[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:45

Ah joh, is een eitje :D dat kun jij!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:08

Aah succes! Gooi je wel een foto in het topic als je hem hebt? :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:08

Oh gaaf, ik wil m eigenlijk ook maar mij staat het totaal niet denk ik :o

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:29

Oehh leuk! Plaats inderdaad een foto als je ‘m hebt!
Ik wil ook super graag een septum, maar moet van m’n ouders wachten tot ik 18 ben. Dus nog een jaartje, dan kan ie :D

Yonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:39

Denk dat het door de zenuwen meer pijn deed dan het daadwerkelijk deed.. :=
Maaaaar hij zit! Bij FR Body Art laten doen, hij doet ook mijn tattoo's *\%/*

En snapchat filter foto want ik ben koos make-up loos gegaan..

Afbeelding

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:24

Waarschijnlijk een vraag die al veel gesteld is, maar misschien kunnen jullie mij toch wat meer gerust stellen :).

Ik zou graag een helix laten piercen, maar op internet en ook hier lees ik dat de genezing best een hele tijd duurt en hij ook later nog regelmatig ontsteekt. Dit maakt mij toch een beetje aan het twijfelen..

Hebben jullie ook met deze twijfel gezeten of het gewoon gedaan? Uiteraard is het logisch dat het even nodig heeft om te helen, maar is het risico op ontsteking en herstel langer dan een jaar echt zo groot? Ik lees op sites dat het soms maanden kan duren voordat het weer prettig is om op het oor te gaan liggen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:31

Kraakbeenpiercings zijn inderdaad pas na gemiddeld 9 maanden tot een jaar volledig genezen, maar ik kan zelf toch altijd binnen een week wel weer op mijn oor liggen. En hier nog nooit een ontsteking gehad, ik doe alles litha, werkt perfect.
Helixen kunnen nog wel een bitches zijn, maar dat heeft mij nooit tegen gehouden.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:35

Yonah schreef:
Denk dat het door de zenuwen meer pijn deed dan het daadwerkelijk deed.. :=
Maaaaar hij zit! Bij FR Body Art laten doen, hij doet ook mijn tattoo's *\%/*

En snapchat filter foto want ik ben koos make-up loos gegaan..

[ [url=m/G0x3OR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat je gaaf! Happy healing! :D

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:39

Super leuk, Yonah! <3

DewiRox, die van mij zijn hartstikke braaf nu ik inderdaad naar litha ben overgestapt. Nergens last van; kan erop slapen en kan er eigenlijk mee doen wat ik wil (ringetje draaien bvb) en ik voel er niks van. Alleen jeuken ze af en toe een beetje :+

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:52

DewiRox schreef:
Waarschijnlijk een vraag die al veel gesteld is, maar misschien kunnen jullie mij toch wat meer gerust stellen :).

Ik zou graag een helix laten piercen, maar op internet en ook hier lees ik dat de genezing best een hele tijd duurt en hij ook later nog regelmatig ontsteekt. Dit maakt mij toch een beetje aan het twijfelen..

Hebben jullie ook met deze twijfel gezeten of het gewoon gedaan? Uiteraard is het logisch dat het even nodig heeft om te helen, maar is het risico op ontsteking en herstel langer dan een jaar echt zo groot? Ik lees op sites dat het soms maanden kan duren voordat het weer prettig is om op het oor te gaan liggen.

Grappig, ik wilde precies dezelfde vraag stellen. Nog even een toevoeging; Ik heb nu in totaal 8 gaatjes in mijn oorlellen. Dat is altijd prima gegaan. Nooit echt heftige ontstekingen gehad oid. Is een helix heel erg anders dan dat?

E_J & Santigo_ Wat is litha?

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:07

DewiRox schreef:

Bij mij was het echt een DRAMAA! maar bij mijn vriendinnen echt geen problemen mee. hij heeft bij mij echt een jaar nodig gehad om te helen en nu nog af en toe doet ie raar. ik heb ook een klein buitje aan de voorkant ( die je niet ziet of last van heb) en aan de achterkant, die deed wel echt pijn. maar nadat ik een andere piercing er in deed geen problemen mee gehad. nu af en toe nog dat ie ff pijnlijk is maar dan ben ik gewoon vergeten hem schoon te maken of het vuil weg te halen.
ik heb er +- 2-4 weken niet op kunnen liggen.

Maar ondanks alles ben ik er super blij mee :)

Ik had btw wel heel veel schoon gemaakt, had ik achteraf misschien niet hoeven doen :P

@ Gracezellaa

LITHA is een acroniem dat staat voor Leave It The Hell Alone. Het is een nazorg-methode die inhoud dat je helemaal GEEN nazorg doet (: Het idee erachter is dat je je piercing zo weinig mogelijk irriteerd met onnodige producten en dat je lichaam zelf best wel in staat is om een wondje te genezen. Dit houd ook in dat je crusties gewoon laat hangen en eventuele bijhorende jeuk negeert. Afspoelen met water is uiteraard geen probleem, maar zeep of zelfs een antibacteriële zeepemulsie hoort hier niet bij en aanraken en dus bewegen is uit den boze.

Je hebt ook LIMA: Leave It Mostly Alone. Hierbij maak je je piercing wel voorzichtig proper, maar gebruik je ook geen zeep, zoutoplossing of onsmettingsmiddelen.
Laatst bijgewerkt door Brittjuh97 op 06-04-18 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:08

Leave
It
The
Hell
Alone

;)

LITHA. Oftewel niks aan je piercings doen, alleen pas als ze ontstoken zijn. Niet aanzitten, niet teveel schoonmaken.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:28

Lous schreef:
Leave
It
The
Hell
Alone

;)

LITHA. Oftewel niks aan je piercings doen, alleen pas als ze ontstoken zijn. Niet aanzitten, niet teveel schoonmaken.

Ook mijn methode idd! Eerste 2 steeds schoongemaakt, die piepen nog steeds. Andere 2 de litha methode en die zijn genezen :))

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:44

xZiva_ schreef:
Lous schreef:
Leave
It
The
Hell
Alone

;)

Ook mijn methode idd! Eerste 2 steeds schoongemaakt, die piepen nog steeds. Andere 2 de litha methode en die zijn genezen :))

dan ga ik dat bij mn rook ook proberen, wil die na de zomer laten zetten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:31

Rook was zo ontzettend lief bij mij, oor is een paar dagen gevoelig geweest en that’s it. Echt de meest brave ooit. De enige die wat met vochtbultjes heeft gezeurd is mijn inner conch... de rest nooit.
En inderdaad afblijven. Ik gebruik echt nooit zeep of zout of wat dan ook. Onder de douche spoelen ze automatisch af en dat is t. Al dat gepiel eraan kan imo niet goed zijn.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:41

Gracezellaa schreef:
DewiRox schreef:

Grappig, ik wilde precies dezelfde vraag stellen. Nog even een toevoeging; Ik heb nu in totaal 8 gaatjes in mijn oorlellen. Dat is altijd prima gegaan. Nooit echt heftige ontstekingen gehad oid. Is een helix heel erg anders dan dat?

E_J & Santigo_ Wat is litha?

Mijn helix heeft 1.5 jaar veel pijn gedaan. Hij is een paar keer ontstoken geweest en als hij dat niet was, was hij echt heel gevoelig. Ik heb zelf ook 4 oorlel gaatjes aan elke kant (8 in totaal dus). Maar het piercen, ontsteken en het genees proces is veel pijnlijker. Ik kon er met 2 week wel weer op slapen, was gevoelig maar niet zo pijnlijk dat het niet kon.

Ik wil er graag een inner conch en een daith Bij, maar omdat mijn helix (inmiddels 10 jaar oud) zo veel pijn heeft gedaan durf ik het echt niet.

Ik ken echt heel veel meiden die er geen last van hebben gehad trouwens.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:39

Mijn helixen doet er ook al meer dan een jaar over om te genezen. Ik ben goed op weg. Het doet nu nog pijn als ik er een tik tegenaan krijg en er zitten vochtbultjes, maar de ontsteking is er EINDELIJK uit. Dat heeft ook bijna een jaar geduurd.

Nu heb ik er wel 2 in 1 keer laten zetten. Dat was niet zo slim :+

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:12

DewiRox schreef:

het heeft mij een jaar gekost om te genezen (met pfeiffer, dus slechte gezondheid) alleen het jaar ging sneller dan ik had gedacht en nu kan ik er alles mee doen wat ik maar wil :) hij is nu heel braaf (gezet in 2016)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:17

Ik heb in de herfstvakantie een helix laten zetten, hij irriteert nog steeds. Zou dat niet als reden hebben om hem dan niet te zetten. Het is gevoelig, maar niet onhoudbaar. Gewoon niet aanzitten.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:35

Verschilt echt per persoon en per piercing. Ik heb er echt goed 2 jaar last van gehad, ontstekingen, vochtbulten, pijn... Maar nu heb ik hem al bijna 4 jaar en is ie heel lief! In mijn andere oor heb ik in september een auricle laten zetten (lage helix) en daar heb ik eigenlijk helemaal geen last van. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik mijn 1e helix altijd heel consequent heb schoongemaakt met zoutoplossing. De laatste heb ik eigenlijk helemaal niks aan gedaan. Go LITHA!

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:01

DewiRox schreef:

Het ergste wat kan gebeuren is dat je helix gaat ontsteken en/of dat de genezing erg lang duurt. Een mogelijkheid is dan altijd om hem eruit te halen en het dicht te laten groeien, dat is jammer, maar niet het einde van de wereld. Dus ik zou je er niet door tegen laten houden :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:10

Beide helixen zijn geschoten bij mij (bij Lucardi notabene, jaar of 15 geleden) met het kundig advies om elke dag te draaien en na 6 weken kon er wel wat anders in :+ Heb ook 2 jaar last van gehad, maar nooit heel heftige ontstekingen oid. Als je bedenkt wat voor nazorg ze gehad hebben is t ook niet raar dat t lang duurde, maar dat ging toen eenmaal zo :=

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:19

Bij mijn helix heb ik idd aan de voor en achter kant een bultje ( krijg hem helaas niet echt op de foto :P) maar heeft iemand hier tips voor dat ik dat kleiner krijg ? die aan de voorkant is wel al kleiner dan normaal voel ik net, misschien dat ik hem daarom ook niet lekker op de foto krijg xD

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:28

Sterilon!
Niet gebruiken op verse piercings en overige piercings. Maar voor oorpiercings werkt het perfect! :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:34

Ik heb aan de voorzijde van mijn snug ook nog steeds een vochtbultje, helaas wil deze ook met Sterilon niet weg :( hopelijk dat hij met tijd weg trekt nog..

Blijft trouwens wel echt een bitch, die snug. Zit er nu een jaar in, maar is nog nooit echt chill en rustig geweest. Ik kijk uit naar de dag dat dat wel zo is :j