Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:41

Het gaat hier zo ontzettend goed! Lees wel eens dat mensen eerst twee weken op vloeibaar moeten? Bij Weightworks dus niet en moet zeggen het gaat top! Ruim -6 kilo nu en had na 4 dagen ofzo al geen paracetamol meer nodig. Enige zijn die stomme spuiten :')

Wanneer begin je eigenlijk met de vitamines? Moet ook ff wennen aan 3x per dag calcium te nemen haha.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:51

3x per dag calcium? dat lijkt mij niet te werken aan hoeveelheid qua inname en incontinentie met je vitamine pillen

klopt ik heb ka 2 weken vloeibaar en rauwkost gegeten voor de operatie ivm dat je mild (?) dan krimpt waardoor er meer ruimte is.

van de pijn stillers af is fijn :j dat scheelt zoveel en ik persoonlijk vond het fijn dat je dan voelt wanneer je teveel iets wilt doen

Spuiten is belangrijk als je nog genoeg beweegt. ik ben er na 2 weken mee gestopt omdat ik al genoeg aan beweging deed

Match

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:02

Ik ben gelijk begonnen met de vitamine en de Calcium en dan 3x daags.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:19

Ashley, ooh wist niet dat het ook van te voren moest. Ik hoefde dat niet :), maar wel 3x daags calcium staat er haha.

Ooh dan ga ik ook maar aan de vitamines

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:26

ik snap alleen het nut van de 3x per calcium niet.

Je mag het niet samen met je vitamine pil daar moet minimaal 2 uur tussen.
en tussen je calcium pil en alles van zuivel moet ook 2 uur tussen zitten ( dus ook als je boter gebruikt)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:31

Toch alleen oppassen met zuivel als je de multivitamine slikt?
Ik doe in de morgen 2 Calcium na mijn yoghurt of kwark, de multivitamine rond 5 uur of kwart over vijf en na het avondeten de laatste calcium tablet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:04

Volgens mij mag calcium ook samen met zuivel (daar zit ook calcium in), alleen calcium verminderd de opname van ijzer (zo uit mijn hoofd), dus calcium mag niet samen met de multivitamine. Ik gebruik de calcium bij ontbijt en rond diner, de multivitamine neem ik voor het slapen gaan. Dan hoef ik alleen maar rekening te houden met calcium twee uur voor bedtijd.

Voor de mensen die eerder dan 2024 zijn geopereerd... Wanneer merkten jullie dat je grotere porties kon gaan eten? Hebben jullie je daar wel eens zorgen om gemaakt? Hoe wisselend is dat bij jullie?

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:22

Ik ben nu 2 jaar PO, maar kan nog steeds geen grote porties eten. Het ligt er wel aan wat ik eet. Bijvoorbeeld soep kan ik best veel van op, maar een boterham krijg ik soms niet eens helemaal op.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:39

Ik meld me ook stilletjes.

Ik overweeg ook een GBP, heb net een verwijzing gekregen van de HA.

Nu moet ik bij aanmelden een eetdagboek sturen van aantal dagen, wat is wijsheid?

Wat willen ze daarmee doen?

Moet ik het nu invullen als een gezonde fase (ik eet regelmatig ff heel gezond om het beetje in bedwang te houden).
- met het risico dat ze zeggen ja goed zo, we accepteren je niet want je weet heel goed hoe het moet??

Of hoe ik nu momenteel eet wat geregeld ook erg ongezond is incl snaai momenten?
- dan kunnen ze ook denken he die kan niet gezond eten dus ook niet geschikt wat na de operatie moet je ook gezond eten?

Ja de mindfuck begint al voor de eerste afspraak plaats vind, help?? :') :') :')

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:29

Gewoon alles eerlijk invullen. Ze wijzen je niet af op je eetdagboek.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:34

Match schreef:
Ik ben nu 2 jaar PO, maar kan nog steeds geen grote porties eten. Het ligt er wel aan wat ik eet. Bijvoorbeeld soep kan ik best veel van op, maar een boterham krijg ik soms niet eens helemaal op.

Heb ik na 3 jaar ook hoor. Maak me daar geen zorgen over. Probeer gevarieerde maaltijden te eten. Soep is zelfgemaakt met veel groenten en vlees of vis. En eet ik eigenlijk altijd als lunch. Brood valt hier eigenlijk nooit goed, alleen geroosterd.

Cadaz, eerlijkheid duurt t langst. Als jij een prachtig dieet laat zien, zou je niet zo zwaar zijn. Maar ook hoeveelheden noteren. Dus 130 gram aardappel en 50 gram boontjes... ik noem maar wat. Succes in ieder geval.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 15:18

@cadaz: als je het goed zelf zou kunnen dan had je ze helemaal niet nodig gehad.
Ik heb nog steeds het signaal niet dat ik vol zit, maar ik ben ook pas 2 maanden po

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:11

Match schreef:

Ik heb soms het idee dat het weer veel te groot wordt, terwijl dat realistisch gezien echt niet groot is. Een boterham eet ik vaak nog zonder korstjes omdat het dan te machtig wordt := Soms gaat de boterham er wel met gemak in, blijft heel wisselend. Heb wel steeds weer wat meer trek (9 maand PO), dus twijfel dan of ik te weinig eet, of dat het hoofdhonger is of iets anders. Kom vaak wel aan vijf eetmomenten, maar zes zoals geadviseerd lukt me niet vaak. Ben daarin nog echt zoekende.

Cadaz, wat de rest zegt :j Ik vond dat ook lastig, maar eerlijkheid is echt belangrijk.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:11

Cadaz, idd gewoon eerlijk zijn en dan komt het vast wel goed :)!

Ff gekke vraag, maar is het normaal dat je ontlasting kleurloos is? Of moet ik toch maar ff bellen? :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:31

MoniekJ schreef:
Cadaz, idd gewoon eerlijk zijn en dan komt het vast wel goed :)!

Ff gekke vraag, maar is het normaal dat je ontlasting kleurloos is? Of moet ik toch maar ff bellen? :')

Kleurloos of stopverf kleur?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:30

Ff gekeken en idd meer stopverf

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:03

Dan zou ik even bellen ben je zelf ook meer gerust denk ik

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:18

Is heel normaal, je darmen zijn niet meer als voorheen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:20

Ashleytjuhh schreef:
3x per dag calcium? dat lijkt mij niet te werken aan hoeveelheid qua inname en incontinentie met je vitamine pillen

klopt ik heb ka 2 weken vloeibaar en rauwkost gegeten voor de operatie ivm dat je mild (?) dan krimpt waardoor er meer ruimte is.

van de pijn stillers af is fijn :j dat scheelt zoveel en ik persoonlijk vond het fijn dat je dan voelt wanneer je teveel iets wilt doen

Spuiten is belangrijk als je nog genoeg beweegt. ik ben er na 2 weken mee gestopt omdat ik al genoeg aan beweging deed

Weightworks adviseert inderdaad om 3x per dag een calciumtablet te nemen. Dit omdat (zij zeggen) dat zoveel calcium in 1x niet allemaal opgenomen kan worden door je lichaam. Daarom ga ik ook maar gewoon een schema maken met tijden erbij om te zien waar ik alles kan innemen :j wordt daarna vanzelf automatisme.

MoniekJ, wat fijn dat het zo goed gaat! En als je twijfelt gewoon ff bellen, zijn ze voor :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 15:18

Mijn verwijzing is richting weightworks gegaan en de vragenlijsten zijn ingevuld.
Spannend!

Hoe lang duurde het bij de anderen die daar geholpen zijn voordat je dan de eerste afspraken kreeg?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 16:49

Bij mij duurde het ongeveer 10 dagen :).

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 19:16

Ik ben in april verwezen geloof ik, en 21 mei had ik de screening. Superleuk dat er nu een heel aantal bij WW in het traject gaan/zitten!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 05:00

MoniekJ schreef:
Bij mij duurde het ongeveer 10 dagen :).

O dat is snel! :)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 09:54

Ja, en 2 juli screening, 9 juli bijeenkomst en gesprek chirurg en 11 juli geopereerd :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:05

MoniekJ schreef:
Ja, en 2 juli screening, 9 juli bijeenkomst en gesprek chirurg en 11 juli geopereerd :)

Ohjee, mocht dat bij mij zo snel gaan moet ik wel ff rustig blijven ademen haha. Krijg t nu al spaans benauwd :')