4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:20

Little_Birdy, mooi! Bedenk wel dat je alleen al meer verbrandt dan je BMR als je met je ogen knippert. Daar heb je niet veel voor nodig. Er staat geloof ik een link in de OP waar je kan uitrekenen wat een goed kcaldoel voor jou zal zijn. Als ik jou was, zou ik die ook even invullen. Dus niet alleen je BMR, maar dat heet geloof ik +PAL oid.

Lisanne, ik krijg morgen uitleg. Dus ik zal waarschijnlijk zaterdag starten. Mijn vader wilde morgen al helemaal pizza gaan eten om mijn lekker eet periode af te sluiten hahaha.
Wat is een barra?

Imay, ik krijg zeker heel veel last hahaha. Maar dat heb ik de afgelopen tijd sowieso, dus gek genoeg is het niet eens heel veel meer. Ik ben alleen wel verschrikkelijk opgeblazen. Net zwanger :+

Vandaag dus weer een lekker eetdagje gehad. Ik ben echt heel benieuwd wat ik allemaal nog mag eten straks. Van 538 trouwens nog niks gehoord, dus ik heb niet echt hoop meer :') Gelukkig geniet ik nog steeds genoeg van het leven, dus het was een leuk extraatje geweest, maar geen must.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:55

@Little_birdy: Haha, dit was inderdaad een prima lijstje. Die van de dag daarvoor was dat een stuk minder helaas.
Flink pech met de paarden dus, balen zeg. Hopelijk knappen ze snel op.
Hoe was de uitslag van je test?

@Kimmy: bedankt voor je waarschuwing en uitleg. Blijf het lastig vinden om te bepalen wanneer ik nou een negatieve inname heb zonder ongezond bezig te zijn. Kwalificeer weinig of normale lichaamsbeweging maar eens echt bijvoorbeeld, vind ik moeilijk.
Ik ben benieuwd wat het dieet voor jou gaat betekenen! 538 Oranjedag was wel heel leuk geweest, vrees alleen dat de aanmeldingen enorm zijn. En positief gedacht: het was niet goed voor je dieet geweest denk ik :D

@Lis_Ol: dat zou onbewust zomaar kunnen ja, haha. Zit je ook altijd op de camping? Spierpijn viel me mee, wel wat zware benen maar het was goed te doen. Wat is een barra inderdaad? Lekker lijstje verder! Doe je ook mee aan de online proeven of dat niet?

@Mara: ik ben in het weekend veel bezig en onderweg, denk ik niet zo aan eten. Doordeweeks zit ik 2 meter vanaf de keuken en denk aan wat ik daar allemaal op kan eten, heel erg.
Dat bulken is een vak op zich zeg, haha. Bekijk je helemaal zelf hoe je het doet?

@Imay: ja, het is echt de afleiding in het weekend en de nabijheid van eten doordeweeks. Vaak heb ik niet eens echt trek. Als ik lees hoe jij met je trainingen bezig bent, realiseer ik me echt dat ik maar wat doe, wel interessant zeg.
Wat een calorieën in 1 maaltijd bij HelloFresh zeg, had ik daar bij niet gedacht.

Na m’n mooie dinsdag een minder goede woensdag. Had een spannende vergadering en daardoor wat stress eten achter de kiezen. Gelukkig ook goed verbrand, dus de schade is beperkt.
Na die vergadering wilde slapen niet zo lukken, dus was bang voor enorme cravings vandaag. Is me gelukkig echt enorm mee gevallen! Vanmorgen ook voor het eerst weer durven hardlopen, rustig aan gedaan en gelukkig helemaal geen last van m’n knie gehad. Kan ik ook weer oppakken dus :)

Vandaag:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
T: 2 crackers met geitenkaas, appel, negerzoen
M: Roti met zilvervliesrijst, mandarijntje
T: snack a jack kaas, 2 negerzoenen
A: 2 rijstwafels met cottage cheese eh kipfilet, stukje roggebrood met appelstroop en kaas en 1 plakje ontbijtkoek zero
T: sinaasappel, mini stroopwafel, speculaas en een pakje crackertjes
Totaal: 2150
B: Half uurtje wandelen en bezig geweest bij de paarden, 4 km hard gelopen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:00

Kimmie25501 schreef:
Little_Birdy, mooi! Bedenk wel dat je alleen al meer verbrandt dan je BMR als je met je ogen knippert. Daar heb je niet veel voor nodig. Er staat geloof ik een link in de OP waar je kan uitrekenen wat een goed kcaldoel voor jou zal zijn. Als ik jou was, zou ik die ook even invullen. Dus niet alleen je BMR, maar dat heet geloof ik +PAL oid.

Lisanne, ik krijg morgen uitleg. Dus ik zal waarschijnlijk zaterdag starten. Mijn vader wilde morgen al helemaal pizza gaan eten om mijn lekker eet periode af te sluiten hahaha.
Wat is een barra?

Imay, ik krijg zeker heel veel last hahaha. Maar dat heb ik de afgelopen tijd sowieso, dus gek genoeg is het niet eens heel veel meer. Ik ben alleen wel verschrikkelijk opgeblazen. Net zwanger :+

Vandaag dus weer een lekker eetdagje gehad. Ik ben echt heel benieuwd wat ik allemaal nog mag eten straks. Van 538 trouwens nog niks gehoord, dus ik heb niet echt hoop meer :') Gelukkig geniet ik nog steeds genoeg van het leven, dus het was een leuk extraatje geweest, maar geen must.

Ik zal er eens naar kijken inderdaad kan nooit kwaad .

Imay gelukkig heb ik geen Corona griepje ofzo denk ik .
Ik heb ook een tijdje hf gedaan maar zat met dezelfde problemen als jou . Of honger of veel te veel telkens .

@mara super interessant om te lezen over je bulken !
Goed dus dat het zo gaat zoals het gaat en indd bizar dat je nog honger houd met zoveel kcal !

@kiwi

Gelukkig negatief dus ! Mooi lijstje hoor icm met je beweging!

En ik ben er weer achter waarom ik blijf hangen . Moet komende week ongesteld worden .
Dus hou weer vocht vast

Mijn lijstje van vandaag
O skyr
T stroopwafel
L salade
T graanreep
T eiwitreep
A patat Jopie met kipstukjes
T schaaltje manna

B 15 km flink gefietst :j

Heb de bmr berekend doormiddel van de link uit de op en die zegt 1135 is mijn bmr :')
Maar die vraagt ook niet om leeftijd of lengte
Nou dan ga ik denk ik dood dus dat gaan we maar niet doen .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:40

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:09

Dankjewel imay !
Die had ik inderdaad ook als eerste ingevuld en heb er gisteren nog een paar gedaan en komen allemaal zo rond de 1650-1680 uit
Denk dat ik na komende maandag mijn. Doel langzaam iets omhoog ga gooien als ik onder de 81 kom

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:47

@IMAY, Heel begrijpelijk dat je voor zo'n onderzoek bent gegaan! Ik ben benieuwd hoe je het trainingsschema gaat ervaren :) Ik kan me voorstellen dat 950 kcal niet altijd in te passen is in je dag.. Het is ook niet de bedoeling om de rest van de dag honger te hebben om zo'n maaltijd te kunnen eten. Misschien dat je volgende box wat beter bevalt wat dat betreft! Maar ik snap je twijfel, ik zou denk ik ook niet structureel gebruik maken van hellofresh als er veel haken en ogen aan blijken te zitten.

@Kimmie, Bereid je maar voor op voor je gevoel weinig variatie de eerste periode haha! Maar het went heel snel :D Balen van 538. Ik hoorde dat er een miljoen aanmeldingen waren. Echt bizar veel zeg!

@Kiwi, Ah dat is inderdaad een hele goede reden! Dat thuiswerken helpt ook niet altijd mee.. Ik zoek inderdaad alles zelf uit, maar dat vind ik ook super leuk om te doen :D Wat goed dat de cravings meevielen na een slechte nacht. Dat is altijd zo'n verradelijke trigger. Positief dat het hardlopen ook goed ging. Rustig opbouwen, dan gaat het vast helemaal goedkomen :D

@Little_birdy, Ah hormonen zijn zó vervelend soms haha! 1135 lijkt me inderdaad geen betrouwbare bmr, helemaal niet als lengte en leeftijd niet meegrekend zijn. 1650-1680 lijkt een stuk realistischer. In stapjes opbouwen van kcal lijkt me daarom zeker een goed idee :D

Hier vandaag weer weegdag. +0,3 met 2680 kcal en prima metingen! Toch wel mijn trainingsschema iets aangepast, omdat ik eerder wat sneller/meer resultaat zag. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken :D Vanochtend direct een training gehad en die was erg zwaar, maar wel lekker achteraf!

Mijn lijstje van gisteren:
O: zwarte rijstpudding met kokosmelk, passievrucht en ananas
T: Eat natural reep, ananas en druiven
L: 2 boekweitpannenkoekjes met ui/champignon en rookvlees/oude kaas
T: 3 glutenvrije speculaasjes, 1 glutenvrij zoet broodje
D: Mexicaanse plaattaart
T: 2 blokjes pure chocolade, 1 glutenvrij cakeje met kwark en frambozen
Totaal 2594 kcal

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:11

@Little_birdy: Fijn, die negatieve uitslag! Ook lekker aan het fietsen zie ik, is het echt weer voor.

@Mara: ik vind het knap dat je zelf zo ver komt, ik ben van de categorie ‘I have no idea what I’m doing’ :')
Mooie resultaten dus! Wanneer wil je resultaat zie na je aanpassing?

Vandaag redelijk tevreden. Iets hoog in calorieën maar wel lekker bewogen. Die hoge calorieën kwamen vooral door de kip Madras, wat een bom is dat zeg.
Had net best zin in chips, maar heb me gelukkig ik kunnen houden.

Vandaag:
T: 2 mini stroopwafels en een negerzoen
M: Kip Madras, klein beetje frambozenkwark
T: 3 dropjes, 2 negerzoenen
A: 2 rijstwafels met cottage cheese en makreel, stukje roggebrood met haring en 2 plakjes ontbijtkoek zero
T: 3 dropjes, 2 mini stroopwafels
Totaal: 2270
B: 20 minuten wandelen, 2 uur buiten gereden en ruim uur voetbaltraining gehad.

Morgen ook weer een actieve dag gepland, ga namelijk in de avond eten en wijntjes drinken bij vrienden. Hoop dus daarvoor goed te verbranden.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:49

Zo Mara lekker bezig zeg !
Ben benieuwd of je nieuwe aanpak werkt

Lekker lijstje kiwi heel mooi icm je beweging!

O skyr vanille met ananas
L rozenspeltbol met gepocheerd ei en belegen kaas
A ik denk soep maar we moeten nog boodschappen doen
T chips

B 9 km geskeelerd
Dadelijk flink stuk motor rijden

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:28

Kiwi, dat is ook lastig inderdaad. Ik geloof dat weinig 1-3 keer per week was en gemiddeld 3-5, maar dit weet ik eerlijk gezegd niet zeker meer, dus pin me er niet op vast. Toevallig mag ik wel onbeperkt gin en zoete witte wijn :+
Lekker lijstje, goed bezig!

Mara, ik ben zo blij met jouw posts hahaha. Ook interessant nu je aan het bulken bent.
Ik heb gelukkig een weekmenu gekregen met heel veel variaties qua recepten en keuzes, dus dat is heel fijn. Hoewel ik me inderdaad niet echt kan gaan voorbereiden op een gevarieerd eetpatroon haha. Word jij ook nog begeleid door iemand trouwens of doe je het zelf? Lekker bezig iig!

Little_Birdy, je BMR is geen doel, maar alleen een kcal aantal waar je nooit onder mag komen. Vandaar dat ik adviseerde om te kijken naar je beweging, zodat je daarmee een doel kan stellen. Jammer dat de link uit de OP geen beweging erbij heeft. https://krachttraining.info/bmr-bereken ... Dwaarde%27. Via deze fantastische link :') kun je onderaan je onderhoudsniveau berekenen. Dat is handig om een doel mee in te stellen. Hormonen zijn zo vervelend soms!

Imay, heel begrijpelijk dat je voor zo'n onderzoek bent gegaan!

Gisteren uitleg gekregen en gelukkig ook een voorbeeldmenu met veel variatie. Gisteren trouwens ook pizza gegeten, lang geleden trouwens dat ik zo dood ben gegaan :') Zwaar veel buikpijn en hele avond op de wc. Dat doen we dus ook niet snel meer. Ook al een boodschappenlijstje gemaakt, waarvan ik morgen al een aantal dingen ga halen. Ik ga morgen denk ik ook al wat dingen bakken en maken, zodat ik in ieder geval nog een beetje gevarieerd kan eten.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:49

Ohh ik snapte je al niet kimmie !
Ik dacht al huh ik zit er toch niet onder .
Ik kom op 1982 uit als onderhoud om niet aan te komen (als ik dus weinig beweeg en niet sport .
Ik heb even mfp van de afgelopen week op gemiddeld kcal per dag gezet en kom uit op netto 1780 kcal en dat is al met de beweging eraf getrokken .

Best netjes denk ik zelf dan verbrand ik dus 200 kcal per dag aan reserves als ik het goed interpreteer

Ik hoop dat het fodmap dieet je goede dingen gaat brengen valt denk ik echt niet mee als ik het zo lees van jullie

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:45

Mara: Ja ik vind Bara's erg lekker! je moet er denk ik wel van houden hoor.
Fijn dat het bij jou goed gaat! En toch weer gewichtstoename, bleek dat je lichaam je denk ik toch aan het foppen was aangezien je toch aankomt met dit gemiddelde!
Wat had jij op die mexicaanse plaattaart gedaan?

Imay: Bizar nog zoveel calorieën in die HF boxen, had ook wel verwacht dat dat minder zou zijn..

Kimmie: Bara is een surinaamse snack, zoals google het zegt: gefrituurd gekruid deeg, echt lekker :9
Nog niks gehoord van 538? begreep dat er ook een hoop commentaar over is :=
Ben benieuwd hoe het dieet bij je zal gaan en hoop dat je dan ook minder klachten krijgt!

Kiwi: Ja hier ook altijd op de camping! we zitten altijd met een grote groep hier uit de buurt, zo super gezellig.
Ik heb wel een tijd mee gedaan aan de online proeven (oktober de laatste) ging toen een beetje hard dus wilde ik de focus even leggen op het doortrainen. Helaas kwam daar deze winter weinig van dus pakken we het nu weer op. Ik hoop dat de wedstrijden binnenkort weer opgestart worden maar anders ga ik online weer mee doen (wil dat Z in _O- )
Fijn dat je geen last heb gehad van je knie met het hardlopen en je cravings na het slechte slapen mee vielen, beetje bijgekomen van alle spanningen?

Little_birdy: gelukkig geen corona, scheelt je weer een quarantaine :D

Ik meld me ook weer na een paar dagen afwezigheid.. Het lukte me deze dagen echt even niet.
weer ouderwets schommelen (veel eten of ineens heel weinig) dus zat lekker met mezelf overhoop :')
Gister hadden we een taartproeverij voor ons bruidstaart (echt een onwijze straf) en daarna een afspraak met onze ceremoniemeesters dus daar kwamen ook nog wat hapjes bij.
Vanaf vandaag weer herpakken, de weegschaal zei vanmorgen + 1.0, dat was confronterend. Ik moet ongesteld worden komende week dus zal ook grotendeels vocht zijn, maar dan nog :Y)

Mijn lijstje van vandaag:
O: 150 gr griekse yoghurt, 1/2 appel, 15 gr musli, kaneel en 200 ml optimel.
T: blikje redbull sugarfree.
L: afbak stokbroodje met 1/2 rosbief, 1/2 eiersalade.
T: 2 maïswafels, 1 met 100% pindakaas, 1 met grilworst.
T: 100 gr witte druiven en 100 gr rijstzoutjes.
A: (eten pas om 20.30 omdat mijn vriend nu aan het voorslapen is voor zijn werk): Ovenschotel met prei, kaassaus, aardappelpuree en salami
T: 150 gr karamel cheesecake ijs.
Totaal: 1889.
B: buitenrit van 5 kwartier, zit nu op 13.000 stappen maar daar komen er nog minstens 2000 bij.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:57

@Little_birdy: Lekker actieve dag gister, mooie tocht gemaakt op de motor?

@Kimmie: haha, jaloers op die onbeperkte gin! Is het nog wat gelukt met het bakken vandaag?

@Lis_Ol: haha, snap dat je het Z in wil inderdaad! Duurt ook echt lang voordat je nu weer ‘gewoon’ kan starten, mooi dat deze optie er is.
Die taart proeverij klinkt echt als heaven. Wel balen van die weegschaal, maar het kan inderdaad echt een momentopname zijn. Hopelijk volgende week hopelijk alweer heel anders!

Mega druk weekend gehad, gister gelukkig veel bewogen en zo het eten en de wijn van de avond redelijk gecompenseerd.

Vandaag:
T: wat snoeptomaatjes, 4 dropjes
M: Rollade met gebakken champignons, gebakken aardappelen, salade en wat vanillevla.
T: mini stroopwafel en speculaasje
A: 2 rijstwafels met cottage cheese en makreel, stukje roggebrood met appelstroop en kaas en 2 plakjes ontbijtkoek zero
T: 2 blokjes chocolade
Totaal: 2168
B: 15 km fietsen, 2 uur buiten gereden en veel bezig geweest buiten, ruim 10.000 stappen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:05

Welkom terug lis jammer dat je zon schommel periode hebt gehad !
Lijkt me inderdaad best lastig soms
Wel lekker taartjes kunnen proeven jammie !!
Gewoon weer lekker de draad oppakken dan komt het goed !

Kiwi we hebben heerlijk gereden !
Was weer de moeite waard met al die mooie tulpen overal
Lekker bezig geweest zie ik met een lekker lijstje op deze manier verbrand je dat wel hoor !

Ik heb vandaag een 12 uurs dienst gehad en net nog effe gewandeld met vriendje
Mijn lijf neemt me al dat bewegen niet in dank af ik heb spierpijn in mijn enkels _O-
Ik ben zoooo benieuwd morgen op de weegschaal weet dat ik niet teveel moet hopen maar we gaan het zien .

O skyr vanille met abrikozen
T bolletje graanreep
L rozenspeltbol met gepocheerd eitje en belegen kaas
T protein reep
A kippensoep met soepstengel 2 meergranen crackers met verse roomkaas en wortel prakkie (restjes dag haha)
T 4 napoleon snoepjes
T salted caramel protein pudding
T zakje snack a jacks
1866 kcal minus beweging nog

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:11

Steek mij maar lek 1 kg aangekomen }:0
Denk dat ik maar stop met sporten en mezelf volstop dan val ik nog meer af :z

Nee hoor we gaan het zien laat me niet voor de gek houden door een keer wat erbij . Maar is wel minder grappig dit na een week keihard sporten en heel netjes opletten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:51

Kiwi: ja hij is er nu ook echt klaar voor. Heeft veel tijd nodig gehad om uit te groeien en sterk te worden, dus daar wil ik nu gebruik van maken :))
Ook wel een leuk weekend gehad buiten dat het druk was? Je lijstje van gister was weer netjes! Die rollade met champignons klinkt heerlijk!

Little_birdy; pff pittig 12 uurs dienst! Wat doe je voor werk? Snap wel dat je je lichaam voelt.
Misschien houdt het ook juist vocht vast nu en daarom toch iets zwaarder.
Wel onwijs balen en is niet tof voor je motivatie.
Maar blijf volhouden, komt echt goed!

Hier was de weegschaal vanmorgen alweer wat liever, -0.6 tov gister. Dus zal vast vocht zijn geweest.
Vanmorgen al intensief gelest met t paard (hij wordt zo stoer <3 ) en ga zo nog werken dus heb een voller lijstje om aan mijn calorieën te komen icm de beweging die ik heb.

O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten en een scheutje agave siroop. 200 ml optimel drink
T: 2 Liga evergreen
L: 2 witte puntjes met een plak oude kaas en 1/2 advocado.
T: 2 speculaasjes
T: 100 gr witte druiven
A: fusilli met tomatensaus en gehakt, champignons, maïs, paprika en ui.
T: 150 gr perzik yoghurt met 10 gr müsli,
3 maïswafels paprika.
T: 25 gr kleine oreo’s.
Qua drinken: 2 glazen Crystal clear, blikje redbull sugarfree, 1 blikje sprite en 1 blikje ice tea. Daarnaast Spa rood.

Totaal: 1997
Dik een uur intensieve dressuur les. Zit nu op 7.000 stappen en ga nog werken tot 23.30 :)

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:44

@Little_birdy: Ik denk dat het vocht is wat je ziet hoor, helemaal omdat je aangeeft dat je spierpijn hebt. Het is even demotiverend, maar ik zou kijken op een dag dat je spierpijn minder is.

@Lis_Ol: snap ik! Ze worden er ook niet jonger op, dus jaren wachten is ook geen optie. M’n weekend was heel leuk en gezellig gelukkig :)

Ik voelde vanmorgen ook wat spierpijn, had een uur krachttraining maar dat was daarmee behoorlijk pittig, haha. Uiteindelijk wel lekker getraind.

Vandaag:
T: wat snoeptomaatjes, 4 dropjes
M: Sukadelapje, aardappelen en broccoli, beetje mango yoghurt.
T: mandarijn en mini bounty
A: 2 rijstwafels met cottage cheese en kipfilet, stukje roggebrood met appelstroop en kaas en 2 plakjes ontbijtkoek zero
T: mini stroopwafel en speculaasje
Totaal: 2005
B: uur krachttraining, half uurtje wandelen en verder ook lekker bezig geweest, 15.000 stappen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:30

@Kiwi, Ik weeg en meet iedere week, maar hoop in ieder geval over een aantal weken echt wel te merken dat mijn metingen een duidelijk verschil laten zien! Goed dat je focust op beweging wanneer je dagen hebt waarop je wat meer eet. Dat lijkt me een gezonde manier om daarmee om te gaan en zo ook gewoon lekker te genieten :)

@Little_birdy, pff 12 uur werken en wandelen is inderdaad wel flink! Ik denk inderdaad dat je daardoor ook wat vocht vast hebt gehouden, ik zou me dus niet druk maken om het cijfertje op de weegschaal. Zoals je hebt berekend zal je iedere dag +/- 200 kcal onder onderhoud zitten, dus het kan (uitzonderlijke situaties daargelaten) gewoonweg geen vet zijn.

@Kimmie, Heel fijn zo'n weekmenu die je ook naar jouw persoonlijke smaak etc. kan aanpassen! Ik doe het helemaal zelf, maar ik denk zeker dat het een aanrader is om goede begeleiding te hebben. Ik heb echt enorm veel uren in de voorbereiding gestoken haha! Zo herkenbaar, jouw verhalen over die buikpijn. Dan weet je weer waarom je het dieet gaat volgen! Je bent gestart nu denk ik he? Hoe gaat het? :D

@Lis_ol, Ik had gehakt (gekruid met peper, zout, paprikapoeder en komijn en ik zou knoflook toevoegen als dat kon) met tomatenpuree, mais, zwarte bonen, tomaat en geraspte kaas op de plaattaart :)
Balen dat het een aantal dagen niet zo lekker ging, maar volgens mij weet je jezelf altijd weer goed te herpakken! Hebben jullie een lekkere taart uit kunnen kiezen? :D Gaaf ook dat Freek zo goed gaat! Hoe oud was hij ook alweer?

Hier gaat het ook zijn gangetje! Lekker aan het trainen en kan me goed aan mijn eetschema houden. Deze week vanaf donderdag lekker een paar dagen vrij, dus dan denk ik dat ik ook een paar dagen vrij van het sporten neem. Mijn weeg en meetdag verplaats ik dan ook even naar donderdag. Voor nu dus nog even 2 dagen hard mijn best doen :D
Daarnaast gisteren dag 1/3 gehad van gluten herintroductie. Tot nu toe nog helemaal geen klachten!! Gisteravond ook gewoon een platte en rustige buik. Vandaag dag 2 met een grotere portie. Ik ben heel benieuwd en zenuwachtig.

Gisteren wel mijn pols bezeerd toen ik mijn gewichten op ging ruimen -O- Dus hopelijk krijg ik daar niet al te veel last van.

Lijstje van gisteren
O: Pannenkoek van teffmeel en couscous (moest een klein beetje ergens in verwerken :+ ) met ananas, kaneel/kurkuma/gember
T: 2 kwarkbollen, 1,5e mandarijn
L: aardappel/wortelrosti met gerookte kip in pindakaassausje en pinda's
T: 1 rijstwafel met kaas, 1 glutenvrij speculaasje, 1 glutenvrij cake, 1 blokje pure chocolade, 2 glutenvrije crackers (snack attack haha)
D: Rijstnoodles met gembergehakt, paksoi en tauge
T: 4 rijstwafels met oude kaas
Totaal 2679 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:51

Kiwi: net lijstje! Jij beweegt ook een hoop :j

Mara; oh klinkt lekker! Ga ik ook een keer maken!
Ja taart was echt lekker, dus nu nog even geduld voor we t in het geheel kunnen eten :))
Freek is vorige maand 11 geworden, nu is die sterk genoeg voor het hogere werk, hij heeft echt zoveel tijd nodig gehad. Sinds afgelopen zomer kan ik zeggen dat hij er klaar voor is.
Hoe is het vandaag gegaan met de gluten?
Lekker vooruitzicht een paar dagen vrij! Misschien ook even goed voor je lichaam wat rust dagen.

Hier gaf de vanmorgen weer een bekend gewicht aan zoals vorige week, was dus echt vocht die kilo extra.
Lijstje van vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr blauwe bessen, 1/2 banaan, scheutje agave siroop. 200 ml optimel drink.
T: 2 snack a Jacks
L: 2 witte broodjes met rosbief
A: maaltijdsalade geitenkaas
T: paar aardbeien, 150 gr perzik yoghurt met 10 gr müsli
T: stroopkoek, 25 gr kleine oreo’s.
Totaal: 1842.
Qua beweging niet meer als lopen, zit nu op 11.500 en werk nog tot 23.30

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:20

Little_Birdy, ah dat klinkt helemaal goed!
Heftig zeg een 12-uurs dienst! En dan ook nog wandelen erbij. Waarschijnlijk hou je vocht vast, wat in verband staat met de spierpijn. Niet te veel stress dus!

Lisanne, oh! Ik dacht dat het een stuk fruit was :') Ik had aan het einde van de dag een mail gekregen dat ik geen kaartjes had. Nou ja, ondertussen is het helemaal afgelast, dus voor iedereen zuur. Ze waren ook al aan het bouwen en alle straten eromheen al voorbereidingen gedaan. Heel zonde.
Ik snap dat je het Z in wil inderdaad! Jammer dat je zo aan het schommelen bent! Ik zou je proberen te focussen op je lichaam en niet op de weegschaal. Wat trouwens ook slim is, is foto's van jezelf maken. Klinkt stom, maar op een gegeven moment zag ik in de spiegel ook niet meer wat er echt was. Als ik dan een foto maakte en later terugkeek, kon ik veel objectiever meten hoe ik eruit zag.

Kiwi, verder lust ik geen gin hoor :+ Behalve die zoete dan. Arme ik lust eigenlijk alleen mixdrankjes en cocktails, mag ik allemaal niet meer -O- Bakken is helemaal gelukt! Ik stortte halverwege half in, maar toch nog tot het einde gelukt hahaha. Toch iets te veel gepland deze week waardoor ik helemaal op was. Maar na een dutje ging het gelukkig weer beter. Ik heb granola, bananenbrood en pindakaasballetjes gemaakt en die zijn gelukkig allemaal lekker :9 Net lijstje!

Mara, wow heel knap zeg zonder begeleiding! Ik ben heel blij dat ik iemand heb die me erbij helpt. Waarschijnlijk ken je de site wel nu, maar volgens mijn diëtiste is fodmapfoodies.nl het meest betrouwbare :D Tot nu toe gaat het goed! Gisteren merkte ik dat ik eigenlijk te weinig gegeten had, waardoor ik halverwege de dag een beetje flauw werd. Vandaag had ik dat 's ochtends weer, maar gelukkig de rest van de dag niet meer. Nu zelfs nog een extra tussendoortje over voor vanavond. Toevallig heb ik allebei deze dagen nog amper buikpijn gehad, maar ik ga er maar vanuit dat dat toeval is. Zal vast niet zo snel werken :+ Recept klinkt lekker! Eens kijken of ik daar ook wat van kan gaan maken.

Gisteren begonnen met het dieet. Ik zal van allebei de dagen even een lijstje delen. Dan kunnen jullie meteen je licht erop schijnen. Dan kijk ik daarna wel weer wat ik allemaal mag eten :D

Gisteren:
O: 1 schaaltje plantaardige yoghurt met vanille met 1 handje zelfgemaakte FODMAP-arme granola en aardbeien.
T: 1.5 pindakaasballetje.
L: 2 100% zuurdesem speltboterhammen met boter en kaas. 15 cherrytomaatjes.
T: half plakje zelfgemaakt bananenbrood (hier werd ik heel flauw en dat bleef best een tijdje. Pas na een dutje was ik weer oké).
T: 60 gram frambozen en 1 handje macademia's.
A: 1 portie zelfgemaakte courgettequiche zonder korst.
T: 1 schaaltje met plantaardige yoghurt met aardbeien en zelfgemaakte chocoladesaus.
T: plakje bananenbrood.
B: 20 minuten oefeningen bij cesartherapie, 30 minuten oefeningen thuis (hier ging het mis, ik denk dat dit misschien toch te veel was bij het eten ofzo) en 60 minuten zumba.

Vandaag:
O: 1 smoothie.
L: 1 portie quinoasalade.
T: een plakje bananenbrood.
T: 140 gram ananas.
A: een halve portie courgettequiche zonder korst, gebakken aardappelen met wat mayonaise en een (aangepaste) gehaktbal.
T: 1 schaaltje plantaardige yoghurt met vanille met aardbeienfruitspread.
T: sowieso nog een handje macademianoten en verder moet ik nog even kijken.
B: door de stad lopen. Niet echt veel.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:07

Jullie hebben ook gelijk alleen ben dan meteen pissig dat ik niet afgevallen ben haha

Lis lekker aan de krachttraining geweest goed bezig mooie lijstjes ook weer !
Fijn dat je gewicht weer hetzelfde is :)

Kiwi ook super goed aan het bewegen geweest !
En mooie lijstjes top bezig

Mara inderdaad laat het cijfer effe los maar dat is moeilijk !
Heel fijn dat de gluten tot nu toe goedgaan en grappige lijstjes inderdaad met de gluten oversl tussen gepropt.
Hoe is het nu met je pols ?

Kimmie poeh lijkt me toch moeilijk hoor in het begin vooral als je veel niet mag .
Zo te lezen heb je je aardig gered .

Gisteren achterlijk drukke dag gehad .
In de ochtend les met mata daarna wandelen met andere bijrijdpaard.
Toen op de motor naar het ziekenhuis om te laseren .
Daarna nog bezoek gehad tm 6 uur en iedereen huis laten zien dus flink wat km in de benen

O skyr vanille met ananas en witte choco
M speltbroodje roomkaas en belegen kaas
T 30 gr chip heartbreakers
A vegetarisch afhaal menu met wat patat
Ik kwam netto helaas alsnog wat te laag uit en zat gewoon vol 1977 kcal gegeten maar veeel meer verbrand

Vandaag was ook een chaos dag

O skyr vanille met ananas witte chocola
T bolletje graanreep
L zelfgemaakte salade
T goodgood eiwitreep
A 2 broodjes vega hamburger
T 100 gr tortilla chips
T 50 gr nougat en wat roze chocolade

B 22 km gefietst 30 minuten flink gewandeld en gerommeld in de tuin
Kcal 2453 met ook weer heel veel beweging dus netto weer te laag .

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:01

Vanochtend weer blegh opgestaan ik denk dat een rustdag wel een goed idee is vandaag misschien heb ik ook gewoon wat teveel gedaan :j

O skyr naturel met abrikoos en melkchocolade
T graanreep
L salade
T raspberry protein reep
A pangasiusfilet met aardappeltjes en broccoli
T nootjes
T snack a jacks zakje

Ik merk dat ik op zon dag als vandaag mijn ontbijt of lunch calorierijker moet maken .
Anders kom ik echt te laag uit

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:17

Hello, terug van weggeweest! Heb eventjes de tijd en puf niet gehad om te reageren.
Heb dan ook niet alles bijgelezen, maar ga proberen het weer bij te houden :D .

Hoe gaat je fodmap dieet Kim?

Mijn lijstje gisteren:
O: overnight oats
T: Snack a jack
L: pompoensoep met broodje
T: worteltjes
A: couscous met ovengroenten, feta en falafel.

B: uurtje wandelen met de hond

Planning vandaag:
O: kwark met granola en flavourshot tompouce
T: twee gekookte eitjes met een beetje mayo
L: appel-kaas salade
T: snack a jack
A: ovenschotel met gehak, tomatensaus en courgette.

B: paardrijden en misschien nog online workout

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:56

Little_Birdy, ook jou zou ik aanraden om niet alleen op je gewicht te focussen, maar vooral op hoe je eruit ziet. Meten is daarvoor ook een fijn hulpmiddel.

Josien, het gaat tot nu toe goed! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de plantaardige yoghurt die ik veel moet eten nou niet echt top vind, maar de rest is echt wel goed te eten! Mijn opa en oma waren vandaag helemaal verdrietig dat ze me geen koekje konden geven. Ik vond het zelf ook heel sneu -O- Ik heb ze nu maar laten weten dat ik wel een speculaasje of zandkoekje mag. Dus dan kunnen ze me toch nog iets aanbieden :D

Mara, weet jij trouwens hoe het zit met courgette en jonge kaas? Ik zag namelijk in de lijst dat courgette eigenlijk maar 65 gram mag, maar ik kreeg ook een recept voor courgettequiche. Dus nu ben ik confused := Verder jonge kaas net zo. Het lijkt mij niet logisch dat je dat veel mag? Maar weet jij dat?

Vandaag weer prima dag gehad. Ook geen honger.
O: 1 schaaltje plantaardige vanilleyoghurt met 1 handje zelfgemaakte granola en aardbeien.
L: 1 portie quinoasalade.
T: 2 zelfgemaakte pindakaasballetjes.
A: 1 portie zelfgemaakte pasta bolognese met wat extra groente zoals courgette en cherrytomaatjes.
T: 1 schaaltje plantaardige vanilleyoghurt met aardbeienfruitspread.
T: ik denk nog wat druiven en een plakje zelfgemaakt bananenbrood.
B: 55 minuten fietsen en 45 minuten paardrijden.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:57

Kimmie; ik ben al een tijd stabiel op gewicht, dus ik ben niet meer zo gefocust op het verliezen van gewicht, meer dat ik gelijk blijf. Was gewoon verbaasd dat het er zo snel weer af was na mijn vreetfestijn :))
Hoe bevalt je dieet de eerste dagen? Vind je lijstjes netjes en zitten ook lekkere dingen tussen!

Little_birdy; slim een rustdag inplannen, zo te lezen ben je momenteel wel heel druk. Doet het afvallen ook niet heel goed denk ik.
Wat doe je zo al in een salade tijdens de lunch? Daar kan je meestal wel wat toevoegen om het calorierijker te maken

Josien: welkom terug! Weer beetje bijgekomen?
Hoe gaat het bij en met jou?

Hier gisteravond een haat liefde verhouding gehad met de pringels die nog in de kast stonden _O- nu is die op en ik ga morgen echt niet veel snoep meer in huis halen.
Merk dat ik toch wat onrustig wordt met mn gevreet omdat mijn jurk nu op maat gemaakt wordt. Ben zo bang dat die straks niet past :Y)
Vandaag zorgde mijn collega (en goede vriend) voor eten, hij is zelf aan het vasten dus had beloofd dan ook vanavond pas met hem mee te eten. Ze hadden wel weer de lekkere hamburgers op werk dus heb er daar net 1 van op zodat ik tot vanavond door kan trekken qua honger.
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 banaan, 30 gr blauwe bessen. 200 ml optimel drink
L: 2 speltboterhammen, 1 met pindakaas, 1 met gebraden gehakt. Wat snoep tomaatjes en plakjes komkommer.
T: 35 gr kleine oreo’s, redbull sugarfree.
A1: klein bekertje champignonnensoep, runder hamburger.
A2: roti rol <3
T: 175 gr perzik yoghurt met 10 gr müsli
T: stroopkoek.
Totaal 1949 incl drinken
B; 40 minuten dressuur training, 11.000 stappen (tot nu toe, werk nog tot 23.30)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:08

Ja normaal meet ik ook omtrekken maar is er effe bij ingeschoten .
Mijn gezonde dag werd iets minder gezond en daardoor stond ik metten na het eten weer 10 km op de skeelers :Y)
Morgen maar een rustdag dan

Gelukkig mag je toch nog iets van een koekje kimmie snap opa en oma wel die verwennen ons graag haha

Haha lastig dat lekkere eten allemaal om daar vanaf te blijven lis , gewoon niks nieuws kopen .

Welkom terug josien :D