cursebreaker schreef:Even inspringend op een opmerking eerder in het topic. Ik weet niet meer wie het zei, maar:
Maakt het nu echt uit of het voor een test is, dat dit huidige advies gegeven wordt voor Noord Brabant? Als RIVM dat advies geeft, is het gewoon netjes als je dat zoveel mogelijk probeert op te volgen vind ik want ze geven het niet voor niks, ongeacht de Waarom achter het gegeven advies. Ik vind niet dat wij maar zelf moeten gaan beslissen dat de reden waarom het advies gegeven wordt, niet belangrijk genoeg is om Echt ervoor thuis te blijven, omdat je immers toch 'dit' of 'dat' moet doen, vaak dingen wat niet noodzakelijk zijn. Ik zou als we dit advies krijgen, echt alleen noodzakelijke dingen doen met het gegeven advies in m'n achterhoofd van mensen zoveel mogelijk vermijden e.d., als boodschappen doen (al bestellen wij die normaal sowieso al grotendeels online), en voor de rest het advies gewoon even opvolgen als je idd binnen de groep valt waarvan nu wordt gevraagd om zoveel mogelijk thuis te blijven.
Ik denk dat dit als reactie op mij was. Ik ga ook echt niet heel de dag rondlopen in t winkelcentrum voor de lol. Maar ik ga wel de dingen halen die ik nodig heb, om mee te nemen naar Brussel.
Om nou meteen mensen aan te vallen (niet deze post overigens) vind ik er overdreven. Ja ik ben verkouden als in een verstopte neus, en ben op dit moment in Brabant. Maar dit kan net zo goed van de hooikoorts komen. Ik ben de afgelopen twee weken ook niet hier geweest. Alleen het weekend met carnaval, maar ik ben niet gaan carnavallen en ben dat weekend slechts een uur of 2 buiten geweest. De kans dat ik iemand besmet met corona, is dus nihil. En kleiner dan de mensen van boven de rivieren die hier zijn komen carnavallen, en toch niet binnen hoeven te blijven.