Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:02

Hihi ik doe dat denk ik het hele jaar door met hondenfoto's en foto's van de pony's :o

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:52

foto's op FB en whatsapp kan me ook niet boeien, als iemand echt irritant veel deelt dan klik ik gewoon aan dat ik er minder van wil zien. :') Er zullen er vast ook zijn die mijn knollen beu gezien zijn. _O- Ik veronderstel dat zij dat knopje dan ook weten staan. :D
en groepsgesprekken heb ik sowieso een hekel aan dus dat doe ik hoe dan ook niet.
Hoogstens een paar berichten voor bv. een feestje of iets anders af te spreken en eenmaal afgesproken ga ik eruit. :')
IMO maken mensen het gewoon zichzelf vaak moeilijk wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:59

Als hier het onderwerp trouwen naar boven komt geef ik ook altijd aan "ik wil GEEN vrijgezellen", toch niet in de zin van idioot verkleed over de markt snoepjes gaan verkopen of opdrachtjes uitvoeren. Ik kies zelf met wie en wat we gaan doen. Hoogstwaarschijnlijk wordt dat een dagje wellness met gezellig tafelen, cocktail/wijntje erbij en iemand die paraat staat om me 's avonds veilig naar huis te brengen. Waarschijnlijk ga ik tegelijk tegen de schenen van mijn schoonzus schoppen, want die zal niet uitgenodigd zijn }>

Heb een bloedhekel aan van die verplichte dingen, jezelf openbaar voor schut zetten, noem maar op. Nee bedankt, laat mij maar lekker de regie houden haha.

Kinderen komen er waarschijnlijk niet, maar ook daar zou het gewoon nuchter zijn. Geen trammelant op voorhand. Uit eten of thuis hapjes is altijd goed :D zolang die onnozele spelletjes ook maar weer ver achterwege blijven.... En staat er bezoek aan de deur waar ik geen zin in heb, dan blijft die deur gewoon dicht. Best handig dat we een camera aan de deurbel hebben haha.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:02

Afbeelding

Ik ben nogal vaak getagt in dit plaatje :')

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:18

:D :D :D :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:22

_O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:53

ik vond hem wel passend voor hier :+

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:12

Even een irritatie hier delen.

Veel in mijn omgeving hebben (jonge) kinderen en als we dan gaan paardrijden pas ik mij dan meestal aan want ja,stukje natuur van mij dat ik mij aanpas aan een ander en ik snap best dat je met een kind veel meer gebonden bent aan tijd etc.

Vriendinnen blij dat ik met ze mee ga te rijden enzo en nu heb ik 1x hun hulp nodig met 1 van mijn paarden en niemand gewoon niemand die kan helpen.

Allemaal oei aaah druk met de kinderen,1 moet poepen andere moet slapen,eten etc etc.

Men ik vraag maar 5 min hulp... 5 minuten en misschien wel minder.

*zucht*

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:46

DeBuurvrouw schreef:
Even een irritatie hier delen.

Veel in mijn omgeving hebben (jonge) kinderen en als we dan gaan paardrijden pas ik mij dan meestal aan want ja,stukje natuur van mij dat ik mij aanpas aan een ander en ik snap best dat je met een kind veel meer gebonden bent aan tijd etc.

Vriendinnen blij dat ik met ze mee ga te rijden enzo en nu heb ik 1x hun hulp nodig met 1 van mijn paarden en niemand gewoon niemand die kan helpen.

Allemaal oei aaah druk met de kinderen,1 moet poepen andere moet slapen,eten etc etc.

Men ik vraag maar 5 min hulp... 5 minuten en misschien wel minder.

*zucht*

Ja, maar dat van jou is niet belangrijk, en dat van hen wel, daarom moet jij je aanpassen. Snap dat dan..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:48

Maar dat is wel een ding ja. Ook als je eens af wil spreken met mensen met kinderen. Je moet je altijd maar aanpassen en naar hen toe gaan, want anders moeten zij een oppas regelen. Terwijl ik het juist leuk vind om hier mensen uit te nodigen. Bij ons kun je heel gezellig zitten onder de overkapping met een haardvuur aan en dan kunnen wij ook allebei een keer drinken. Maar nee kom maar naar ons zeggen ze dan, want dan hoeven we geen oppas. En dan blijven die kinderen nog langer op omdat er bezoek is, kun je pas vanaf 22.00 of 23.00 een fatsoenlijk gesprek voeren.

Of als je een feestje geeft of wat anders, op het laatst afbellen. "nee we hebben geen oppas" . :r

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:50

Dat laatste is gewoon een ontzettend goede smoes voor als je geen zin hebt natuurlijk.. Zo doorzichtig. >;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:57

wat debuurvrouw beschrijft zou ik gewoon bespreken met vriendinnen en mijn frustratie delen... want misschien hebben zij wel helemaal niet door in wat voor bochten jij je wringt om om hun kinderen heen te plannen :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:11

Bloodymary, ze kunnen toch ook naar jullie komen met hun kinderen?
Als het bedtijd is even bij jullie in bed leggen.

Zo deden mijn ouders dat. We werden dan vervolgens in onze halfslaap in de auto getild en van auto hop ons eigen bed in.

Maar dat is natuurlijk niet verantwoord tegenwoordig...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:15

Nou ja over het algemeen hoef jij je zogezegd in geen bochten te wringen want je hebt geen kinderen :+
Wij zitten de hele dag maar na te denken op de bank wat we toch eens zullen doen in ons lege saaie leven :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:21

Gefeliciteerd Magrathea.

Ik vond het vaak wel handig om juist naar de ouders toe te gaan.
Dan kunnen die koters gewoon naar bed.
Met goede vrienden wel gedaan hoor, dat we graag wilde bbq-en met hun en ze eigenlijk uit wilde nodigen.
Maar dan maar afspraken het eten daar mee heen te nemen.
Veel minder gejank en niet mijn hele huis op zijn kop omdat die kotsende kinderen in ons bed moesten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:27

Magrathea schreef:
Nou ja over het algemeen hoef jij je zogezegd in geen bochten te wringen want je hebt geen kinderen :+
Wij zitten de hele dag maar na te denken op de bank wat we toch eens zullen doen in ons lege saaie leven :=

ja dat is natuurlijk waar :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:41

PPrecies wij kindvrijen hebben nooit iets te doen en de zin van ons leven is ons in bochten wringen voor vrienden en collegas die kinderen hebben. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:50

Ouders die zo moeilijk doen die blijven waar ze zijn. :+
Schoonbroer en zus gebruiken ukkie nooit als excuus. En ukkie is stoer genoeg dat ze totaal niet stoort (en ik kan weinig verdragen van kinderen.). We snappen nog steeds niet hoe ze zo'n braaf kind op de wereld gezet hebben. :P (ja dat zeggen we tegen hun ook. :P )

Mijn moeder heeft nieuwe buren, mijn trailer heeft daar eens gestaan omdat ze die nodig hadden voor iets op te laden. Gisteren ging ik even langs en zegt mijn moeder "er vroeg gisteren iemand naar je" maar ik hoorde al aan de toon dat ik het niet ging willen horen dus ik vroeg ook "wil ik het wel weten?"
Bleek dus dat het kind van de nieuwe buren (die ik totaal niet ken.) was komen zeggen dat ze wilde paardrijden. :+ Toen mijn moeder begon uit te leggen waar de dichtsbijzijnde manege lag onderbrak het kind haar met "maar jouw dochter heeft toch paarden?"

:? Hier is het echt niet "normaal" om maar gewoon aan te kloppen en te melden dat je wil paardrijden als je weet dat iemand paarden heeft... Mijn moeder heeft haar uiteindelijk wel afgewimpeld gekregen maar kom op zeg...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:51

En denk eens aan alle prachtige dingen die we zullen missen...
uitscheuren, striae, slapeloze nachten, snottebellen, poep, slopen...

Ayasha schreef:
:? Hier is het echt niet "normaal" om maar gewoon aan te kloppen en te melden dat je wil paardrijden als je weet dat iemand paarden heeft... Mijn moeder heeft haar uiteindelijk wel afgewimpeld gekregen maar kom op zeg...

hier ook niet normaal hoor ;)
Maar wel 1x de vraag gehad van een collega of haar dochter een keer op de mijne mocht... gevraagd of ze eerst wilde tekenen dat ik niet aansprakelijk was van het letsel dat sowieso plaats zou gaan vinden en toen was het wel klaar :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:54

Ik lees wel vaker op bokt dat ze gaan aanbellen voor verzorgpony's, dat doen ze hier ook niet of iig veel minder in mijn beleving, maar dat loopt dan toch niet zo brutaal hoop ik?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:55

c_alsemgeest schreef:

[

En denk eens aan al die bergen geld die maar gewoon blijven liggen..
Wat moet je daar nou weer mee? >;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:57

fleurtjeuh schreef:
c_alsemgeest schreef:

[

En denk eens aan al die bergen geld die maar gewoon blijven liggen..
Wat moet je daar nou weer mee? >;)

Ja geeeeeeen idee %)

in een paard, etentjes, kleding en leuke uitjes stoppen... waarbij ik geen rekening hoef te houden met een jengelend projectiel Y)(^)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:00

Zie dit topic al een tijdje staan en nu ga ik toch maar even reageren...ik ben 35 en ik heb geen kinderen.
Wil ze niet en ook nooit gewild ook. Ik kan lekker doen wat ik wil en hoef met niemand rekening te houden. Ik hou niet van huilende kinderen...en vooral baby's met hun vieze luiers. := En je doet 's nachts ook geen oog dicht...om van de bevalling nog maar te zwijgen...nee, genoeg vrouwen die ze wel willen dus ik sla over... :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:07

c_alsemgeest schreef:
in een paard, etentjes, kleding en leuke uitjes stoppen... waarbij ik geen rekening hoef te houden met een jengelend projectiel Y)(^)

Mooie reizen buiten de schoolvakanties, dagje sauna, mogelijkheid om minder te werken want geen nood om heel gezin te onderhouden :j

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:14

Bloodymary schreef:
Maar dat is wel een ding ja. Ook als je eens af wil spreken met mensen met kinderen. Je moet je altijd maar aanpassen en naar hen toe gaan, want anders moeten zij een oppas regelen. Terwijl ik het juist leuk vind om hier mensen uit te nodigen. Bij ons kun je heel gezellig zitten onder de overkapping met een haardvuur aan en dan kunnen wij ook allebei een keer drinken. Maar nee kom maar naar ons zeggen ze dan, want dan hoeven we geen oppas. En dan blijven die kinderen nog langer op omdat er bezoek is, kun je pas vanaf 22.00 of 23.00 een fatsoenlijk gesprek voeren.

Of als je een feestje geeft of wat anders, op het laatst afbellen. "nee we hebben geen oppas" . :r

Dit is dus mijn ergste nachtmerrie hè. Dat jij je maar moet gaan aanpassen aan de kids van je vriendinnen. Wat een hel. Dat en de kans dat ik toch klapperende eierstokken krijg houden me 's nachts echt wakker :')