3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:19

Welkom knudd! Wat goed dat de knop om is, daar heb je al veel winst mee behaald. En ook goed dat je hulp hebt, zeker weten een stok achter de deur.

Tips qua avond eten en tussendoortjes. Ik denk dat je wel inspiratie uit de lijstjes die voorbij komen kunt halen. Ik eet vaak fruit, skyr, crackers, rijstwafels etc als tussendoortje. Ligt eraan waar ik zin in heb of wat het beste past. Soms heb ik voor nood een koekje in mijn tas, kan erg chagrijnig worden als ik honger heb :') om te voorkomen dat ik een onuitstaanbaar kreng wordt die alles gaat eten wat er te vinden valt. Dit zijn koekjes van bolletje, is een reep en bevat ongeveer 100 kcal. Ideaal en lekker!

Misschien kan je avond eten koken voor 2, en dan de rest invriezen? Als je alles vers maakt zonder pakjes en zakjes is het best te doen om voor 1 persoon te koken.
Kan je bij ah niet bij die recepten invullen met hoeveel personen je bent?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:43

Ik heb standaart een eiwitreep in mijn tas zitten of een fruitreep. Die laatste is ook maar 90kcal. Maar meestal kan K me best goed beheersen.

Heb worteltjes op mijn werk liggen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 01:34

Knudd schreef:
Hallo :wave: na enige tijd meegelezen te hebben toch onder mijn steen vandaan gekropen. Ik zou graag mee willen babbelen, merk dat nu mijn verjaardag is geweest en de feestdagen eraan komen ik het héél erg moeilijk vind om thuis, of uit, niet te gaan snaaien met al het lekkers wat te krijgen is.

Ik heb een héle lange weg te gaan, maar de eerste 13 kilo's zijn er al wel af. Door antidepressiva ben ik in een half jaar ruim 25 kilo aangekomen, wat daarna door depressie e.d. alleen maar meer is geworden. Uiteindelijk woog ik op mijn zwaarst, bij 1.68m, 141,4 kg |( Ik schaam me diep, ik vind het ook heel spannend om dit nu te plaatsen, maar ik ben het ook gewoon ontzettend beu. Continu in gevecht met mijzelf, wel niet wel niet eten.

Aanstaande donderdag heb ik een tweede afspraak staan bij een diëtist, alhoewel ik totaal niet over de methode te spreken ben, zijn sommige ideeën qua eten wel interessant die ik toegestuurd heb gekregen. Desondanks ga ik wel op zoek naar een andere diëtist, waarbij ik mij prettiger voel. Vanaf het nieuwe jaar zal ik zowel binnenshuis als buitenshuis hulp ontvangen :j Het plan is om dan ook 2-3x per week te gaan sporten :)

Tips voor tussendoortjes of avondeten zijn altijd welkom, zeker 's avonds is het lastig om iets te verzinnen voor 1 persoon :o

Welkom hier en weet dat je niet alleen bent. Ook bij mij is het aankomen begonnen met gebruik van antidepressiva. Uiteindelijk moest ik 50 kilo afvallen, en dat is gelukt, grotendeels met behulp van WeightWatchers (alleen online). Dat maakte het afvallen bijna leuk, je krijgt ook veel hulp via de community met recepten en motivatie. Inmiddels ben ik bijna een jaar op mijn streefgewicht.

Ik kan je de boeken "van XL naar S" aanraden voor lekkere en lichte gerechten. Avondeten maar ook ontbijt en lunch. Hier wordt er nog steeds wekelijks uit gekookt (vanavond nog :D ), staan prima recepten in.

Mijn lijstje voor vandaag, beetje gekke dag maar toch 1900 kcal.

O&L; geroosterd brood met kaas en pindakaas
A; Gebakken tofu met spinazie en tomaat, met zelfgemaakt naanbrood :9
T; Sticky toffee pudding

Planning voor morgen;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; naan-tosti
A; Bloemkoolpizza

Tussendoortjes moet ik nog verzinnen...

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:24

Vandaag!

B: om 8 uur 2 km interval gelopen
O: kwark met druiven, havermout, gepofte quinoa en een bakje fruit van de groenteman
L: gezamenlijke lunch op kantoor
A: kip uit de oven met bloemkool
S: handje cashewnoten, twee glutenvrije digestive koekjes, mandarijn en een bakje druiven.
De snacks/tussendoortjes eet ik gewoon wanneer ik trek heb.
B: Twee paarden rijden

Eten jullie wel eens glutenvrij? Ik wil redelijk overgaan naar glutenvrij (heb inmiddels koekjes, crackers, brood en meel in huis)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:30

Bij mij zijn de antidepressiva ook de oorzaak van de extreme gewichtstoename.. gelukkig nu een half jaar geleden met die zooi mogen stoppen.

Vandaag
O: 250ml soyakwark met perzik

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:35

Jans schreef:
Bij mij zijn de antidepressiva ook de oorzaak van de extreme gewichtstoename.. gelukkig nu een half jaar geleden met die zooi mogen stoppen.

Vandaag

Veel te weinig voor de hele dag he ~~}>

Grapje dus voordat ik dalijk weer iemand over mij heen krijg _O-

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:38

Waarom wil je over op glutenvrij saaaash? :)

BK, wat voor recepten staan daar zo'n beetje in? Gewoon "normale" dingen?

Mijn lijstje voor vandaag, probeer de draad weer op te pakken!
O: Griekse yoghurt met kellogs all bran en een banaan
T: bolletje granenreep
L: tosti kaas/kip/pesto en boterham met filet american
T: 2 kiwi's
A: weet ik niet, eet mee op mijn werk. Klein bakje skyr als toetje.
T: rijstwafels met smeerkaas

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:42

Saaaash schreef:
Eten jullie wel eens glutenvrij? Ik wil redelijk overgaan naar glutenvrij (heb inmiddels koekjes, crackers, brood en meel in huis)

Nee, nooit. Ik ben er niet gevoelig voor, dus ik zie geen enkele reden om glutenvrij te eten.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:46

_KellyAV schreef:

Ik heb al sinds februari last van mijn maag en kreeg als tip omdat eens te proberen, ik ben al in behandeling bij een arts en ik ben meermaals in het ziekenhuis geweest maar tot nu toe nog geen oorzaak kunnen vinden. Ik kreeg dit als tip van iemand, dus ik dacht nooit geschoten is altijd mis.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:46

Lekker lijstje Kelly!

En waarom glutenvrij saaaaash? Medische reden?

Hier beetje apart lijstje
O: halve banaan en een grote koffie
L: salade van ijsbergsla, tomaatjes, rode ui, dressing en kipschnitzel stukjes. + 25 gr popcorn
T: 25 gr gezoute pinda's en een witte kinderbueno
B: half uur baantjes trekken
A: 2-3 kippenvleugeltjes + wat patatjes
T: waterijsje

Gewicht gaat langzaam maar zeker omlaag. Erg fijn. :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:29

Ik ben ook niet gevoelig voor gluten. Heb wel even glutenvrij gegeten, maar ik vond het onhandig en had voor mij geen voordeel. Ik slik ook antidepressiva, maar heb geen idee of mijn gewichtstoename daar iets mee te maken heeft.

Mijn lijstje:
O: twee stevige speltcrackers met runderrookvlees
T: bonbon
L: twee/drie speltboterhammen met runderrookvlees of kip samba salade
T: bonbon, cup-a-soup
A: witlof met ham en kaas uit de oven
T: handje chips, twee mandarijnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:35

Yonker schreef:
Jans schreef:

Vandaag

Veel te weinig voor de hele dag he ~~}>

Grapje dus voordat ik dalijk weer iemand over mij heen krijg _O-

_O- _O- ik weet nog gewoon niet eens wat ik de rest van de dag wil en ga eten _O- ik bedenk dat altijd pas als het tijd is om te eten _O- behalve vanavond, dan eten we zelfgemaakte platbroodpizza: https://www.hellofresh.nl/recipes/platb ... toelen-en- belegen-kaas-561e1c7579a23c8d5c8b4567

Ik eet / drink trouwens wel koemelkvrij (op kaas na dan :+ ) omdat ik niet tegen de calcium uit koemelk kan. := dus dat is soms improviseren en soms ontkom je er niet aan zoals creme fraiche / zure room.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:46

Saaaash schreef:
_KellyAV schreef:

Ik heb al sinds februari last van mijn maag en kreeg als tip omdat eens te proberen, ik ben al in behandeling bij een arts en ik ben meermaals in het ziekenhuis geweest maar tot nu toe nog geen oorzaak kunnen vinden. Ik kreeg dit als tip van iemand, dus ik dacht nooit geschoten is altijd mis.

Dan kan je het zeker proberen ja! Ik heb ook regelmatig dat ik heel erge buikpijn krijg aan het einde van de middag. Ben er alleen nog niet achter waardoor het komt, dus ben het aan het uitzoeken. Alleen heb ik nu dus niet zo vaak meer buikpijn :') dus er zit geen vaart in. Doe ik toch iets goed! :D

Bijzonder lijstje sanne :') wel lekker! :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:10

Hahah ja ik wilde eigenlijk koken maar het was zo warm vandaag. 36 graden. :( Wordt ik heel moe en sloom van :')

Dus toen werd het eten bestellen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:18

Gelijk heb je! Zou ik ook doen waarschijnlijk haha.

Misschien heb ik het gemist, maar woon je daar permanent? Of kom je weer terug? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:19

Wat betreft frisdranken: ik laat mezelf gewoon snacken met light frisdranken als ik daar zin in heb. Drink best regelmatig een blikje suikervrije Red Bull en als ik zin heb in een blikje cola dan haal ik dat ook gewoon :)) Wel de light of zero versie (ik drink al mijn hele leven zo sporadisch cola dat ik het verschil tussen de gesuikerde versie en de rest amper proef eigenlijk)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:24

Bedankt voor de welkomsberichtjes :D Ik ga aan de slag met de tips, kijken of er iets tussen zit. Ik ben alleen niet zo goed met lijstjes maken en al helemaal niet al in de ochtend met wat ik de rest van de dag ga eten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:29

Dat is toch wel erg belangrijk als je wil afvallen. In mijn ervaring werkt het echt niet lekker om gewoon maar te kijken wat je gaat eten, dan krijg je vreetbuien.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:30

Ja dat is mijn ervaring ook wel :j
Dat plannen vind ik soms ook nogal lastig....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:36

Bij mij geven lijstjes, naast dat je makkelijk in kan plannen hoeveel kcal je binnenkrijgt, ook heel veel houvast om alleen te eten wat ik ingepland heb. Soms plan ik niet alles tussendoortjes laat ik bijv open omdat ik nog niet weet waar ik zin in heb, maar dan weet i kwel dat ik bijv ong 150 kcal eraan wil "besteden".

Over lijstjes gesproken, aangezien ik vandaag weer aan het werk ben en min of meer normaal functioneer, ga ik ook maar een lijstje plaatsen. Mn eerste tussendoortje kon ik gewoon niet laten staan O:)

O: havermout met appel, kokos en halfvolle melk
T: stuk brownietaart :9
L: salade met kipreepjes, tomaat, witte kaas en scheutje balsamico en olijfolie, kom heldere soep
T: 2 mandarijnen
A: tomatensoep en stokbrood met kruidenboter
T: bakje magere kwark

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:43

Nou ik zet ook maar even mijn lijstje neer, anders is het hek weer van de dam :')

O: halve eiwit shake (was gaan lekken in mijn tas :( )
T: cappuccino en een bonbon
L: sla met tomaat, mozzarella, komkommer, kool en honing-mosterd dressing
T: kwark en 2 maiswafels met smeerkaas
A: ovenschotel van pasta restjes met groene pesto, paprika, courgette, champignon en kaas :9
T: olijfjes en een schaaltje naturel chips + glas rode wijn om te vieren dat ik een week vrij ben :D

Beweging: naar huis lopen vanaf werk (sleutel is afgebroken in het kettingslot van mijn fiets, die aan een lantaarnpaal vast staat.. zucht). Ongeveer 5km. Ik ga denk ik niet sporten want heb enorm veel last van mijn rugblessure.
Wel even rommelen met pony

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:53

@knudd: Ik maak ook geen lijstjes voor de dag. Tijdens werkdagen heb ik een aardig dagritme en kan ik dus plannen (behalve het avondeten) . Maar in het weekend kan ik dat echt niet. Ik probeer daar gewoon te sturen. Als ik tijd heb begin ik bijvoorbeeld met quark/melk of shake. Zodat ik met middageten gewoon een brood oid. kan eten.

Met boodschappen doen probeer ik de variatie te vergroten en te kijken naar wat ik koop. (dus geen chips, drop, koekjes oid maar bijv ongezoute noten en zo.)

En als ik dan toch trek krijg, heb ik kaki's in huis (vind ik erg lekker), snoepwortels of neem ik iets anders wat wel vlot vult en niet te veel Kcal heeft. Voor zover het gaat hou ik het in MFP in te vullen, ook naderhand. Dan heb ik toch een beeld bij wat ik ongeveer binnen heb gekregen.

Ik eet niet gluten vrij, daarvoor hou ik echt te veel van graan producten. Ik probeer wel zo veel mogelijk volkoren te eten en als het kan ander (volkoren) meel te eten (spelt, rogge, haver ed)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:23

Ik plan altijd mijn maaltijden van te voren, vaak weeg ik de avond van te voren alles af en voer ik alles in op FatSecret. Ik neem altijd ruim voldoende gezonde tussendoortjes mee die ik (mocht ik echt trek hebben) gewoon kan pakken, maar in principe red ik het prima met wat ik meeneem op een dag.
Morgen heb ik een drukke dag; in de ochtend drie paarden rijden en om 13.00 moet ik dan in de sportschool staan voor een zware training en als afsluiter ga ik baantjes trekken. 's Avonds ga ik eten bij een vriend :o:9, ik let dan die dag vooral overdag goed op mijn eiwit inname (dat betekent dus in de ochtend kwark en een gekookt ei, na de training een protein bar of een shake. Ik heb nog geen idee wat ik ga eten 's avonds want dat is nog een verrassing...

Vanavond moet ik allebei mijn paarden rijden én opzadelen, dus beweging weer gehad voor vandaag!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:37

Ik maak op maandag een weekmenu, verzin avondeten voor de hele week. Als het anders uitkomt om wat voor reden dan ook wil ik nog wel eens wat schuiven, wat ik welke dag eet staat niet vast. Als ik niet plan loop ik als een kip zonder kop door de supermarkt elke dag en kom ik meestal niet met de gezondste dingen thuis.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:38

Ik neem ook lekker een blikje cola zero bij lekkere trek. Beter dan een koek ofzo. :=
En hoe komen jullie aan lekkere recepten? Vind heel veel dingen te veel werk omdat ik ook regelmatig alleen eet. En hebben jullie ook voorbeelden van week menu's? Ik eet dan geen vlees maar dat hoeft niet uit te maken natuurlijk.

Zit helaas de laatste tijd enorm slecht in mijn vel in vlagen. En wat doe ik dan... eten. Daar word ik rustig van. Dus daarom wil ik echt structuur aanbrengen in mijn eetpatroon. Dit zodat ik niet meer zo enorm ga vreten. Heb gelukkig geen overgewicht en zie er redelijk slank uit gelukkig. Ook al heb ik mij al tijden niet gewogen. Maar zal rond de 80 kilo zitten. Deze week maar even strak kijken en me dan zondag maar weer wegen.

Mijn dag
O/L: Twee afbak kaiserbroodjes met 1 zo'n grote plak oude kaas voor 2 broodjes
T: Zero ontbijtkoek
A: 400 gram Witlof (70 kcal ofzo) met 200 gram aardappelen (178 kcal) en oude kaas (moet nog wegen)
T: Warme chocomelk (in de stad) en daarna thee

En wil ook echt gaan ontbijten, maar ik ging over mijn lijk terug kijken. Krijg je niet bepaald eetlust van. :o