeder bedoelde een trail later, op 11 september de zevenheuvelentrail, maar ik kwam deze tegen, en dacht dat dit hem was, en heb ons hier voor ingeschreven.
Nou in ieder geval is alles wat hierna komt aan trails makkelijker, dat scheelt weer!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:40

De zevenheuvelentrail is net zo erg hoor qua hoogtemeters, die is in hetzelfde gebied.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:53

Leuk, een hardloop topic! Ik heb ongeveer 2 jaar hardgelopen, tot ik een jaar geleden ben gestopt want ik had er echt geen tijd meer voor. Nu miste ik het weer, en heb ik er ook weer tijd voor dus ik ben weer rustig aan het opbouwen! Heeft er iemand toevallig nog een fijn schema voor opbouwen tot bijv. 5 kilometer?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:13

M_ontana schreef:
Leuk, een hardloop topic! Ik heb ongeveer 2 jaar hardgelopen, tot ik een jaar geleden ben gestopt want ik had er echt geen tijd meer voor. Nu miste ik het weer, en heb ik er ook weer tijd voor dus ik ben weer rustig aan het opbouwen! Heeft er iemand toevallig nog een fijn schema voor opbouwen tot bijv. 5 kilometer?

Als je van helemaal 0 af aan weer moet beginnen zijn de meeste couch 2 5k programma's een goede start. Er zijn verschillende apps te vinden, maar ook run2day heeft een goed begin schema: https://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner

Al deze schema's bouwen je op naar een 30 minuten hardlopen.