Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Daarna komende de volgende groepen in aanmerking:
60-plussers met een medisch indicatie (beginnend met de oudste leeftijdsgroepen):
ernstige aandoeningen aan hart of luchtwegen;
diabetes mellitus;
chronische nierinsufficiëntie;
een afweerstoornis of mensen behandeld met immuunsuppressiva leidend tot verminderde weerstand tegen luchtweginfecties;
Oscar schreef:Als ze heel veel overgewicht hebben dan zijn ze denk ik al vrij snel aan de beurt? Volgens mij wordt die groep al heel snel ingedeeld.
Dezelfde strategie aanhouden als bij de griepprik klinkt eigenlijk wel logisch. Volgens mij mis je dan wel een flink aantal mensen als je uitgaat van wat er in de quote staat?
Oscar schreef:Dat denk ik ook
't Is alleen een beetje vaag wie nu waar precies onder valt. Een vriendin van mij heeft kanker gehad en zij heeft al een tijdje haar behandelingen achter de rug, maar zij vroeg zich ook af hoe lang je in die groep blijft vallen. Als je actief behandeld wordt? Of na een jaar? Of na 5 jaar? Of?
Nou ja, ik zou denken dat er wel ergens een lijstje is met wie/wat/waar, maar kon het niet vinden.
Oscar schreef:Als ze heel veel overgewicht hebben dan zijn ze denk ik al vrij snel aan de beurt? Volgens mij wordt die groep al heel snel ingedeeld.
Dezelfde strategie aanhouden als bij de griepprik klinkt eigenlijk wel logisch. Volgens mij mis je dan wel een flink aantal mensen als je uitgaat van wat er in de quote staat?
Sizzle schreef:Echt, krijgt iedereen die? Ik zal nog eens vragen dan, mijn vader is hartstikke bang voor ziektes en een hypochonder dus als hij een uitnodiging krijgt gaat hij die waarschijnlijk niet overslaan.
Sizzle schreef:Nee, nog niet, wordt 69.
Mijn ouders zijn nogal van de oude stempel ondanks hun leeftijd. Mijn moeder moet de tandarts en huisarts afspraken voor hem regelen