Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:41

Ja, eenmaal bezig lijkt ineens alles te kunnen, eenmaal thuis rustig zitten en de batterij is leeg.
Eerst weer minimaal 2 uur slapen, 's nachts ook nog eens 9 a 10. Heel herkenbaar :j

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 06:45

SusanH nee ik slik nog geen magnesium ga dat wel doen want deze nachten gaan mij nu echt opbreken. Vannacht weer maar 15 min diepe slaap gehad volgens mijn Apple Watch. Net wakker hartslag van 120 zakt wel snel naar de 85 maar als nog een mega opgejaagd gevoel. En lig nu te draaien en te doen omdat ik niet meer in slaap kom :’)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:55

Het heeft mij heel erg geholpen dus goed om magnesium te gaan slikken idd.

Ik heb gisteren gewandeld. Normaal wandelde ik zo 1,5 a 2 uur flink tempo. Nu was het tempo een tandje lager en had ik na 45 min de pijp aardig leeg. Maar wel lekker dat het weer kan. Rustig opbouwen maar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:27

Poeh, ik ben blij dat ik in ieder geval goed slaap zeg. Ik slaap bijna iedere dag ook nog overdag, maar dan slaap ik in de nacht gelukkig echt niet minder :+

Susanh, wat fijn dat jij kan opbouwen zo. Dat wil ik ook weer. Ik liep voorheen 2 of 3x per week 10 á 12 km, nu loop ik 2x per dag een kwartier... -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:34

Dat niet goede slapen breekt je op. Ik voelde me ook continu heel onrustig en opgejaagd, maar daarnaast wel moe. Heel raar gevoel. Magnesium icm passiflora hielp daar bij. De passiflora wil ik nu mee stoppen, de magnesium ga ik nog even door slikken.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:12

SusanH schreef:
Dat niet goede slapen breekt je op. Ik voelde me ook continu heel onrustig en opgejaagd, maar daarnaast wel moe. Heel raar gevoel. Magnesium icm passiflora hielp daar bij. De passiflora wil ik nu mee stoppen, de magnesium ga ik nog even door slikken.

Ik ga morgen even kijken bij de Kruidvat.

Hier vanmiddag van 11-14 op het werk geweest voor een opname gesprek van een nieuwe bewoner. Halverwege het gesprek stortte ik helemaal in, en lig nu versleten op de bank longen doen ook zeer. Valt allemaal toch vies tegen. Erg benieuwd naar de fysio morgen

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:19

Bij een saturatie onder de 90 moet je voor zover ik weet toch echt aan het zuurstof?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:33

Kimbers schreef:
Bij een saturatie onder de 90 moet je voor zover ik weet toch echt aan het zuurstof?

Ik kreeg met een saturatie van 89 geen zuurstof en mocht na onderzoek bij de huisarts weer naar huis. Wel met strenge regels.
De dag erna was deze iets hoger 91 en ook toen weer gewoon naar huis.
Dit was overigens niet met corona maar na een spontane astma aanval (nooit eerder gehad).

Later zei de ha wel dat je normaal er mee werd opgenomen in het ziekenhuis. Maar blijkbaar omdat ik die dag jarig was en de dag oud en nieuw liet hij me naar huis gaan.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:25

Mijn oma is gisteren overleden.

Ik merk dat ik het nog wel lastig vind om te bepalen wat ik wel en niet kan. Ik ben wel 24 uur klachtenvrij geweest maar voel toch nog een lichte verkoudheid die ook al weg is geweest en niet echt te vergelijken valt met de Corona, maar je wordt wel voorzichtig door alle verschillende adviezen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:34

Gecondoleerd Ketly

En om te bepalen wat je wel en niet kan. Gewoon rustig beginnen en kijken hoe dat gaat. Wordt je niet moe of benauwd, dan kun je rustig aan wat meer gaan doen. Maar niet gelijk alles gaan doen, want dan kun je een terugval krijgen en gaat het langer duren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:35

Heel veel sterkte, Ketly :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:39

Ketly sterkte.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:41

Bedankt!

Wat ik mij vooral afvraag, ben ik niet meer besmettelijk? Als ik alles op internet lees kan ik eigenlijk niet meer besmettelijk zijn maar omdat ik wel weer licht verkouden ben merk ik dat ik het toch spannend vindt.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:58

Gecondoleerd Kelty :knuffel:

Hier vanmorgen een afspraak gehad bij de fysio.
Mega aardige en fijne man. Ik moet echt goed naar mijn lichaam luisteren, en niet zo mega eigenwijs zijn. Volgende week een loop en kracht test met daarbij ook metingen van mijn bloeddruk saturatie etc. En dan een plan maken. Maar kon volgens hem echt nog wel weken duren voordat we op mijn oude niveau zijn. Ook betreft werk en de rest.
Heb net ook magnesium gehaald dus ga dat is proberen. Want vannacht weer wakker gelegen van 4 tot 6.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:27

Ketly, gecondoleerd. Heel verdrietig.

Ik ga morgen ook de huisarts om een verwijzing naar de fysio vragen. Ik denk niet dat het zelf lukt op te bouwen. Ging gisteren een rondje van 35 minuten met de hond wandelen en ik was buiten adem en duizelig toen ik terug kwam. Niet normaal. En dan te bedenken dat ik voorheen wandelingen van 3 uur maakte.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:45

kiki1976 schreef:
Kimbers schreef:

Ik kreeg met een saturatie van 89 geen zuurstof en mocht na onderzoek bij de huisarts weer naar huis. Wel met strenge regels.
De dag erna was deze iets hoger 91 en ook toen weer gewoon naar huis.
Dit was overigens niet met corona maar na een spontane astma aanval (nooit eerder gehad).

Later zei de ha wel dat je normaal er mee werd opgenomen in het ziekenhuis. Maar blijkbaar omdat ik die dag jarig was en de dag oud en nieuw liet hij me naar huis gaan.

Poeh, met 89 ben je goed benauwd hoor :(:)
Was het voor jouw gevoel wel ok om gewoon thuis te blijven?

Gecondoleerd kelly.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:59

Gecondoleerd Kelty, sterkte

Kimbers had het gevoel dat er iemand bovenop mijn borst zat en alsof ik griep kreeg.
Ik ben nog al eigenwijs O:) en had dr niets mee gedaan, maar mijn man vertrouwde het niet en belde de dokter. huisarts was eerst bang voor een longembolie, maar ik reageerde wel op 6 puffen ventolin en mocht gewoon naar huis.
Ik was stiekem blij dat ik niet naar het ziekenhuis hoefde, zo niet mijn ding (had een paar jaar ervoor al 11 dagen gelegen wat me niet beviel haha).

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:38

Goof en Fenneee
Ik moet van de fysio mijn activiteiten bijhoudende daar een score van 0-10 aangeven qua vermoeidheid/kortademigheid. En ik moet zorgen niet boven de 4-5 uit te komen. Als dat lukt, kun je vanaf daar gaan opbouwen.
Als je iedere keer over de grens gaat, dan val je steeds terug en kun je niet opbouwen.
Dus probeer eerst 10 min te wandelen ipv 30. Je lichaam kan gewoon nu niet meer.
Het is best frustrerend, maar liever een paar stappen terug en langzaam opbouwen, dan helemaal niet kunnen opbouwen.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:49

Esther_ schreef:
Goof en Fenneee
Ik moet van de fysio mijn activiteiten bijhoudende daar een score van 0-10 aangeven qua vermoeidheid/kortademigheid. En ik moet zorgen niet boven de 4-5 uit te komen. Als dat lukt, kun je vanaf daar gaan opbouwen.
Als je iedere keer over de grens gaat, dan val je steeds terug en kun je niet opbouwen.
Dus probeer eerst 10 min te wandelen ipv 30. Je lichaam kan gewoon nu niet meer.
Het is best frustrerend, maar liever een paar stappen terug en langzaam opbouwen, dan helemaal niet kunnen opbouwen.

Dit moet ik ook nu ook gaan bijhouden. Hij had er een mooie formule voor
Tijd x intensiteit = belasting
Zat gister op een score van 30.5 wat dus te veel is. En moet nu dus bijv naar een score van 20 of misschien wel lager om te kijken of het dan wel goed gaat

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:50

Wel duidelijk zo'n schema. Ik heb met paardrijden al wel even op 8 of 9 gezeten denk ik := . Maar goed, daar zit ik nu niet meer op. Ik red het prima als ik mijn tempo maar wat lager leg. En bewust even pauzeren tussendoor.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:16

Ketly, gecondoleerd Y;(

Esther en Fenneee wat fijn dat jullie zo'n opbouw schema hebben van de fysio. Ik hoop dat ik zelf kan opbouwen..

En aan de rest dankjewel voor de beterschap wensen. Inmiddels weer boven water.. nog wel flink verkouden en heel moe als ik iets gedaan heb en daarbij een flinke hoest bui. Herkennen meer gokkers dit? Die hoestbuien?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:19

Kan iemand me wat verduidelijken die al bekend is met corona?

Mijn man sinds zaterdag positief getest.
Nu 7 dagen later nog steeds koorts, en ik schrok vd huisarts vanmiddag. Die gaf aan dat die koorts snel weg moet omdat het lichaam anders ook overactief kan worden met opruimen in het lichaam. Dit geeft zware complicaties.

Maar ik lees van veel mensen dat ze langdurig koorts hebben, hoe zit dat dan. Ik neem aan dat niet alle bokkers in zkh terecht zijn gekomen?
Is een week dan echt " te lang"?
En is 38.3 ook veels te hoog?
Ik dacht dat het dan verhoging is?
Man is wel diabetes types 2 dus wel risico groep.

Saturatie schommelt rond 93 tot 95.

Ook beetje onduidelijk.
Huisarts wilde nu verder nog geen acties ondernemen maar ik ben wel ongerust.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:40

Snap ik dat je je ongerust maakt. Hoe zijn z'n bloedsuikerwaardes? Als je nu ongerust maakt kun je ook altijd de huisartsenpost bellen. Beterschap en sterkte.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:42

Ik weet niet hoe het bij volwassenen is, maar mn kind heeft eens een dag of 10 koorts gehad (39-40), ze waren nog niet zo snel onder de indruk daar.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:45

SusanH schreef:
Snap ik dat je je ongerust maakt. Hoe zijn z'n bloedsuikerwaardes? Als je nu ongerust maakt kun je ook altijd de huisartsenpost bellen. Beterschap en sterkte.

Einde middag eigen huisarts gesproken. Bloedsuiker weet ik niet, dit zou vrijdag getest worden