Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:30

Jopie was een hometrainer toch?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:33

Ik merk dat ik ook weer meer moeite heb om snoep te laten staan na de feestdagen. Probeer maar overdag goede maaltijden eten, zodat ik hopelijk makkelijker het lekkers laat staan.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 13:45

Sandra, klopt! Jopie is door iemand uit dit topic waarvan ik niet meer weet wie vernoemd naar Joop Zoetemelk _O-

Gaucho, dat! Het is zo moeilijk om na de feestdagen weer een beetje normaal te gaan eten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:19

gaucho schreef:
Ik merk dat ik ook weer meer moeite heb om snoep te laten staan na de feestdagen. Probeer maar overdag goede maaltijden eten, zodat ik hopelijk makkelijker het lekkers laat staan.

Hierboven ik ook last van! Gewoon die gewoonte van lekkere ongezonde dingen eten...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:35

Ik heb dat ook wel wat, zet dan heel bewust een datum vast. Mijn grootste struikelblok blijven de weekenden.. Nu toch echt eens even goed doorzetten.. 8 weken zou genoeg moeten zijn :\

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:21

Ik heb volgende week een proefbox Hellofresh, de week erna ga ik eens proberen of ik nog wat meer stappen kan zetten met meal preppen / batch cooking. Kijken of ik op die manier kan zorgen dat ik met weinig moeite gewoon goede maaltijden eet, dan heb ik sowieso minder de neiging om te snoepen.

En ik heb voor mezelf echt weer gemerkt dat als ik veel sport / beweeg op een dag ik ook gewoon iets meer moet eten, anders verga ik 's avonds van de trek en ga ik snoepen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:20

gaucho schreef:
Ik heb volgende week een proefbox Hellofresh, de week erna ga ik eens proberen of ik nog wat meer stappen kan zetten met meal preppen / batch cooking. Kijken of ik op die manier kan zorgen dat ik met weinig moeite gewoon goede maaltijden eet, dan heb ik sowieso minder de neiging om te snoepen.

En ik heb voor mezelf echt weer gemerkt dat als ik veel sport / beweeg op een dag ik ook gewoon iets meer moet eten, anders verga ik 's avonds van de trek en ga ik snoepen.

Dat moet je idd gewoon doen hoor: meer eten als je actief bent geweest. De motor moet toch branden....Bij mij zijn de avonden het ergst: dan kom ik ‘s avonds thuis van stal en dan heb ik echt trek...zeker als ik dan nog even tv kijk heb ik de neiging om de voorraadkast in te duiken. Ik probeer t nu bij 1 tussendoortje te houden en dan een iets gezondere variant: dus heb ik zin in zout dan neem ik een beschuitje pindakaas oid. Ik heb gelukkig niet zoveel moeite met elke dag koken en mag ook niet klagen want vriendlief kookt meestal, maar hoor hele goede dingen over hello fresh lijkt me ideaal als je niet veel inspiratie hebt....weet je dan ook ongeveer hoeveel calorieën een maaltijd bevat?
SandravdB schreef:
Ik heb fibromyalgie waardoor mijn spieren erg verkrampen, slecht kraakbeen in mijn knie, vergroeiing in mijn rug en kapotte tussenwervel. Nu vooral rechterschouder die erg verkrampt en ik rijdt mijn paard klassiek dus vind niet dat als ik niet in staat ben haar voor los te laten dat ik er dan op moet klimmen.

Vanmorgen half uur buiten gewandeld maar merk dat ik met koude en vocht dus meer last heb

Roosch chocola struikel ik ook altijd over, ik denk dat ik bij kwartier crosstrainer laat vandaag.

Herkenbaar Sandra, ook ik heb sinds het koude weer bijna constant last en pijn..ik brak 4 jaar terug 9 ribben aan de linkerkant, met vochtig en koud weer speelt dat op. Je zult mij dan ook nooit meer in de sportschool aan gewichten zien trekken oid...paardrijden gaat gelukkig nog wel, gelukkig is mijn paard heel fijn aan de voorkant en ook prima te rijden met een losse teugel als ik pijn heb...gezien de klachten die je hebt is bewegen een hele opgave...knap dat je het doet en goed kijkt wat je aankan per dag...

M’n weekdoel staat op een halve kilo per week overigens en als ik dichter bij het einddoel kom 300 gram per week....voor mij is het op gewicht blijven en stabiliseren het moeilijkst....en die schoenen...echt jammer, ik heb me iig ingeschreven voor een mail dat mochten ze weer op voorraad komen ik het hoor, maar ja...heb dr een hard hoofd in....is wel goed voor de portemonnee :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:26

Halve kilo per week is een mooi doel :j

Hellofresh maaltijden verschillen best in kcal, van 500 tot 1000. Vond voor mijn proefweek niet heel veel opties met vlees / vis met wat minder kcal, dus ik heb veel vega maaltijden besteld. In het nieuwe menu zag ik wel veel opties met minder kcal.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:54

Klopt, sommige zitten hoog in kcal. Je hebt ook balans gerechten (heet dat nog zo?) die hebben minder kcal.
Veel HF dingen hebben brood, kaas of room als extra ingredienten, waardoor het op kan lopen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:06

Klopt, ik heb voor komende week een combi van vega + balans gerechten.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:44

Voor de mensen die de boxen gebruiken, kun je ook dieetwensen aangeven?
Ik heb coeliakie en moet dus strikt glutenvrij eten, maar zo’n box lijkt me voor 2/3x per week best handig.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:45

Je kunt zelf de maaltijden uitkiezen vooraf. Geen idee of dat past met jouw dieet, maar volgens mij kan het prima glutenvrij. :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:05

Wat Roosch zegt inderdaad :). Je ziet bij de recepten ook de ingrediënten en allergie info.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:54

Ik ben in mijn eentje. Dus ik kook gewoon maar 1 dag en dan meteen voor de hele week.
Heb ik opeens zin in wat anders, dan moet ik wel koken.
Zo had ik vandaag makkelijk kunnen doen en eten uit de vriezer kunnen halen. Maar ik had opeens heel veel zin in roerei. Dus heb ik lekker roerei met kaas en ham en zoete paprika en komkommer( beide los erbij).

En goed nieuws... er was vanochtend na 3 weken stilstaan eindelijk weer 100gram af. Is niet veel, maar gaat weer de betere kant op *\%/*

En ik zit weer goed in miin dieet, vanmiddag was er vla op het werk en ik had helemaal geen zin *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:06

Goed bezig!!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:23

Wat supergoed arabella....knap dat je hebt volgehouden als je 3 weken hebt stilgestaan...ik zou dan al de handdoek in de ring hebben gegooid...ik heb t geduld van een doperwt... :')

Wij kijken per dag waar we zin in hebben en doen dus elke dag boodschappen voor t avondeten...in de vriezer zit vooral brood en papegaaienvoer... :D Ik zit nu trouwens Jamie Oliver’s americain food trip te kijken...jeetje, ik krijg echt mega zin in eten... :9

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:54

Goed hoor, ook dat je de vlaai hebt weerstaan. :j ik ben vast de enige Limburgse van oorsprong die geen vlaai lust. :') dus die kan ik wel weerstaan.

Oei, elke dag boodschappen doen? Ik zou gek worden. Zeker in coronatijd niet mijn hobby.

Vroeger stippelde ik het helemaal uit elke week, laatste tijd weer wat minder. Maar toevallig net vandaag een globaal lijstje gemaakt met de planning. Dankzij de komst van 3 hellofreshboxen deze maand kan ik eigenlijk ruim een maand eten door slim alles in te vriezen. Globaal een lijstje gemaakt met wat ik wil maken en wanneer zodat ik wat houvast heb. Zelfs als ik onverwacht eters krijg kan ik makkelijk vooruit zo. :D (in de Hellofreshbox van deze periodes zit ipv voor 1 persoon er voor 2 personen eten in, kostenloze upgrade. Nu loont het sowieso om voor 2 personen te bestellen en in te vriezen/meerdere dagen te koken qua prijs, maar heb hem nu wel op 1persoonsbox staan).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 07:07

Voor mij is vooruit plannen ook redelijk essentieel, zowel qua goed eten als tijd besparen. Met een (meer dan) fulltime baan, een paard en teveel hobbies heb ik eigenlijk altijd te weinig tijd, en als ik dan ook nog snel boodschappen moet doen voor het eten wordt het iets makkelijks, wat meestal minder gezond en duurder is. Planning voor volgende week staat ook al grotendeels op papier :') #controlfreak
Afbeelding
Maar is komende week ook makkelijk met Hello Fresh.

Vanochtend wekelijkse weegmoment en 1.4 kilo kwijt *\o/* weer netjes onder mijn streefgewicht.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:14

Gaucho, waar haal je zo'n planner vandaan :D?

Lekker bezig Arabella *\o/* !
Hier sinds afgelopen maandag ook weer 200 gram eraf. Het is iets :') .

Vandaag (als het droog is) weer buiten klimmen. Thermoshirt is binnen en warme sokken, dus ik ben er klaar voor!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:26

@Es_ther, deze komt van Bol :D

Klimmen klinkt erg leuk, waar doe je dat? Ik heb het op vakantie wel vaker gedaan. Geen tijd denk ik om het structureel te gaan doen, maar lijkt me wel heel leuk om weer eens te doen :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:29

Normaal in Arnhem! Daar zit zowel een klim- als boulderhal. Maar door Corona mag je alleen buiten klimmen, dus gaan we naar Utrecht. Die hebben een grote buitenmuur, dus daar kunnen we nog heen *\o/* .

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:01

Ik plan weinig wat ik eet, koop vooral voordelig in dus let op aanbiedingen vooral met vlees, eten meestal gewoon aardappels vlees em groente en vriezer ligt momenteel vol dus is gewoon kiezen en uit leggen per dag

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:00

Goed bezig met eten plannen Gaucho! Mooie planning ook, lekker afwisselend.
Spannend lijkt me dat Esther, klimmen. Veel plezier!

Hier gaat het goed met afvallen, yessss. De dalende lijn is weer ingezet :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:42

Hier over 2 weken weer een hf box.
Doe het af en toe.

Lekker bezig arabella!

Mooie planner gaucho
Ik zet het in mijn telefoon notities en heb een boodschappen lijst app

Klimmen is gaaf!

Ik heb mijn weightwatchers app onder het stof vandaan getrokken. Kijken of we weer wat structuur en gezondere keuzes (vooral minder koolhydraten en vettige dingen) kunnen maken.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:00

Ooohh vlaai! Ik zag al bakjes met vanille vla op kantoor staan.... :Y) Maar Limburgse vla(ai)....mmmm, knap dat je dat weerstaan heb, ik vind vooral rijstevla super lekker....

Ik heb vanmorgen even de check gedaan op de weegschaal en die gaf nu wel een paar ons meer aan dan gister maar dan toch een kilo afgevallen in 1 week....en volgens t meetlint raak ik ook in omvang cm’s kwijt...ik ga komende week een afspraak bij een bruidsmodezaak proberen te maken... *\%/*

Esther en gaucho: goed bezig allebei, knap zeg!!!