Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cursebreaker schreef:Even inspringend op een opmerking eerder in het topic. Ik weet niet meer wie het zei, maar:
Maakt het nu echt uit of het voor een test is, dat dit huidige advies gegeven wordt voor Noord Brabant? Als RIVM dat advies geeft, is het gewoon netjes als je dat zoveel mogelijk probeert op te volgen vind ik want ze geven het niet voor niks, ongeacht de Waarom achter het gegeven advies. Ik vind niet dat wij maar zelf moeten gaan beslissen dat de reden waarom het advies gegeven wordt, niet belangrijk genoeg is om Echt ervoor thuis te blijven, omdat je immers toch 'dit' of 'dat' moet doen, vaak dingen wat niet noodzakelijk zijn. Ik zou als we dit advies krijgen, echt alleen noodzakelijke dingen doen met het gegeven advies in m'n achterhoofd van mensen zoveel mogelijk vermijden e.d., als boodschappen doen (al bestellen wij die normaal sowieso al grotendeels online), en voor de rest het advies gewoon even opvolgen als je idd binnen de groep valt waarvan nu wordt gevraagd om zoveel mogelijk thuis te blijven.
Citaat:vermoed dat je een werkgever hebt die daar totaal geen enkele rekening mee gaat houden, zoals met veel dingen... daarom ben ik er totaal mee gestopt met dat werk, heb ut nu wel gezien na al die jaren uitgebuit te zijn door dat soort werkgevers in de beveiligings branche
Ghostattack schreef:Ik kom net terug van de supermarkt, geen tekorten hierWel veel hoestende mensen waarvan één de kroon spande. Mevrouw stond lekker te roggelen en hoesten in haar hand om vervolgens met diezelfde hand verse broodjes te pakken zonder tang
Zelfs zonder het hele corona gedoe is dat enorm vies, maar nu dacht ik wel gelijk jeetje moet dat nu? Ik woon overigens in een dorp waar corona is
verootjoo schreef:Ghostattack schreef:Ik kom net terug van de supermarkt, geen tekorten hierWel veel hoestende mensen waarvan één de kroon spande. Mevrouw stond lekker te roggelen en hoesten in haar hand om vervolgens met diezelfde hand verse broodjes te pakken zonder tang
Zelfs zonder het hele corona gedoe is dat enorm vies, maar nu dacht ik wel gelijk jeetje moet dat nu? Ik woon overigens in een dorp waar corona is
Oh gatver serieuswat zijn mensen toch vies. Daarom pak ik daar dus nooit die broodjes
bak ze liever zelf af thuis
Hoesten in je hand vind ik sowieso heel ranzig, ik deed dat altijd al in m’n elleboog.
Ghostattack schreef:Ik kom net terug van de supermarkt, geen tekorten hierWel veel hoestende mensen waarvan één de kroon spande. Mevrouw stond lekker te roggelen en hoesten in haar hand om vervolgens met diezelfde hand verse broodjes te pakken zonder tang
speurneusc schreef:vermoed dat je een werkgever hebt die daar totaal geen enkele rekening mee gaat houden, zoals met veel dingen... daarom ben ik er totaal mee gestopt met dat werk, heb ut nu wel gezien na al die jaren uitgebuit te zijn door dat soort werkgevers in de beveiligings branche
elnienjo schreef:Sizzle schreef:De moeder van een vriendin moet zich laten testen maar moet daar zelf naartoe komen (met OV midden in de stad).
Waarom neemt ze dan niet tenminste een taxi als ze geen eigen vervoer heeft?
elnienjo schreef:Ik zou een restaurant wat NU personeel laat werken dat verkouden is ook op langere termijn blijven mijden, want zij springen niet voldoende om met hygienemaatregelen in tijden van crisis, dus zal het zonder coronacrisis ook niet al te nauw worden genomen.
Marcella schreef:speurneusc schreef:vermoed dat je een werkgever hebt die daar totaal geen enkele rekening mee gaat houden, zoals met veel dingen... daarom ben ik er totaal mee gestopt met dat werk, heb ut nu wel gezien na al die jaren uitgebuit te zijn door dat soort werkgevers in de beveiligings branche
Denk dat zeer weinig tot geen enkele werkgever in de beveiliging hiermee rekening ga houden.
Shae schreef:Maar is dat echt aantoonbaar (door niet Chinezen), zo waargenomen of is dit het 'ons virus is mega dodelijk, we hebben de wereld gered, maar gaan niet laten zien hoe ons mega dodelijke virus eruit ziet' verhaal?
Jadeleigh263 schreef:Shae schreef:Maar is dat echt aantoonbaar (door niet Chinezen), zo waargenomen of is dit het 'ons virus is mega dodelijk, we hebben de wereld gered, maar gaan niet laten zien hoe ons mega dodelijke virus eruit ziet' verhaal?
Dit is anders dan de L-type en het S-type waar de chinezen het over hadden, China wilde namelijk niet de genetische data geven van de ‘agressieve’ variant, maar die van de ‘minder’ agressieve variant was al gedeeld. De Italië-variant schijnt dus een andere variant te zijn, van de eerder gedeelde genetische code van het coronavirus uit China
safina schreef:Shae schreef:Maar is dat echt aantoonbaar (door niet Chinezen), zo waargenomen of is dit het 'ons virus is mega dodelijk, we hebben de wereld gered, maar gaan niet laten zien hoe ons mega dodelijke virus eruit ziet' verhaal?
Ik snap oprecht je vraag niet.
LadyMadonna schreef:Vraag me af of ze dat wettelijk ook hard kunnen maken.
Klant van me vertelde zojuist dat ze een van de patiënten hier uit de gemeente kent. Deze patiënt is terminaal (niet door Corona) en mag nu geen bezoek ontvangen. Dat vind ik wel uitermate triest
N0a schreef:Bij ons is ook een groter risico. Ik werk in een hotel, gasten in en uitchecken. Sleutels aannemen etc. Wij hebben een mail gekregen van het hoofdkantoor waarin staat dat wanneer wij niet komen werken uit angst of omdat je risico geval bent, wij dus werk weigeren en je ontslagen wordt. Ik werk de hele dag met gasten uit binnen en buitenland. Grote congressen die gewoon doorgaan etc. Ik behoor wel tot de risicogroep. Dus hoop maar dat mensen zelf de verantwoording nemen om anderen niet te besmetten. Hoewel ik hier wel veel gasten zie die zitten te snotteren en te hoesten.
N0a schreef:Bij ons is ook een groter risico. Ik werk in een hotel, gasten in en uitchecken. Sleutels aannemen etc. Wij hebben een mail gekregen van het hoofdkantoor waarin staat dat wanneer wij niet komen werken uit angst of omdat je risico geval bent, wij dus werk weigeren en je ontslagen wordt. Ik werk de hele dag met gasten uit binnen en buitenland. Grote congressen die gewoon doorgaan etc. Ik behoor wel tot de risicogroep. Dus hoop maar dat mensen zelf de verantwoording nemen om anderen niet te besmetten. Hoewel ik hier wel veel gasten zie die zitten te snotteren en te hoesten.