2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:41

Welkom! :D
Appel azijn drinken, waar moet dat precies voor helpen met gewichtsverlies? := Heb het vaker voorbij zien komen, maar geen idee wat het zou moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:02

Er wordt gezegd dat appelazijn drinken je spijsvertering een boost geeft maar dat is echt bullshit. Het enige wat het doet is een ongelofelijke hoeveelheid zuur je maag in pompen waardoor je misschien een paar uur geen honger hebt omdat je die zure troep in je maag hebt rondhangen. Soesje ik zie dat je 16 bent, pas hier alsjeblieft mee op. Als je wil afvallen kan je dat prima doen door gezond te eten en wat meer te bewegen.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:17

Bedankt!
Ik merk tot nu toe dat het wel iets heeft gewerkt, maar ik reken niet alleen op appelazijn. Ik eet ook gewoon gezond en sport. Dus ik houd wel balans :j

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:18

Ik zit momenteel met een hersenschudding dus kan helemaal niks doen :( Eet verder nog wel gezond, of althans dat probeer ik want ik ben thuis bij mijn ouders en daar is gezond eten soms nog wat lastig. Vanavond hadden we wel weer een lekkere salade!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:41

Emmaa_ schreef:
Er wordt gezegd dat appelazijn drinken je spijsvertering een boost geeft maar dat is echt bullshit. Het enige wat het doet is een ongelofelijke hoeveelheid zuur je maag in pompen waardoor je misschien een paar uur geen honger hebt omdat je die zure troep in je maag hebt rondhangen. Soesje ik zie dat je 16 bent, pas hier alsjeblieft mee op. Als je wil afvallen kan je dat prima doen door gezond te eten en wat meer te bewegen.

True, laat staan dat het goed is voor je gebit.

Ik heb net een heftig buikvirus achter de rug, ve vocht a la 3 kg verloren. Nu langzaam weer bijtanken dmv bouillon, thee en fruit. Niets aan.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:28

Is dat niet gewoon vreselijk smerig appel azijn? Denk dat ik dan gelijk gegeten en gedronken heb...

Vorige week zondag een stuk hazelino taart gegeten, tranen in mijn ogen erbij. Zo lang niet "gezondigd" was gewoon hemels lekker! Hazelino is mijn favoriete taart.

Woensdag had ik een BBQ bij mijn vader, heb het bescheiden gehouden. Het toetje (magnum) laten liggen.

Volgende week zaterdag weer een etentje... Ik haat de zomer met al die etentjes hier en daar!
Is echt killing voor de lijn hoor. Ben blij als het weer herfst is. Lekker regen en kou.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:00

Goed dat je het taartje wel gegeten hebt en ervan hebt genoten. Als je een etentje hebt, probeer de rest van de dag dan gewoon te compenseren. Eet wat lichter ontbijt en middageten, zodat je bij het etentje ook gewoon wat lekkers kunt kiezen. Of kies tijdens het eten wat bewustere keuzes (als dat kan), maar eet wel gewoon wat je lekker vind!

Het hoeft niet moeilijk te zijn en je hoeft jezelf ook echt niet perse dingen te onthouden, want ga je dat echt voor de rest van je leven ook doen? Het kan allemaal prima als je compenseert en als je het niet compenseert en wel bijv. eens een stukje taart neemt zit er echt niet gelijk weer een kilo bij.
Als je zelf een fijn gevoel krijgt door het afslaan ervan, kan je een sterk gevoel geven, dan zeker doen hoor :j Als je je er maar écht goed bij voelt.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:15

Liefdesverdriet is ook goed voor de lijn ...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:25

:(:)

Ik moet nog 100 gram, dan ben ik 3 kilo kwijt en heb ik mijn eerste doel gehaald. :):)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:20

Dreamy schreef:
Goed dat je het taartje wel gegeten hebt en ervan hebt genoten. Als je een etentje hebt, probeer de rest van de dag dan gewoon te compenseren. Eet wat lichter ontbijt en middageten, zodat je bij het etentje ook gewoon wat lekkers kunt kiezen. Of kies tijdens het eten wat bewustere keuzes (als dat kan), maar eet wel gewoon wat je lekker vind!

Het hoeft niet moeilijk te zijn en je hoeft jezelf ook echt niet perse dingen te onthouden, want ga je dat echt voor de rest van je leven ook doen? Het kan allemaal prima als je compenseert en als je het niet compenseert en wel bijv. eens een stukje taart neemt zit er echt niet gelijk weer een kilo bij.
Als je zelf een fijn gevoel krijgt door het afslaan ervan, kan je een sterk gevoel geven, dan zeker doen hoor :j Als je je er maar écht goed bij voelt.

Ik maak ook echt de bewuste keuze tijdens zo'n etentje. Ipv een spekfakkel neem ik een kipspies met paprika en ui. Stuk mais is ook lekker, zit wel weer veel suiker in. Maar voor die ene keer, is die toch nog gezonder dan een bordje friet.
Inderdaad probeer ik de rest van de dag te compenseren door net een tandje eraf te halen, maar met een full-time fysieke baan moet er toch wat energie in om te kunnen presteren.

Nog altijd gaat er hier langzaam maar gestaag gewicht af, ondanks dat ik de teugels wat heb laten vieren. Vanavond ga ik een lekkere straciatella cake bakken als verassing voor mijn collega. Die werkt morgen 30 jaar op locatie (niet 30 jaar in dienst...)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:26

Goedzo, lekker zo doorgaan en het leuk blijven houden. We zijn nog zo jong en we moeten (hopelijk) nog zo lang :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:30

Vandaag weer personal training gehad, man oh man wat zwaar, ik heb na een half uur letterlijk kotsend boven het toilet gehangen en voel me nog steeds super slap.
Ik dacht na een week lekker trainen dat het deze keer beter/makkelijker zou gaan, maar het was een ramp. -O-

Conclusie van mezelf... veel te weinig spier conditie! Jammer dat je die niet zo ineens tevoorschijn kunt toveren. Mijn trainer vond dat ik goed mijn best had gedaan, maar ik vond het gewoon een dikke domper dat ik niet eens een half uur fatsoenlijk vol kon houden met een combi van kracht-cardio-evenwicht.

Thuis toch ook maar thuis flink mezelf blijven pushen en hopen op beter resultaat volgende week.

Al wel 2,7 kg kwijt sinds begin deze maand... nog 12,3 kg te gaan tot eind augustus.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:26

Ga je niet te hard van stapel dan. Misschien iets rustiger opbouwen, dit klinkt niet gezond.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:55

onpaard schreef:
Ga je niet te hard van stapel dan. Misschien iets rustiger opbouwen, dit klinkt niet gezond.

Ik heb 2x per week personal training, 1x echt puur kracht training en 1x conditie training door een combi van kracht en herhaling, maar zonder toestellen, dat had ik vandaag.
Het ging redelijk goed met de eerste oefeningen tot ik 100 squats moest doen, zonder gewichten of iets en ik mocht het verdelen hoe ik wilde met pauzes van 15-20 seconden. Ik begon moedig 20x - pauze - 20x - pauze in de volgende set werd het na 10x ontiegelijk zwaar, mijn trainer ging mee doen om me in één keer door naar de 30 squats te krijgen, dat lukte net, maar de volgende 30 waren echt heeeeeel zwaar, ondanks dat mijn trainer mee deed om me aan te moedigen. Benen flink aan het trillen en duizelig. Daarna wat rugtraining gedaan, wat me weer redelijk makkelijk af ging, maar toen kwam de kikkersprong met bal.

Bal (van 3 kg) in de handen, al vasthoudend voor je op de grond leggen en dan mee springen als een kikker, na 5 sprongen omhoog bal met al je kracht op de grond gooien vanaf boven je hoofd, dat 5x en dan weer kikkersprong terug, dat heb ik 4 keer gedaan en toen begon het wel heel erg te draaien en mijn benen oncontroleerbaar te trillen. Ik wist de laatste keer dat ik een kikkersprong moest maken, maar mijn benen weigerde gewoon dienst en met mijn trainer maar even naar het toilet gelopen.

Dergelijke training ga je echt niet dood van, maar het is wel heel zwaar, toch is ook mijn ervaring dat ik mezelf beter voel als ik me flink weet te pushen en tot het uiterste ga. Ik moet zeggen dat ik inmiddels redelijk hersteld ben en toch wel weer iets van trots op mijn prestatie. Mijn bovenbeenspieren voel ik heel goed, maar ik ben net flink aan de poets gegaan in huis om de boel een beetje los te houden.

Ik weet gewoon dat dit werkt om je conditie sneller op pijl te krijgen, dan moet je niet altijd in je confertzone blijven, maar af en toe flink de grenzen op zoeken. Nou ja, die grens hadden we vanmorgen dus gevonden en nu hopen dat die de volgende keer wat verder weg ligt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:17

Iedereen zijn manier natuurlijk maar snap niet dat je jezelf zo onnodig ver pushed. Het is niet dat je in augustus op de cover moet van Womans Health oid. Ik vind dat ook niet gezond en sporten is zo volgens mij ook niet leuk. Maar goed, zoals ik al zei. Iedereen zijn ding.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:40

Zelf probeer ik naar mn lichaam te luisteren. Ik heb toch al moeite om niet over mn grens te gaan. Als je lichaam zulke sterke signalen geeft lijkt t mij niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:44

Ik vind het heerlijk om mezelf te pushen met sporten maar overgeven na een training vind ik persoonlijk niet meer normaal. Dan ben je echt te ver gegaan, duidelijk teken van je lichaam dat je rustiger aan moet doen. Ik zou echt met m'n trainer overleggen dat je echt in een opbouwende fase zit en dat dit soort dingen gewoon nog te heftig zijn. 100 squats en daarna nog verder met andere training is ook gewoon loeizwaar voor je lichaam en als je in de opbouwende fase zit zou ik het snel zelfs te veel noemen. Jezelf pushen, ja absoluut. Doorgaan tot je moet overgeven is voor mij een harde nee en een teken dat je even je PT aan de haren moet trekken.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:10

Daphara, je bent toch ziek geweest? En daardoor zwaarder geworden?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:58

Ik geloof dat deze manier van trainen niet gezond is...
Dat je je een keertje even naar voelt kan gebeuren, maar doorgaan tot je kotsend boven de plee hangt is niet goed.
Ook hier wel eens met trillende spieren van de inspanning, maar dat is al een voorwaarschuwing dat je iets te veel vermogen vraagt.

Ik zou toch even met deze trainer om de tafel gaan zitten en aangeven dat het toch qua intensiteit een tikje of twee terug kan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:27

Mijn gevoel ook inderdaad. :) Wees zuinig op jezelf je hebt er maar één van.

Ik zal morgenavond kijken of mijn griep al ver genoeg op de terugreis is om iig even lichte cardio te doen. Was vandaag een zware dag op het werk na een week flink ziek te zijn geweest.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:11

NoTwixLeft schreef:
Daphara, je bent toch ziek geweest? En daardoor zwaarder geworden?

Ja klopt, maar ik sta onder controle en dit is allemaal in overleg met de huisarts. Door de medicatie die ik een paar maand in hoge dosering moest nemen had ik onwijs last van krachtverlies in de spieren, dus ik ben in een paar maand tijd redelijk wat spieropbouw verloren. Daarvoor was ik inderdaad ook al langzaam aan aangekomen, mede omdat mijn schildklier ook niet goed bleek te werken. De schildklier is nu weer aardig op de rit met medicatie en de medicatie voor dat andere probleem hoef ik ook niet meer in hoge dosis te nemen, waardoor ik niet echt meer last heb van de spierverslappende bijwerkingen. Donderdag weer bloedprikken ter controle, maar ik ben medisch redelijk op de rit en heb van tevoren dit ook echt overlegd met een arts. Hij zag geen enkele reden waarom ik dit niet zou moeten/kunnen doen. Ik heb hier heel bewust voor gekozen, omdat ik hou van een uitdaging en ik er nu de tijd voor heb, dus ook de tijd om te herstellen van een training.

Ja vanmorgen zijn we wat te ver gegaan, maar goed, tot je een grens tegen komt, weet je niet waar die ligt. Nu weten we dat wel, maar ik weiger om mezelf niet te blijven pushen, alleen de volgende keer moet ik net iets eerder stoppen. Mijn trainer vertelde dat dit niet heel vreemd is bij intensieve training. Ik herken het ook van 11 jaar terug toen ik ging klimmen in de Himalaya, daar heb ik ook tot twee keer toe een “kotsdag” gehad, maar man oh man wat was dat prachtig, nog steeds de meest geweldige ervaring uit mijn leven. Je moet jezelf tot het uiterste pushen om het te redden, maar als het dan lukt... zo mooi

Vanmorgen was niet mooi, maar toen ik weer wat hersteld was, voelde het toch goed.

Ik zal echt de volgende keer iets eerder stoppen, ik beloof het!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 06:57

Daphara, denk dat je net teveel over het randje bent geweest maar dat jouw PT best wel weet wat wel en niet kan. Volgende keer gewoon een langere pauze tussendoor en dan hoef je je maag niet te legen op het toilet. Ik heb gister ook voor het eerst met een PT getraind en ook even een punt van duizeligheid/misselijkheid gevoeld. Ik liet me wel overhalen om verder te gaan maar wel even proberen te ademhalen tussendoor. Kan nu niet meer lopen van de spierpijn en ga zo een strandrit maken met mijn paard dus gaat wat worden haha.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:13

Daar vroeg ik het ook om idd :j Ik vind overgeven ook geen goed teken. Te veel over je grens heen en door iemand anders niet naar je lichaam geluisterd, maar jij staat wel meer onder controle bij een arts door je ziekte dan de meesten hier, die net als ik op eigen houtje afvallen. Dan kan ik er van vinden wat ik wil, maar je weet nu ook hoe je grens voelt en je hebt iemand die lichamelijk in de gaten houdt.

Er zullen ook mensen zijn die mijn manier niet goed vinden omdat ik geen diëtist heb geraadpleegd, maar wel 30kg wil afvallen en tot nu toe al 17kg kwijt ben sinds 1 januari. Ik sport niet meer zoveel als ik zou willen en dat heeft ook in vloed natuurlijk.

Zet me wel aan het denken dat ik mezelf weer eens echt een schop onder m'n kont moet geven en gewoon weer regelmatiger op de crosstrainer moet gaan staan ~~}>

en heel eerlijk was ik dus ook in eerste instantie een beetje verbaasd/boos dat je zo over je grens heen ging, maar na een gesprek in m'n afval-appgroep en een nachtje slapen snap ik het gewoon beter dan na je eerste bericht

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:23

Linda_Fleur schreef:
Daphara, denk dat je net teveel over het randje bent geweest maar dat jouw PT best wel weet wat wel en niet kan. Volgende keer gewoon een langere pauze tussendoor en dan hoef je je maag niet te legen op het toilet. Ik heb gister ook voor het eerst met een PT getraind en ook even een punt van duizeligheid/misselijkheid gevoeld. Ik liet me wel overhalen om verder te gaan maar wel even proberen te ademhalen tussendoor. Kan nu niet meer lopen van de spierpijn en ga zo een strandrit maken met mijn paard dus gaat wat worden haha.

Succes met je spierpijn! Dat zul je wel gevoeld hebben met de buitenrit.
Ik voel mijn bovenbenen ook iets wat te goed. Trap af en gaan zitten zijn echt een ramp. Maar voor de rest voel ik me redelijk prima.

Vandaag wel een vrije dag van het sporten genomen en flink ‘verkeerd’ gegeten op de verjaardag van mijn nichtje, gebakje vooraf en patat met frikandel.
Maar ik zit nog net 20 calorieën onder mijn dagelijkse doel, dus geen snacks meer voor bedtijd en dan is het allemaal niet zo’n ramp.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 06:55

NoTwixLeft, succes met crosstrainen, je kunt het!

Daphara, ach van die momentjes moet je ook even lekker kunnen genieten toch? Mijn spierpijn is behoorlijk aanwezig haha maar wil vandaag toch wel weer naar de sportschool. Vrijdag weer trainen en stukgaan met de PT :')