Ik ben intussen ook een paar keer geweest. Kon bij sommigen al 1 stapje zwaarder Spierpijn komt bij mij exact 24 uur later. Dan kan ik ineens niet meer lopen
Eulogy
Geplaatst: 23-11-18 14:53
Nou ja, mijn fysio is m'n vriend Maar die zei dat trainen wel kan als ik m'n rug niet teveel belast en rond de 70% van m'n normale gewichten zit (en liever geen compounds). Was deze week sowieso het plan want het is m'n deload week, en volgende week hopelijk weer gewoon normaal. Idd zonder pijnstilling trainen en als het echt pijn doet of niet goed voelt, stop ik, maar over het algemeen helpt het juist Heb tot woensdag alleen cardio gedaan, gister durfde ik het wel aan want voelde een stuk beter. Ging prima, vandaag lower body.
Ja Jierga ik werd echt gek zonder te trainen
Esther, oei, nu wel weer oke?
MuSLi, jaaa van die virtual lessen zijn de enige die ik nog wel eens mee wilde pakken vroeger, vind dat veel fijner!
Marit, wat leuk om te lezen! Succes
Suuszels, ook lekker bezig! Ben je gericht bezig met sterker worden?
Ladyloe, je squats in dat apparaat doen is ook niet zo goed voor je houding, los is een stuk beter Je "pad" is namelijk geen rechte lijn en in een Smiths machine word je ahw in een rechte lijn "gedwongen" natuurlijk
Jullie zien er allebei top uit! Goed bezig
Beterschap Eske
Es_ther
Geplaatst: 23-11-18 17:17
Jaaa! Had woensdag nog een klein beetje last met sporten, dus daar even omheen gesport .
@eulogy; nu inderdaad vooral gericht op kracht. Ik wil graag bodyweight +10% deadliften, daar daagde een collega mij voor uit. Dat is +/-63kg. Verder hoef ik nu niet meer af te vallen en is mijn conditie eigenlijk ook best goed. Dus enkel sterker en wat strakker worden maar dat vind ik lastig om concrete doelen voor te stellen
Haha Esther vervelend! Maar ik.vind het altijd ook wel lekker
Jullie hebben trouwens echt wel een goed figuur allebei
Ladies welke oefeningen pakken je buik goed maar belasten rug niet te veel. Ik irriteer me mateloos aan mijn buik, terwijl vetpercentage laag genoeg is
Op zo'n bal van +/- 90 cm liggen met je armen / ellebogen en dan naar voren en achter rollen.
Veel oefeningen denk ik tja daar heb je misschien toch je rug mee, bijvoorbeeld met legraises, twisten, planken. Weet niet of dit bijvoorbeeld wel gaat?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 23-11-18 23:55
Ik heb daar machines voor. Een voor de zij buikspieren en een voor de middelste (geen idee hoe die dingen heten de machines en de buikspieren niet hihi)
Vandaag wel even in sportschool geweest. Niks gedaan, gebruik gemaakt van de wc. Had honden gewandeld maar ab begint in te werken. Zowel op ontsteking die minder wordt als lijf die er minder blij mee is .was niet veilig meer terug gekomen Had spullen wel in bus liggen kwam ik achter maar niks gedaan. Armen had gekund maar ab is voor mij niet trainen en rust houden
Ja alleen weet ik niet wat mijn doelen moeten zijn qua sterker worden verder ik ben denk ik sterker dan dat ik ooit ben geweest en kan vrijwel alles met dubbel gewicht als waarmee ik ben begonnen ongeveer een half jaar terug. Toen fitnesste ik wel alleen wanneer er geen groepsles was dus ongeveer 1x per 3 weken, nu probeer ik wel echt 2x per week krachttraining te doen. Wat voor doelen hebben jullie qua sterker worden?
Suuszels, tof is dat he als je sterker word. Had toevallig van de week ook zo'n momentje met de leg curl en seated leg exension. In het begin hield ik dat niet vol met licht gewicht. Zo'n zware oefening voor m'n benen. Maar nu pak ik 'm lekker op 28,5KG. Is pittig maar goed te doen! En squaten met een barbell enzo kan ook steeds zwaarder.
Ik heb geen doel kwa sterker worden. Mijn doel met sporten is afvallen, fitter worden en strakker worden.
Marit2403, dan weet je dat het een goede is geweest! Back on track! Trots op jou!
Es_ther, hoe gaat het met jou spierpijn?
Gianti, de oefeningen die ik op mijn schema heb voor m'n buik zijn oblique crunch, crunch, lying leg raise en planken.
Amira_
Geplaatst: 24-11-18 10:43
Heel fijn he als je merkt dat je kracht vooruit gaat! Marti2403: altijd fijn die spierpijn als je even niet geweest ben
Ik ben bezig met een soort van bulk, eet niet extreem veel maar wel echt veel meer dan eerst en ik merk het zo erg in mn trainingen. Ontzettend fijn. Leg extension deed ik altijd met 40 kg en die doe ik nu met 70. Dumbbell row deed ik altijd met 13 en die doe ik nu met 24 kg. Het is heel motiverend, moet ook wel, want met zoveel eten moet ik echt wel goed trainen haha. Mijn doel is vooral meer zichtbare spieren krijgen
Ja enorm! Had ik niet verwacht. Ik heb inderdaad ook wel echt moeite met zoveel eten, vooral omdat ik nu ook eet als ik nieteens trek heb maar het gewoon moet. Vanaf januari ga ik weer 'normaal' eten en daar kijk ik wel weer heel erg naar uit. Maar vind t een leuk experimentje zo om te zien hoe mn lichaam reageert.
LadyMadonna
Geplaatst: 24-11-18 12:43
Vandaag weer poging tot bodyattack gedaan, maar met de bounces in de warming up voelde ik gelijk m’n knieën al, dus eindconclusie: ik kan geen attack doen
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 24-11-18 12:45
Body attack? Ken ik niet. Even opgezocht, au krijg al knie pijn van het er naar kijken
Maar balen wel van je knieen
Amira mooi vooruit gegaan. Extra veel of weinig eten geen ervaring mee, wel met voldoende moeten eten wat niet lukt soms
Ik heb ‘gebulkt’. Maar merkte niet echt enorm verschil. Nu eet ik op onderhoud en laatste tijd heb ik t gevoel eindelijk wat meer kracht te kweken. Vandaag Mn 1rm squat naar 80 gekregen. Helemaal blij. En Mn Hipthrust 5x 150 kg gedaan na Mn reguliere sets. DL daarentegen blijft poedersuiker en blijft op 87,5 hangen. Krijg gewoon echt niet meer. Hatelijk.